Data: 2011-02-02 15:52:52 | |
Autor: Maruda | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Witam.
Przykład: Oszust A ma stronkę internetową, na której regularnie coś sprzedaje (niewielkiej wartości), przyjmuje płatności kartą. Sprzedaje rzetelnie, wszyscy są zadowoleni. Ma kumpla, oszusta B, który ma stronkę z filmami porno i sprzedaje również za niewygórowane kwoty dostęp do tej stronki również przyjmując płatności kartą, przyjmując także transakcje telefonicznie. Pan X kupuje coś u sprzedawcy A, po czym (powiedzmy rok później) pojawia mu się obciążenie od firmy B na 20zł za dostęp do stronki z filmami XXX. Pomijając "machnięcie ręką, aby nie narażać się na drwiące uśmieszki przy tłumaczeniu się" - co nas chroni przed takim fraudem? -- Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda. |
|
Data: 2011-02-02 14:02:36 | |
Autor: witek | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
On 2/2/2011 8:52 AM, Maruda wrote:
Witam.umwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot kasy, dopoki ci nie udowodni, ze to ty. |
|
Data: 2011-02-03 11:23:55 | |
Autor: witrak() | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
witek wrote:
On 2/2/2011 8:52 AM, Maruda wrote:.... Pomijaj±c "machniêcie rêk±, aby nie nara¿aæ siê na drwi±ceumwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot kasy, dopoki Mo¿esz daæ namiar na taki bank (w Polsce...) ? witrak() |
|
Data: 2011-02-03 16:08:21 | |
Autor: Rafa³ | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
W dniu 2011-02-03 11:23, witrak() pisze:
Mo¿esz daæ namiar na taki bank (w Polsce...) ? mBank zawiesza sp³atê spornej kwoty, je¶li chodzi o kredytówki. -- Raf |
|
Data: 2011-02-03 18:40:27 | |
Autor: witrak() | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
Rafa³ wrote:
W dniu 2011-02-03 11:23, witrak() pisze:Ale to chyba co innego. Tak to i Citi zwraca, a potem ewentualnie ponownie ¶ci±ga z odsetkami. witek pisa³ "umwa z bankime, ktory gwarantuje natychmiatowy zwrot kasy, dopoki ci nie udowodni, ze to ty. " Zarówno w Citi jak w mBanku to raczej Ty musisz udowodniæ, ¿e nie jeste¶ wielb³±dem... :-) witrak() |
|
Data: 2011-02-02 16:06:32 | |
Autor: MarekZ | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Użytkownik "Maruda" <null@com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iibr43$23k$1@news.onet.pl...
Pomijając "machnięcie ręką, aby nie narażać się na drwiące uśmieszki przy tłumaczeniu się" - co nas chroni przed takim fraudem? Karta, które daje możliwości dynamicznego ustawiania limitów autoryzacyjnych dla różnych typów transakcji. |
|
Data: 2011-02-02 08:06:27 | |
Autor: Tomek z Wawy | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
On 2 Lut, 16:06, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Karta, które daje mo¿liwo¶ci dynamicznego ustawiania limitów autoryzacyjnych Ale do banku pójdzie samo obci±¿enie i co? |
|
Data: 2011-02-02 17:09:35 | |
Autor: MarekZ | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
U¿ytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:93acee65-37f3-498d-b822-33d0bb6a792c@p16g2000vbo.googlegroups.com...
On 2 Lut, 16:06, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote: Bank nie bêdzie mia³ mo¿liwo¶ci nieuznania reklamacji? Niby nie jest to ochrona przed samym fraudem, ale przed jego skutkami tak. |
|
Data: 2011-02-02 08:12:38 | |
Autor: Tomek z Wawy | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
On 2 Lut, 17:09, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Bank nie bêdzie mia³ mo¿liwo¶ci nieuznania reklamacji? Niby nie jest to Rozumiem, ¿e idziemy w czyst± teoriê. Zak³adamy, ¿e z³odziej jest dobrze przygotowany. Na zapytanie banku o szczegó³y transakcji przedstawia ca³± historiê po³±czeñ klienta, co i kiedy kupi³, ¿e ogl±da³ "ró¿owego pytonga" i "z³otego króliczka" i obci±¿enie jest ok. Sklep zarejestrowany na Bermudach, w³a¶cicielami grupa bli¿ej niezidentyfikowanych funduszy zagranicznych itd. Bank mówi - mamy dowody, ¿e korzysta³e¶, wiêc p³aæ... I co? :) |
|
Data: 2011-02-02 17:16:10 | |
Autor: MarekZ | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
U¿ytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d12ef1f1-b4a3-4d49-b7ed-8c36e47fe3ad@n11g2000vbm.googlegroups.com...
Rozumiem, ¿e idziemy w czyst± teoriê. Zak³adamy, ¿e z³odziej jest Nie jestem pewien, a sprawdzaæ mi siê nie chce. Mam jednak wra¿enie, ¿e to nie dzia³a tak. Bank po reklamacji klienta "cofa" obci±¿enie karty, o ile ono ju¿ nast±pi³o. I na tym koñczy siê rola banku w tej sprawie jako strony. Dalej to ju¿ mo¿e trwaæ ewentualnie spór kupuj±cego ze sprzedaj±cym, a bank mo¿e tu pe³niæ rolê co najwy¿ej "¶wiadka". Czyli wg mnie ta dalsza czê¶æ w formie etapu dyskusji z³odzieja z bankiem nie mo¿e w praktyce mieæ miejsca. |
|
Data: 2011-02-02 08:39:50 | |
Autor: Tomek z Wawy | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
On 2 Lut, 17:16, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Nie jestem pewien, a sprawdzaæ mi siê nie chce. Mam jednak wra¿enie, ¿e to Tylko ten spór bêdzie wynika³ z tego, ¿e Bank zobowi±zuje Ciê do powiadomienia Policji o kradzie¿y ¶rodków z karty, np. taki mBank: "8. W przypadku reklamacji transakcji, która wg U&ytkownika karty nie zosta³a przez niego dokonana, mBank mo&e zwrócic sie z prosba do U&ytkownika karty o przekazanie dokumentu potwierdzajacego dokonanie zg³oszenia na Policje faktu dokonania transakcji karta przez osobe do tego nieupowa&niona. Odmowa przekazania lub nieprzekazanie w terminie wskazanym przez mBank nie krótszym ni& 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku mBanku w/w dokumentu zostanie uznane przez mBank jako potwierdzenie wykonania reklamowanej transakcji przez U&ytkownika karty. Je&eli dokument potwierdzajacy zg³oszenie na Policje zosta³ wydany po otrzymaniu" Poniewa¿ tam jest mo¿e, to nale¿y chyba to rozumieæ tak, ¿e ma³e kwoty id± pewnie w straty Banku lub sami ustalaj±, gdzie by³ wyciek i ³ataj± po cichu, a wiêksze kieruj± na Policjê. |
|
Data: 2011-02-02 19:51:30 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Maruda pisze:
Przykład: Po pierwsze: Pan A nie poznaje danych naszej karty, bo podajemy je tylko Polcardowi, czy innemu eCardowi. W sklepach, wymagających podania danych karty zakupów nie robimy. Po drugie: Korzystamy z karty, która A) daje możliwość zablokowania transakcji pocztowych/telefonicznych; B) daje możliwość dynamicznego ustalania limitów transakcji Po trzecie: Nie wpadamy w panikę i zdajemy sobie sprawę, że istnieje chargeback. |
|
Data: 2011-02-02 20:31:16 | |
Autor: Robert Kois | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Dnia Wed, 02 Feb 2011 19:51:30 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa³(a):
W sklepach, wymagaj±cych podania danych karty zakupów nie robimy. Papa Amazonie ;) -- Kojer |
|
Data: 2011-02-02 20:40:13 | |
Autor: kashmiri | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
Robert Kois <kojer@hell.pl> dared to write:
Dnia Wed, 02 Feb 2011 19:51:30 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa³(a): No ju¿ bez przegiêcia :) Mam 20+ aktywnych kart z banków w 5 krajach, od 7 lat p³acê kartami - mo¿e rzadko, ale wszêdzie (równie¿ mail order i telephone order), w tym bezpo¶rednio na stronach sklepów. NIGDY nie zdarzy³ mi siê fraud. Ani jednej nieautoryzowanej transakcji. Nie dajcie siê zwariowaæ. k. |
|
Data: 2011-02-07 08:40:58 | |
Autor: WOJSAL | |
przyk?adowy fraud - co nas chroni? | |
W dniu 02.02.2011 20:40, kashmiri pisze:
Jak my¶lisz, ile osób zna dane Twojej karty? W jakim tempie rosnie liczba osob, które znaj± dane Twoich kart? Przy zalozeniu, ¿e wszystkie osoby ktore znaja dane Twojej karty sa uczciwe oraz s± dyskretne, wszystko jest OK. Gorzej jak przynajmniej u jednej z tych osób nie bêdzie spe³niony jeden z warunków (tj. uczciwosc, dyskrecja).
Widocznie do tej pory nie trafiles na osobe nieuczciwa, ktora zna dane Twojej karty. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2011-02-02 21:25:29 | |
Autor: Marcin | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Witam
W dniu 2011-02-02 19:51, Przemyslaw Kwiatkowski pisze: Po pierwsze: Pan A nie poznaje danych naszej karty, bo podajemy je tylko To w Polsce a co z platnosciami w innnych krajach? Chociaz taki Dell w Polsce tez pobiera dane karty bezposrednio do siebie. Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2011-02-02 21:38:29 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
przyk??adowy fraud - co nas chroni? | |
Marcin pisze:
Po pierwsze: Pan A nie poznaje danych naszej karty, bo podajemy je tylko Płacimy jedynie za pomocą organizacji, którym ufamy. Poziom naszego zaufania oczywiście ustalamy sobie sami - np. to czy ufamy PayPalowi lub Amazonowi zależy naturalnie od nas. :-) -- MiCHA |
|