pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?

Data: 2014-08-03 08:32:00
Autor: zarząd komplementariusza
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
jakiś czas temu, ku radości grupowiczów, pan Michał
Macierzyński zapowiadał że PKO Junior będzie dostępne
nie tylko w iPKO ale także w Inteligo.

spodziewałem się że w nowej TOiP będzie rozdział poświęcony PKO Junior i jakaś gwiazdka że konto będzie
dostępne po udostępnieniu usługi albo po komunikacie banku

a tymczasem nowa TOiP jest a w niej PKO Junior nie ma...

czy to oznacza, że plany dot. PKO Junior Inteligo
odsunięto (1) in secula seculorum (2) na rok 2015 lub 2016?

Data: 2014-08-03 08:33:14
Autor: zarząd komplementariusza
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
z drugiej strony patrząc - Inteligo młodzieżowe
funkcjonuje od lat (mimo że nie ma osobnego rozdziału w TOiP) więc może jednak...

Data: 2014-08-03 10:50:28
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 17:33:14 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
z drugiej strony patrząc - Inteligo młodzieżowe

funkcjonuje od lat (mimo że nie ma osobnego rozdziału w TOiP) więc może jednak...

Caly czas mam nadzieje na ten rok (bez kart pre-paid). W Inteligo zmiana TOiP jest znacznie szybsza (aczkolwiek to zawsze dwa miesiace przed wejsciem w zycie). No i to bedzie jednak nowa usluga, wiec zmian wymagajacych wysylania do wszystkich TOiP jakby sie uparl nie ma potrzeby - najwyzej pozniej bylaby aktualizacja.

Data: 2014-08-03 11:54:56
Autor: zarząd komplementariusza
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
Caly czas mam nadzieje na ten rok (bez kart pre-paid).

ok, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia

Data: 2014-08-04 08:43:06
Autor: lolekanabolek
W dniu 2014-08-03 20:54, zarząd komplementariusza pisze:
Caly czas mam nadzieje na ten rok (bez kart pre-paid).

ok, dzięki za odpowiedź. Trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia

ja też czekam na wprowadzenie oferty do inteligo, szczególnie, że rodzina niedługo się powiększa ;-))

Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-08-04 05:01:45
Autor: zarząd komplementariusza
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
Caly czas mam nadzieje na ten rok (bez kart pre-paid).

proszę o doprecyzowanie: czy ma Pan na myśli, że (1) oferta PKO Junior Inteligo ma być ogólnie uboższa i nie zawierać
w ogóle prepaidów czy (2) rachunki w 2014 a prepaid później?

Data: 2014-08-04 11:08:00
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 14:01:45 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
> [...]

w ogóle prepaidów czy (2) rachunki w 2014 a prepaid później?

Pre-paidy pozniej - wdrozenie kart troche trwa + od razu ma dzialac zamawianie przez internet (w PKO karty dostepne sa w oddziale, internet dopiero dorabiamy).

Data: 2014-08-04 13:52:08
Autor: zarząd komplementariusza
> [...]

> w ogóle prepaidów czy (2) rachunki w 2014 a prepaid później?

Pre-paidy pozniej - wdrozenie kart troche trwa

czy każdy z rodziców dziecka będzie mógł zamówić odrębny prepaid?

Data: 2014-08-05 11:43:31
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 22:52:08 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
czy każdy z rodziców dziecka będzie mógł zamówić odrębny prepaid?

Tak jak teraz w PKO - prepaid moze kupic kazdy klient - nie ma on bezposredniego zwiazku z kontem dziecka - zaleta jest mozliwosc ustawienia dziecku podgladu w jego systemie transakcyjnym

Data: 2014-08-06 11:46:54
Autor: zarząd komplementariusza
> [...]

Tak jak teraz w PKO - prepaid moze kupic kazdy klient - nie ma on bezposredniego zwiazku z kontem dziecka - zaleta jest mozliwosc ustawienia dziecku podgladu w jego systemie transakcyjnym

czy dobrze zrozumiałem, że osoba która nie ma dziecka albo nie planuje zakładać dziecku rachunku PKO Junior
także może przyjść i po prostu kupić sobie żyrafkę?!

Data: 2014-08-07 13:54:09
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 20:46:54 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
czy dobrze zrozumiałem, że osoba która nie ma dziecka albo nie planuje zakładać dziecku rachunku PKO Junior

także może przyjść i po prostu kupić sobie żyrafkę?!

Tak, bez problemu! :)
Jedyny warunek - musi mieć ROR w banku.
Obecnie pracujemy nad tym, zeby i tego warunku nie trzeba bylo spelniac.
A swoja droga - jakis czas temu zapowiadalismy nowe pre-paidy - mam juz probne plastiki - Johny Bravo, Atomowki, Ben10 i Dexter :) Chyba pierwsze tego typu na naszym rynku. Miodzio.
Co wiecej - mozna podpiac kilka roznych kart do jednego NRB (czyli nalepka, karta zwykla i zyrafka - podpiete sa do jednego zrodla pieniadza). Koniec waznosci karty - nie oznacza utraty NRB - dokupujemy kolejna karte, podpinamy ja do starego NRB i juz :)

Data: 2014-08-08 12:04:13
Autor: zarząd komplementariusza
> [...]

Jedyny warunek - musi mieć ROR w banku.
Obecnie pracujemy nad tym, zeby i tego warunku nie trzeba bylo spelniac.

czy (i ew. na kiedy) planowane jest umożliwienie składania
zamówień na prepaidy w internetowym systemie transakcyjnym ipko?

chciałbym zamawiać prepaida z taką łatwością jak zamówiłem debetówkę

Data: 2014-08-08 13:03:53
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu piątek, 8 sierpnia 2014 21:04:13 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
czy (i ew. na kiedy) planowane jest umożliwienie składania

zamówień na prepaidy w internetowym systemie transakcyjnym ipko?

chciałbym zamawiać prepaida z taką łatwością jak zamówiłem debetówkę

no raczej nie w tym roku :(

Data: 2014-08-04 21:06:31
Autor: RobertS
[...]

załatwiałem pre-paida w placówce PKO (takiej b.dużej), zabrało to ponad godzinę, wokoło pełno ulotek, ale jak powiedziałem co chcę załatwić to widać było panikę w jej oczach

musiała się dwóch koleżanek pytać, zaglądały do manuala...aż żal było patrzeć

RobertS

Data: 2014-08-04 13:50:12
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 21:06:31 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
za�atwia�em pre-paida w plac�wce PKO (takiej b.du�ej), zabra�o to ponad godzin�, woko�o pe�no ulotek, ale jak powiedzia�em co chc� za�atwi� to wida� by�o panik� w jej oczach musia�a si� dw�ch kole�anek pyta�, zagl�da�y do manuala...a� �al by�o patrze�

Nowy produkt, nowy proces... 17 tysiecy pracownikow w oddzialach...

Data: 2015-08-04 11:07:31
Autor: lolekanabolek
W dniu 2014-08-03 o 17:32, zarząd komplementariusza pisze:
[...]

niby w sierpniu mają ruszyć
<http://prnews.pl/hydepark/konta-junior-dla-klientow-inteligo-juz-w-sierpniu-6551068.html>

Marcin "lolekanabolek"

Data: 2015-09-04 10:09:49
Autor: lolekanabolek
W dniu 2015-08-04 o 11:07, lolekanabolek pisze:

niby w sierpniu mają ruszyć
<http://prnews.pl/hydepark/konta-junior-dla-klientow-inteligo-juz-w-sierpniu-6551068.html>

mają lekką obsuwę ale ruszyli
<http://prnews.pl/hydepark/od-dzis-konta-dla-dzieci-takze-w-inteligo-6551266>

Marcin "lolekanabolek"

Data: 2015-09-04 07:47:42
Autor: nowyjestem
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
konta inteligo dla dzieci owszem można założyć
ale prepaida inteligo nadal nie ma - kiedy należy spodziewać się go?

Data: 2015-09-06 12:27:53
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
Z kartami moze byc problem niestety... To nie jest dochodowy produkt. Decyzje nie zostaly jeszcze podjete.

Data: 2015-09-07 23:52:51
Autor: nowyjestem
W dniu niedziela, 6 września 2015 21:27:56 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
Z kartami moze byc problem niestety...
To nie jest dochodowy produkt. Decyzje nie zostaly jeszcze podjete.

czy tzn. że prepaidy będą tylko w ipko
oraz że za kilka lat "naturalnie" znikną
gdy skończą się daty ważności obecnie
sprzedawanych prepaidów?!

Data: 2015-09-09 08:57:26
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu wtorek, 8 września 2015 08:52:56 UTC+2 użytkownik nowyj...@poczta.pl napisał:
> [...]

czy tzn. że prepaidy będą tylko w ipko
oraz że za kilka lat "naturalnie" znikną

Trudno mi powiedziec.
Z jednej strony mamy taką sytuację:
http://www.cashless.pl/raporty/540-karty-przedplacone-ii-kw-2015-r-raport-cashless

Z drugiej mamy ścięcie przychodów interchange.

W ofercie PKO Junior karta ma przede wszystkim charakter edukacyjny, wiadomo kto jest właścicielem, etc. Nie ma zatem żadnych zakusów, żeby produkt likwidować z oferty, co jednak nie oznacza, że jest chęć go rozwijać.

Jeśli okaże się, że w Inteligo zakłada się sporo Juniorów - to klienci sami zagłosują, żeby wdrożyć tam te karty :)

Data: 2015-09-14 07:02:41
Autor: nowyjestem
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
Jeśli okaże się, że w Inteligo zakłada się sporo Juniorów - to klienci sami zagłosują, żeby wdrożyć tam te karty :)

postulowałbym odwrócić tę zależność przyczynowo-skutkową:
tzn. zaoferować karty prepaid z nadzieją na wzrost liczby
zakładanych Juniorów.

nauczenie dziecka że można nawet za gumę do żucia zapłacić
kartą będzie (w dłuższej perspektywie) opłacalne dla banku!

Data: 2015-09-14 16:43:34
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

A jak z prowizjami od platnosci karta ?
Bo jesli jest tam jakas oplata minimalna, to sprzedawcy szybko naucza dzieci, ze za gume nie mozna ...

J.

Data: 2015-09-14 08:18:49
Autor: nowyjestem
W dniu poniedziałek, 14 września 2015 16:43:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A jak z prowizjami od platnosci karta ?
Bo jesli jest tam jakas oplata minimalna, to sprzedawcy szybko naucza dzieci, ze za gume nie mozna ...

to dzieciak poleci z kartą do biedronki lub netto
gdzie są dostępne płatności kartowe nawet malutkie

Data: 2015-09-14 18:26:40
Autor: J.F.
> [...]

dzieci, ze za gume nie mozna ...

to dzieciak poleci z kartą do biedronki lub netto
gdzie są dostępne płatności kartowe nawet malutkie

Problem ten sam - nie wiem co tam biedronka podpisala w umowie, ale jak sie zorientuje, ze doplaca do interesu, to sie pojawi napis "malolatow nie obslugujemy" :-)
Chyba, ze sie nie zorientuje - na razie ludzie tam wieksze zakupy robia, to sie moga schowac takie transakcje.

J.

Data: 2015-09-14 11:29:19
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu poniedziałek, 14 września 2015 18:27:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Chyba, ze sie nie zorientuje - na razie ludzie tam wieksze zakupy robia, to sie moga schowac takie transakcje.

Na ten moment transakcje ponizej 50 zl (w zaleznosci od banku - akurat pozycja PKO Banku Polskiego jest tu dobra - co mozna bylo przeczytac w mediach ostatnio) to dla banku koszt. Interchange z takiej platnosci to 10 lub 15 groszy (dla kredytowek). Dodajac do tego koszty procesowania i rozliczenia z oerganizacji platniczej - to bank wychodzi na zero - a im nizsza kwota tym bardziej staje sie... platnikiem netto.
O ile przecietny uzytkownik srednia transakacje ma wyzsza (mozna zobaczyc po danych NBP), to juz dziecko tak nie bedzie.

Konta sa za free i klienci za bardzo nie chca placic nawet tych 15 zl za karte (do 4 lat waznosci - brak innych oplat). Stad tez napierw czekamy ile zalozy sie kont w Inteligo - potem nalozymy na to nasycenie kartami na bazie duzego banku i bedzie decyzja czy wdrazac :)

Interchange niezle jednak namieszal na rynku. Nawet dla naszego banku, gdzie produkcje mamy u siebie, jest eService i skala dzialania. Prawda jest taka, ze za chwile banki przestana inwestowac w nowosci - chyba,ze klienci zaczna wiecej placic i beda uwazac platnosc za duza przewage konkurencyjna banku. Wowczas beda inwestycje - ale nie dla samych platnosci ale dla ROR i retencji.

Trzeba tez pamietac, ze bankowcy HCE teraz zyja. :)

Data: 2015-09-14 22:17:19
Autor: gral
W dniu 2015-09-14 o 20:29, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
> Trzeba tez pamietac, ze bankowcy HCE teraz zyja. :)

Zawsze to ciut większy sens niż BLIK :)
Niewiele lepiej, ale lepiej ;)

Data: 2015-09-15 13:50:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski"  napisał w wiadomości

> [...]

Na ten moment transakcje ponizej 50 zl (w zaleznosci od banku - akurat pozycja PKO Banku Polskiego jest tu dobra - co mozna bylo przeczytac w mediach ostatnio) to dla banku koszt. Interchange z takiej >platnosci to 10 lub 15 groszy (dla kredytowek). Dodajac do tego koszty procesowania i rozliczenia z oerganizacji platniczej - to bank wychodzi na zero - a im nizsza kwota tym bardziej staje sie... >platnikiem netto.

Z tym kosztem to chyba nie calkiem tak, bo to komputery robia.
Owszem, szybki komputer kosztuje, szybkie lacza kosztuja,  ...

[...]

To chyba tez inna skala - wdrozyc karty w ogole, a wdrozyc je do nowej kategorii kont.

No chyba, ze bank profilatkycznie nie chce sie wiklac w karty, ktore beda gumy kupowaly :-)

[...]

ale czy klienci chca tych tajemniczych nowosci ?
Bezplatne wszystkie bankomaty - tego to chce, choc rzadko korzystam :-)

J.

Data: 2015-09-16 08:31:40
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu wtorek, 15 września 2015 13:50:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Z tym kosztem to chyba nie calkiem tak, bo to komputery robia.
Owszem, szybki komputer kosztuje, szybkie lacza kosztuja,  ...

Organizacje ustawiaja stawki i sa jakie sa :) A niby dlaczego BZ WBK wprowadza karte bankomatowa i wszystkie te inne ruchy sektora bankowego sie dzieja? :)

To chyba tez inna skala - wdrozyc karty w ogole, a wdrozyc je do nowej kategorii kont.

No chyba, ze bank profilatkycznie nie chce sie wiklac w karty, ktore beda gumy kupowaly :-)

Na dzisiaj moge powiedziec, ze jest duze prawdopodobienstwo, ze te karty beda. Nie wiem na kiedy dojada. Zobaczymy :)

Data: 2015-09-16 17:44:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:728f92e4-0ca3-4436-8eac-6651e846c92e@googlegroups.com...
[...]

A jak klient BZ wyplaca z bankomatu BZ za pomoca karty visa czy MC, to organizacja cos pobiera ?

Bo pisze sie, ze te ruchy kreca sie obecnie wokol oplat za bankomaty ....

Ale co - to jakies specjalne karty ?

J.

Data: 2015-09-17 01:50:28
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu środa, 16 września 2015 17:44:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
A jak klient BZ wyplaca z bankomatu BZ za pomoca karty visa czy MC, to organizacja cos pobiera ?

Bo pisze sie, ze te ruchy kreca sie obecnie wokol oplat za bankomaty ...

Swego czasu MC jednostronnie zmniejszyla oplaty za wyplaty z bankomatow obcych - dzieki temu jest tyle kont z darmowymi wyplatami. Problem w tym, ze obecna stawka nie za bardzo pokrywa koszty utrzymania i rozwoju sieci bankomatow. Kiedy bylo tak, ze obcy klienci ponosili koszty utrzymania tych bankomatow (bylo 3,5 zl).
Banki jakos sie z tym pogodzily, bo intechange za bezgotowkowe byly atrakcyjne.
Obecnie skoro urzedowo obnizono oplaty interchange, to banki jakos chca na tych kartach zarabiac - stad instytucje, ktore maja duza siec bankomatow, a do tego je outsourceuja konkurentom, chcielyby zarobic lub przynajmniej zmniejszyc koszty utrzymania tych maszyn. Wracajac do pytania - jesli masz polaczenie bezposrednie ze swoim bankomatem - to oplat nie ponosisz lub nie ponosisz wszystkich. Ale za to zachecasz, zeby klient placil KK (wyzszy intechange i jeszcze mozliwa marza odsetkowa).
To jest test - wyobraz sobie, gdyby wszystkie banki posiadajace bankomaty polaczyly sie w jedna siec i wprowadzily takie karty. Tu raczej chodzi o nacisk na organizacje na zwiekszenie tych oplat (co jest na reke bankom i sieciom ATM, a generowaloby koszty dla bankow bez wlasnych maszyn). Bo to jest tak, ze masz swoja maszyne i masz narzucone stawki.
Generalnie interchane spadl, a oplaty ponoszone przez banki na rzecz organizacji - juz nie lub nie w taki sam sposob. Stad jest ten problem.
>Na dzisiaj moge powiedziec, ze jest duze prawdopodobienstwo, ze te >karty beda. Nie wiem na kiedy dojada. Zobaczymy :)

Ale co - to jakies specjalne karty ?

Podstawowe pre-paidy (te z cyferkami)

Data: 2015-09-17 11:24:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c9c555b9-511e-413f-ab0c-73f2a62cabde@googlegroups.com...
[...]

Swego czasu to zauwazylem duze parcie na MC. Tzn banki koniecznie chcialy te karty klientom wystawic.
MC jakies dobre promocje dla bankow mial ?
Rozumiem ze taka oplata to dobry argument - ale np BZWBK tez parl, a przeciez ma wlasne bankomaty.

[...]

Nie wszystkie, czy wcale ?
Bo jesli wcale - to po co te osobne karty do bankomatow ? Gdzie tu zysk ?

Chyba ze - krok do olania MC, nasze bankomaty nie obsluguja kart MC i wyznaczajcie sobie niskie stawki.
A tak swoja droga - jak to "jednostronnie zmniejszyla" ? Sieci bankomatow maja chyba stosowne umowy, i w razie niezgody moga sie wypiac "tych kart nie obslugujemy" ...

Ale za to zachecasz, zeby klient placil KK (wyzszy intechange i jeszcze mozliwa marza odsetkowa).

Ale dochodzi GP. A odsetki mozna zarobic dajac klientowi limit kredytowy na koncie do karty debetowej - oczywiscie nie za darmo.

Tak swoja droga - jesli mozesz uchylic rabka tajemnicy bankowej - jaki % klientow w Polsce nie splaca KK w terminie i placi te odsetki ?
10%, 50, 90 ?

>Na dzisiaj moge powiedziec, ze jest duze prawdopodobienstwo, ze te
>karty beda. Nie wiem na kiedy dojada. Zobaczymy :)
Ale co - to jakies specjalne karty ?
Podstawowe pre-paidy (te z cyferkami)

No to w czym problem z szybka decyzja ? :-)

J.

Data: 2015-09-20 14:07:52
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu czwartek, 17 września 2015 11:24:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

MC jakies dobre promocje dla bankow mial ?
Rozumiem ze taka oplata to dobry argument - ale np BZWBK tez parl, a przeciez ma wlasne bankomaty.

Interchange - troche wyzszy dla MC World a do tego rozne promocje i ekstra pieniadza, etc - takie tam z kuchni bankowej. Widac po udzialach rykowych - MC konsekwencje zdobywa rynek, chociaz, jjakis czas temu ING przesiadl sie na Visa. Czyli wprowadzenie jakichs kart = dodatkowe ieniadze na promocje dla klientow - i wystarczy, zey dany bank/prduktowiec wskazal na dana organizacje.

[...]

Organizacje nakladaja na banki tzw "mandaty" i to one okreslaja wysokosc oplat - cyba, ze sa to porozumienia pomiedzy bankami. Zeby nie stosowac sie do tych "mandatow" trzeba byloby w ogole bankomaty wylaczyc z sieci MC/Visa.

[...]

Z mojej wiedzy - z roznych bankow - nawet polowa. chociaz zalezy od banku. Inna sprawa, ze to jest polowa z aktywnych kart - znacznie mniej niz oficjalne liczby - co widac po liczbach z NBP - od 2009 roku konsekwentnie liczba KK spada, a zadluzenie czy transakcyjnosc albo pozostaje na podobnym poziomie, albo rosnie

>Podstawowe pre-paidy (te z cyferkami)

No to w czym problem z szybka decyzja ? :-)

Priorytety. a) kasa b) zasoby IT c) zasoby biznesu
Patrzac na zysk - pre-paidy same w sobie sie nie oplacaja. PAtrzac jednak na caly produkt i ich funkcje edukacyjna - warto je miec.
Z drugiej strony - tworzenie kart w banku, a zwlaszcza tych z wizerunkami CN - to byla fajna przygoda :)

Data: 2015-09-20 16:41:27
Autor: nowyjestem
[...]

sumując: prepaidy dla juniora inteligo będą czy ich nie będzie?
a jeśli będą: to kiedy mogę zamówić pierwszą z nich?

Data: 2015-09-23 12:51:44
Autor: nowyjestem
W dniu środa, 23 września 2015 10:09:41 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
W dniu poniedziałek, 21 września 2015 01:41:30 UTC+2 użytkownik nowyj...@poczta.pl napisał:
> a jeśli będą: to kiedy mogę zamówić pierwszą z nich?

Projekt wdrozenia tych kart do Inteligo trwa. Ale to nie daje 100% gwarancji, ze te karty sie pojawia.
Z roznych powodow, nie tylko w samym banku (patrz regulatorzy, dochodowosc, etc).
Stad trudno mi odpowiedziec konkretnie kiedy kupisz :)

a czy w inteligo będzie można (podobnie jak w ipko)
kupić taką kartę nie posiadając konta junior?

Data: 2015-12-28 13:38:36
Autor: Zibo
W dniu czwartek, 24 września 2015 10:29:44 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
W dniu środa, 23 września 2015 21:51:47 UTC+2 użytkownik nowyj...@poczta.pl napisał:
> a czy w inteligo będzie można (podobnie jak w ipko)
> kupić taką kartę nie posiadając konta junior?

Tak. W sensie produktowym to jest zwykly pre-paid, ktory w regulaminie umozliwia przekazanie karty dziecku (posiadacz -> uzytkownik)

Trochę odkopuję temat ale nurtuje mnie jedna rzecz.
Dziecko poniżej 13 roku życia nie ma nawet ograniczonej zdolności do czynności prawnych.
Po co mu taka karta?

Data: 2016-02-20 09:41:34
Autor: nowyjestem
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
W dniu sobota, 20 lutego 2016 16:40:54 UTC+1 użytkownik jurek napisał:
Witam serdecznie.
Czy nastąpił jakiś postęp w przygotowaniu kart do konta inteligo-junior?
Czy ten projekt będzie w ogóle realizowany?

na razie mozna otworzyć konto bezkartowe dla juniora

Data: 2016-02-22 07:06:34
Autor: nowyjestem
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
W dniu sobota, 20 lutego 2016 20:55:08 UTC+1 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
Ze wzgledu na ostatnie zalecenia KNF, projekt karty Junior dla Inteligo zostal zamrozony. Trudno mi powiedziec, czy te karty powstana :(

mam dwa pytania:
1) czy oznacza to także wycofanie juniorów z ipko?
2) czy same konta junior dla osób poniżej 13 rż. będą wycofane z oferty banku czy jednak zostaną?

Data: 2016-02-24 18:34:10
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2016-02-23 o 20:27, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 16:06:38 UTC+1 użytkownik nowyj...@poczta.pl napisał:
[...]

Konta Junior oczywiscie zostaja i w Inteligo i PKO i nie sie tutaj nie zmienia.
MOze sie zmienic oferta kart - ale z cala pewnoscia bedziemy je oferowac. Tak jak pisalem - moze byc problem z implementacja w Inteligo.

Co do kart - nie sa to klasyczne karty pre-paid bo znamy i posiadacza i uzytkownika.

http://www.cashless.pl/wiadomosci/karty/530-knf-nie-odpuszcza-to-koniec-kart-przedplaconych

Nie rozumiem. Skoro nie są, to zakaz ich nie dotyczy. To dlaczego ich nie ma?

   MJ

Data: 2016-02-26 11:59:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nakpiq$gpl$1@news.agh.edu.pl...
[...]

O ile pamietam przedostatnie komunikaty, to poszlo o niezgodnosc z przepisami o pieniadzu elektronicznym.

I teraz tylko pytanie - KNF taki zasadniczy w kwestii przepisow, czy tak im sie nie spodobala anonimowosc, ze jak odszukali wszystkie argumenty, to teraz im sie juz nie wypada wycofywac ..

J.

Data: 2016-02-27 08:53:17
Autor: nowyjestem
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?

> Po wydarzeniach w Paryzu (terrorysci uzywali pre-paidow) > pewnie i w Europie ogranicza/zakaza takich kart.

Ale co to ma wspólnego z kartami Junior, które anonimowe by nie były?
 pewnie ka-en-ef-owcy z nadgorliwości zwalczają wszystko
co kojarzy się z prepaidami nawet jeśli prepaidami nie jest

zakładam że szajba antyprepaidowa nie dotknie debetówek więc
na miejscu zarządu PKO BP wprowadziłbym "debetówki Junior"

Data: 2016-02-27 09:30:29
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
W dniu piątek, 26 lutego 2016 19:09:36 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
A w jakim banu używali? Może i przy okazji ten bank zlikwidować (jeśli
już obniżamy się do takiej "logiki").

Pytaj KNF :)

Data: 2016-02-27 09:36:12
Autor: nowyjestem
W dniu sobota, 27 lutego 2016 18:30:33 UTC+1 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
W dniu piątek, 26 lutego 2016 19:09:36 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> A w jakim banu używali? Może i przy okazji ten bank zlikwidować (jeśli
> już obniżamy się do takiej "logiki").

Pytaj KNF :)

może wystarczy przemianować karty junior na debetówki junior :)
albo jeszcze lepiej "odporne na terroryzm debetówki junior" :)
i przestaną się kojarzyć KNF-owi z terroryzmem?

Data: 2016-02-29 03:10:47
Autor: Kris
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 11:49:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Chyba ze amerykanskim wzorem - normalny czlowiek ma prace, dostaje pieniadze na konto, placi karta kredytowa.

Tak przy okazji mnie naszło:
jaki sens teraz mieć w PL kartę kredytową?
Tak średnio można przyjąć ze normalny user te 2tys na miesiąc wydaje na "życie"
Główny argument za kartami to zawsze było że wydaję kasę banku a moje pieniądze leżą na oprocentowanym koncie i spłata w GP. "Oprocentowane konto" to na dzisiaj 1,5% maks pewnie czyli zysk z tych 2 tysi to najtańsza flaszka rocznie.
A jakieś opłąty za obsługę, pilnowanie limitów, terminów spłat itp. Wg mnie bez sensu
Znaczy dla banków ma sens bo mało kto spłaca w GP ale przyjmijmy ze jesteśmy w tej grupie spłacających w terminie.

