puls

Data: 2011-08-24 07:15:04
Autor: Wojciech Waga
puls
Cześć,

mam pytanie do posiadaczy pulsometrów - z jakim tętnem jeździcie?
Pytanie wynika stąd, że od jakiegoś czasu jeżdżę z płcią piękną i ona ma
tętno wyższe ode mnie o ok. 30-40 co wydaje mi się bardzo dużą
wartością, ale może niektórzy tak maja?

Przykładowe wartości:
Prosta spokojnie: ja:120,   ona: 160
Prosta szybciej:  ja:130,   ona: 175
Pod górkÄ™:   ja:160,   ona: 190
Z dÅ‚ugiej górki:  ja:55-65, ona: <75-95

I raczej nie chodzi o to, że ja narzucam tempo, które dla niej jest za
duże bo ona przy 160 nie wygląda na zmęczoną, ja przy takim tętnie mam
już przyspieszony oddech i widać po mnie, że się męczę.

pozdr.
w.

Data: 2011-08-24 07:22:11
Autor: charwel (Oo)==:::
puls
W dniu 2011-08-24 07:15, Wojciech Waga pisze:
Cześć,

Przykładowe wartości:
Prosta spokojnie: ja:120,   ona: 160
Prosta szybciej:  ja:130,   ona: 175
Pod górkÄ™:   ja:160,   ona: 190
Z dÅ‚ugiej górki:  ja:55-65, ona:<75-95

Ty się jej bardziej podobasz niż ona Tobie. O całe 40 ;)

charwel

Data: 2011-08-24 09:52:36
Autor: Krzysztof Naworyta
puls
Wojciech Waga napisa³(a):

mam pytanie do posiadaczy pulsometrów - z jakim têtnem je¼dzicie?
Pytanie wynika st±d, ¿e od jakiego¶ czasu je¿d¿ê z p³ci± piêkn± i ona ma
têtno wy¿sze ode mnie o ok. 30-40 co wydaje mi siê bardzo du¿±
warto¶ci±, ale mo¿e niektórzy tak maja?

Przyk³adowe warto¶ci:
Prosta spokojnie: ja:120,   ona: 160
Prosta szybciej:  ja:130,   ona: 175
Pod górkê:   ja:160,   ona: 190
Z d³ugiej górki:  ja:55-65, ona: <75-95

I raczej nie chodzi o to, ¿e ja narzucam tempo, które dla niej jest za
du¿e bo ona przy 160 nie wygl±da na zmêczon±, ja przy takim têtnie mam
ju¿ przyspieszony oddech i widaæ po mnie, ¿e siê mêczê.

Wzi±³e¶ siê za ma³olaty? ;)
http://bieganie.pl/?show=1&cat=15&id=411

--
KN

Data: 2011-08-24 10:55:29
Autor: kawoN
puls
W dniu 11-08-24 09:52, Krzysztof Naworyta pisze:

Wzi±³e¶ siê za ma³olaty? ;)
http://bieganie.pl/?show=1&cat=15&id=411

Albo on jest bardzo mêski a ona kobieca :)

--
kawoN
-

Data: 2011-08-24 11:05:04
Autor: Wojtas
puls
[...]

Ale w jakim celu robicie sobie takie statsy? Lepiej się jeździ, czy co?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-08-24 14:21:15
Autor: Krzysztof Naworyta
puls
Wojtas wrote:

| Ale w jakim celu robicie sobie takie statsy? Lepiej się jeździ, czy
| co?

A w czym problem?

--
KN

Data: 2011-08-24 14:26:50
Autor: Wojciech Waga
puls
W dniu 24.08.2011 11:05, Wojtas pisze:
[...]

W pewnym sensie tak. Wiesz jak sobie dawkujesz obciążenie.

Trzymanie stałej prędkości jest mało obiektywne, bo zawsze możesz mieć
wiatr, górkę czy ciężką przyczepkę i 25km/h może znaczyć bardzo różne
rzeczy. Jak jedziesz trzymając stały puls, to prędkość oczywiście się
zmienia w zależności od warunków ale Ciebie to mało interesuje. Wiesz
tylko, że po 5 godzinach z pulsem 130 musisz zjeść coś większego bo do
szóstej nie dociągniesz, wiesz, że na sprincie stać cię na 160 ale przy
170 padniesz za wcześnie itp.

pozdr.
w.

Data: 2011-08-24 13:42:13
Autor: piotrpo
puls
Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> napisa³(a):
[...]
W sumie nie rozumiem - jako¶ sam wiem kiedy dajê ostro, kiedy siê opierdalam i kiedy jestem g³odny, ale ok, jak kto lubi :)
A wracaj±c do pytania, têtno zale¿y od takich parametrów jak poziom wysi³ku (mo¿e ma mniej sportowy rower), p³eæ (je¿eli nie jeste¶cie a¿ tak postêpowi, to jest jaka¶ ró¿nica), wiek (g³ównie bariera HRmax), poziom wytrenowania, czy wreszcie têtno spoczynkowe (które wi±¿e siê z poziomem wytrenowania) - piszesz o d³ugiej górce, na której ty masz ~50, kole¿anka ~90 wiêc stawiam na poziom wytrenowania - albo ma wy¿sze têtno spoczynkowe, albo gorsz± kondycjê i wolniej jej wraca do warto¶ci nominalnej. Z drugiej strony maj±c ró¿ne HRmax mo¿ecie jechaæ w do¶æ zbli¿onym zakresie (w sensie %HRmax).

Data: 2011-08-25 11:40:45
Autor: Bukol
puls
W sumie nie rozumiem - jako¶ sam wiem kiedy dajê ostro, kiedy siê opierdalam

A co wg Ciebie jest tego wyznacznikiem... ? Pot na czole?

--
Administrator - Bukol
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-08-24 15:20:31
Autor: Fabian
puls
On 24.08.2011 14:26, Wojciech Waga wrote:
[...]

Ja używam pulsometru głównie do dwóch celów. Raz aby się nie opierdalać, tzn. nie schodzić poniżej jakiegoś tętna lub aby się nie zajechać kiedy wiem, że mam dłuższą trasę do zrobienia, wtedy nie wchodzę na wysokie tętno, ale pilnuje się aby za długo na nim nie zostać.

Oczywiście jedno i drugie można robić na czuja, ale jak jest jakaś motywacja typu ktoś wyprzedza to czasem trudno się opanować, a wysokie liczby potrafią przywrócić do porządku, podobnie podczas długiego wysiłku miałem tendencję do coraz wolniejszej jazdy i dzięki pulsometrowi mogę przez cały dystans jechać równym tempem.

Fabian.

Data: 2011-08-24 23:51:01
Autor: Szuwarek_2
puls
Wojciech Waga pisze:
[...]

Warto wykluczyć nadczynność tarczycy u płci pięknej, szczególnie jeżeli poza szybkim tętnem, jest jeszcze szczupła i nerwowa.

Data: 2011-08-25 07:11:26
Autor: mbut
puls
W dniu 11-08-24 23:51, Szuwarek_2 pisze:
Wojciech Waga pisze:
[...]

Pod górkę: ja:160, ona: 190
Z długiej górki: ja:55-65, ona: <75-95

[...]

Przy jeździe spokojnej 120 i 160 to tętno dużo za wysokie, ja przy spokojnej jeździe na szosie mam tętno 75, ale moje tętno spoczynkowe wynosi 44, wniosek z tego, że nie jesteście wytrenowani, po za tym jak tu kolega wspomniał : ciężki rower, wiatr, otyłość, nerwy to wszystko ma wpływ na tętno.Według mnie koleżanka ma zdecydowanie za wysokie tętno
Zmierzcie sobie tętno spoczynkowe.

Data: 2011-08-25 10:28:37
Autor: Fabian
puls
On 25.08.2011 07:11, mbut wrote:
[...]

Ciekawe. Ja mam spoczynkowe 48. Poniżej 120 to schodzę jak zjeżdżam z górki. No, ale jestem otyły, to warunek podwyższający tętno?

Fabian.

Data: 2011-08-25 11:47:30
Autor: Wojciech Waga aka wojek
puls
On 08/25/2011 07:11 AM, mbut wrote:
[...]

Dzięki za odp. Robię około 5 tys/rok i spoczynkowe mam <50. Może nasza definicja spokojnej jazdy się różni, a może rzeczywiście kondycja mi leży. 120 mam przy prędkości 20-25, na rowerku MTB z oponami 2.0 z widocznym bieżnikiem. Jak jadę <20 to schodzę poniżej 100, ale 75 to jakiś kosmos :).

pozdr.
w.

Data: 2011-08-25 19:57:33
Autor: mbut
puls
W dniu 11-08-25 11:47, Wojciech Waga aka wojek pisze:
[...]

jakiÅ› kosmos :).

pozdr.
w.
to nie żaden kosmos, trzeba ćwiczyć

Data: 2011-08-31 12:13:05
Autor: Coaster
puls
On 8/25/11 7:11 AM, mbut wrote:
moje tętno spoczynkowe wynosi 44,

To bardzo malo, norma to 70, nawet dla starych ludzi spoczynkowe to 60... Nie zamarzasz jak gdzies przysiadziesz? ;-)

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

puls