punkty nawigacyjne ze strony PAŻP

Data: 2009-05-29 17:30:08
Autor: Tomek
punkty nawigacyjne ze strony PAŻP
Witam, interesuje mnie kwestia punktów nawigacyjnych, które są zaznaczone na
mapach www.aim.pansa.pl Kilka z nich jest blisko mojego miasta i zastanawiam się
jak takie punkty wyglądają w terenie. Czy to jakieś charakterystyczne obiekty,
czy może radiolatarnie. To pierwsze wydaje się w dzisiejszych czasach mniej
prawdopodobne, z kolei z miejscami zaznaczonymi na mapie nie kojarzę żadnych
obiektów mogących wyglądać na jakieś nadajniki. Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
T.

Data: 2009-05-29 18:56:09
Autor: Alakdae
punkty nawigacyjne ze strony PAŻP
Witam,

VFRowe są właśnie te pierwsze.
Zobacz sobie na przykładzie EPWA:
http://pierwsze.dlapilota.pl/html/images/epwa721/epwa721.htm

Klikasz na nazwy punktów na dole.

Pozdrawiam
Alakdae

Data: 2009-05-30 10:10:22
Autor: Bisza
[...]

Witaj.

Punkty o których mówisz mogą przyjmować 3 postacie:

1. Punkty VFR - to opisał kolega.
2. Punkty będące radiolatarniami VOR, NDB. Tak, to są urządzenia naziemne. Wyglądają np. tak: VOR http://www.tinyurl.pl?QoLSe385 , NDB http://www.tinyurl.pl?TwmRVe3F
3. Punkty RNAV nie będące w jakikolwiek sposob "ufizycznione" - sa to punkty wyznaczone wyłącznie koordynatami geograficznymi zapisanymi w komputerze nawigacyjnym samolotu. Bartek

--

punkty nawigacyjne ze strony PAŻP