Data: 2013-11-13 14:12:47 | |
Autor: mappl | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas pracy silnika na jałowym biegu. |
|
Data: 2013-11-13 14:43:16 | |
Autor: Michał Jankowski | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu 13.11.2013 14:12, mappl pisze:
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup Tak zupełnie przykładowo. Powiedzmy, że normalnie przejeżdżamy 20 km w pół godziny, a raz staliśmy drugie pół godziny w korku. W tym czasie spaliliśmy jakieś 0.3l paliwa (0.6l/h to jest taki w miarę typowy wynik dla niedużego silnika), czyli wzrost o 1.5l/100km na sam bieg jałowy na postoju... Do tego większe zużycie na wielokrotne ruszanie, a jeszcze nie daj Boże klima... MJ |
|
Data: 2013-11-14 23:12:26 | |
Autor: Tomasz Finke | |
przyrost zużycia paliwa A/M w korkach | |
W dniu 2013-11-13 14:12, mappl pisze:
IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas Do tego spalanie zależy od pory roku. Zimą olej w skrzyni automatycznej osiąga właściwą temperaturę i objętość po przejechaniu 3-5 kilometrów. Wcześniej skrzynia może np. nie wrzucać biegów powyżej dwójki, co powoduje utrzymywanie silnika w nieoptymalnym zakresie obrotów i wzrost zużycia paliwa. W skrajnym przypadku auto z silnikiem 1,3 zużywało mi podczas ostrej zimy w 2010 13l/100 km przy codziennym pokonywaniu trasy 2x4 km w centrum Wrocławia, a latem na trasie spala 6-6,5 litra. T. |