pytanie dziedziczenie testamentowe

Data: 2011-11-14 20:03:23
Autor:
pytanie dziedziczenie testamentowe

Witam użytkowników Usenetu.
Mój Dziadek zmarł w tym roku. Zostawił testament. Mój Dziadek w chwili śmierci był wdowcem. Miał dwoje dzieci moja Mamę i wujka red brata mojej Mamy. Moja Mama zmarła wcześniej od swojego ojca czyli mojego dziadka i nie dożyła otwarcia testamentu. Dziadek w testamencie zapisał jedno mieszkanie mojej mamie a drugie mieszkanie swojemu synowi czyli mojemu wujkowi.
Ja mam jednego brata. W związku z powyższym mam pytanie do Państwa czy to mieszkanie które było zapisane w testamencie na moja Mamę dziedziczymy ja z bratem mimo faktu ze moja Mama nie żyje. Czy tez to mieszkanie wchodzi do masy spadku i dziedziczymy ustawowo Tzn mój wujek ja i mój brat.

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Zosia

Data: 2011-11-14 15:06:33
Autor: witek
On 11/14/2011 2:03 PM, zosie@NOSPAM.gazeta.pl wrote:

[...]

sa dwie wersje.
  - na pewno nie dziedziczycie po testamancie

moze byc, ze
  - dziedziczycie ustawowo.

natomiast wersja do ktorej sie sklaniam, to taka, ze nic nie dziedziczycie.

Art. 965. Jeżeli spadkodawca powołał kilku spadkobierców testamentowych, a jeden z nich nie chce lub nie może być spadkobiercą, przeznaczony dla niego udział, w braku odmiennej woli spadkodawcy, przypada pozostałym spadkobiercom testamentowym w stosunku do przypadających im udziałów (przyrost).

poniewaz w testamencie byly dwie osoby, to ta druga dostaje czesc po zmarlym spadkodawcy. Wujek bierze wszystko.

Data: 2011-11-14 22:34:47
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

poniewaz w testamencie byly dwie osoby, to ta druga dostaje czesc po
zmarlym spadkodawcy. Wujek bierze wszystko.

A zachowek?

  MJ

Data: 2011-11-14 16:34:59
Autor: witek
On 11/14/2011 3:34 PM, Michal Jankowski wrote:
witek<witek7205@gazeta.pl.invalid>  writes:

poniewaz w testamencie byly dwie osoby, to ta druga dostaje czesc po
zmarlym spadkodawcy. Wujek bierze wszystko.

A zachowek?

jak najbardziej mozna sie o niego upomniec.

pytanie dziedziczenie testamentowe