przewiercona sciana na wylot

Data: 2012-05-25 09:52:07
Autor: Piotr
przewiercona sciana na wylot
Witam

Sasiada fachowiec wywiercil dziure w scianie nosnej tak ze az przebil sie do mnie. Zniszczeniu ulegla przede wszystkim tapeta. Potrzeba gipsowac i tapetowac a z sasiadem nie idzie sie dogadac. Gdzie sie zwrócic w takim wypadku. Co robic?

Z góry dziekuje za wszelkie sugestie

Piotr

-- -- -- -- -- -- -- =  Posted using GrabIt  =-- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- =  Binary Usenet downloading made easy =-- -- -- -- -
-=  Get GrabIt for free from http://www.shemes.com/  =-

Data: 2012-05-25 09:57:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-25 09:52, Piotr pisze:
[...]

Do sąsiada.

--
Liwiusz

Data: 2012-05-25 10:18:02
Autor: adamw777
przewiercona sciana na wylot
Sasiada fachowiec wywiercil dziure w scianie nosnej tak ze az przebil sie do mnie. Zniszczeniu ulegla przede wszystkim tapeta. Potrzeba gipsowac i tapetowac a z sasiadem nie idzie sie dogadac. Gdzie sie zwr�cic w takim wypadku. Co robic?

1. sąd
2. wymień tapetę z własnego ubezpieczenia (jeśli masz to w opcjach)
3. naklej sam łatkę, powieś kwiatek, obrazek, półeczkę
4. więcej luzu i przyzwyczaj się do dziury

Polecam pkt 3 i 4.

Adam

Data: 2012-05-25 10:22:06
Autor: prg
[...]

1. poczekac az sasiad cos zawiesi na kolku wbitym w te dziure
2. wypchac mu ten kolek z powrotem od swojej strony
3. rozkoszowac sie dzwiekiem lecacych z polek wazonow, spadajacego obrazu etc.

Data: 2012-05-25 11:13:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.05.2012 09:52, Piotr pisze:
[...]

1. Naucz się zawijać wiersze.
2. Stosuj polskie znaki i znaki przestankowe.
3. A co robisz, jak ktoś w innych okolicznościach coś ci uszkodzi?
4. To jest jakaś spółdzielnia, wspólnota czy co? Co zasadniczo
naruszanie konstrukcji nośnej to właściciela budynku też interesuje.

Data: 2012-05-25 15:57:51
Autor: maruda
[...]

Jeśli *ścianę nośną* - to do właściciela budynku. (Wspólnota, Spółdzielnia, czy "człowiek"). Najlepiej od razu z "rachunkiem" - i tu jest problem. Inaczej będziesz naprawiał wiedząc, że zwrot masz pewny, a inaczej, jeśli nie.
Na początek - do administratora/zarządcy z pytaniem "co mam z tym zrobić i na czyj koszt?"
Ściany nośne należą do właściciela budynku.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-05-25 18:01:44
Autor: qwerty
Użytkownik "maruda"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jpo350$l5s$1@inews.gazeta.pl...
Ściany nośne należą do właściciela budynku.

Nawet jeżeli ściany nośne oddzielają dwa pokoje w jednym mieszkaniu? Mam biec po pozwolenie, bo chcę wywiercić otwór i coś powiesić. Dobrze, że tego nie widzi zarząd, że wisi tv...

Data: 2012-05-28 07:22:01
Autor: Skid Row
[...]

Dzisiaj mam zamiar poinformować właściciela budynku który jest zarządcą. Lepiej niech i on wie. Zawsze to jeden świadek więcej

Data: 2012-05-25 18:40:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Piotr" <piotr19782@wp.pl> napisał w wiadomości news:4fbf3a22$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To, że to ściana nośna nie ma żadnego znaczenia. Procedura jest jednakowa również dla działówki. Przede wszystkim należy jakoś szkodę udokumentować. Minimum, to jakieś fotki, ale ja bym przywołał gospodarzca domu, administratora czy jakiś inny niezależny "organ", by później nie było watpliwości. W dalszej kolejności pasowałoby zapytać sąsiada, czy czasem nie ma ubezpeiczonego tego meiszkania. Bo jak ma, to najproście zwrócić sie do jego ubezpeiczyciela. Jak sąsiad ubezpieczenia nie ma, to należy sie zastanowić, czyh Ty nie masz. Sprawca znany, wiec ubezpeiczyciel sobie bedzie dochodziłzwrotnie na sąsiedzie. Jak i Ty nie masz, no to zostaje naprawa na włąsny koszt i pozwanie sąsiada o zwrot tych kosztów.

Data: 2012-05-25 22:50:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 May 2012, Robert Tomasik wrote:

zastanowić, czyh Ty nie masz. Sprawca znany, wiec ubezpeiczyciel sobie bedzie dochodził zwrotnie na sąsiedzie.

  Przy okazji, takie cós ma spora wartosc dydaktyczna, jesli sasiad "nie ma
zamiaru gadac" na temat naprawienia szkody.
  Bo oczywiscie, jak sasiad jest do rzeczy, to takie posuniecie zostawiamy
tylko w odwodzie (w końcu zapłaci drożej :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 20:09:21
Autor: ToMasz
[...]

Może najmniej spodziewane rozwiązanie zadziała? Facet ma wykupione OC?

ToMasz

Data: 2012-05-28 07:19:29
Autor: Skid Row
przewiercona sciana na wylot
Może najmniej spodziewane rozwiązanie zadziała? Facet ma wykupione OC?

ToMasz

Trochę wątpię bo facet dopiero się wprowadza. Miałem z nim wstępną rozmowę jak sąsiad z sąsiadem, ale nie doszliśmy do porozumienia.

Data: 2012-05-28 07:32:16
Autor: Piotr
przewiercona sciana na wylot

Dziękuję wszystkim za odpowiedz i rady. Mam nadzieję, że w ostateczności dogadam się bo jakoś nie chce mi się wyciągać wielkich dział. Ale dobrze jest wiedzieć więcej.

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję.

Piotr

Data: 2012-05-28 07:35:34
Autor: Piotr
przewiercona sciana na wylot
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady. mam nadzieję, że w ostateczności dogadam się z sąsiadem, bo nie chce mi się wyciągać wielkich dział. Ale dobrze jest wiedzieć więcej na ostateczność.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Piotr

przewiercona sciana na wylot