przygotowanie podloza do chromowania

Data: 2010-01-24 18:46:18
Autor: Ivam
przygotowanie podloza do chromowania
Użytkownik "Jacks" <nie@ma.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hji08d$bnj$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Sa w roznym stanie.
Po sciagnieciu starego chromu na razie czesc zeszlifowalem zgrubnie tarcza o gr 80, nastepnie gr 400, a na koniec recznie wodnym gr 500. Efekt jest dobry - do tego stopnia ze zastanawialem sie czy jest sens miedziowac? Problem w tym ze jest to baaardzo czasochlonne..

Zaraz, zaraz... pogubilem sie. Zastanawiasz sie nad miedziowaniem przed chromowaniem?

Moje pytanie: jak sie to powinno robic (oczywiscie w warunkach domowo-garazowych), czego uzywac, jak postepowac i w jakiej kolejnosci ?

W sensie chcesz miedziowac w warunkach domowo garazowych?

IMHO miedziowanie jest konieczne jako warstwa posrednia miedzy materialem wstepnym i docelowym - stanowi swojego rodzaju podklad pod chrom. Osobiscie nie spotkalem sie z czymkolwiek poniklowanym czy chromowanym bez warstwy miedzi pod spodem. Ale ja malo w zyciu widzialem;)

Co do robienia w warunkach domowych - nigdy nie miedziowalem i nie wiem czy sie da. Natomiast przygotowanie - ja polerowalem prawie na lustro - robilem taka "satynowa" powierzchnia i wtedy chromy ladnie wygladaja. Jak zostawisz glebokie rysy, albo powierzchnie po piaskowaniu to zostanie brzydka po chromowaniu (sprawdzone)

Jak bedzie zbyt gladka (totalne lustro) warstwa nakladana moze sie slabo trzymac - tego akurat z wlasnego doswiadczenia nie wiem, rada kolesia do ktorego odnosilem rozne elementy do chromowania.

--
pzdr:
Ivam

przygotowanie podloza do chromowania