przyznanie sie do winy?

Data: 2009-03-31 20:16:32
Autor: Niepoprawny
przyznanie sie do winy?
Witam,

Czy pomimo przyznanie sie do winy i zlozenia wniosku o samoukaranie podejrzanego sad moze wydac wyrok uniewinniajacy w przypadku watpliwosci dowodowych?

Pozdr

Data: 2009-03-31 21:53:49
Autor: SDD
przyznanie sie do winy?

Uzytkownik "Niepoprawny" <niepoprawny@nnon.net> napisal w wiadomosci news:49d25df6$0$29475$f69f905mamut2.aster.pl...

Czy pomimo przyznanie sie do winy i zlozenia wniosku o samoukaranie podejrzanego sad moze wydac wyrok uniewinniajacy w przypadku watpliwosci dowodowych?

*Teoretycznie* - tak.
W praktyce - widze marne szanse - chyba, ze beda ewidentne dowody, ze to nie Ty zrobiles, ale np. ktos inny a ty go chronisz :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-31 22:37:27
Autor: Niepoprawny
przyznanie sie do winy?
SDD wrote:
[...]

Czyli sady klepia jak leci a dowody to spraw drugorzedna.

Data: 2009-03-31 23:39:51
Autor: zly
przyznanie sie do winy?
Dnia Tue, 31 Mar 2009 22:37:27 +0200, Niepoprawny napisał(a):

Czyli sady klepia jak leci a dowody to spraw drugorzedna.

zeznanie naocznego swiadka to nie taki drugorzedny dowod :)

--
marcin

Data: 2009-04-01 08:03:25
Autor: spp
przyznanie sie do winy?
Niepoprawny pisze:

[...]

Po to istnieje chyba instytucja dobrowolnego poddania się karze?

--
spp

Data: 2009-04-01 10:37:55
Autor: Niepoprawny
przyznanie sie do winy?
spp wrote:
Niepoprawny pisze:

[...]

To po co postepowanie dowodowe?

Data: 2009-04-01 01:58:00
Autor: BK
przyznanie sie do winy?
On Apr 1, 10:37 am, Niepoprawny <niepopra...@nnon.net> wrote:

To po co postepowanie dowodowe?

W takim wypadku nie przeprowadza sie go.

Postepowanie dowodowe jest standardem. Ale jesli jest ktos kto
przyznaje sie do winy, chce sie poddac karze, okolicznosci nie budza
watpliwosci, nie sprzeciwia sie sad, prokuratura... Generalnie
wszystkim to pasuje, wszyscy sa za - to po jakiego kija robic
postepowanie dowodowe? Zeby zmarnowac czas i kase podatnikow?

Data: 2009-04-03 01:01:31
Autor: Andrzej Lawa
przyznanie sie do winy?
BK pisze:
[...]

Żeby dojść prawdy. Pamiętaj, że zdarzają się przypadki ludzi, którzy
zostali zastraszeni albo mają taki odchył psychiczny, że przyznają się
do wszystkiego jak leci (choćby z powodu wpadnięcia w panikę).

No, ale to nie w Polsce, bo i po co? Polskie sądy nawet nie dbają o to,
żeby w uzasadnieniach wyroków nie występowali święci pańscy (tj. osoby
posiadające ponadnaturalne umiejętności typu telepatyczne wykrywanie
działania ukrytych urządzeń elektronicznych czy znajdowanie się
jednocześnie w dwóch miejscach).

Za to kwestionują dokumenty z wymogiem adwokackim, których nie napisał
osobiście adwokat - a tylko się z dokumentem zapoznał i się pod nim
podpisał.

Gott sei Dank mann gibst ne Pumpgun! ;->
(świry z Bullyparade rządzą ;) )

Data: 2009-04-02 22:47:00
Autor: BK
przyznanie sie do winy?
On 3 Kwi, 01:01, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
BK pisze:

> [...]

zostali zastraszeni albo mają taki odchył psychiczny, że przyznają się
do wszystkiego jak leci (choćby z powodu wpadnięcia w panikę).

Zalozenie jest takie, ze w takich wypadkach okolicznosci nie moga
budzic watpliwosci.

Fajnie sie tak na internecie napisze "zeby dojsc do prawdy".

Pozniej w innym temacie sie napsize, ze sady dzialaja wolno, ze na
wyroki dlugo sie czeka itp. itd.

Zawsze sie znajdzie ktos komu cos nie pasuje - naszczescie nie ma sie
co tym przejmowac.

Sprawy sa rozne, zdecydowanie i bezwzglednie, potrzebne jest ujecie w
KPK postepowan karnych, ktore umnozliwiaja szybsze prowadzenie spraw
niz standardowy proces.

I nie wyjezdzaj tu "ale to nie w Polsce" bo procesy przyspieszone bez
postepowania dowodowego w sprawach z przyznaniem sie do winy i
wnioskiem o ukaranie to swiatowy standard.

Data: 2009-04-03 14:36:01
Autor: Andrzej Lawa
przyznanie sie do winy?
BK pisze:

Fajnie sie tak na internecie napisze "zeby dojsc do prawdy".

Pozniej w innym temacie sie napsize, ze sady dzialaja wolno, ze na
wyroki dlugo sie czeka itp. itd.

Sęk w tym, że obecnie działają _i_ wolno _i_ byle jak.

[ciach]

I nie wyjezdzaj tu "ale to nie w Polsce" bo procesy przyspieszone bez
postepowania dowodowego w sprawach z przyznaniem sie do winy i
wnioskiem o ukaranie to swiatowy standard.

No, niekiedy nawet są kary bez wyroków, nawet w tak rzekomo praworządnym
kraju jak USA.

To się wszystko musi kiedyś zawalić...

Data: 2009-04-01 23:14:31
Autor: Johnson
przyznanie sie do winy?
Niepoprawny pisze:

Czyli sady klepia jak leci a dowody to spraw drugorzedna.

Przecież wyjaśnienia oskarżonego, tj, przyznanie się do winy jest dowodem.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-03 17:55:16
Autor: jb
przyznanie sie do winy?
Niepoprawny <niepoprawny@nnon.net> napisał(a):
Witam,

Czy pomimo przyznanie sie do winy i zlozenia wniosku o samoukaranie podejrzanego sad moze wydac wyrok uniewinniajacy w przypadku watpliwosci dowodowych?

A dlaczego nie? Ot, w zeszłym tygodniu byłem na rozprawie kolarza (czyli o jazdę po pijaku
rowerem). Klient przyznał się, chciał się dobrowolnie poddac karze. Sąd go
uniewinnił, bo uznał, że droga, po której jechał w stanie nieważkości, nie
była drogą publiczna.

--

przyznanie sie do winy?