Data: 2010-06-11 22:50:28 | |
Autor: Lukas | |
przyczyna złego działania klimy | |
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy, ale u mnie daje tak, ze włosy dęba stają. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u mnie sa to 2 filtry węglowe Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co jeszcze ew. moze byc nie tak. ? |
|
Data: 2010-06-11 20:30:40 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna złego działania klimy | |
"Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message news:4c12a196$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Prze spec z niego skoro na podstawie samego ciśnienia był w stanie ocenić że brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-) Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ciśnienie w czasie pracy (mam nadzieję że mierzył w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary. Cały czynnik u mnie w toyocie ważył 850g, czyli według tego pana brakowało Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdził? :-) Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej. Istotna jest różnica temperatur pomiędzy temperaturą na zewnatrz samochodu a temperaturą wylatującą z otworów wentylacyjnych. Najniższa temperatura będzie przy najsłabszym ustawieniu dmuchawy. Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, Zgadza się. Te porady są dla ludzi którzy nie używają termometru na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekają na słabą klimę... Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co jeszcze ew. moze byc nie tak. ? Zerknij tu http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24 masz fajne parę stron diagnostyki na podstawie pomiaru ciśnień po obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia... Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku :-) |
|
Data: 2010-06-12 15:23:34 | |
Autor: Marcin | |
przyczyna złego działania klimy | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:huu6dg.5qs.0poczta.onet.pl... "Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message news:4c12a196$0$17085$65785112news.neostrada.pl... O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal .... To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze u kolegi tez ma byc bary to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki uklad ... aktualnie np w nowych avensisach wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to bardyo duzo .... 1. Pytanie jakie to auto ma nasz grupowicz ... 2.Moze jakas charakterystyczna usterka dla danego modelu .. |
|
Data: 2010-06-12 15:30:04 | |
Autor: J.F. | |
przyczyna złego działania klimy | |
On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200, Marcin wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości[...] O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal .... Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie ze i cisnienia robocze sa podobne. to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki uklad ... Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek. Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec. J. |
|
Data: 2010-06-12 18:33:07 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna złego działania klimy | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qp27165cokg6d9qsfdcqvvac7ibukdv0qj4ax.com...
On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200, Marcin wrote: Zostaw Marcina w spokoju - to jedyny, nieomylny spec od klimy. Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek. Nawet jak ma okienko i stwierdzi że się czynnik pieni to co z tego? Może się odrobinkę pienić nawet gdy jest poprawna ilość czynnika a masz po prostu zbyt duża temperaturę na zewnątrz... A ocenianie ubytku "na oko" czasem źle się kończy. Profesjonalista stwierdzający spory ubytek powinien niestety odessać cały stary czynnik i naprawić nieszczelność. Potem dać ściśle ograniczoną ilość czynnika za pomocą ważenia ubytku z butli. I nie ma zgadywania. Zgadują amatorzy co sobie klimę naprawiają przed domem na parkingu :-) |
|
Data: 2010-06-12 07:57:37 | |
Autor: Iglo | |
przyczyna złego działania klimy | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:50:28 +0200, Lukas napisaĹ(a):
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo Zobacz czy Ĺźadna z metalowych rurek idÄ cych w stronÄ Ĺrodka auta od sprÄĹźarki nie bÄdzie po paru minutach pracy oszroniona. To by znaczyĹo wĹaĹnie Ĺźe filtr kabinowy zapchany (samochĂłd nie "odbiera" zimna z klimy), ale najpewniej do wymiany osuszacz i moĹźe jakiĹ zaworek przypchany.. Wczoraj byĹem w miarÄ kumatym zakĹadzie i mnie taka diagnoza przy tych samych objawach + ta rurka zamarzajÄ ca.. |
|
Data: 2010-06-12 13:17:48 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
przyczyna zÂłego dziaÂłania klimy | |
On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej. Nabij tÄ klimÄ i nie kombinuj jak koĹ pod gĂłrÄ. Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2010-06-12 15:06:30 | |
Autor: J.F. | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote: Nabije, a sie okaze ze to nie to. Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac. Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac. J. |
|
Data: 2010-06-13 00:23:42 | |
Autor: Jarek | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
J.F. pisze:
On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote: To znajdź warsztat w którym to naprawią i wezmą za to odpowiedzialność. Jak nabiją i to nic nie da, to ich problem a nie twój. Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z jednego szybciej a z innego wolniej. Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić. Jarek |
|
Data: 2010-06-12 18:35:22 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message news:4c1408ee$0$17099$65785112news.neostrada.pl...
Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie są pomijalnie małe i auto powinno jeździć całymi latami bez żadnych problemów i dobijania. Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie Czy możesz mi podać tego typu zalecenie od jakiegoś producenta samochodów? |
|
Data: 2010-06-13 09:33:16 | |
Autor: Jarek | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
Pszemol pisze:
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce, a reszta wynika z praktyki. Mój spec od klimy twierdzi że ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to nie powód do zmartwień. Jarek |
|
Data: 2010-06-13 09:40:21 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message news:4c1489bc$0$19176$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: W której serwisówce sam na własne oczy widziałeś takie zalecenie? I na czym ten "przegląd" polega? Mój spec od klimy twierdzi że ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to Powód do zmartwień może nie, ale nie jest to normalne i samochody z nieuszkodzoną klimą aż tyle nie ciekną. |
|
Data: 2010-06-13 21:22:18 | |
Autor: Jarek | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
Pszemol pisze:
Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce, Pierwsza z brzegu, Dodge Durango Owner's manual str. 399, Air Conditioner Maintenance. I na czym ten "przegląd" polega? M.in. na sprawdzeniu ciśnienia i ew. uzupełnieniu czynnika chłodzącego. A o więcej szczegółów zwróć się do jakiegoś autoryzowanego serwisu. Mój spec od klimy zaleca np. przemycie myjką ciśnieniową chłodnicy, żeby wymyć zdechłe robale i brud. Jarek |
|
Data: 2010-06-14 12:41:19 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message news:4c152fea$0$2606$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: Czy możesz zacytować fragment, w którym producent zaleca robienie przeglądu klimy *co roku*? Ja w swoich japońskich autach nie mam takich zaleceń... Tu, dla przykładu, toyota: http://turboninjas.com/camry/ma.pdf Najwyraźniej nie w każdej serwisówce są takie zalecenia! |
|
Data: 2010-06-13 09:20:39 | |
Autor: Andrzej R | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4c1408ee$0$17099$65785112news.neostrada.pl... Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie Ja jeżdżę starą już mocno hondą accord od sześciu lat. Nic jej przez ten czas do klimy nie dolewałem (poprzedni właściciel raczej też nic nie dolewał) i cały czas wszystko działa jak należy. Pozdrawiam Andrzej |
|
Data: 2010-06-13 10:49:24 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Andrzej R" <arara55@wp.pl> wrote in message news:hv210h$vmn$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4c1408ee$0$17099$65785112news.neostrada.pl... To samo u mnie. W 2007 roku kupiłem trzyletnią hondę accord 2004 rocznik. Od tamtego czasu absolutnie nic przy klimie nie było robione oprócz dwu wymian filtra przeciwpyłkowego w kabinie i działa perfekt. |
|
Data: 2010-06-13 13:07:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
Użytkownik "Andrzej R" <arara55@wp.pl> napisał w wiadomości news:hv210h$vmn$1mx1.internetia.pl...
1. to, ze chłodzi, nie znaczy ze chłodzi jak moglaby chłodzić. 2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi działać. 3. to, ze klima moze tracić nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znaną wartością i każdy kto choć w minimalnym stopniu zainteresował sie tematem powinien to wiedziec. http://www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html http://carfocus.pl/auto,2544,klimatyzacja-w-samochodzie.html http://www.auto-klima.pl/klima.html i kilka porad http://dziennik.pl/auto/article415202/Uwazaj_zeby_upal_nie_zabil_cie_w_aucie.html -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-06-13 10:57:12 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:hv2e5j$ll0$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Andrzej R" <arara55@wp.pl> napisał w wiadomości news:hv210h$vmn$1mx1.internetia.pl... Jak ma poniżej 10C z otworów wentylacyjnych to lepiej być nie może. 2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi działać. Oczywiście, ale to tylko świadczy o tym, że mają nieszczelną klimę i że nieszczelność rzędu 10% ubytku rocznie jest jakąś normą, bo nie jest. Gdybyś napisał 2-3% to może uwierzyłbym, bo po 5-7 latach braku serwisowania coś tam nieznacznie ubyłoby ale klima wciąż działa dobrze. Pisząc 10% rocznie narażasz się właśnie na problem łatwej weryfikacji tego co piszesz przez ludzi jeźdzących tak jak ja 6-7 letnimi autami z klimą gdzie nie ma żadnych problemów mimo niedolewania. A według Twojej "normy" powinno nam brakować ponad 60% czynnika chłodzącego. Gdyby tak było to pewnie czujnik ciśnienia nie włączałby wcale sprężarki. 3. to, ze klima moze tracić nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znaną wartością i każdy kto choć w minimalnym stopniu zainteresował sie tematem powinien to wiedziec. To, że serwisy ignorują tego typu wycieki to jest raczej wynikiem rachunku ekonomicznego a nie stwierdzeniem jakieś normy. Jak mu ubywa 10% rocznie to auto ma z jakiegoś powodu wyciek i klima nie pracuje tak jak w aucie nietłuczonym, bezwypadkowym, gdzie przewody aluminiowe klimy nie zostały nigdy naruszone i wycieku nie ma. http://www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html Ale znalazłeś sobie autorytety... Gdybyś podał jakieś linki do stron Toyoty, Hondy, Nissana, VW, BMW, Mercedesa czy nawet Fiata to byłoby się czym przejmować... |
|
Data: 2010-06-13 12:57:54 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fg1716t6ns8kmlqr3r993irps3gv6a34rk4ax.com... On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote: Jesli klima dawno nei byla sprawdzana to czynnik w sposob naturalny moze ubywać i to w niektorych przypadkach w sporych ilościach. Przez kilka lat moze zniknąć nawet 30-40% a to oznacza totalny pad klimy. Jesli czynnik w ogole jest, tzn ze nieszczelności nie ma,bo inaczej czynnik zniknie w całości. Skoro więc wiemy,z e czynnik jest, ale go brakuje, to należy go uzupełnić i tyle. Jesli sie okazę, ze klima nadal nei działa to czynnik sie odciąga, naprawia co trzeba, klime ponownie uzupełnia tym samym czynnikiem i tyle. W czym widzisz problem? Po prostu trzeba pojechać do warsztatu, ktory jest w stanie ocenić ile czynnika jest w układzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessać i zmierzyć ile go bylo a tą wartosć porównać z wartościami jakie powinny być wg katalogu danego samochodu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-06-13 11:02:54 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna z?ego dzia?ania klimy | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:hv2djl$jrp$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fg1716t6ns8kmlqr3r993irps3gv6a34rk4ax.com... Piszesz totalne brednie! Jeśli nieszczelności nie ma to auto jeździ długie lata bez ingerencji w klimę. Co roku to trzeba dobijać po lewemu naprawiane auta po stłuczkach, gdzie mają mikropęknięcia w aluminiowych przewodach do klimy. Nieszczelności nawet małe pwodować będą POWOLNY ubytek czynnika chłodzącego i twierdzenie że skoro czynnik jest to nie ma nieszczelności jest zwykłym wprowadzaniem człowieka w błąd. Myślisz w sposób czarno biały. Wydaje Ci się że albo wyciek jest albo go nie ma. Tymczasem wycieki mają wiele odcieni szarości i małe wycieki powodują powolne ubytki freonu. Po prostu trzeba pojechać do warsztatu, ktory jest w stanie ocenić ile czynnika jest w układzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessać i zmierzyć ile go bylo a tą wartosć porównać z wartościami jakie powinny być wg katalogu danego samochodu. I to jedyna metoda na ocenę ile gazu jest w klimie. |
|