pułapki w regulaminie (KK BZWBK)

Data: 2013-06-24 12:55:50
Autor: sqlwiel
pułapki w regulaminie (KK BZWBK)
Dawno tego nie czytałem. Wydawało mi się, że zapis o odpowiedzialności klienta za wszystkie transakcje wykonane z użyciem PIN wycofano dobrych parę lat temu, a tymczasem wrócił:

§11
5. Posiadacz/Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje autoryzowane dokonane za pomocą Karty głównej, jak i Kart dodatkowych oraz z wykorzystaniem Przelewu elektronicznego z Rachunku Karty. Ponosi również odpowiedzialność za przekroczenie przyznanego limitu kredytowego poprzez dokonane transakcje autoryzowane off-line oraz zobowiązany jest do natychmiastowej spłaty kwoty przekroczenia.
6. Posiadacza obciążają wszystkie transakcje autoryzowane w okresie obowiązywania Umowy, nawet jeżeli rozliczenie transakcji nastąpiło po rozwiązaniu/wygaśnięciu Umowy z jakichkolwiek przyczyn.

Niech mnie ktoś oświeci - wszak ujawnienie PINu jest nie do uniknięcia wobec choćby kamer monitoringu nad każdą kasą i PINpadem. Mam rozumieć, że "nie ma zmiłuj" i jeśli mi ktoś kartę buchnie, po czym posłuży się podglądniętym PINem, to jestem w ciemnej d. ?

Nawiasem mówiąc - regulamin liczy sobie 41 tys słów, 325 tys. znaków (czyli 160 stron maszynopisu). Czy ktokolwiek z Was to przeczytał i cokolwiek pamięta? To (też) się w pale nie mieści...

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-24 16:39:28
Autor: J.F.
pułapki w regulaminie (KK BZWBK)
Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:55:50 +0200, sqlwiel napisał(a):
Dawno tego nie czytałem. Wydawało mi się, że zapis o odpowiedzialno¶ci klienta za wszystkie transakcje wykonane z użyciem PIN wycofano dobrych parę lat temu, a tymczasem wrócił: [...]
Niech mnie kto¶ o¶wieci - wszak ujawnienie PINu jest nie do uniknięcia wobec choćby kamer monitoringu nad każd± kas± i PINpadem. Mam rozumieć, że "nie ma zmiłuj" i je¶li mi kto¶ kartę buchnie, po czym posłuży się podgl±dniętym PINem, to jestem w ciemnej d. ?

Widac BZWBK wie ile moze na tym stracic, jak mu kiedys na bankomacie w
siedzibie banku zainstalowali urzadzenie do skimmingu kart.
I uwaza za niemozliwe pokrycie z wlasnej kieszeni, co innego jak sie
koszt przerzuci na te tysiace klientow :-)

Nawiasem mówi±c - regulamin liczy sobie 41 tys słów, 325 tys. znaków (czyli 160 stron maszynopisu). Czy ktokolwiek z Was to przeczytał i cokolwiek pamięta? To (też) się w pale nie mie¶ci...

Bywalo ze sie czytalo i conieco zapamietywalo, ale 160 stron ?
Moze tak maly donosik do UOKiK :-)

J.

Data: 2013-06-24 17:24:16
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-06-24 16:39, J.F. pisze:

[...]

Ale na co miałbym się skarżyć?

Regulamin leży tutaj:
http://www.bzwbk.pl/_items/bzwbk.pl/pdf/regulamin_kart.pdf

Jest sformatowany w 2 kolumnach, na A4 "landscape" (powiedzmy), i zrobione jest to tak (moim zdaniem: zło¶liwie), że je¶li się mie¶ci cała "ich" strona na pełnym ekranie, to czcionka jest mała, na granicy czytelno¶ci (jak dla mnie). Je¶li się powiększy, to już się nie mie¶ci na ekranie i trzeba jeĽdzić lewo-prawo i góra-dół, żeby poczytać. Czytam więc po zrzuceniu do tekstu, ale wtedy ginie formatowanie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-24 19:50:19
Autor: J.F.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 17:24:16 +0200, sqlwiel napisał(a):
[...]

Na to, ze bank utrudnia klientowi zapoznanie sie z regulaminiem, przez
sam jego rozmiar.

[...]

Ale to jest pdf, nie ma zadnych reklam i w powiekszeniu 125-200% jest
czytelnie.

I mozna tam wyczytac
Transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) - transakcja bezgotówkowa dokonana
przy użyciu Karty z anten± zbliżeniow± w punkcie usługowo-handlowym
zaopatrzonym w terminal POS z czytnikiem zbliżeniowym. Autoryzacja
transakcji zbliżeniowej następuje poprzez zbliżenie Karty do czytnika
zbliżeniowego. Transakcje dokonywane w tym trybie mog± być
autoryzowane off-line.

Zablokowanie Karty - czynno¶ć polegaj±ca na czasowym wstrzymaniu
możliwo¶ci dokonywania transakcji autoryzowanych on-line przy użyciu
Karty oraz transakcji z wykorzystaniem przelewu

Data: 2013-06-24 20:04:00
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-06-24 19:50, J.F. pisze:

[...]

Czyli po zablokowaniu karty, transakcje off-line pp s± autoryzowane (przez zbliżenie). Tak? Czyli odpowiada klient...

Czyli po każdej Waszej (koledzy) rzeczowej odpowiedzi jestem coraz bardziej (głębiej) w ciemnej d.

Chyba przestawię się całkowicie na anonimowego prepaida... Choćby i zbliżeniowego. Nigdy nie stracę więcej, niż tam włożę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-06-25 04:56:05
Autor: Krzysiek
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 20:04:00 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

Czyli po zablokowaniu karty, transakcje off-line pp s± autoryzowane (przez zbliżenie). Tak? Czyli odpowiada klient...

Jedyny sposob to wszystko to naglasniac zeby w koncu ktos zrobil z tym porzadek.
Jesli bank wciska takie technologie to niech bierze na siebie odpowiedzialnosc z ich ulomnosci.

Data: 2013-06-26 19:45:19
Autor: xbartx
Dnia Mon, 24 Jun 2013 20:04:00 +0200, sqlwiel napisał(a):

Chyba przestawię się całkowicie na anonimowego prepaida... Choćby i
zbliżeniowego. Nigdy nie stracę więcej, niż tam włożę.

Hmmm a nie robisz tak do tej pory ze swoimi debetówkami? Przecież to najbardziej prosty, sprawdzony i najlepszy sposób. Osobne konto z debetówką do wypłat z bankomatów, ewentualnie płacenia. Przelewasz tam tyle ile potrzebujesz lub utrzymujesz jakieś założone saldo w stylu 100/300/500. W razie jakiejś draki wiesz ile mniej więcej ryzykujesz.

--
xbartx

Data: 2013-06-26 21:30:20
Autor: pduwj123
W dniu ¶roda, 26 czerwca 2013 21:45:19 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
Dnia Mon, 24 Jun 2013 20:04:00 +0200, sqlwiel napisał(a):
> Chyba przestawię się całkowicie na anonimowego prepaida... Choćby i
> zbliżeniowego. Nigdy nie stracę więcej, niż tam włożę.

Hmmm a nie robisz tak do tej pory ze swoimi debetówkami? Przecież to najbardziej prosty, sprawdzony i najlepszy sposób. Osobne konto z debetówk± do wypłat z bankomatów, ewentualnie płacenia. Przelewasz tam tyle ile potrzebujesz lub utrzymujesz jakie¶ założone saldo w stylu 100/300/500. W razie jakiej¶ draki wiesz ile mniej więcej ryzykujesz.

Nie do końca. Jak w w±tku o zbliżeniówce w ING, bank Cię może obci±żyć za transakcje wykonane kart± już po jej zastrzeżeniu. Do d. z tak± kart± i takim bankiem. Analiza regulaminu BZWBK potwierdza, że ING nie jest jedyny. Zapewne wszyscy już tak robi±.

Pozostaje więc anonimowy prepaid i konto w tym samym banku, żeby zasilenie szło natychmiastowo. Mille?

Tak jak piszesz, to się robiło na¶cie lat temu z mBankiem. :) To były pocz±tki. Wtedy wła¶nie dobitnie zabłysnęła wyższo¶ć kredytówek, bo mBank dawał na eMaxie 17% (z kapitalizacj± miesięczn±, ale nie było belki). Opłacało się więc wszystko płacić kredytówk±. Wtedy również cech± kredytówki było, że "to bank (w razie reklamacji) musi udowodnić, że to ty dokonałe¶ transakcji". I to działało. Były fraudy, ale banki to wliczały w koszta i skutecznie ¶cigały cwaniaczków, co dali kartę koledze i nauczyli go podpisu. Tak. Bo wtedy wszystkie transakcje KK potwierdzało się podpisem..
PóĽniej przyszły karty z chipem i przy tej okazji pojawił się w regulaminach zapis, że "transakcje z użyciem PIN uważa się za dokonane przez wła¶ciciela karty". Narobili¶my (tutaj) szumu i ten zapis znikn±ł. Teraz znów się pojawił w odrodzonej jak hydra, jeszcze gorszej postaci.

Pora, aby znów pokazać bankom ¶rodkowy palec. PS - czy kart± z przewierconym chipem da się płacić "na pasek", czy nie przejdzie?

--

Pzdr.
A.

Data: 2013-06-27 07:08:20
Autor: Kamil Jońca
pułapki w regulaminie (KK BZWBK)
pduwj123@gmail.com writes:

[...]

Pozostaje więc anonimowy prepaid i konto w tym samym banku, żeby zasilenie szło natychmiastowo. Mille?

Prepaid w mille nie jest "anonimowy"
KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Nothing motivates a man more than to see his boss put in an honest day's work.

Data: 2013-06-27 19:42:02
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

Prepaid w mille nie jest "anonimowy"

Chodzi chyba o to, czy bank ma prawo obciążyć klienta ponad saldo na
karcie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-28 05:16:19
Autor: xbartx
Dnia Thu, 27 Jun 2013 07:08:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Prepaid w mille nie jest "anonimowy"

W zasadzie to chyba ĹĽaden nie jest.

--
xbartx

Data: 2013-06-27 23:03:46
Autor: pduwj123
W dniu pi±tek, 28 czerwca 2013 07:16:19 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
Dnia Thu, 27 Jun 2013 07:08:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

> Prepaid w mille nie jest "anonimowy"

W zasadzie to chyba żaden nie jest.

(Mówimy tu o karta płatniczych prepaid, a nie o telefonach - tak? :) )
Je¶li masz na my¶li to, że można wy¶ledzić sk±d wpłynęły ¶rodki, to masz rację.
Jednak (np w BZWBK) możesz kupić kartę prepaid, zasilić j±, po czym podarować komu¶, a on kolejnemu i nie masz obowi±zku pamiętać komu j± dałe¶.
(Ale pod naciskiem Vincenta pewno to uszczelni±.)

--
A.

Data: 2013-06-28 09:38:13
Autor: Zbynek Ltd.
pduwj123@gmail.com napisał(a) :
> [...]

Jednak (np w BZWBK) możesz kupić kartę prepaid, zasilić j±, po czym podarować komu¶, a on kolejnemu i nie masz obowi±zku pamiętać komu j± dałe¶.

Kupić, pust± podarować/zgubić. Zasilenia można dokonać przelewem gotówki na konto karty na poczcie. Czy się mylę?

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

Data: 2013-06-28 15:32:15
Autor: xbartx
Dnia Thu, 27 Jun 2013 23:03:46 -0700, pduwj123 napisał(a):

(Mówimy tu o karta płatniczych prepaid, a nie o telefonach - tak? :) )
Jeśli masz na myśli to, że można wyśledzić skąd wpłynęły środki, to masz
racjÄ™.
Jednak (np w BZWBK) możesz kupić kartę prepaid, zasilić ją, po czym
podarować komuś, a on kolejnemu i nie masz obowiązku pamiętać komu ją
dałeś.
(Ale pod naciskiem Vincenta pewno to uszczelniÄ….)

Hmmm jak zamawiałem przez www ich pre-paid to kazali podać wszystkie dane, to samo w oszołomie i bnp. Jak się pójdzie do oddziału to nic nie chcą? Dajesz kasę i dostajesz kartę?

--
xbartx

Data: 2013-06-28 12:01:05
Autor: pduwj123
W dniu pi±tek, 28 czerwca 2013 17:32:15 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

> [...]

> dałe¶.

> (Ale pod naciskiem Vincenta pewno to uszczelni±.)

Hmmm jak zamawiałem przez www ich pre-paid to kazali podać wszystkie dane, to samo w oszołomie i bnp. Jak się pójdzie do oddziału to nic nie chc±? Dajesz kasę i dostajesz kartę?

Zgadza się.
Nie kupisz anonimowo. Nie wiem jak w oddziale, ale chyba chc± DO.
Ale czytaj wyżej - możesz j± zasilić (albo i nie) i podarować komu¶. Nie musisz pamiętać komu. To "dla Vincenta".
Ta karta (BZWBK) ma cienkie limity. To dobre na prezent na komunię.
Użytkownik nie musi mieć nawet 13 lat.

Odrębn± spraw± jest ochrona ¶rodków na koncie, z którego można kartę zasilać natychmiastowo. W powyższym przypadku, je¶li kto¶ zrobi fraud t± kart±, to bank nie ma komu skoczyć tam, gdzie pan może pana majstra w (takie niedomówienie).
Karty prepaid, któe s± przypisane do konta (jak w Mille),
mog± obci±żyć to konto w razie fraudu. Wła¶nie czytam regulamin prepaidów Mille i szukam haków. Jak co¶ odkryję, to napiszę.

OFF-TOPIC: piszę z groups.google, bo jadę z Aero2 i nie mam dostępu do pisania na news.neostrada. Linie tnę ręcznie, bo jak próbuje się odpowiadać na te posty na Thunderbirdzie,
 to linia jest dłuuuga aż do CRLF. Czy kto¶ wie jak to uporz±dkować?

--

Tnx
A.

Data: 2013-06-24 18:25:47
Autor: Krzysztof Halasa
sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> writes:

Dawno tego nie czytałem. Wydawało mi się, że zapis o odpowiedzialności
klienta za wszystkie transakcje wykonane z uĹĽyciem PIN wycofano
[...]

6. Posiadacza obciÄ…ĹĽajÄ… wszystkie transakcje autoryzowane w okresie
[...]

A gdzie tu widzisz coĹ› o PINie?
Moim zdaniem to powyĹĽsze oznacza, ĹĽe po prostu uĹĽytkownik odpowiada
(zgodnie z p. 6) za wszelkie obciÄ…ĹĽenia rachunku karty, niezaleĹĽnie
od tego czy wymagały oryginalnej karty, podrobionej karty, czy żadnej
(np. pracownik mógł sobie przelać trochę pieniędzy i wciąż odpowiada
klient).
--
Krzysztof Hałasa

pułapki w regulaminie (KK BZWBK)