punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi

Data: 2013-10-23 18:43:15
Autor: Jan45
On 2013-10-23 13:13, Andrzej Lawa wrote:
>      (...)
> Ile "kosztuje" niezachowanie bezpiecznej odległości oraz wyprzedzenie i
> zahamowanie komuś przed nosem?

Zadupizm wiecznie żywy. Więc nie ma co się upierać przy urzędowym
rozstrzyganiu sporów w tym zakresie. Na lubienie jazdy na cudzym
zderzaku nie ma rady. Jak się coś szczerze polubi, to się z tego
łatwo nie zrezygnuje. Podobnie rzecz się ma z nielubieniem. Kiedy
ktoś nie wyobraża sobie siebie na torze w wyścigu formuły 1,
nie polubi tych, których taka przypadłość dotknęła.

Dlatego doradzam wyjście alternatywne. Na przykład naklejki
ostrzegawcze na tylnym zderzaku. Ostatnio widziałem samochód
z domu wczasowego w miejscowości Lisa Młyn (miał taki napis
na karoserii), który na tylnym zderzaku napisał ostrzeżenie:
"Jak przypieprzysz, to zapłacisz."

Jan

Data: 2013-10-23 19:16:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-10-23 18:43, Jan45 pisze:
On 2013-10-23 13:13, Andrzej Lawa wrote:
> [...]

rozstrzyganiu sporów w tym zakresie. Na lubienie jazdy na cudzym
zderzaku nie ma rady. Jak się coś szczerze polubi, to się z tego

Na lubienie jazdy na cudzym zderzaku jest rada i to dość skuteczna
- pomiar odległości. Stosowany prewencyjne w niektórych krajach.
Z czasem w Polsce też tak będzie.

Data: 2013-10-24 09:21:51
Autor: Uncle Pete
punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
Na lubienie jazdy na cudzym zderzaku jest rada i to dość skuteczna
- pomiar odległości. Stosowany prewencyjne w niektórych krajach.
Z czasem w Polsce też tak będzie.

Aby tak kiedyś się stało. Ostatnio coraz częściej obserwuję przejaw jeszcze bardziej kretyńskiego zachowania (bo jak komuś się bardzo śpieszy to przynajmniej rozumiem, dlaczego tak się zachowuje). Gość jedzie na moim zderzaku, ale wcale nie zamierza wyprzedzać. Ile razy na przykład było, kiedy po wyprzedzeniu lewym pasem kolumny tirów i pekaesów zjeżdżam na prawy pas, a tamten wcale nie przyspiesza, utrudniając mi przy okazji wyprzedzenie kolejnych samochodów. Jakby psychologicznie musiał trzymać się czegoś, co jedzie z przodu.

Piotr

Data: 2013-10-24 18:08:13
Autor: Jan45
On 2013-10-24 09:21, Uncle Pete wrote:
(...)  Jakby
psychologicznie musiał trzymać się czegoś, co jedzie z przodu.

Powodem może być atawizm, z czasów prehistorychnych rodem.
Nie bez powodu - cała cywilizacja rozwijała się przez
naśladowanie. Przyroda też nas tego uczy, wystarczy obejrzeć
uważnie zwierzynę stadną, na przykład płową. Mają one, te
zwierzęta, białe zadki, żeby dać możliwość stąpającemu z tyłu
nadążanie za sobą. A wędrują i żerują często po ciemku.

Sposobem na wytworzenie w naszym ludzkim stadzie lepszych
nawyków jest ciągła presja i dawanie przykładu przez kierowców
bardziej świadomych, co do skutków różnego stylu jazdy.
Najlepiej by było, gdyby zaangażował się w to np. Kubica
czy jacyś dobrzy kierowcy rajdowi.

Rzecz jasna i nadzór policyjny może mieć wpływ. Ale z kolei
produkowanie nadmiaru przepisów może obezwładniać, bo kontrola
nie nadąży z interpretacją.

