pytania i watpliwości ciemniowe

Data: 2009-02-27 15:56:55
Autor: Piotr Sz.
pytania i watpliwości ciemniowe
1. Kąpiel wstępna – woda destylowana czy kranówa?

Destylowana lub osmotyczna wszedzie, gdzie tylko sie da.

2. Jak długo powinna trwać kąpiel wstępna. Zwykle moczyłem ok. 5 min. Ale
raz się zagapiłem i moczyłem 12 min. Wylałem wodę dużo ciemniejszą – to
dobrze czy źle?

5 min w zupelnosci wystarcza.

3. Czy film wkładacie do koreksu w rękawiczkach bawełnianych? Zastanawiam
się czy po tylu i tak długich kąpielach mogą zostać jakieś ślady palców na
filmie. A przy filmie 120 trudno czasem wkładać trzymając tylko za krawędzie.

Przy szpulkach JOBO udaje sie za same krawedzie i tego bym sie raczej trzymal. Rekawiczki jednak nieco uposledzaja czucie w palcach a tylko na tym (+ sluch) mozesz polegac z braku siwatla.

4 A jak wyjmujecie film z koreksu? Bo jakoś tak mi to niezdarnie wychodzi,
że czasem wydaje mi się, ze się film porysuje.

Rozpinasz szpule i lapiesz wieszakiem za koncowke filmu. Potem delikatnie "odwijasz" go jesli sie skleily kolejne zwoje. Nie mozna "cignac" za koncowke tylko "okrazac" nia szpulke obkrecajac w palcach wieszaczek zeby sie film nie zwijal wzdluz osi. Druga lapka asekuruje :-)

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Data: 2009-02-28 10:57:50
Autor: Marcin
Piotr Sz. <piotr@WYTNIJTOszkut.com> napisał(a):
Destylowana lub osmotyczna wszedzie, gdzie tylko sie da.
5 min w zupelnosci wystarcza.
dzięki
> [...]

tym
(+ sluch) mozesz polegac z braku siwatla.
Już Jobo odstawiłem, bo zupełna porażka dla mnie zostałem przy Kaiserze

I to mi bardzo pomogło:) dzieki

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-02-28 12:13:56
Autor: Piotr Sz.
pytania i watpliwości ciemniowe
Już Jobo odstawiłem, bo zupełna porażka dla mnie zostałem przy Kaiserze

A ja jak z Kaisera na JOBO przeszedlem kilka latek temu, to sie wkurzalem, dlaczego od razu nie "zainwestowalem" w JOBO :-)

PS.
Jak ladujesz do szpulki JOBO szeroki film, to musisz rogi "podgiac" dosyc mocno. Tak je "wywinac" zeby sie wyprostowaly. Wtedy koncowka wlazi gladko i juz tylko za krawedzie operujesz. Wymaga to ciut wprawy, ale jak juz zalapiesz o co biega to nie ma lepszego systemu. Nie wymyslono jak dotad. :-)

Piotr Sz.
Oprogramowanie dla ISP
http://pyxisisp.pl

Data: 2009-02-28 14:22:02
Autor: JA
On 2009-02-28 12:13:56 +0100, "Piotr Sz." <piotr@WYTNIJTOszkut.com> said:

Wymaga to ciut wprawy, ale jak juz
zalapiesz o co biega to nie ma lepszego systemu. Nie wymyslono jak dotad.
:-)

Popieram.
Choć ja bym powiedział, że nie znam lepszego systemu ;)
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

pytania i watpliwości ciemniowe