pytania dotyczące karty kredytowej

Data: 2012-09-30 20:09:00
Autor: Krasnal
pytania dotyczące karty kredytowej
Pytanie do fachowców od kart kredytowych
Nadpłacić mogę sobie na konto karty kredytowej to wiem, ale czy bedę mógł dokonac transakcję kupna. Chodzi mi o sytuację następującą:
jadę zagranicę mam limit 2000 złotych. Nadpłacam sobie 2000. Czyli  mam 4000 do dyspozycji.
Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł?  Czy tylko do 2000?
Drugie pytanie: jak nie mogę tego zrobić  jednorazowo to czy dzisiaj zapłace 2000 a jutro mogę zapłacić 1000? I tak będę miał1000 rezerwy. Czy może np. to sprawa cyku karty i w danym cylku mogę tylko 2000, al przecież mam 4000 w sumie.
Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś tak. I jakie to banki oferują ?

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2012-09-30 11:38:12
Autor: Piotr Hołda
pytania dotycz±ce karty kredytowej
W dniu niedziela, 30 wrze¶nia 2012 20:08:58 UTC+2 użytkownik Krasnal napisał:
Pytanie do fachowców od kart kredytowych

Nadpłacić mogę sobie na konto karty kredytowej to wiem, ale czy bedę mógł dokonac transakcję kupna. Chodzi mi o sytuację następuj±c±:

jadę zagranicę mam limit 2000 złotych. Nadpłacam sobie 2000. Czyli  mam 4000 do dyspozycji.

Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł?  Czy tylko do 2000?

Karta może mieć limity transakcji jednorazowe i dzienne niezależnie od limitu kredytowego. Najlepiej zadzwoń do banku, który Ci wydał kartę i zapytaj. Ew. sprawdĽ w systemie transakcyjnym.

Data: 2012-09-30 16:46:28
Autor: witek
Krasnal wrote:
> [...]
4000 do dyspozycji.
Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł?

to zalezy od trzech rzeczy
limitu dziennego limitu miesiecznego no i oczywscie limitu karty.

Jesli nadpłacisz karte, to pozostają ci do sprawdzenia dwa pierwsze.

Drugie pytanie: jak nie mogę tego zrobić  jednorazowo to czy dzisiaj
zapłace 2000 a jutro mogę zapłacić 1000? I tak będę miał1000 rezerwy.

jak wyzej.

Czy może np. to sprawa cyku karty i w danym cylku mogę tylko 2000, al
przecież mam 4000 w sumie.

W kazdym momencie bank nie pozwoli ci się zadłużyć na więcej niż limit karty (z wyjątkami, bo daje sie zadłużyć bardziej, ale oczywiscie słono kosztuje)

Ile mozesz wydać jednorazowo ile dziennie ile miesiecznie zalezy od ustawien. Dzwon do banku

Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś
tak. I jakie to banki oferują ?

Nie. Karty przedpłacone to zwykle dla tych, ktorym bank nawet debetowej do konta nie chce dac i zwykle słono kosztują.

Data: 2012-10-01 00:03:11
Autor: Chris94
pytania dotyczące karty kredytowej
Dnia Sun, 30 Sep 2012 16:46:28 -0500, witek napisał(a):

Może powienienem mieć inn± kartę na jak±¶ tak± "przedpłacon±" czy jako¶
tak. I jakie to banki oferuj± ?

Nie. Karty przedpłacone to zwykle dla tych, ktorym bank nawet debetowej do konta nie chce dac i zwykle słono kosztuj±.

Czy jednorazowy wydatek 15 złotych to jest "słono"?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-09-30 18:17:55
Autor: witek
Chris94 wrote:
[...]

zwykle jeszcze dochodz± prowizję od oddychania.

nie uzywam
iel razy kto¶ mi to chciał wcisn±ć tyle razy było do d....

Data: 2012-10-02 13:56:20
Autor: Chris94
Dnia Sun, 30 Sep 2012 18:17:55 -0500, witek napisał(a):

Czy jednorazowy wydatek 15 złotych to jest "słono"?

zwykle jeszcze dochodz± prowizję od oddychania.

nie uzywam
iel razy kto¶ mi to chciał wcisn±ć tyle razy było do d....

Na ogół jest faktycznie tak jak mówisz, ale miałem na my¶li kartę
prepaid BZWBK, a jej nikt nie wciska.

Data: 2012-10-01 06:42:11
Autor: TrzyLinie
W dniu 2012-09-30 23:46, witek napisał(a):
Krasnal wrote:
> [...]

limitu dziennego limitu miesiecznego no i oczywscie limitu karty.

Jesli nadpłacisz karte, to pozostają ci do sprawdzenia dwa pierwsze.

Odpowiedź z infolinii PKO BP: "żadna transakcja nie może przekroczyć limitu karty,
proszę prosić o rozbicie opłaty na dwa obciążenia karty: (1) limit, (2) brakująca
reszta, wcześniej upewniając się, że inne limity są odpowiednio ustawione".

Data: 2012-10-01 00:07:15
Autor: witek
Krasnal wrote:
> [...]

brakująca
reszta, wcześniej upewniając się, że inne limity są odpowiednio ustawione".

ble ble ble ble
maslo maslane

nic madrego babka nie powiedziala.
bo limit karty to mozliwosci zadluzenia na 2000 zl i ma sie nijak do limitu wysokosci pojedynczej transakcji, a to reguluje limit dzienny lub miesieczny i ewentualnie ich wewnetrzne procedury przy ktorych zaczynaja szukac klienta w celu potwierdzenia transakcji i w przyplywie bezpieczenstwa moga taka transakcje odrzucic jak sie z klientem nie skontaktują odpowiednio szybko.

Data: 2012-10-01 00:11:10
Autor: witek
Krasnal wrote:
> [...]

bo limit karty to mozliwosci zadluzenia na 2000 zl i ma sie nijak do limitu wysokosci pojedynczej transakcji, a to reguluje limit dzienny lub miesieczny i ewentualnie ich wewnetrzne procedury przy ktorych zaczynaja szukac klienta w celu potwierdzenia transakcji i w przyplywie bezpieczenstwa moga taka transakcje odrzucic jak sie z klientem nie skontaktują odpowiednio szybko.

Nie twierdze, ze babka nie ma racji, bo sobie taki limit mogli ustawic, ze limit wysokosci pojedynczej transakcji rowna sie wyskosci limitu karty ale to mi przypomina twierdzenie, ze predkosc pocisku rowna sie dlugosci lufy. I trzebaby sie 1000 razy upewnic, ze babka wie o czym mowie, w co wątpie.

Data: 2012-10-01 21:33:20
Autor: Piotr W.
pytania dotyczące karty kredytowej

Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś tak.
I jakie to banki oferują ?
Pozdrawiam

BZWBK przedpłacone walutowe  w funtach, dolarach, euro i w zł
obecnie zwiększone limity jednorazowej operacji bezgotówkowej.
http://prepaid.bzwbk.pl/

pozdrowienia Piotr W.

pytania dotyczące karty kredytowej