Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

Data: 2013-11-13 08:22:39
Autor: Tomek
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.

Data: 2013-11-13 04:51:12
Autor: kogutek444
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
W dniu środa, 13 listopada 2013 08:22:39 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
Witam,

Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a

przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania

tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.

T.

750 metrów jechałem godzinę. Spalanie w okolicach 100l/100km.

Data: 2013-11-13 08:37:27
Autor: sqlwiel
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.
Danych nie mam, mam "obserwacje".
Przy jeździe w korku, gdy trzyma się naciśnięty hamulec, to obroty są ok. 500rpm (niedokładnie, bo obrotomierz w tym zakresie, to raczej "wskaźnik", niż miernik). Jeśli wyrzucę na "N", to skaczą powyżej 600. Czyli na wolnych obrotach istotna część mocy silnika idzie w ciepło i podgrzewa sprzęgło hydrokinetyczne (czy co-to-tam jest, nie przyglądałem się). A to oczywiście kosztuje...

Też byłbym ciekaw ile.

Jeszcze ciekawiej to wygląda w "korku pod górkę". Automat robi swoje, tzn auto z nienaciśniętym gazem stoi w miejscu bez potrzeby naciskania hamulca. Oczywiście kosztem ciepła :)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-13 14:12:47
Autor: mappl
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas pracy silnika na jałowym biegu.

Data: 2013-11-13 14:43:16
Autor: Michał Jankowski
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
W dniu 13.11.2013 14:12, mappl pisze:
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...


Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia
paliwa w korkach w samochodzie

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
pracy silnika na jałowym biegu.

Tak zupełnie przykładowo. Powiedzmy, że normalnie przejeżdżamy 20 km w pół godziny, a raz staliśmy drugie pół godziny w korku. W tym czasie spaliliśmy jakieś 0.3l paliwa (0.6l/h to jest taki w miarę typowy wynik dla niedużego silnika), czyli wzrost o 1.5l/100km na sam bieg jałowy na postoju... Do tego większe zużycie na wielokrotne ruszanie, a jeszcze nie daj Boże klima...

   MJ

Data: 2013-11-14 23:12:26
Autor: Tomasz Finke
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
W dniu 2013-11-13 14:12, mappl pisze:

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
pracy silnika na jałowym biegu.

Do tego spalanie zależy od pory roku.  Zimą olej w skrzyni automatycznej
osiąga właściwą temperaturę i objętość po przejechaniu 3-5 kilometrów.
Wcześniej skrzynia może np. nie wrzucać biegów powyżej dwójki, co
powoduje utrzymywanie silnika w nieoptymalnym zakresie obrotów i wzrost
zużycia paliwa.  W skrajnym przypadku auto z silnikiem 1,3 zużywało mi
podczas ostrej zimy w 2010 13l/100 km przy codziennym pokonywaniu trasy
2x4 km w centrum Wrocławia, a latem na trasie spala 6-6,5 litra.

T.

Data: 2013-11-14 22:54:55
Autor: Krzysztof Matyasik
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Ojciec ma 407 2.0HDI z manualem, ja mam 407SW z automatem i takim samym silnikiem.

Manual średnio 6.1, mój średnio 7.5. Czyste miasto manual 6.5, mój 8. Trasa manual od 4.6 do 5.5, mój od 5.5 do 7.

Biorąc pod uwagę fakt, że SW jest cięższe od sedana o prawie 100 kg, możesz przyjąć, że automat zwiększy spalanie o 1 - 1.5 litra więcej w identycznych warunkach od manuala.


W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona