Data: 2013-11-13 08:22:39 | |
Autor: Tomek | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania. T. |
|
Data: 2013-11-13 04:51:12 | |
Autor: kogutek444 | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu środa, 13 listopada 2013 08:22:39 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
Witam, 750 metrów jechałem godzinę. Spalanie w okolicach 100l/100km. |
|
Data: 2013-11-13 08:37:27 | |
Autor: sqlwiel | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
Witam,Danych nie mam, mam "obserwacje". Przy jeździe w korku, gdy trzyma się naciśnięty hamulec, to obroty są ok. 500rpm (niedokładnie, bo obrotomierz w tym zakresie, to raczej "wskaźnik", niż miernik). Jeśli wyrzucę na "N", to skaczą powyżej 600. Czyli na wolnych obrotach istotna część mocy silnika idzie w ciepło i podgrzewa sprzęgło hydrokinetyczne (czy co-to-tam jest, nie przyglądałem się). A to oczywiście kosztuje... Też byłbym ciekaw ile. Jeszcze ciekawiej to wygląda w "korku pod górkę". Automat robi swoje, tzn auto z nienaciśniętym gazem stoi w miejscu bez potrzeby naciskania hamulca. Oczywiście kosztem ciepła :) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-13 14:12:47 | |
Autor: mappl | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas pracy silnika na jałowym biegu. |
|
Data: 2013-11-13 14:43:16 | |
Autor: Michał Jankowski | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu 13.11.2013 14:12, mappl pisze:
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup Tak zupełnie przykładowo. Powiedzmy, że normalnie przejeżdżamy 20 km w pół godziny, a raz staliśmy drugie pół godziny w korku. W tym czasie spaliliśmy jakieś 0.3l paliwa (0.6l/h to jest taki w miarę typowy wynik dla niedużego silnika), czyli wzrost o 1.5l/100km na sam bieg jałowy na postoju... Do tego większe zużycie na wielokrotne ruszanie, a jeszcze nie daj Boże klima... MJ |
|
Data: 2013-11-14 23:12:26 | |
Autor: Tomasz Finke | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu 2013-11-13 14:12, mappl pisze:
IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas Do tego spalanie zależy od pory roku. Zimą olej w skrzyni automatycznej osiąga właściwą temperaturę i objętość po przejechaniu 3-5 kilometrów. Wcześniej skrzynia może np. nie wrzucać biegów powyżej dwójki, co powoduje utrzymywanie silnika w nieoptymalnym zakresie obrotów i wzrost zużycia paliwa. W skrajnym przypadku auto z silnikiem 1,3 zużywało mi podczas ostrej zimy w 2010 13l/100 km przy codziennym pokonywaniu trasy 2x4 km w centrum Wrocławia, a latem na trasie spala 6-6,5 litra. T. |
|
Data: 2013-11-14 22:54:55 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
Ojciec ma 407 2.0HDI z manualem, ja mam 407SW z automatem i takim samym silnikiem.
Manual średnio 6.1, mój średnio 7.5. Czyste miasto manual 6.5, mój 8. Trasa manual od 4.6 do 5.5, mój od 5.5 do 7. Biorąc pod uwagę fakt, że SW jest cięższe od sedana o prawie 100 kg, możesz przyjąć, że automat zwiększy spalanie o 1 - 1.5 litra więcej w identycznych warunkach od manuala. W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze: Witam, |