Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przewody do chlodnicy oleju

przewody do chlodnicy oleju

Data: 2014-03-09 21:01:21
Autor: zdzisiu
przewody do chlodnicy oleju
witam.
zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?
pytam poniewaz zastanawia mnie czy sa w nich jakies wichajstry tak jak czasami w przewodach od wspomagania.
moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

ogolnie ze schematu wyczytalem ze do chlodnicy oleju towar idzie bezposrednio z pompy czyli pod cisnieniem roboczym

a tak wyglada schemat tego silnika: http://images62.fotosik.pl/739/dfc458663ccf0ff1.jpg

zakuwac nowe weze czy szukac uzywek ?

Data: 2014-03-09 21:50:57
Autor: PiteR
przewody do chlodnicy oleju
na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

:)

Ci¶nienie jest w barach i nigdy nie zależy od ¶rednicy. Od ¶rednicy zależy przepływ czyli wydajno¶ć m3 albo litry na godzinę.



moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

nie, tylko oleju wejdzie więcej.


--
    Piter

Data: 2014-03-10 01:44:36
Autor: zdzisiu
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 2014-03-09 21:50, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

:)

Ci¶nienie jest w barach i nigdy nie zależy od ¶rednicy. Od ¶rednicy
zależy przepływ czyli wydajno¶ć m3 albo litry na godzinę.

to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w celu zwiekszenia cisnienia.



moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica
wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

nie, tylko oleju wejdzie więcej.

czyli zakladajac ze nowy przewod bedzie troche grubszy - cisnienie zostanie takie jak bylo a zwiekszy sie przeplyw w ukladzie, czy moze wszystko pozostanie bez zmian?

Data: 2014-03-09 17:53:47
Autor: kogutek444
przewody do chlodnicy oleju
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 01:44:36 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:
W dniu 2014-03-09 21:50, PiteR pisze:

> na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

>

>> zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.

>> wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.

>> i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

>

> :)

>

> Ci¶nienie jest w barach i nigdy nie zależy od ¶rednicy. Od ¶rednicy

> zależy przepływ czyli wydajno¶ć m3 albo litry na godzinę.



to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w celu zwiekszenia cisnienia.





>

>> moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica

>> wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

>

> nie, tylko oleju wejdzie więcej.



czyli zakladajac ze nowy przewod bedzie troche grubszy - cisnienie zostanie takie jak bylo a zwiekszy sie przeplyw w ukladzie, czy moze wszystko pozostanie bez zmian?

Nie koleguj się z ludĽmi co pisz± że zwężki s± żeby zwiększyć ci¶nienie. To debile.

Data: 2014-03-10 06:24:10
Autor: MarcinJM
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 2014-03-10 01:53, kogutek444@gmail.com pisze:
Nie koleguj się z ludĽmi co pisz± że zwężki s± żeby zwiększyć ci¶nienie. To debile.

Z niepotrafi±cymi cytować również.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-03-10 05:08:12
Autor: kogutek444
przewody do chlodnicy oleju
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
W dniu 2014-03-10 01:53, kogutek444@gmail.com pisze:

> Nie koleguj się z ludĽmi co pisz± że zwężki s± żeby zwiększyć ci¶nienie. To debile.



Z niepotrafi±cymi cytować również.



-- Pozdrawiam

MarcinJM        gg: 978510

kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek

przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Nie ma obowi±zku czytania jak kto¶ pisze z czytnika googla.

Data: 2014-03-10 12:52:32
Autor: masti
przewody do chlodnicy oleju
Dnia pięknego Mon, 10 Mar 2014 05:08:12 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:


Nie ma obowiÄ…zku czytania jak ktoĹ› pisze z czytnika googla.

nie ma obowiÄ…zku bycia chamem



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-10 16:24:01
Autor: MarcinJM
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 2014-03-10 13:08, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
Nie ma obowi±zku czytania jak kto¶ pisze z czytnika googla.

Nie ma obowiazku pisania z czytnika (!) google.
Po raz kolejny udowadniasz, ze puszczanie b±kow w towarzystwie jest ok, pod warunkiem, ze to sa Twoje b±ki.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-03-10 19:57:29
Autor: AZ
przewody do chlodnicy oleju
On 2014-03-10, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:
W dniu 2014-03-10 13:08, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
Nie ma obowiÄ…zku czytania jak ktoĹ› pisze z czytnika googla.

Nie ma obowiazku pisania z czytnika (!) google.
Po raz kolejny udowadniasz, ze puszczanie bÄ…kow w towarzystwie jest ok, pod warunkiem, ze to sa Twoje bÄ…ki.

Pierdniecie to by bylo jakby mial popsuty delimeter, on po prostu w pokoju
pelnym ludzi sra na srodku :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-10 08:41:09
Autor: Robson
przewody do chlodnicy oleju

to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Następuje wzrost prędko¶ci przepływu.

R

Data: 2014-03-10 09:57:37
Autor: Jan Koval
przewody do chlodnicy oleju

Użytkownik "Robson" <robson@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lfjr77$nva$1mx1.internetia.pl...

to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Następuje wzrost prędko¶ci przepływu.

Na zwężce. Za zwężk± jest już jak przed.

J.

Data: 2014-03-10 10:11:01
Autor: Robson
przewody do chlodnicy oleju

Na zwężce. Za zwężk± jest już jak przed.

Jeste¶ pewien? Znasz dyszę de Lavala?

R

Data: 2014-03-10 11:06:03
Autor: J.F.
przewody do chlodnicy oleju
Dnia Mon, 10 Mar 2014 10:11:01 +0100, Robson napisał(a):
Na zwężce. Za zwężk± jest już jak przed.
Jeste¶ pewien? Znasz dyszę de Lavala?

O ile:
a) czynnik jest scisliwy, lub
b) przekroje przewodow przed i za rozne.

Bo jak to jest olej czy plyn hydrauliczny, to i de Laval nie pomoze.

J.

Data: 2014-03-10 19:05:15
Autor: zdzisiu
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 2014-03-10 11:06, J.F. pisze:
Dnia Mon, 10 Mar 2014 10:11:01 +0100, Robson napisał(a):
Na zwężce. Za zwężk± jest już jak przed.
Jeste¶ pewien? Znasz dyszę de Lavala?

O ile:
a) czynnik jest scisliwy, lub
b) przekroje przewodow przed i za rozne.

Bo jak to jest olej czy plyn hydrauliczny, to i de Laval nie pomoze.

J.



ale tak juz wracajac do tematu
czy roznica w przekrojach nowy/stary waz bedzie miala jakis wplyw na ogolne smarowanie silnika?
zakladam ze nowy waz nie bedzie mial mniejszej srednicy, tylko w najgorszym wypadku wieksza.

Data: 2014-03-11 11:39:53
Autor: J.F.
przewody do chlodnicy oleju
Dnia Mon, 10 Mar 2014 19:05:15 +0100, zdzisiu napisał(a):
W dniu 2014-03-10 11:06, J.F. pisze:
ale tak juz wracajac do tematu
czy roznica w przekrojach nowy/stary waz bedzie miala jakis wplyw na ogolne smarowanie silnika?
zakladam ze nowy waz nie bedzie mial mniejszej srednicy, tylko w najgorszym wypadku wieksza.

A cholera wie - moze nie miec zadnego wplywu, a moze uwzglednili
 ich opor w ukladzie i jest potrzebny dla utrzymania rozplywu.
A moze stanowi zabezpieczenie np przy dziurze w chlodnicy - olej
zniknie wolniej i kierowca zdazy wylaczyc silnik.

Raczej bez znaczenia, ale ....

J.

Data: 2014-03-10 13:12:23
Autor: Jan Koval
przewody do chlodnicy oleju

Użytkownik "Robson" <robson@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lfk0fn$9im$1mx1.internetia.pl...

Na zwężce. Za zwężk± jest już jak przed.

Jeste¶ pewien? Znasz dyszę de Lavala?
Boję się, że ciecz się tak ani nie spręży przed ani nie rozpręży za.
Tak jakby inne warunki pracy.

J.

Data: 2014-03-10 09:56:41
Autor: Jan Koval
przewody do chlodnicy oleju

Użytkownik "zdzisiu" <666@997.eu> napisał w wiadomo¶ci news:lfj1u9$2pl$1node1.news.atman.pl...
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Czego to ludzie teraz nie pisz±.

J.

Data: 2014-03-10 22:03:32
Autor: mlodz
przewody do chlodnicy oleju
Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):

Ci¶nienie jest w barach i nigdy nie zależy od ¶rednicy. Od ¶rednicy
zależy przepływ czyli wydajno¶ć m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w celu zwiekszenia cisnienia.

Chyba wła¶nie popsuli¶cie wszystkie gaĽniki. ;>

Tak się akurat składa, że w zwężce ci¶nienie (statyczne) spada.

Data: 2014-03-11 08:09:45
Autor: BartekK
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 2014-03-10 22:03, mlodz pisze:
Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):

Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Chyba właśnie popsuliście wszystkie gaźniki. ;>

Tak się akurat składa, że w zwężce ciśnienie (statyczne) spada.
Ale jak dalej będziesz porównywać przepływ powietrza plus par paliwa do przepływu oleju - to czytającym też będzie (statycznie) ciśnienie spadać...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-03-11 11:15:57
Autor: mlodz
przewody do chlodnicy oleju
Dnia Tue, 11 Mar 2014 08:09:45 +0100, BartekK napisał(a):

W dniu 2014-03-10 22:03, mlodz pisze:
Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):
Ci¶nienie jest w barach i nigdy nie zależy od ¶rednicy. Od ¶rednicy
zależy przepływ czyli wydajno¶ć m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.
Chyba wła¶nie popsuli¶cie wszystkie gaĽniki. ;>
Tak się akurat składa, że w zwężce ci¶nienie (statyczne) spada.
Ale jak dalej będziesz porównywać przepływ powietrza plus par paliwa do przepływu oleju - to czytaj±cym też będzie (statycznie) ci¶nienie spadać...

.... ale tylko nieukom.

Data: 2014-03-09 21:53:09
Autor: neoniusz
przewody do chlodnicy oleju
W dniu 09.03.2014, 21:01, zdzisiu pisze:
zakuwac nowe weze czy szukac uzywek ?

Zakuwaj. W uzywkach bedziesz mial pewnie to samo (i to raczej predzej niz pozniej).

przewody do chlodnicy oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona