Data: 2013-01-31 21:38:06 | |
Autor: Marcin Hyła | |
pytanie: holujący przyczepki, jeżdzący trójkołowcami a słupki/przeszkody na drogach rowerowych | |
czołem,
mam (egzotyczne, niech będzie ;-) pytanie do holujących przyczepki dwukołowe ew. jeżdżących bakfietsami trójkołowymi do 0,9 m szerokości jeśli tacy są: jakie macie doświadczenia ze słupkami blokującymi na drogach dla rowerów? Chodzi o słupki blokujące wjazd niepożądanych pojazdów, takie jak np. tutaj: http://maps.google.pl/?ll=50.0411,19.955335&spn=0.006987,0.021136&t=m&z=16&layer=c&cbll=50.041335,19.956205&panoid=VvTomKUGffKKlCUH57UuzQ&cbp=12,97.65,,2,-0.8 (choć akurat tu sa za wysokie, można zaczepić kierownicą jak ktoś ma niżej, np. w szosówce czy ostrym kole - mają 1,1 m). We wszystkich opracowaniach i opiniach zawsze proponowałem słupek w osi dwukierunkowej ddr (drogowy U-12c o wysokości do 0,6 m) i po 1,5 m przestrzeni między pozostałymi słupkami poza krawędziami drogi dla rowerów, licząc prostopadle do osi drogi dla rowerów/stycznej do faktycznego toru jazdy rowerzysty, jak w podręcznikach (np. CROW'93) i jak wynika z dobrych doświadczeń. Osobiście z przyczepką jeżdżę tylko jednokołową, więc doświadczenia mam niekompatybilne, a właśnie zaszła konieczność ściaśnienia się w jednym projekcie do 1,2 m. Trochę się boję, że to za ciasno, choć _teoretycznie_ jest 0,3 m zapasu (faktycznie nawet więcej - prawie 0,4 m jeśli chodzi o znakomitą większość przyczepek dwukołowych i rowerów trójkołowych na rynku). Dlatego wolę dopytać. Może na preclu się komuś zdarzyło, bo mało kto jeździ z przyczepkami, a i same słupki to rzadkość (częściej się trafia za to na samochody parkujące na drogach dla rowerów hehe). marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2013-02-01 04:59:43 | |
Autor: Tomasz Tarchała | |
pytanie: holujący przyczepki, jeżdzący trójkołowcami a słupki/przeszkody na drogach rowerowych | |
On Thursday, January 31, 2013 9:38:06 PM UTC+1, Marcin Hyła wrote:
mam (egzotyczne, niech będzie ;-) pytanie do holujących przyczepki dwukołowe ew. jeżdżących bakfietsami trójkołowymi do 0,9 m szerokości jeśli tacy są: jakie macie doświadczenia ze słupkami blokującymi na drogach dla rowerów? Jeździłem trochę z własną przyczepką Cruzer One, a także na wakacjach z innymi wynajętymi przyczepkami, również takimi na dwoje dzieci. Po niedługim czasie (rzędu paru kwadransów, a nie paru tygodni) nabierałem zawsze na tyle dobrego wyczucia szerokości przyczepki, żeby nie zahaczać o wszystko, co się da. 30 cm wydaje mi się wystarczająco dużo, żeby dość bezpiecznie przejechać, być może z koniecznością lekkiego zwolnienia. |
|
Data: 2013-02-10 23:21:02 | |
Autor: garym | |
pytanie: holujący przyczepki, jeżdzący trójkołowcami a słupki/przeszkody na drogach rowerowych | |
W dniu 2013-01-31 21:38, Marcin Hyła pisze:
mam kilka miejsc gdzie mój podwójny Croozer ledwo się mieści np. tutaj: http://goo.gl/maps/XPY6Y lub tutaj http://goo.gl/maps/dyVte. Nie wiem jaka jest tu szerokość, mogę podjechać i zmierzyć. Przejazd z przyczepką jest w tym miejscu bardzo skomplikowany. Trzeba jechać maksymalnie po środku i w prostej linii. Nawet do tyłu nie ma jak się obejrzeć, by zobaczyć jak wózek przechodzi. Mi się udaje, ale kilka razy zahaczyłem o kamień. Na szczęście Croozer ma metalowe "zderzaki" 1,2 metra komfortu jazdy raczej nie zapewni. pozdr MG |
|
Data: 2013-02-10 23:59:51 | |
Autor: Marcin Hyła | |
pytanie: holujący przyczepki, jeżdzący trójkołowcami a słupki/przeszkody na drogach rowerowych | |
On 2013-02-10 23:21, garym wrote:
mam kilka miejsc gdzie mój podwójny Croozer ledwo się mieści np. tutaj: O dzięki, z WRO dostałem kilka sygnałów, tam to jest wyraźnie problem. http://goo.gl/maps/dyVte. Jakbyś w wolnej chwili kiedyś mógł ;-) IMHO w pierwszym linku problemem jest skręcanie, tak? Czy przy jeździe na wprost też? W drugim jak widzę jest duży problem z wrocławskim wynalazkiem - te słupki nie są w jednej osi (prostopadle do osi drogi dla rowerów) tylko jeden bliżej a dwie dodatkowe boczne przeszkody - dalej. (tu skrajnię ograniczają te kamienie z boków). I rowerzysta esuje tor jazdy, co z jednej strony powoduje kolizję z rowerzystą z naprzeciwka (też esuje, ale symetrycznie odwrotnie i jest bum), a z drugiej - wjazd w skrajnię przed lub za słupkiem. 1,2 metra komfortu jazdy raczej nie zapewni. Pytanie, czy a) 1,2 m czy b) samochód stojący na chama pośrodku bo słupka nie było, czy c) czołówki rowerzystów mieszczących się między 1,5 m ale parami jadąc w przeciwnych kierunkach :-/ Ani tak, ani tak. Z kolei więcej niż 1,5 m to dopuszczenie samochodów, bo Polak Potrafi. Wielkie dzięki za odzew. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2013-02-11 07:00:46 | |
Autor: garym | |
pytanie: holujący przyczepki, jeżdzący trójkołowcami a słupki/przeszkody na drogach rowerowych | |
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 23:59:51 UTC+1 użytkownik Marcin Hyła napisał:
On 2013-02-10 23:21, garym wrote:
na wprost, to jest taka ścieżka przez park. napisałem do Daniela, bo maja tu być obniżone krawężniki, więc może przy okazji poprawią słupki
w tym przypadku nie ma wyznaczonej ddr, to takie zwężenie by samochody nie mogły jeździć. Zakazu ruchu nie ma, to chyba rowerem legalnie się tam jeździ. A takie usytuowanie słupków wynika z przyczyn historycznych. Najpierw postawiono kamienie, ale maluchem dało przejechać, to dostawiono słupki pozdr MG |
|