przezroczysty dach na taras

Data: 2010-09-04 12:05:21
Autor: Jan Werbiński
przezroczysty dach na taras
Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej światła dach na taras?
Jakieś ciekawe technologie?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-09-04 12:29:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przezroczysty dach na taras

Użytkownik "Jan Werbiński" 4c8219eb$0$22802$65785112@news.neostrada.pl

Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej światła dach na taras?
Jakieś ciekawe technologie?

Pewnie ze szkła mineralnego, hartowanego i klejonego zarazem.
Można po tym biegać, można to kleić i można do tego montować
okucia niemal jak do drewna -- oczywiście inne niż do drewna,
ale spełniające te same funkcje.

Poliwęglany raczej do dachowania nie nadają się -- choć są
odporne na uderzenia, szybko matowieją, rysują się i nie są
odporne na wysokie temperatury.

Data: 2010-09-04 20:05:07
Autor: Marex
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]

Poliwęglany raczej do dachowania nie nadają się -- choć są
odporne na uderzenia, szybko matowieją, rysują się i nie są
    dlaczego matowieją?? płyty sa pokryte z jednej, lub - z obu stron
(Makrolon) filtrem UV. Jezeli są do montażu obklejone z otwartych stron kanałów stosownymi tasmami : paroprzepuszczalna na krawedzi spadku i profilem F oraz tasma stała na górnej krawędzi , to nie powinny matowieć. Producenci udzielaja nań 10 lat gwarancji(przy odpowiednim montazu. Rozmawiałem niedawno z paroma uzytkownikami poliweglanów i na ogół potwierdzali za zachodzą wilgocia, nawet glonami. Gdy zapyatałem czy stosowane były wskazane akcesoria, zanegowali.Pytani stwierdzili, że płyty układali im dekarze(fachowcy). Noo, to trudno sie dziwic, że płyty matowieją, zachodzą brudem, wilgocią,itp.Zdecydowalem sie wybrać spośród ofert przeźroczystych pokryć na konstrukcje altano-drewutni własnie poliweglan komorowy grub.10mm.Cena dośc przystepna - 41 zł/m2.Tzy kawały o wymiarach 2,10mx 3,50m załatwiaja mi powierzchnię dachu(22m2). W ten sposób doświetlona zostanie ściana wspaniałego bluszcza importowanego przed laty z zamku na Chojniku.
   Konstrukcja stoi w poblizu w częsci pod wysokimi sosnami, które gubia okresowo kawalki ułamanych gałęzi, mnóstwo szyszek. Płyty faliste i trapezowe z PCW i PET wykluczyłem ze wzgkedu na ich slabośc mechaniczną i kruchość w czasie zimy.Miałem z nimi takie doswiadczenia. W trakcie poszukiwania stosownych płyt ogladałem szyby z litego poliweglanu (grub.3 - 4 mm), ale ich cena powala. Ale przyznam, że na taras wyglądalyby świetnie.                                                     Pozdrawia~M

Data: 2010-09-04 12:30:58
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:05:21 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej światła dach na taras?
Jakieś ciekawe technologie?

Najstarsza i najlepsza, to szkło, ale Tobie, tępaku, wystarczy poliwęglan -
będziesz miał gustownie ;-PPP

Data: 2010-09-04 22:18:30
Autor: Irokez
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:157puxr1ava04.1bfbmel27vvvc$.dlg40tude.net...
[...]

ta kobieca delikatność...

--
Irokez

Data: 2010-09-04 22:27:44
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:18:30 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Znaczy jak kobieta, to Maul halten w odpowiedzi na chamstwo?

Data: 2010-09-04 22:47:05
Autor: Irokez
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:91pcludzidbq$.sypv669endtg.dlg40tude.net...

[...]

Poddaje się, nie jestem w temacie.

--
Irokez

Data: 2010-09-04 22:52:22
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:47:05 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Chyba nie.

przezroczysty dach na taras