Data: 2009-11-10 12:44:16 | |
Autor: Radek | |
przewody do świateł | |
Witam
Musze wymienić kostkę w którą wpina się żarówkę w reflektorze. Żarówka H4. Pytanie: czy wystarczą przewody grubości 1mm - linka czy powinny być grubsze? np. 1,5mm? Dzięki za info Radek |
|
Data: 2009-11-10 13:16:53 | |
Autor: Rafał | |
przewody do świateł | |
Radek pisze:
WitamNie wiem jakie powinny być, choć ja bym dał 1,5mm^2 Ale przede wszystkim zwróć uwagę na izolacje - koniecznie musi to być przewód do stosowania w samochodzie z izolacją odporną na oleje i inne obecne w samochodach płyny! Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-11-10 15:29:00 | |
Autor: Qwerty | |
przewody do świateł | |
Rafał pisze:
Ale przede wszystkim zwróć uwagę na izolacje - koniecznie musi to być przewód do stosowania w samochodzie z izolacją odporną na oleje i inne obecne w samochodach płyny! Masz w samochodzie reflektory olejowe? W tym zastosowaniu należy raczej zwrócić uwagę na odporność izolacji na podwyższone temperatury. |
|
Data: 2009-11-10 16:59:36 | |
Autor: Karol Y | |
przewody do świateł | |
Ale przede wszystkim zwróć uwagę na izolacje - koniecznie musi to być Ale to było pomyślane na przód. Bo jak w coś uderzysz, przekoziołkujesz parę razy, to przecież że zachlapać olejem można ;-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-11-10 20:00:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przewody do świateł | |
Qwerty pisze:
Rafał pisze: Podwyższona to jeszcze nawet nie taki problem, co obniżona. Bo taka izolacja musi przy -30C nadal zachowywać elastyczność na tyle żeby to nie pękało. |
|
Data: 2009-11-10 20:27:51 | |
Autor: MarcinJM | |
przewody do świateł | |
Tomasz Pyra pisze:
> Tej no, pochwal sie jak na Walsza poszlo.. Na gg znikniety jestes. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-11-10 22:46:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przewody do świateł | |
MarcinJM pisze:
Tomasz Pyra pisze: Było fajnie, cienias tylko się rozleciał pod koniec imprezy :) Założyłem nowy temat na ta okazję. Na gg znikniety jestes. No niestety - IT w pracy zablokowało, a nie mam czasu zająć się ominięciem tego. |
|
Data: 2009-11-10 23:08:37 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
przewody do świateł | |
Tomasz Pyra pisze:
Na gg znikniety jestes. Eee tam czasu. Grunt to wiedzieć jakie napitki uznaje admin. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." |
|
Data: 2009-11-10 23:17:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przewody do świateł | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tomasz Pyra pisze: Gorzej jak ten co to wymyślił siedzi sobie np. w Malezji :) |
|
Data: 2009-11-12 20:14:42 | |
Autor: Adam Franik | |
przewody do świateł | |
Dnia Tue, 10 Nov 2009 22:46:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
No niestety - IT w pracy zablokowało, a nie mam czasu zająć się ominięciem tego. IT? Ja myślałem że to Ty jesteś IT :) -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 Oleje MOTUL w atracyjnych cenach |
|
Data: 2009-11-13 00:33:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przewody do świateł | |
Adam Franik pisze:
Dnia Tue, 10 Nov 2009 22:46:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Nieeee... Ja jestem R&D |
|
Data: 2009-11-13 12:01:13 | |
Autor: Adam Franik | |
przewody do świateł | |
Dnia Fri, 13 Nov 2009 00:33:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Nieeee... Ja jestem R&D Rajdowiec & Dyrektor :) -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 Oleje MOTUL w atracyjnych cenach |
|
Data: 2009-11-10 21:22:34 | |
Autor: Qwerty | |
przewody do świateł | |
Tomasz Pyra pisze:
Podwyższona to jeszcze nawet nie taki problem, co obniżona. Dobre będą przewody ciepłoodporne w izolacji z gumy silikonowej, przeznaczone są do pracy w temperaturze od -50°C do +180°C. |
|
Data: 2009-11-11 21:23:50 | |
Autor: Max_P | |
przewody do świateł | |
"Qwerty" <kojletjo@jadamspam.pl> wrote in message