Jan

Data: 2013-10-24 23:21:50
Autor: Akarm
W dniu 2013-10-24 09:21, Uncle Pete pisze:
[...]

Mógłbyś wyjaśnić, w jaki sposób ktoś jadący za tobą utrudnia ci wyprzedzenie? Nie potrafię sobie tego wyobrazić.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-26 20:50:11
Autor: Uncle Pete
On 2013-10-24 23:21, Akarm wrote:
[...]

Zjechałem na prawy, aby go przepuścić, ale gość nadal jedzie lewym z tą samą prekością. Cały czas mam z tyłu samochód przyklejony do lewego rogu mojego tylnego zderzaka.

Data: 2013-10-26 20:55:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
Hello Uncle,

Saturday, October 26, 2013, 8:50:11 PM, you wrote:

[...]

Przyhamowujesz i sam siadasz mu na zderzaku. Nie pomaga? Zjeżdżasz na
najbliższą stację benzynową/parking/cokolwiek na siusiu i masz
pacjenta z głowy. Nadal nie pomogło- pacjent czekał na Ciebie za
zakrętem? Zrób rachunek sumienia i pomyśl, komu się naraziłeś....

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-10-26 21:34:50
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Mhm.

http://en.wikipedia.org/wiki/Duel_(1971_film)

Data: 2013-10-27 16:52:31
Autor: Uncle Pete
punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
Przyhamowujesz i sam siadasz mu na zderzaku.

Dalej można nie czytać.

Data: 2013-10-27 17:41:45
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, October 27, 2013, 4:52:31 PM, you wrote:

Przyhamowujesz i sam siadasz mu na zderzaku.
Dalej można nie czytać.

Dlaczego? Bo smileya brakło? Już naprawdę trzeba wszystko
łopatologicznie - nawet ironię?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-10-27 21:04:34
Autor: Uncle Pete
On 2013-10-27 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Uncle,

[...]

No bo ostatnio na grupie trudno odróżnić, co jest ironią, a co nie, zwłaszcza jeżeli chodzi o usprawiedliwienie agresji na drodze.

Data: 2013-10-29 06:54:52
Autor: Akarm
W dniu 2013-10-26 20:50, Uncle Pete pisze:
Zjechałem na prawy, aby go przepuścić, ale gość nadal jedzie lewym z tą
samą prekością. Cały czas mam z tyłu samochód przyklejony do lewego rogu
mojego tylnego zderzaka.
No popatrz, to mnie w takim razie zdarzają się bez przerwy tacy, co jadą nie tylko na zderzaku ale i na fotelu, na kierownicy a nawet na silniku! Że o reflektorach nie wspomnę...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-24 09:24:56
Autor: Uncle Pete
punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
Na lubienie jazdy na cudzym zderzaku jest rada i to dość skuteczna
- pomiar odległości. Stosowany prewencyjne w niektórych krajach.
Z czasem w Polsce też tak będzie.

Aby tak kiedyś się stało. Ostatnio coraz częściej obserwuję przejaw jeszcze bardziej kretyńskiego zachowania (bo jak komuś się bardzo spieszy, to przynajmniej rozumiem, dlaczego tak się zachowuje). Gość jedzie na moim zderzaku, ale wcale nie zamierza wyprzedzać. Ile razy na przykład było, kiedy po wyprzedzeniu lewym pasem kolumny tirów i pekaesów zjeżdżam na prawy pas, a tamten wcale nie przyspiesza, utrudniając mi przy okazji wyprzedzenie kolejnych samochodów. Jakby psychologicznie musiał trzymać się czegoś, co jedzie z przodu.

Piotr

Data: 2013-10-24 07:30:17
Autor: AZ
On 2013-10-24, Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> wrote:
[...]

