przyczepka do roweru

Data: 2015-11-08 22:04:45
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
Znalazłam taką przyczepkę
http://www.irma.pl/pl/wozek-gospodarczy-na-kolach-rowerowych-kastra.html
Chciałam wykorzystać to jako środek transportu do przewożenia
przeróżnych rzeczy na działkę i z, które nie mieszczą się na bagażniku rowerowym.
Na samochód nie ma co liczyć, bo zabraniają wjazdu.
Obrazek ładny, ale czy sprawdza się w realu?
Ktoś ma korzysta i może podzielić się wrażeniami?
Rowerzysta to uciągnie?

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2015-11-10 00:44:02
Autor: rmikke
przyczepka do roweru
W dniu niedziela, 8 listopada 2015 22:05:03 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
[...]

"Serwis przeznaczony jest tylko dla podmiotów gospodarczych. Nie prowadzimy sprzedaży dla osób prywatnych - tylko dla zarejestrowanych firm."

Data: 2015-11-12 23:43:57
Autor: rmikke
przyczepka do roweru
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 23:09:45 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:

> "Serwis przeznaczony jest tylko dla podmiotów gospodarczych. Nie prowadzimy sprzedaży dla osób prywatnych - tylko dla zarejestrowanych firm."

?

Krycha

Cytat ze strony producenta.

Data: 2015-11-13 12:59:36
Autor: Gotfryd Smolik news
przyczepka do roweru
On Tue, 10 Nov 2015, Krycha wrote:

[...]
[...]
"Serwis przeznaczony jest tylko dla podmiotów gospodarczych. Nie prowadzimy sprzedaży dla osób prywatnych - tylko dla zarejestrowanych firm."

?

  A co w tym dziwnego?
1. Nie potrzebuje kasy fiskalnej
2. Nie podlega pod "prawa konsumenta" z pomysłami "zwrot bo tak".

  Dopóki ma dość klientów może dzięki temu m.in. sprzedawać taniej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-13 04:19:52
Autor: rmikke
przyczepka do roweru
W dniu piątek, 13 listopada 2015 13:05:03 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]

2. Nie podlega pod "prawa konsumenta" z pomysłami "zwrot bo tak".

  Dopóki ma dość klientów może dzięki temu m.in. sprzedawać taniej.

A czy ja coś pisałem, że dziwne?
Ja tylko przewiduję ewentualne problemy z nabyciem pruwatnie.

Data: 2015-11-13 22:13:13
Autor: Krycha
przyczepka do roweru

napisał:
[...]

Dzwoniłam, rozmawiałam pytając o szczegóły i nie zniechęcano mnie do kupna, przeciwnie oferowano.
Serwis nie jest mi potrzebny.
Może ten cytat dotyczy sprzedaż czego innego.

Krycha.

Data: 2015-11-14 13:40:39
Autor: Andrzej Ozieblo
przyczepka do roweru
Formalnosciami sie nie przejmuj. Zreszta to nie majatek. Nie mam zadnych doswiadczen z przyczepkami rowerowymi, ale na oko nie wyglada to zle. Nie moge znalezc ciezaru ustrojstwa. Na wakacjach widywalem ludzi, w tym   panie (choc niektorzy zaliczaja je do innego gatunku :)), ktore ciagnely przyczepki z dzieckiem lub dziecmi (blizniki). I radzily sobie calkiem, calkiem.

Jak sie Cyco spisuje? Z mojego jestem coraz bardziej zadowolony. Nawet na male wyciaczki podmiejskie go wybieram.

Data: 2015-11-14 20:51:52
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
W dniu 2015-11-14 o 13:40, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)

Jak sie Cyco spisuje? Z mojego jestem coraz bardziej zadowolony. Nawet
na male wyciaczki podmiejskie go wybieram.

Moja MIFA sprawuje się bez problemu. Choć muszę przyznać, że nie eksploatuję ją zbytnio. Używałam niewiele.
Między innymi zabrałam "malucha" (samochodem) na wyjazd w rodzinne
strony, gdzie przez tydzień jeździłam po mieście i okolicach.
Budził zainteresowanie przechodniów. :-)
Jak jadę dłużej po wybojach, to potem poprawiam wysokość siodełka.
Boję się już bardziej ściskać, coby ta wajcha nie pękła ;-).
Najczęstsza moja trasa rowerowa, to na działkę i z powrotem.
Tam, najbardziej lubię jechać na moim seniorze 56-letnim.

A jak sprawowała się Ismena? Jeżeli "padła", to podeślę nowe cebule,
właśnie wykopałam moje, do przechowania przez zimę w piwnicy.

Krycha.

Data: 2015-11-16 11:28:36
Autor: Marek
przyczepka do roweru
Krycha napisała:

Obrazek ładny, ale czy sprawdza się w realu?

Rowerzysta to uciągnie?

Według mnie i obrazek i przyczepka są brzydkie. Ale to nieistotna kwestia gustu.
Jednak projektant się nie wysilił. To coś, co robi za skrzynię ładunkową, przypomina (a być może nawet to jest) budowlany kalfas. Przyda Ci się, jak będziesz w altanie na działce tynk kładła ;).
Rzecz jest tak toporna, że nie powinna zawieść, a uciągnąć to można bez problemu, jeśli rowerzyście się nie spieszy. Za rowerem ludzie ciągną większe rzeczy. Rzuć okiem tutaj: https://picasaweb.google.com/26cali/PPRZewnetrzneKarpatyZachodnie#5374691404828518594 . Choć, jak będzie wsparcie grawitacji, to i z ciężkim ładunkiem można polecieć.
Cena też bardzo atrakcyjna. Do wożenia ładunków na trasie dom - działka brałbym w ciemno. Ewentualnie (szukając w przedziale przyczep towarowych za kilkaset złotych) podumałbym nad tym: http://tiny.pl/gg9qj lub nad tym: allegro.pl/bagaznik-rowerowy-przyczepka-rowerowa-towarowa-i5411849280.html , lub nad tym: http://allegro.pl/v106-przyczepka-przyczepa-rowerowa-transportowa-i4971182338.html albo nad czymś w ten deseń (bo mają niski dyszel), lub nad tym: http://tiny.pl/gg9q4 (bo ma jedno koło i idzie grzecznie za rowerem nieznacznie wpływając na dynamikę jazdy).
Sam używam jednokołowej Extrawheel w starszej wersji. Jednokółka jest wyczuwalna za rowerem jako wyraźne ograniczenie tylko przy rozpędzaniu się i jeździe pod górę. Można z nią jechać naprawdę szybko (empirycznie sprawdziłem przy 30 kg i 73 km/h), ale przy większych prędkościach z dużym ładunkiem narastające kołysanie kuprem (jeśli się pojawi) jest praktycznie nie do wygaszenia podczas jazdy i kończy się glebą. To jednak w drodze na działkę nie powinno mieć znaczenia.
Jednak z perspektywy jednokółki dwukołowa przyczepa to kloc, w który warto zainwestować tylko do żółwiej jazdy z naprawdę dużymi wagowo lub gabarytowo ładunkami. Cztery worki ziemi ogrodowej, dwa worki cementu, drabina czy jakoś tak. Buduję sobie właśnie powoli takie coś do transportu kajaka.

--
Marek

Data: 2015-11-16 23:35:10
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
Marku podałeś ciekawe propozycje.
Ale każda ma wady i zalety.
Zrobiłam zestawienie zalet i wad, aby pomóc sobie w dokonaniu wyboru.

W dniu 2015-11-16 o 20:28, Marek pisze:
Krycha napisała:

[...]

A gdzieś to sprzedają? :-)

Ewentualnie (szukając w przedziale przyczep towarowych za kilkaset złotych) podumałbym nad tym: http://tiny.pl/gg9qj

wady: ładowność tylko do 60 kg bagażu, obicie z nylonu (czyli i podłoga na skrzyżowanych płaskownikach) dlatego pewnie niska ładowność, brakuje świateł odblaskowych

zalety: chorągiewka ostrzegawcza, Dyszel o długości 70 cm mocowany tylnym kole roweru, osłona przeciwdeszczowa, zabezpieczenie kół przed uderzeniem z boku.

lub nad tym: allegro.pl/bagaznik-rowerowy-przyczepka-rowerowa-towarowa-i5411849280.html ,

wady: brak zabezpieczenie kół przed uderzeniem z boku, waga przyczepki ok 14 kg, brak odblasków z tył, brak chorągiewki ostrzegawczej.

zalety: posiada osłonę przed deszczem, ładowność to aż 80 kg, elastyczny dyszel dzięki czemu przyczepka nie przewróci się

zastanawiam się - "Montowana pod śrubą mocujące tylne koło" - czemu pod śrubą, myślałam że są montowane na śrubie?

lub nad tym: http://allegro.pl/v106-przyczepka-przyczepa-rowerowa-transportowa-i4971182338.html

wady: ładowność: do 45 kg i mała pojemność, brak osłony przeciwdeszczowej, brak chorągiewki ostrzegawczej, brak odblasków.

zalety: zabezpieczenie kół przed uderzeniem z boku, waga: ok. 11 kg

albo nad czymś w ten deseń (bo mają niski dyszel), lub nad tym: http://tiny.pl/gg9q4 (bo ma jedno koło i idzie grzecznie za rowerem nieznacznie wpływając na dynamikę jazdy).(...)

Raczej nie wchodzi w rachubę, z powodu planowanego zastosowania.

Ten mój dotychczasowy wybór
http://www.irma.pl/pl/wozek-gospodarczy-na-kolach-rowerowych-kastra.html

wady: brak chorągiewki ostrzegawczej, brak osłony przeciwdeszczowej.

chyba wada: dyszel montowany na rurę podsiodłową (tak to wygląda na rysunku)

zalety: ładowność ok 100kg,  mocna kastra, odblaski z boków i z tył.

niewidoma: nieznany ciężar.

Może zauważył ktoś wady czy zalety, których nie wymieniłam.

Krycha.

Data: 2015-11-28 23:07:57
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
Zdecydowałam się na

[...]

Ale okazało się, że nie znałam jeszcze jednej wady.
Zapytałam, telefonicznie, o ciężar przyczepki i usłyszałam że około 20 kg.
Nie chciało mi się wierzyć, ale pani powtórzyła tą samą wielkość.
:-( To mi się nie spodobało.
Więc nadal szukam.

Krycha.

Data: 2015-11-17 22:53:07
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
W dniu 2015-11-16 o 20:28, Marek pisze:
> [...]

A może to rozsądny wybór?
Biorąc pod uwagę, że od kilku lat mam ochotę wybrać się w Polskę na rowerze i taka forma przewożenia niezbędnych rzeczy byłaby lepsza niż obładowanie roweru torbami.
A towar na działkę też da się tu załadować. Choć 40 kg, to może być czasami za mało.
Ale nie da się mieć wszystkiego w jednym. ;-)

Ale jak to przyczepić do koła?
http://www.szumgum.com/jednokolowa-przyczepka-bagazowa-cargo-trailer-qeridoo-qx-rozne-kolory.html

Co to znaczy wydrążona oś piasty?
"Przyczepka nadaje się do każdego rodzaju rowerów z wydrążoną osią piasty (do rowerów z pełną osią piasty (niewydrążoną) należy dodatkowo zamówić adapter)."

Mam biegi w piaście, będzie tu pasowało do tego koła?
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/PiastaRoweru

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2015-11-18 12:23:26
Autor: JDX
przyczepka do roweru
On 2015-11-17 22:53, Krycha wrote:
[...]
Co to znaczy wydrążona oś piasty?
"Przyczepka nadaje się do każdego rodzaju rowerów z wydrążoną osią
piasty (do rowerów z pełną osią piasty (niewydrążoną) należy dodatkowo
zamówić adapter)."
To znaczy, że oś piasty ma otwór przez który można przewlec pręt
szybkozamykacza. Szukaj pod hasłem szybkozamykacz lub z angielska "quick
release".

Mam biegi w piaście, będzie tu pasowało do tego koła?
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/PiastaRoweru
Nie będzie. Musisz zamówić wspomniany wyżej adapter.

Data: 2015-11-18 22:24:21
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
W dniu 2015-11-18 o 12:23, JDX pisze:
On 2015-11-17 22:53, Krycha wrote:
[...]
[...]

Dziękuję za wyczerpujące informacje :-)

Krycha.

Data: 2015-11-30 21:29:32
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
Trochę nie na temat grupy, ale może ktos poradzi.
Szukam przyczepki rowerowej na Allegro (pod Firefoxem), ale ciągle
pojawiają sie reklamy, które zasłaniają to co mnie interesuje.
Naciśnięcie na krzyży daje chwilowe znikniecie obrazków,
a innym razem otwarcie nowego okna z reklamami.
Z takich stron nie da sie korzystać. :-(
Co mam zrobić, aby sie pozbyc tych wyskakujących obrazków lub nowych kart z reklamami?

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2015-11-30 22:43:59
Autor: JDX
przyczepka do roweru
On 2015-11-30 21:29, Krycha wrote:
[...]
Co mam zrobić, aby sie pozbyc tych wyskakujących obrazków lub nowych
kart z reklamami?
https://adblockplus.org/en/ oraz opcjonalnie
https://adblockplus.org/en/elemhidehelper i https://noscript.net/.

Aż się zdziwiłem, że ktoś może nie znać tych dodatków. :-)

Data: 2015-12-01 18:02:07
Autor: __Maciek
przyczepka do roweru
Mon, 30 Nov 2015 22:43:59 +0100 JDX <jdx@onet.pl> napisał:

Co mam zrobić, aby sie pozbyc tych wyskakujących obrazków lub nowych
kart z reklamami?
https://adblockplus.org/en/ oraz opcjonalnie
https://adblockplus.org/en/elemhidehelper

Opcjonalnie? Element Hiding Helper to bardzo wygodna i przydatna
rzecz. Dzięki niemu nie trzeba grzebać Firebugiem w kodzie strony,
żeby znaleźć nazwę DIVa, czy innego elementu. Niestety często trzeba z
tego korzystać, bo coraz więcej pierdolców, zwanych też webmasterami,
uważa za właściwe wstawienie jakiejś jebanej wyjeżdżającej zakładki z
jakimś pejsbukiem, czy innym gównem, umieszczonej tak że przysłania
tekst na stronie. Nie wspomnę już o wyskakującym na całe okno
przeglądarki, zasłaniającym wszystko komunikacie "zapisz się do
newslettera". Gdybym miał autora takich mądrych wynalazków w zasięgu
ręki to bym mu najzwyczajniej przypierdolił.

Data: 2015-12-01 21:16:22
Autor: Krycha
przyczepka do roweru
W dniu 2015-11-30 o 22:43, JDX pisze:
[...]