pytanie

Data: 2013-02-11 06:18:59
Autor: grzech
pytanie
1. brak badania technicznego
2. brak OC
3. kierowca bez uprawnień (nie zrobił PJ albo ma sądowy
zakaz prowadzenia pojazdów)

Jeśli dojdzie do kolizji, to co się dzieje?

Jest niemały problem.
Autko postawiłem pod domem - normalnie, legalnie. Siedzę w domku i
słyszę jeeeb. Patrzę przez okno a moja almerka stoi pół metra dalej bo
na niej zatrzymał się osobowy mercedes - jakaś beczka - czy coś.
Za kierą "mesia" pijany kolo i jak się okazało po przyjeździe policji
- bez prawka, pożyczonym autem bez przeglądu od kilku lat i bez oc -
taki komplecik:)
Tu zaczęły się schody. Przy próbie zgłoszenia do jakiejkolwiek
ubezpieczalni, ubezpieczyciele odmawiali naprawy auta. Nikt nie chce
bujać się potem o regres do UFG. Skończyło się na tym, że robiłem z
własnego AC i mogłem potem wnioskować do UFG o zwrot podwyżki AC w
kolejnym roku ubezpieczeniowym. A szkoda na moim koncie AC została:(
Mogłem też pozwać winnego i na drodze sądowej domagać się
odszkodowania. Pewnie do dziś bym jeździł po sądach i jeszcze moje
dzieci po mojej śmierci:)

____
grzech
626

Data: 2013-02-11 15:39:42
Autor: J.F
pytanie
Użytkownik "grzech"  napisał w wiadomości
[...]

I tak bys nic nie dostal, albowiem
Art. 106.

1. Jeżeli poszkodowany, w przypadku szkody w mieniu, może zaspokoić roszczenie

na podstawie umowy ubezpieczenia dobrowolnego, Fundusz wyrównuje

szkodę w części, w której nie może być zaspokojona, wraz z uwzględnieniem

utraconych zniżek składki oraz prawa do zniżek składki.

Mogłem też pozwać winnego i na drodze sądowej domagać się

odszkodowania. Pewnie do dziś bym jeździł po sądach i jeszcze moje

dzieci po mojej śmierci:

Glowy nie dam, ale byc moze twoj ubezpieczyciel nadal z delikwenta sciaga.
W jego interesie bylo wystapic z regresem, ale moze mu sie nie oplaca i woli tobie znizki cofnac :-)

Co by nie narzekac, to te pisowskie sady 24h mialy jedna zalete - jak pospiech generalnie wskazany tylko przy lapaniu pchel, to w takim przypadku na drugi dzien sprawca bylby juz skazany, z wyrokiem, i mialbys podstawy do dochodzenia swego.

J.

pytanie