No to normalne - wiekszosc jezdzi w stadzie ;-) Przejedz sie kiedys
szybciej autostrada albo stan na wiadukcie i poobserwuj, rzadko kiedy
jedzie ktos pojedynczo, przewaznie jezdza grupki samochodow sobie
na zderzakach a pozniej dlugo dlugo nic. Tez mnie wkurza jadac czasem
jak jakis matol wyprzedzi i sie przykleja do Ciebie z przodu czy z tylu
jakby nie mogl sobie jechac w jakiejs sensownej odleglosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-24 01:06:11
Autor: przemek.jedrzejczak

to jest niestety konsekwencja przepisow tworzonych przez jednostki ograniczone umyslowo ... http://www.bussgeldkataloge.de/ kategoria: Abstand i wszystko jasne

-- Tez mnie wkurza jadac czasem jak jakis matol wyprzedzi i sie przykleja do Ciebie z przodu czy z tylu jakby nie mogl sobie jechac w jakiejs sensownej odleglosci. -- Artur ZZR 1200

gdzies w ADAC czytalem ostatnio ciekawy artykul nt. bezpiecznego odstepu, koles wyprzedzal ciezarowke, wjechal tuz przed nia i chwile pozniej ostro hamowal (w wyniku zaistnialej sytuacji drogowej) kierowca ciezarowki, ktory w niego wjechal zostal uznany za wspolwinnego ... uzasadniali to tak ze mial dostatecznie wiele czasu zeby zwiekszyc odstep - a dostatecznie oznaczalo w tym przypadku okolo 3 sekundy

P.

Data: 2013-10-29 08:19:31
Autor: Akarm
W dniu 2013-10-24 09:30, AZ pisze:
jak jakis matol wyprzedzi i sie przykleja do Ciebie z przodu
Trudno o przeczytanie większej bzdury.
Skoro przyklejają ci się z przodu, powinieneś jednak oddać prawo jazdy. Chyba nigdy nie nauczysz się poruszania po drogach.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-24 09:36:18
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 23 Oct 2013 18:43:15 +0200 osobnik zwany Jan45 napisał:

zderzaku napisał ostrzeżenie: "Jak przypieprzysz, to zapłacisz."

"im bliżej podjeżdżasz tym wolniej jadę" :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-24 11:46:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.10.2013 11:36, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 23 Oct 2013 18:43:15 +0200 osobnik zwany Jan45 napisał:

zderzaku napisał ostrzeżenie: "Jak przypieprzysz, to zapłacisz."

"im bliżej podjeżdżasz tym wolniej jadę" :)

Boję się, że tego typu ludzie mogą mieć problemy z czytaniem... może raczej jakaś atrapa mini-działka? Takiego obrotowego wielolufowego.

TudzieĹź moĹźe paint-ball? ;)

Data: 2013-10-24 19:41:38
Autor: Marek Dyjor
napisał:
[...]

źiółka przed wyjazdem, melisa powiedzmy...

jak ktoś ma problemy emocjonalne i nie potrafi opanować agresji za kierownicą to nie powinien siadać za kółkiem.

Data: 2013-10-24 22:14:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.10.2013 19:41, Marek Dyjor pisze:

Boję się, że tego typu ludzie mogą mieć problemy z czytaniem... może
raczej jakaś atrapa mini-działka? Takiego obrotowego wielolufowego.

Tudzież może paint-ball? ;)

źiółka przed wyjazdem, melisa powiedzmy...

jak ktoś ma problemy emocjonalne i nie potrafi opanować agresji za
kierownicą to nie powinien siadać za kółkiem.

Ale dlaczego do mnie o tym piszesz? To nie ja oślepiam, naciskam i zajeżdżam.

Data: 2013-10-27 13:45:12
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
[...]

ale jakoś więszkość co do tego nie ma wątpliwości  :)

Data: 2013-10-27 18:46:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.10.2013 13:45, Marek Dyjor pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Chyba się zgubiłeś w wątku, Dyjor.

punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi