punkty karne - Prawo o ruchu drogowym

Data: 2012-02-03 10:20:01
Autor: Cpl
punkty karne - Prawo o ruchu drogowym
Wykroczenie - sierpień 2011 - fotoradar. Mandat przyszedł dziś po przyznaniu się sprawcy. Naliczono 4 punkty karne. Liczą się od daty wykroczenia, czy nałożenia mandatu?

Data: 2012-02-03 10:50:24
Autor: RZEGNA
punkty karne - Prawo o ruchu drogowym
się sprawcy. Naliczono 4 punkty karne. Liczą się od daty wykroczenia, czy

od UJAWNIENIA czyli wywołania kliszy z aparatu\

Mecenas

Data: 2012-02-03 11:20:29
Autor: Cpl

Użytkownik "RZEGNA" <lo.serpot@wpp.pl> napisał w wiadomości news:jggal9$sf3$1inews.gazeta.pl...
>się sprawcy. Naliczono 4 punkty karne. Liczą się od daty wykroczenia, czy

od UJAWNIENIA czyli wywołania kliszy z aparatu\

Mecenas

A mógłbym poprosić uprzejmie o podstawę prawną?

Data: 2012-02-03 11:31:03
Autor: RZEGNA
punkty karne - Prawo o ruchu drogowym
A mógłbym poprosić uprzejmie o podstawę prawną?

a tu jest:

http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/150795-termin-nalozenia-mandatu-karnego-za-fotoradar.html

Data: 2012-02-03 12:59:59
Autor: Cpl
Użytkownik "RZEGNA" <lo.serpot@wpp.pl> napisał w wiadomości news:jggd1g$66r$1inews.gazeta.pl...
>A mógłbym poprosić uprzejmie o podstawę prawną?

a tu jest:

http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/150795-termin-nalozenia-mandatu-karnego-za-fotoradar.html

A tu wyszedł inny kwiatek po lekturze tego forum. Zgodnie z tym co ludziki piszą  po moim przyznaniu się jest 30 dni na wystawienie mandatu. Mandat przyszedł grubo po 30 dniach - przyznałem sie (zeskanowałem i wysłałem oświadczenie) na początku grudnia. Polecony z mandatem przyszedł 1.02.2012. I co teraz, kwota niby niewielka 100 zł ...

Data: 2012-02-03 08:24:05
Autor: witek
On 2/3/2012 5:59 AM, Cpl wrote:
> [...]

wysłałem oświadczenie) na początku grudnia. Polecony z mandatem
przyszedł 1.02.2012. I co teraz, kwota niby niewielka 100 zł ...

30 dni w ktoryms momencie zamienili na dluzszy termin.
sprawdz kiedy byla zmiana i czym wykroczenie bylo przed czy po tej dacie.

Po za tym nie wim czy masz sie czym ciesyc, bo jak minal termin to nie moga ci wystawic mandatu a obligatoryjnie musza isc ze sprawa do sadu.

Data: 2012-02-03 18:58:12
Autor: spp
On 2012-02-03 12:59, Cpl wrote:

[...]

"Od 31 grudnia 2010 r. obowiązują nowe terminy nakładania grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia drogowe zarejestrowane przez fotoradary. Policja, straż miejska i inspekcja transportu drogowego mają teraz aż 180 dni na wystawienie mandatu za wykroczenia ujawnione za pomocą przyrządu kontrolno-pomiarowego lub urządzenia... "

--
spp

Data: 2012-02-03 13:19:15
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Cpl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jgg8s4$mst$1@mx1.internetia.pl...

Wykroczenie - sierpień 2011 - fotoradar. Mandat przyszedł dziś po przyznaniu
się sprawcy. Naliczono 4 punkty karne. Liczą się od daty wykroczenia, czy
nałożenia mandatu?

Zawsze liczy się czas popełnienia wykroczenia. Forma i czas ukarania nie mają znaczenia.

Data: 2012-02-11 05:55:59
Autor: Filip
W dniu 2012-02-03 13:19, Nostradamus pisze:

Zawsze liczy się czas popełnienia wykroczenia. Forma i czas ukarania nie
mają znaczenia.

Jesteś w błędzie Nostradamusie.
Przeczytaj raport NIK:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/sgk-nik.pdf

[...]