Data: 2016-02-29 12:37:48
Autor: WAM
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
On Mon, 29 Feb 2016 03:10:47 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
2,7% w optimie, płatne na żądanie.

czyli zysk z tych 2 tysi to najtańsza flaszka rocznie.
No to by wyszły już prawie 2 flaszki ;)

Ja osobiście chwilowo używam debetówki bo BPH jeszcze przez 2 miesiące
oddaje mi 3% od obrotu. Potem wracam na KK. Wolę mięc na koncie bieżącym bezpieczną kwotę
zbliżoną do 0 a resztę w optimie lub innym wynalazku procentującym.
Poza tym KK przydaje mi się przy odbiorze samochodu z wypożyczalni.
Czasem kupuję dla znajomych bilety lotnicze a oni mi jutro/pojutrze
spłacają. Nie muszę zakładać z własnej kieszeni. A jeszcze jakieś punkty dają za używanie KK. Najsensowniejsze były dla
mnie paybacki, ZTCP 0,3% od obrotu się odzyskiwało czyli rocznie przy
kwocie którą podałeś 72 zł a jak się robi zakupy dla znajomych to
jeszcze więcej.

Wspomniałeś o opłatach za KK - właściwie jeśli płacisz 2.000/m-c to
tych opłat w "dobrze dobranej" karcie nie masz.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-02-29 04:20:05
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 12:37:50 UTC+1 użytkownik WAM napisał:
2,7% w optimie, płatne na żądanie

Nie chce mi się sprawedzaĆ ale pewnie tak od ręki jak na ROR kasa nie jest dostępna. no i trzeba mieć konto w optimie zapewne- czyli założyć papierologia itp.
No to by wyszły już prawie 2 flaszki ;)
Żubrówkę białą pijam więc te dwie flaszki ok;)
Ja osobiście chwilowo używam debetówki bo BPH jeszcze przez 2 miesiące
oddaje mi 3% od obrotu.
3000*3%

Potem wracam na KK. Wolę mięc na koncie bieżącym bezpieczną kwotę
Tak jak ja
zbliżoną do 0
To nie tak jak ja;)
a resztę w optimie lub innym wynalazku procentującym.
Mam konta w dwóch instytucjach finasowych- w jednej ze względu na kredyt hipoteczny w drugiej ROR. Więcej kont nie widxzę sensu otwierać
Poza tym KK przydaje mi się przy odbiorze samochodu z wypożyczalni.
Kiedyś wypożyczałewm i bez kredytówki dało rade. Na debetówkę
Czasem kupuję dla znajomych bilety lotnicze a oni mi >jutro/pojutrze spłacają. Nie muszę zakładać z własnej >kieszeni.
Pośrednictwa nioe prowadzę ale bilety kupowałem nie raz i debetówką dało rade.
Najsensowniejsze były dla mnie paybacki
Kiedyś to miałem, chyba do dzisiaj karta payback gdzies tam w szufladzie leży. Ponad rok płacenia na BP(?), Energa, i allegro i jakiś plecak za dwadzieścia kilka zł dostałem. Bez sensu
Wspomniałeś o opłatach za KK - właściwie jeśli płacisz >2.000/m-c to tych opłat w "dobrze dobranej" karcie nie >masz.
Ale czas na "dobranie" właściwej, pilnowanie TOiP, pilnowanie terminu spłaty, jakieś warunki aby być zwolniony z opłaty itp. Za dwie flaszki rocznie to bez sensu wg mnie.

Data: 2016-02-29 14:47:37
Autor: WAM
pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
On Mon, 29 Feb 2016 04:20:05 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]
No przepraszam, ale skoro wszedłeś między wrony... To sprawdź albo
zaufaj. Nie trzeba mieć konta, środki wysyłasz najbliższym eliksirem,
do swojego "głównego" banku, bez opłat.
Ja osobiście chwilowo używam debetówki bo BPH jeszcze przez 2 miesiące
oddaje mi 3% od obrotu.
3000*3%
Dla ścisłości max 50 zł miesięcznie. 600 zł za cały rok.

a resztę w optimie lub innym wynalazku procentującym.
Mam konta w dwóch instytucjach finasowych- w jednej ze względu na kredyt hipoteczny w drugiej ROR. Więcej kont nie widxzę sensu otwierać
No to co Ty robisz na tej grupie? To grupa dla takich co mają konta w
conajmniej 3 bankach ;) A w życiu mieli minimum w 10 bankach.
A mi się przypomniały czasy jednogroszowych a raczej półgroszowych
odsetek (bez podatku)... i dzielenia, dzielenia, dzielenia...

Poza tym KK przydaje mi się przy odbiorze samochodu z wypożyczalni.
Kiedyś wypożyczałewm i bez kredytówki dało rade. Na debetówkę
A po co mają mi blokować moje 1000 EUR na debetówce? Niech blokują
bankowe pieniądze.

Czasem kupuję dla znajomych bilety lotnicze a oni mi >jutro/pojutrze spłacają. Nie muszę zakładać z własnej >kieszeni.
Pośrednictwa nioe prowadzę ale bilety kupowałem nie raz i debetówką dało rade.
Ja też nie pośredniczę, mam na myśli wyjazdy które organizuję. Ja
kupuję bilety dla wszystkich, oni mi oddają kasę. Daje rade debetówką
ale trzeba za kogoś założyć kasę na kilka dni. Po co swoją zakładać?

[...]
Mam na myśli KK payback. Za samo płacenie gdziekolwiek dostawałeś
punkty, nie tylko u partnerów programu. Z przelicznika wychodziło
chyba 0,3%. Do tego ekstra punkty/kupony. Rocznie 100-200 zł miałem za
nic.
Ale czas na "dobranie" właściwej, pilnowanie TOiP, pilnowanie terminu spłaty, jakieś warunki aby być zwolniony z opłaty itp. Za dwie flaszki rocznie to bez sensu wg mnie.
No dla Ciebie bez sensu, szanuję to i nie zmuszam Cię do kk. Pytałeś o powody/sens to podałem swoje. Każdy żyje inaczej, w inny
sposób finansuje wydatki i dla każdego inna metoda jest dobra. Ważne
aby znaleźć taką która Ci pasuje i żyć po swojemu.

WAM

PS. W archiwach grupy jest chyba moje pytanie sprzed kilku lat o sens
KK :) Wtedy też nie miałem potrzeby, ale trochę mi się zmieniło w
życiu.

Data: 2016-02-29 12:38:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fec6b68d-6709-423b-9477-6b421cbd709f@googlegroups.com...
[...]

No ale czemu z tej flaszki rezygnowac ? :-)

Lokaty dzis mozna na troche wiecej niz 1.5% miec.

A jakieś opłąty za obsługę, pilnowanie limitów, terminów spłat itp. Wg mnie bez sensu
Znaczy dla banków ma sens bo mało kto spłaca w GP

Naprawde malo kto ? W Polsce mi chodzi.

Sensow jest troche:
-niektore firmy wymagaja kredytowej a nie debetowej. Jakas rezerwacja w hotelu itp.
  A moze sie tylko wydaje ? Mbank wyslal mi ostatnio debetowke wypukla,

-dla niektorych to jest wlasnie wygodne - uzywaja, placa, raz na miesiac patrza ile wyszlo, i wtedy sobie planuja dalsze operacje.
  A nie ciagle sie zastanawiac ile tam na koncie jest, czy trzeba uzupelnic czy nie.
  Oczywiscie mozna trzymac stan minimalny na koncie ... ale wtedy strata na odsetkach moze byc troche wyzsza niz sie wydaje na pierwszy rzut oka.
  Albo taka sytuacja - stoisz na stacji benzynowej i karta nie dziala, bo zona futro piekne zobaczyla :-)

-splacanie i pilnowanie tez niekoniecznie jest problemem, jak karta w tym samym banku i splaca sie automatycznie.

-dla osob z napietym budzetem - najtanszy kredyt. No bo kto im pozyczy np 5000  na 3 miesiace ?
  Kazdy bank, ale za ile i czy na pewno w czasie jednej wizyty.

-oplaty ... niekoniecznie. Sa banki w ktorych moze byc darmowa, sa banki, w ktorych debetowka kosztuje.
  Ja za swoja od paru lat grosza nie zaplacilem.

J.

Data: 2016-02-26 19:04:18
Autor: mx
W dniu 26.02.16 o 18:26, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:

terrorysci uzywali pre-paidow

I co, te prepaidy wybuchły?

Data: 2016-02-29 11:49:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:34170a34-f471-4819-b50e-1cc7c2788aab@googlegroups.com...
[...]

No ale jak pisales - wy mieliscie prepaidy imienne, zarejestrowane na konkretna osobe.

Chyba ze amerykanskim wzorem - normalny czlowiek ma prace, dostaje pieniadze na konto, placi karta kredytowa.
A jak ktos wyciaga plik banknotow, to przestepca - sprzedaje narkotyki, napadl na bank, albo kogos porwal :-)

J.

Data: 2016-02-29 04:37:57
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 12:38:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
No ale czemu z tej flaszki rezygnowac ? :-)
Bo coś tam trzeba zrobić, jakies limity, warunki, opaty itp. Skóra nmie warta wyprawki jak mój Tata gadał;)

Lokaty dzis mozna na troche wiecej niz 1.5% miec.
Takie nie terminowe? 1 miesięczne czy tam 4 dniowe jak GP?
Naprawde malo kto ?
Mam dostęp do danych z dwóch instytucji finasowych i wychodzi że "mało kto"
W Polsce mi chodzi.
no
Sensow jest troche:
-niektore firmy wymagaja kredytowej a nie debetowej. >Jakas rezerwacja  w hotelu itp.
kiedyś jak były wypukłe to niby tak ale teraz to chyba nie odróżnią. Przynajmniej ja nigdy problemów takich z debetówką moją nie miałem. a płaska nie wypukla;)
-dla niektorych to jest wlasnie wygodne - uzywaja, placa, raz na miesiac patrza ile wyszlo, i wtedy sobie planuja dalsze operacje.
To tak jak  ja- płace ale wiem ile mam a jakby co to "transakcja odrzucona" Na kredytówce takl samo by byo
  A nie ciagle sie zastanawiac ile tam na koncie jest, czy trzeba  uzupelnic czy nie.
Znaczy kredytówka bez limitu?
  Oczywiscie mozna trzymac stan minimalny na koncie ... >ale wtedy  strata na odsetkach moze byc troche wyzsza >niz sie wydaje na pierwszy

Te 2-3 tysie to dla przeciętnego Kowalskieo raczej realna kwota a z lokaty z tego za wiele nie wyciągnie.
No chyba ze limit 5tys ale kto realnie tyle wydaje na miesiąc?

  Albo taka sytuacja - stoisz na stacji benzynowej i karta nie dziala, bo zona futro piekne zobaczyla :-)
Z kredytówka też się ni da ponad limit chyba;)

-splacanie i pilnowanie tez niekoniecznie jest problemem, jak karta w tym samym banku
Tak zakładam bonormalnie kolekcjonowani kont w różnych bankach niepotrzebje nikomu chyba. Leszka Eneuela pomijam;)
i splaca sie automatycznie.To tak jak moją debetówkję
-dla osob z napietym budzetem - najtanszy kredyt. No bo >kto im pozyczy  np 5000  na 3 miesiace ?
Ano właśnie. POZYCZY. Kasa w KK to kasa pożyczona jeszcze nie zarobiona a taka darmowa sporadycznie bywa.
  Kazdy bank, ale za ile i czy na pewno w czasie jednej >wizyty.
W czasie jednej wizyty większość ale "za ile" boli
-oplaty ... niekoniecznie. Sa banki w ktorych moze byc darmowa, sa > banki, w których debetowa kosztuje.
A to fakt. Ja kilkanaście zyli czasami płace ale pretensji nie mam bo w końcu darmowych obiadków nie ma w praktyce.
  Ja za swoja od paru lat grosza nie zaplacilem.
Gdyby tak większość to banki by z torbami poszły;;)

Data: 2016-02-29 15:08:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9a0e4d0a-9160-4bae-9b5f-c8f570d2c061@googlegroups.com...
[...]

No coz, mam karte z mbanku ... niemalze bezobslugowa i bezkosztowa jest.
Owszem, zeby byla bezkosztowa trzeba nia 12 tys rocznie wydac ...

Lokaty dzis mozna na troche wiecej niz 1.5% miec.
Takie nie terminowe? 1 miesięczne czy tam 4 dniowe jak GP?

A czemu nie terminowe ?
Wlasnie przy terminowych latwiej zapanowac co przedluzyc, co nie, w jakiej kwocie ... masz dluzszy horyzont, wiesz w perspektywie miesiaca ile Ci bedzie potrzebne ...

Naprawde malo kto ?
Mam dostęp do danych z dwóch instytucji finasowych i wychodzi że "mało kto"

No to malo kto ma problem, ktory rozwazasz :-)

[...]

Ja tam rozne klopoty pamietam, ale niekoniecznie zwiazane z kredytowoscia.
Do tego stopnia, ze znajomy mial identyczna karte - cos tam jego nie daje sie zaplacic, a moja przeszlo.

Z odroznianianiem nie ma problemu - placic mozesz chocby przez internet, program u kontrahenta pomysli, pomysli i powie "transakcja odrzucona".

-dla niektorych to jest wlasnie wygodne - uzywaja, placa, raz na
miesiac patrza ile wyszlo, i wtedy sobie planuja dalsze operacje.
To tak jak  ja- płace ale wiem ile mam a jakby co to "transakcja odrzucona" Na kredytówce takl samo by bylo

Ale nie ma "transakcja odrzucona" - limit wysoki.
Place ile wychodzi, a po pierwszym sie zobaczy ile wyszlo :-)

A nie ciagle sie zastanawiac ile tam na koncie jest, czy trzeba uzupelnic czy nie.
Znaczy kredytówka bez limitu?

Limit z zapasem.

[...]

Limit musi byc co najmniej w wysokosci  dwu srednich miesiecznych wydatkow - bo jak splacasz 20-go nastepnego miesiaca, to masz za soba 50 dni wydatkow.
Limit musi byc dostosowany do maksymalnych wydatkow - mozesz przez rok nie wydawac, a na wakacje miec kaprysa zaplacic za samolot, hotel, czy np za zagipsowanie nogi w szpitalu ..

  Albo taka sytuacja - stoisz na stacji benzynowej i karta nie dziala,
bo zona futro piekne zobaczyla :-)
Z kredytówka też się ni da ponad limit chyba;)

Nie da, ale przy limicie np 10 tys dobrze wytresowana zona wszystkiego nie wyda.
A jak chcesz miec na koncie do debetowki stale 10 tys, to nawet 1.5% zaczyna starczac na dobra flache :-)
No i mozna miec karte niezalezna od zony - ona ma jeden limit, ty drugi :)

O masz - tu taki jeden mial za maly limit - i drogo go to kosztowalo, o ile nie posadza
http://www.polskatimes.pl/artykul/9104183,wroclaw-czy-to-korupcja-ruszyl-proces-michala-janickiego,id,t.html
(trzeba czytac od konca, bo taka chronologia)

[...]

No, City np kusi kartami. Widac wie, ze wiekszosc sie zadluzy :-)

-dla osob z napietym budzetem - najtanszy kredyt. No bo kto im pozyczy  np 5000  na 3 miesiace ?
Ano właśnie. POZYCZY. Kasa w KK to kasa pożyczona jeszcze nie zarobiona a taka darmowa sporadycznie bywa.

No coz - zaczelismy od osob, ktore nie maja problemu splacic w GP. Czyli zakladam, ze tak naprawde to wczesniej zarobili.

Tym niemniej dla sredniej klasy to w naszym kraju najtanszy kredyt - wiec brac, poki sie nie potrzebuje, bo jak bedzie potrzebna, to nie dadza :-)

  Ja za swoja od paru lat grosza nie zaplacilem.
Gdyby tak większość to banki by z torbami poszły;;)

Mieli prowizje od zakupow. No i mieli zysk na kapitale, ktory przy okazji u nich zlozylem.
Teraz prowizje spadly, podatki wzrosly ...

J.

Data: 2016-02-29 12:42:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:naq4mq$ftu$1@news.agh.edu.pl...
[...]

Moze chodzic o to, ze pieniadze na nich byly.
Tzn terrorysci klopotow z paszportami nie maja, przynajmniej na razie, i nikogo tez nie dziwi, ze ktos na taka karte prepaid wplaca np 500 euro gotowka ...

Co prawda na falszywy paszport mozna i zwykla karte i konto zalozyc, i nadal nie bedzie dziwilo, ze ktos tam pieniadze wplaca ...

J.

Data: 2015-09-23 01:09:38
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski

Data: 2015-12-28 22:40:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-12-28 o 22:38, Zibo pisze:
[...]

Brak zdolności do czynności cywilnoprawnych u <13-letniego dziecka nie
oznacza zakazu zawierania jakichkolwiek umĂłw.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-22 09:30:29
Autor: Michał Jankowski
W dniu 20.02.2016 20:55, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
Ze wzgledu na ostatnie zalecenia KNF,

Jaka jest treść tych zaleceń?

   MJ

Data: 2016-02-20 11:55:05