Dobre będą przewody ciepłoodporne w izolacji z gumy silikonowej, przeznaczone są do pracy w temperaturze od -50°C do +180°C. A jeszcze lepsze w izolacji z sieciowanego kewlaru od -500 do +1200C !!! Chłopie, do instalacji elektrycznej 12V samochodów stosuje się najnormalniejsze w świecie linki w igielicie; w swoim oznaczeniu oprócz LY mają literkę "s" jak samochód i dla niektórych zastosowań "g" jak giętki(a). PN w zakresie wymagań dla tego typu przewodów jest identyczna jak normy unijne i amerykańskie. Max |
|
Data: 2009-11-10 21:54:50 | |
Autor: bratPit | |
przewody do świateł | |
Ale przede wszystkim zwróć uwagę na izolacje - koniecznie musi to być obaj macie rację, samochodówka ma wymagania specjalne dot. przewodów elektrycznych, brat |
|
Data: 2009-11-11 12:02:59 | |
Autor: J.F. | |
przewody do wiateł | |
On Tue, 10 Nov 2009 21:54:50 +0100, bratPit wrote:
Masz w samochodzie reflektory olejowe? I co - cos innego niz pvc izoluje te kable ? J. |
|
Data: 2009-11-10 19:27:52 | |
Autor: Max_P | |
przewody do świateł | |
"Radek" <nby.ciach@o2.ciach.pl> napisal Musze wymienić kostkę w którą wpina się żarówkę w reflektorze. Żarówka H4. Zarówka H4 moze mieć różne moce, ale bez zbędnego aptekarstwa niech to będzie 60W natęzenie_prądu = moc_obiornika/napięcie czyli I = 60[W] / 12[V] = 5[A] dla takiego natężenia wstarczy przekrój 0,5 mmkw, jednak ze względu na konieczną w tym zastosowaniu wytrzymałość mechaniczną daj przewód o przekroju 1 mmkw. Oczywiście 1,5 mmkw spełnia wymagania z dwukrotną nawiązką - ten przekroj w zależności od sposobu ulożenia wytrzymuje stały - długotrwały przepływ prądu w granicach 16 do 22[A]. Max |
|
Data: 2009-11-11 01:06:45 | |
Autor: ąćęłńóśżź | |
przewody do świateł | |
To jakby nie o to chodzi - chodzi o spadki napięcia skutkujące "żółtym" słabszym światłem.
Jak się da, daj nawet 2.5 mm2 No chyba, że bardzo blisko do przekaźnika umieszczonego gdzieś przy żarówkach, a nie pod kierownicą. JaC |
|
Data: 2009-11-11 08:27:19 | |
Autor: MarcinJM | |
przewody do świateł | |
ąćęłńóśżź pisze:
To jakby nie o to chodzi - chodzi o spadki napięcia skutkujące "żółtym" słabszym światłem. W starszych autach warto dac odrebne, prosto z aku zasialnie przynajmniej "krotkich". U mnie, w sejaczu po takim zabiegu napiecie na zarowce skoczylo +1.2V, a swiatla swieca wyraznie lepiej. Oczywiscie nie mozna zapomniej o przekaznikach (osobno na kazdy reflektor, lub jeden dwubiegunowy) i bezpiecznikach :) Przewód dalem 1.5mm2 -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-11-11 21:48:44 | |
Autor: Max_P | |
przewody do świateł | |
"MarcinJM" <marcin@inetia.pl> W starszych autach warto dac odrebne, prosto z aku zasialnie przynajmniej "krotkich". Przecinek o jedno miejsce w lewo Max |
|
Data: 2009-11-11 21:45:45 | |
Autor: Max_P | |
przewody do świateł | |
"ąćęłńóśżź" <usun_to@wp.eu> wrote in message To jakby nie o to chodzi - chodzi o spadki napięcia skutkujące "żółtym" słabszym światłem. Pewnie da się użyć 10 a nawe 25 mmkw ~%O Oporność wlaściwa miedzi (rezystywność) wynosi 0,0178 [Ohm]*[mmkw]/m Przyjmując długość przewodu od listwy zaciskowej do lampy równą 2m otrzymamy dla przewodu 1 [mmkw] oporność rowną: R= 0,0178 x 2 = 0,0356 [Ohm] Dla płynącego w tym przewodzie prądu 5[A] spadek napiecia na nim (na tym przewodzie) wyniesie: U= I x R = 5 x 0,0356 = 0,178 [V] Jeżeli norma dla mocy świetlnej żarowych źródeł światła zezwala na 5% tolerancję (tylko najlepsi producenci mają +/- 3%) to wyżej wyliczony spadek napięcia (ca 1,5%) jest 3 razy mniejszy od tolerancji wykonania żarowki, więc o czym my tu mówimy? Max |
|
Data: 2009-11-13 08:30:39 | |
Autor: MarcinJM | |
przewody do świateł | |
Max_P pisze:
"ąćęłńóśżź" <usun_to@wp.eu> wrote in message Oczywiscie zakladajac, ze w instalacji nie wystepuja zadne zlacza... -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-11-14 11:41:48 | |
Autor: ąćęłńóśżź | |
przewody do świateł | |
5% spadek napięcia to około 10% spadek mocy oddawanej na włóknie żarówki, w tym bardzo znacząca zmiana widma (obniżenie temperatury
barwowej) z przesunięciem części mocy oddawanej przez włókno jako promieniowanie ze światła widzialnego w niewidzalne przez kierowcę i nieprzydatne podczerwone. JaC -- -- - Jeżeli norma dla mocy świetlnej żarowych źródeł światła zezwala na 5% tolerancję to wyżej wyliczony spadek napięcia jest 3 razymniejszy od tolerancji wykonania żarowki, więc o czym my tu mówimy? |
|