Data: 2010-06-11 20:30:40 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna złego działania klimy | |
"Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message news:4c12a196$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Prze spec z niego skoro na podstawie samego ciśnienia był w stanie ocenić że brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-) Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ciśnienie w czasie pracy (mam nadzieję że mierzył w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary. Cały czynnik u mnie w toyocie ważył 850g, czyli według tego pana brakowało Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdził? :-) Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej. Istotna jest różnica temperatur pomiędzy temperaturą na zewnatrz samochodu a temperaturą wylatującą z otworów wentylacyjnych. Najniższa temperatura będzie przy najsłabszym ustawieniu dmuchawy. Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, Zgadza się. Te porady są dla ludzi którzy nie używają termometru na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekają na słabą klimę... Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co jeszcze ew. moze byc nie tak. ? Zerknij tu http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24 masz fajne parę stron diagnostyki na podstawie pomiaru ciśnień po obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia... Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku :-) |
|
Data: 2010-06-12 15:23:34 | |
Autor: Marcin | |
przyczyna złego działania klimy | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:huu6dg.5qs.0poczta.onet.pl... "Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message news:4c12a196$0$17085$65785112news.neostrada.pl... O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal .... To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze u kolegi tez ma byc bary to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki uklad ... aktualnie np w nowych avensisach wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to bardyo duzo .... 1. Pytanie jakie to auto ma nasz grupowicz ... 2.Moze jakas charakterystyczna usterka dla danego modelu .. |
|
Data: 2010-06-12 15:30:04 | |
Autor: J.F. | |
przyczyna złego działania klimy | |
On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200, Marcin wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości[...] O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal .... Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie ze i cisnienia robocze sa podobne. to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki uklad ... Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek. Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec. J. |
|
Data: 2010-06-12 18:33:07 | |
Autor: Pszemol | |
przyczyna złego działania klimy | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qp27165cokg6d9qsfdcqvvac7ibukdv0qj4ax.com...
On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200, Marcin wrote: Zostaw Marcina w spokoju - to jedyny, nieomylny spec od klimy. Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek. Nawet jak ma okienko i stwierdzi że się czynnik pieni to co z tego? Może się odrobinkę pienić nawet gdy jest poprawna ilość czynnika a masz po prostu zbyt duża temperaturę na zewnątrz... A ocenianie ubytku "na oko" czasem źle się kończy. Profesjonalista stwierdzający spory ubytek powinien niestety odessać cały stary czynnik i naprawić nieszczelność. Potem dać ściśle ograniczoną ilość czynnika za pomocą ważenia ubytku z butli. I nie ma zgadywania. Zgadują amatorzy co sobie klimę naprawiają przed domem na parkingu :-) |
|