pytanie

Data: 2013-02-10 20:20:01
Autor: megrims
pytanie
Za艂贸偶my, 偶e s膮 g艂贸wne 3 powody, dla kt贸rych auto nie powinno jecha膰:
1. brak badania technicznego
2. brak OC
3. kierowca bez uprawnie艅 (nie zrobi艂 PJ albo ma s膮dowy
zakaz prowadzenia pojazd贸w)

Je艣li dojdzie do kolizji, to co si臋 dzieje?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-02-10 20:57:08
Autor: Lewis
pytanie
W dniu 2013-02-10 20:20, megrims pisze:
[...]

UFG za艂atwia spraw臋.

Lewis

Data: 2013-02-10 21:02:48
Autor: h.w.d.p.
pytanie
Je艣li dojdzie do kolizji, to co si臋 dzieje?

1. poszkodowany bierze kase (bez znaczenia czy jest nim wlasciciel tego auta czy drugi uczestnik). kwestia zrodla odszkodowania. drugiemu placi ufg.

2. problemy wlasciciela auta bez oc, nie majace nic wspolnego z pkt.1 oraz
3. problemy jesli jest sprawca

Data: 2013-02-10 12:45:23
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 21:02:48 UTC+1 u縴tkownik h.w.d.p. napisa:
> [...]

2. problemy wlasciciela auta bez oc, nie majace nic wspolnego z pkt.1 oraz

W砤禼iciel auta bez oc nie ma problemu tylko ponadnormatywny wydatek. OC jest obowi眤kowe. Nawet jak nie jest op砤cone to i tak jest. Sk砤dka po terminie jest jedynie sporo wy縮za.

Data: 2013-02-10 21:48:11
Autor: h.w.d.p.
pytanie
W砤禼iciel auta bez oc nie ma problemu tylko ponadnormatywny wydatek. OC jest obowi眤kowe. Nawet jak nie jest op砤cone to i tak jest. Sk砤dka po terminie jest jedynie sporo wy縮za.

masz na mysli regres do ufg?
jeszcze moze byc tak ze oc niby nie ma (papierka) ale umowa sie sama przedluzyla. chociaz zdaje sie ze jakies zmiany byly w tym temacie?

Data: 2013-02-10 12:56:53
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 21:48:11 UTC+1 u縴tkownik h.w.d.p. napisa:
> [...]

jeszcze moze byc tak ze oc niby nie ma (papierka) ale umowa sie sama przedluzyla. chociaz zdaje sie ze jakies zmiany byly w tym temacie?

Nie ma 縜dnego regresu. Jest karna op砤ta. Ona za砤twia spraw.

Data: 2013-02-10 21:59:40
Autor: h.w.d.p.
pytanie
Nie ma 縜dnego regresu. Jest karna op砤ta. Ona za砤twia spraw.

"3. kierowca bez uprawnie (nie zrobi PJ albo ma s眃owy
zakaz prowadzenia pojazd體)"

to jak z tym regresem?

Data: 2013-02-10 13:18:25
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 21:59:40 UTC+1 u縴tkownik h.w.d.p. napisa:
> Nie ma 縜dnego regresu. Jest karna op砤ta. Ona za砤twia spraw.

"3. kierowca bez uprawnie (nie zrobi PJ albo ma s眃owy

zakaz prowadzenia pojazd體)"

to jak z tym regresem?

To trzeba by sprawdzi w ustawie. Jak nie b阣zie nic na ten temat to znaczy 縠 mo縩a samochodem z wa縩ym oc je糳zi bez uprawnie i si nie ba. W Polsce samoch骴 jest ubezpieczony a nie w砤禼iciel. Te trzy pytania mog by istotne w przypadku odpowiedzialno禼i za odszkodowania inne ni za napraw samochodu. Na przyk吵ad utrata zdrowia, zwrot koszt體 leczenia. Ale fiuta w talarki nie dam sobie poci辨 縠 si nie nale縴 od ubezpieczyciela. Sprawa przegl眃u jest w tym wszystkim najmniej istotna. Samoch骴 nie je縟勘cy ale zarejestrowany i z wa縩ym OC mo縠 wybuchn辨 i podpali stoj眂e obok dwa Rollsy? Mo縠. To co ma przegl眃 do odszkodowania. A  jak jest powa縩e zdarzenie to zawsze powo硑wany jest bieg硑 maj眂y oceni stan techniczny. Jak napisze 縠 auto by硂 ok to co ma ubezpieczyciel do robienia wstr阾體. Ustawodawca dobrze wie 縠 przegl眃y to jedna wielka lipa na k蟪kach. A 縠 stanowi mo縧iwy do policzenia i przewidywalny doch骴 bud縠tu to je utrzymuje i udaje 縠 wszystko jest ok. Cena za przegl眃 jest w zasadzie cen regulowan.

Data: 2013-02-10 23:06:09
Autor: ToMasz
pytanie
W dniu 10.02.2013 22:18, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Nie chcia砮m si wychyla, ale tak na ch硂pski rozum, to sprawca powinien p砤ci z w砤snej kieszeni. Jednak z tego co wyczyta砮m na tej grupie, plus Polska nasza kochana, nie zdziwi si je秎i kogutek ma racje. czyli kupujemy auto bez prawka, bez oc bez przegl眃u i w razie draki dostajemy kare umown od ufg....
ToMasz

Data: 2013-02-10 14:48:39
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 23:06:09 UTC+1 u縴tkownik ToMasz napisa:
> [...]

> To trzeba by sprawdzi锟 w ustawie. Jak nie b锟絛zie nic na ten temat to znaczy 锟絜 mo锟絥a samochodem z wa锟絥ym oc je锟絛zi锟 bez uprawnie锟 i si锟 nie ba锟. W Polsce samoch锟絛 jest ubezpieczony a nie w锟絘锟絚iciel. Te trzy pytania mog锟 by锟 istotne w przypadku odpowiedzialno锟絚i za odszkodowania inne ni锟 za napraw锟 samochodu. Na przyk锟斤拷ad utrata zdrowia, zwrot koszt锟絯 leczenia. Ale fiuta w talarki nie dam sobie poci锟斤拷 锟絜 si锟 nie nale锟統 od ubezpieczyciela. Sprawa przegl锟絛u jest w tym wszystkim najmniej istotna. Samoch锟絛 nie je锟絛锟斤拷cy ale zarejestrowany i z wa锟絥ym OC mo锟絜 wybuchn锟斤拷 i podpali锟 stoj锟絚e obok dwa Rollsy? Mo锟絜. To co ma przegl锟絛 do odszkodowania. A  jak jest powa锟絥e zdarzenie to zawsze powo锟統wany jest bieg锟統 maj锟絚y oceni锟 stan techniczny. Jak napisze 锟絜 auto by锟給 ok to co ma ubezpieczyciel do robienia wstr锟絫锟絯. Ustawodawca dobrze wie 锟絜 przegl锟絛y to jedna wielka lipa na k锟絢ach. A 锟絜 stanowi锟 mo锟絣iwy do policzenia i przewidywalny doch锟絛 bud锟絜tu to je utrzymuje i udaje 锟絜 wszystko je

st ok. Cena za przegl锟絛 jest w zasadzie cen锟 regulowan锟.

Nie chcia锟絜m si锟 wychyla锟, ale tak na ch锟給pski rozum, to sprawca powinien p锟絘ci锟 z w锟絘snej kieszeni. Jednak z tego co wyczyta锟絜m na tej grupie, plus Polska nasza kochana, nie zdziwi锟 si锟 je锟絣i kogutek ma racje. czyli kupujemy auto bez prawka, bez oc bez przegl锟絛u i w razie draki dostajemy kare umown锟 od ufg....

ToMasz

Obowi眤kowe ubezpieczenie OC jest ubezpieczeniem solidarnym. Wszyscy si sk砤damy 縠by niekt髍ym wyp砤ci. Sami kiedy mo縠my by tymi niekt髍ymi. Przy ilo禼i samochod體 w Polsce OC to rodzaj umowy spo砮cznej. Um體ili秏y si ( poprzez przedstawicieli bo inaczej by si nie da硂) kiedy OC dzia砤 a kiedy nie dzia砤. Nie dzia砤 na przyk砤d jak po gorzale co si stanie. Ale nie zawsze wtedy nie dzia砤. Bo jak nachlany b阣zie ratowa czyje 縴cie to dzia砤 jak si co stanie. Brak uprawnie albo przegl眃u to nie zbrodnie przeciwko ludzko禼i. To wykroczenia. Przy braku przegl眃u jak z砤pi to mandat i chyba punkt體 nie ma. Wykroczenie zbie縩e z pluciem pod wiatr albo paleniem na przystanku tramwajowym. To jak by przy takim drobnym wykroczeniu mia硂 nie dzia砤 oc to musia硂 by nie dzia砤 przy zdarzeniach kiedy kieruj眂y wyprzeda na podw骿nej ci眊砮j pod g髍 i do tego dwukrotnie przekroczy pr阣ko舵.

Data: 2013-02-11 01:08:10
Autor: J.F.
pytanie
Dnia Sun, 10 Feb 2013 14:48:39 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

Zanim zaczniesz doradzac, to radze przeczytac obowiazujaca ustawe.
Jak ratowal zycie lub mienie, to owszem, mogl nie miec uprawnien.
W pozostalych przypadkach takiego zastrzezenia nie ma, wiec regres sie
nalezy. Nie radze wiec ratowac zycia w stanie nietrzezwosci, ukradzionym
pojazdem, lub zbiegac z miejsca wypadku.

przegl眃u to nie zbrodnie przeciwko ludzko禼i. To
wykroczenia. Przy braku przegl眃u jak z砤pi to mandat i chyba punkt體
nie ma. Wykroczenie zbie縩e z pluciem pod wiatr albo paleniem na
przystanku tramwajowym.

Mniej wiecej, o ile w ogole wykroczenie.
No i wsrod mozliwych regresow ani slowa o tym, wiec ... nie nalezy sie ?
To jak by przy takim drobnym wykroczeniu mia硂
nie dzia砤 oc to musia硂 by nie dzia砤 przy zdarzeniach kiedy
kieruj眂y wyprzeda na podw骿nej ci眊砮j pod g髍 i do tego dwukrotnie
przekroczy pr阣ko舵.

Uwazaj, za szkody wyrzadzone umyslnie regres przysluguje :-)

J.

Data: 2013-02-10 17:00:12
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu poniedzia砮k, 11 lutego 2013 01:08:10 UTC+1 u縴tkownik J.F. napisa:
Dnia Sun, 10 Feb 2013 14:48:39 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com > Obowi眤kowe ubezpieczenie OC jest ubezpieczeniem solidarnym. Wszyscy si

> [...]

> nie ma. Wykroczenie zbie縩e z pluciem pod wiatr albo paleniem na

> przystanku tramwajowym. Mniej wiecej, o ile w ogole wykroczenie.

No i wsrod mozliwych regresow ani slowa o tym, wiec ... nie nalezy sie ? > To jak by przy takim drobnym wykroczeniu mia硂

> [...]

> przekroczy pr阣ko舵.

Uwazaj, za szkody wyrzadzone umyslnie regres przysluguje :-)

Nie doradzam. Na podstawie obserwacji otaczaj眂ego iata wyci眊am wnioski. Je秎i w obronie swojego lub cudzego 縴cia mo縩a bezkarnie zabi. Je秎i w Konstytucji zapisali秏y 縠 縴cie jest warto禼i nadrz阣n. To w przypadku st硊czki spowodowanej przez nietrze紈ego kierowc kt髍y ratowa czyje 縴cie nie dzia砤j inne uregulowania ograniczaj眂e mo縧iwo舵 udzielania pomocy. Na dodatek za nie udzielenie pomocy w polskim prawie przewidziana jest kara i nie jest to mandat. To konkretne lata. 痑dna ustawa, kodeks, przepis nie mo縠 by sprzeczny z konstytucj. Je秎i 縴cie jest wed硊g niej najwa縩iejsze to mo縩a zrobi wszystko 縠by je ocali i nie mo縩a z tego powodu ponie舵 縜dnych konsekwencji. Poprawniej by by硂 縠 za szkody wyrz眃zone umy秎nie powinien przys硊giwa regres lub co najmniej udzia w kosztach likwidacji. Jak jest wiemy.

Data: 2013-02-11 10:13:33
Autor: J.F
pytanie
U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Mozesz probowac, albo pisac skarge do RPO (albo do TK).
Ustawa jest jaka jest, moze i karnie nic ci nie zrobia, ale czy aby na pewno regresu unikniesz ?

P.S. Spieszac do szpitala z zona w ciazy spowodowal wypadek i zabil innego czlowieka, co wtedy ?

Na dodatek za nie udzielenie pomocy
w polskim prawie przewidziana jest kara i nie jest to mandat. To konkretne lata.

Lepiej wiec zeznac ze byles tak pijany iz nie byles w stanie udzielic fachowej pomocy.
Ograniczyles sie do weezwania pogotowia, a jesli dyspozytorka odmowila przyslania karetki "bo pan belkocze", to juz nie twoje zmartwienie.

Zreszta mozesz reanimowac, tylko nie wpadnij na pomysl ze szybko odwieziesz do szpitala samochodem - tu juz mozesz z czystym sumieniem zeznac ze na to za duzo wypiles :-)

Aha, tylko lepiej zeby to nie bylo twoje dziecko, bo opiekun nie moze byc pijany.

痑dna ustawa, kodeks, przepis nie mo縠 by sprzeczny z konstytucj. Je秎i 縴cie jest wed硊g niej najwa縩iejsze to mo縩a zrobi wszystko 縠by je ocali i nie mo縩a z tego >powodu ponie舵 縜dnych konsekwencji.

W KC jest odpowiedni zapis, ze mozna poswiecic jedno dobro w celu ratowania wiekszego ... ale od wyplacenia odszkodowania za poswiecone to chyba nie zwalnia.

Poprawniej by by硂 縠 za szkody wyrz眃zone umy秎nie powinien przys硊giwa regres lub co najmniej udzia w kosztach likwidacji. Jak jest wiemy.

Co wiemy ? Przeciez przysluguje.
Tylko malo kto sie przyzna ze umyslnie wjechal..

J.

Data: 2013-02-11 11:01:39
Autor: t岽
pytanie
kogutek444 wrote:

呕adna
ustawa, kodeks, przepis nie mo偶e by膰 sprzeczny z konstytucj膮. Je艣li
偶ycie jest wed艂ug niej najwa偶niejsze to mo偶na zrobi膰 wszystko 偶eby je
ocali膰 i nie mo偶na z tego powodu ponie艣膰 偶adnych konsekwencji

We藕, nie bred藕. Chodzi o odpowiedzialno艣膰 cywiln膮, a nie karn膮. Jak w celu ratowania babci wynajmiesz helikopter, to kto艣 Ci za to zwr贸ci? Nie. Jak co艣 komu艣 poniszczysz, to te偶 nie zwr贸ci, bo niby dlaczego kto艣 mia艂by za to p艂aci膰, a nie Ty?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-02-11 02:29:58
Autor: Dawid
pytanie
W dniu 2013-02-10 23:48, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Ty to wszystko sam wymy秎asz, albo kto ci bredni naopowiada?
Przy braku przegl眃u, opr骳z mandatu, zabior dow骴 rejestracyjny.
Pal sze舵, jak blisko domu, gorzej jak daleko i np. w niedziel.
Mo縠sz ju samochodem do domu nie wr骳i, a i koszta odzyskania dowodu mog wzrosn辨.Na braku OC mo縩a r體nie si bardzo przejecha, od sprawy s眃owej do oklepywania michy, tak d硊go a oddasz co nie twoje. ;-)

Data: 2013-02-10 18:13:22
Autor: kogutek444
pytanie
W dniu poniedzia砮k, 11 lutego 2013 02:29:58 UTC+1 u縴tkownik Dawid napisa:
[...]

Twoja odpowied stawia Cie w kr阦u 縰li i drobnych cwaniaczk體. To tak przy okazjo oklepania michy. Ca砮 szcz甓cie 縠 reszta z wyj眛kiem 縰landii um體i砤 si 縠 jak jeste co winien w zwi眤ku z tym 縠 nie mia砮 OC to jeste to winien nie cwaniaczkom z bramy tylko instytucji pa駍twowej. Oni nie przysy砤j dres體 縠by odzyska pieni眃ze. Tak 縠 od秝ie kole paski na dresiku i wypierdalaj do swoich.

Data: 2013-02-11 00:47:15
Autor: J.F.
pytanie
Dnia Sun, 10 Feb 2013 21:59:40 +0100, h.w.d.p. napisa(a):
Nie ma 縜dnego regresu. Jest karna op砤ta. Ona za砤twia spraw.
"3. kierowca bez uprawnie (nie zrobi PJ albo ma s眃owy
zakaz prowadzenia pojazd體)"
to jak z tym regresem?

To aktualna ? Chyba nie, bo ja widze jedynie o uprawnieniach, co stanowi ciekawy problem prawny w przypadku sadowego zakazu prowadzenia
.... ktory chyba uprawnien nie odbiera.

J.

Data: 2013-02-11 00:56:35
Autor: J.F.
pytanie
Dnia Sun, 10 Feb 2013 12:56:53 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

Sie mylisz.

Jesli posiadacz zapomnial przedluzyc polisy ... to ona z reguly sie
automatycznie przedluza, wiec posiadacz polise posiada. Doplaci o najwyzej
karne odsetki.

Jesli sie jednak nie przedluzyla i naprawde nie ma ... to nalezy mu sie
karna oplata za brak OC. Ale oprocz oplaty, to UFG moze wyplacic odszkodowanie, a wtedy bedzie sie
domagal zwrotu od sprawcy.

J.

Data: 2013-02-11 10:47:02
Autor: AZ
pytanie
On 2013-02-10, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jesli posiadacz zapomnial przedluzyc polisy ... to ona z reguly sie
automatycznie przedluza, wiec posiadacz polise posiada. Doplaci o najwyzej
karne odsetki.

Ale przedluza sie tylko o rok, jak sie nie zaplaci za ten przedluzony rok to
wygasa.

Ale oprocz oplaty, to UFG moze wyplacic odszkodowanie, a wtedy bedzie sie
domagal zwrotu od sprawcy.

Tak jak wczesniej pisalem, OIDP jest to tylko za szkody na zdrowiu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-02-11 10:53:26
Autor: AZ
pytanie
On 2013-02-11, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tak jak wczesniej pisalem, OIDP jest to tylko za szkody na zdrowiu.

A jednak zle pamietalem - to tylko w przypadku gdy sprawca nawieje.

http://www.ufg.pl/web/guest/szkoda-komunikacyjna-sprawca-nieustalony

"UFG nie wyp艂aca odszkodowa艅 za kolizje spowodowane przez nieustalonych sprawc贸w, w kt贸rych nikt nie odni贸s艂 obra偶e艅."

A jezeli sprawca jest to wyplacanego jest i za zdrowie i majatkowe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-02-11 12:46:37
Autor: J.F
pytanie
U偶ytkownik "AZ"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

Nie tyle sprawca, co
1. Do zada艅 Funduszu nale偶y zaspokajanie roszcze艅

1) na osobie, gdy szkoda zosta艂a wyrz膮dzona w okoliczno艣ciach uzasadniaj膮cych

odpowiedzialno艣膰 cywiln膮 posiadacza pojazdu mechanicznego lub kieruj膮cego

pojazdem mechanicznym, a nie ustalono ich to偶samo艣ci;

2) w mieniu, w przypadku szkody, w kt贸rej r贸wnocze艣nie u kt贸regokolwiek

uczestnika zdarzenia nast膮pi艂a 艣mier膰, naruszenie czynno艣ci narz膮du cia艂a

lub rozstr贸j zdrowia, trwaj膮cy d艂u偶ej ni偶 14 dni, a szkoda zosta艂a wyrz膮dzona

w okoliczno艣ciach uzasadniaj膮cych odpowiedzialno艣膰 cywiln膮 posiadacza

pojazdu mechanicznego lub kieruj膮cego pojazdem mechanicznym, a nie

ustalono ich to偶samo艣ci.

3) na osobie, w mieniu, w mieniu i na osobie, gdy:

a) posiadacz zidentyfikowanego pojazdu mechanicznego, kt贸rego ruchem

szkod臋 t臋 wyrz膮dzono, nie by艂 ubezpieczony obowi膮zkowym ubezpieczeniem

OC posiadaczy pojazd贸w mechanicznych,

Hm, w przypadku 3)a) podejrzewam ze regres do posiadacza bedzie, nawet jesli pojazd mu ukradziono itp.

J.

Data: 2013-02-11 10:45:42
Autor: AZ
pytanie
On 2013-02-10, h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
[...]

Niekoniecznie. OIDP to UFG wyplaca tylko odszkodowanie za zdrowie a nie pogiete
blachy - to sobie mozesz cywilnie dochodzic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-02-11 06:18:59
Autor: grzech
pytanie
1. brak badania technicznego
2. brak OC
3. kierowca bez uprawnie (nie zrobi PJ albo ma s眃owy
zakaz prowadzenia pojazd體)

Je秎i dojdzie do kolizji, to co si dzieje?

Jest niema硑 problem.
Autko postawi砮m pod domem - normalnie, legalnie. Siedz w domku i
s硑sz jeeeb. Patrz przez okno a moja almerka stoi p蟪 metra dalej bo
na niej zatrzyma si osobowy mercedes - jaka beczka - czy co.
Za kier "mesia" pijany kolo i jak si okaza硂 po przyje糳zie policji
- bez prawka, po縴czonym autem bez przegl眃u od kilku lat i bez oc -
taki komplecik:)
Tu zacz瓿y si schody. Przy pr骲ie zg硂szenia do jakiejkolwiek
ubezpieczalni, ubezpieczyciele odmawiali naprawy auta. Nikt nie chce
buja si potem o regres do UFG. Sko馽zy硂 si na tym, 縠 robi砮m z
w砤snego AC i mog砮m potem wnioskowa do UFG o zwrot podwy縦i AC w
kolejnym roku ubezpieczeniowym. A szkoda na moim koncie AC zosta砤:(
Mog砮m te pozwa winnego i na drodze s眃owej domaga si
odszkodowania. Pewnie do dzi bym je糳zi po s眃ach i jeszcze moje
dzieci po mojej 秏ierci:)

____
grzech
626

Data: 2013-02-11 15:39:42
Autor: J.F
pytanie
U縴tkownik "grzech"  napisa w wiadomo禼i
[...]

I tak bys nic nie dostal, albowiem
Art. 106.

1. Je縠li poszkodowany, w przypadku szkody w mieniu, mo縠 zaspokoi roszczenie

na podstawie umowy ubezpieczenia dobrowolnego, Fundusz wyr體nuje

szkod w cz甓ci, w kt髍ej nie mo縠 by zaspokojona, wraz z uwzgl阣nieniem

utraconych zni縠k sk砤dki oraz prawa do zni縠k sk砤dki.

Mog砮m te pozwa winnego i na drodze s眃owej domaga si

odszkodowania. Pewnie do dzi bym je糳zi po s眃ach i jeszcze moje

dzieci po mojej 秏ierci:

Glowy nie dam, ale byc moze twoj ubezpieczyciel nadal z delikwenta sciaga.
W jego interesie bylo wystapic z regresem, ale moze mu sie nie oplaca i woli tobie znizki cofnac :-)

Co by nie narzekac, to te pisowskie sady 24h mialy jedna zalete - jak pospiech generalnie wskazany tylko przy lapaniu pchel, to w takim przypadku na drugi dzien sprawca bylby juz skazany, z wyrokiem, i mialbys podstawy do dochodzenia swego.

J.

pytanie