Data: 2012-02-04 11:22:48 | |
Autor: stopczyk | |
przymulenie na mrozie | |
Witam,
Czy to normalne ze przy temperaturach typu -20 samochod zdaje sie byc przymulony? (moze chodzi o gestosc wszelkich smarow itp?). Dzis zauwazylem ze staruszek uno 1.0 wyraznie meczy mi sie przy predkosci 50-60 na 5 biegu, a z gazem w podlodze nie jest w stanie jechac wiecej niz 110 (na 4 rozpedza sie do 120, po wrzuceniu 5 powoli zwalnia do tych 110, powyzej 100 przyspieszenia w ogole nie czuc, test byl robiony po godzinie jazdy, wiec teoretycznie wszystko "rozgrzane"). Przed zima zwawo zbieral sie do 130, a moze i wiecej tylko strach bylo sprawdzac ;) Silnik chodzi rowno, na luzie obroty w normie, zadnych dziwnych dzwiekow spod maski nie ma. Pierwszy raz trzymam samochod caly czas na zewnatrz tak ze doswiadczenia brak. -- stopczyk |
|
Data: 2012-02-04 16:19:51 | |
Autor: PaweL | |
przymulenie na mrozie | |
Zgodnie z prawami fizyki wraz ze spadkiem temperatury rośnie gęstość powietrza, a więc rośnie ilość tlenu zassanego przez silnik, więc rośnie moc silnika - jeżeli to silnik z wtryskiem i obliczy sobie masę zassanego powietrza. Przy zasilaniu gaźnikowym na mrozie pogarsza się rozpylenie i odparowanie paliwa, nie ma mechanizmów zwiększających dawkę paliwa do większej gęstości powietrza - moc zmniejsza się.
Paweł |
|
Data: 2012-02-07 22:20:50 | |
Autor: yapann | |
przymulenie na mrozie | |
"PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> wrote in message news:jgjiaa$mgl$1usenet.news.interia.pl...
wraz ze spadkiem temperatury rośnie gęstość powietrza, a więc rośnie ilość tlenu zassanego przez silnik, więc rośnie moc silnika - jeżeli to silnik z wtryskiem i obliczy sobie masę zassanego powietrza. może głupie pytanie - a jak to wpływa na ilość spalanego paliwa? zimą auto pali więcej, taak? ale też tankuje się więcej (gęstsza ciecz) - w sumie na mrozie jest się do przodu czy w plecy? (pewnie w plecy..) |
|
Data: 2012-02-05 00:21:52 | |
Autor: PiteR | |
przymulenie na mrozie | |
na ** p.m.s ** stopczyk pisze tak:
Czy to normalne ze przy temperaturach typu -20 samochod Tak to normlne. Np alternator mocniej obci±ża silnik. Przy małej pojemno¶ci i gaĽniku bardziej to czuć. Paliwo słabiej paruje. Kiedy np wyłaczę podgrzewanie gaĽnika ktore bierze około 40A żeby ulżyć alternatorowi efekt jest jeszcze wyraĽniejszy aż do kangurków. Trzeci bieg pod górkę to max. Je¶li masz tak± możliwo¶ć to zrób eksperyment i szybko wyjedĽ z garażu +25 stopni na mróz -20 Normalnie poczujesz wiater we włosach, zwijasz asfalt pod kołami ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |