Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

Data: 2013-11-13 08:37:27
Autor: sqlwiel
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.
Danych nie mam, mam "obserwacje".
Przy jeździe w korku, gdy trzyma się naciśnięty hamulec, to obroty są ok. 500rpm (niedokładnie, bo obrotomierz w tym zakresie, to raczej "wskaźnik", niż miernik). Jeśli wyrzucę na "N", to skaczą powyżej 600. Czyli na wolnych obrotach istotna część mocy silnika idzie w ciepło i podgrzewa sprzęgło hydrokinetyczne (czy co-to-tam jest, nie przyglądałem się). A to oczywiście kosztuje...

Też byłbym ciekaw ile.

Jeszcze ciekawiej to wygląda w "korku pod górkę". Automat robi swoje, tzn auto z nienaciśniętym gazem stoi w miejscu bez potrzeby naciskania hamulca. Oczywiście kosztem ciepła :)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona