Data: 2012-05-01 09:30:39 | |
Autor: Pawel | |
pytanie laika o pedał | |
Witam, musze wymienic pedały lecz nie wiem jaki mam rozmiar gwintu, znanazlem pedały ktore opisane sa: Gwint: 9/16" z dopiskiem ze niby rozmiar standardowy do rowerow szosowych i mtb. Posiadam tani rower firmy Grand. Ktos pomoze?
|
|
Data: 2012-05-01 11:22:05 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
pytanie laika o pedał | |
Użytkownik Pawel napisał:
Witam, musze wymienic pedały lecz nie wiem jaki mam rozmiar gwintu,[...] Nie chcę wprowadzić w bł±d, ale w sklepie dostałem informację, że gwint jest standardowy, a w razie czego mogę oddać. A udało Ci się odkręcić stare pedały? Bo ja mam z tym duuuży problem :-( -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2012-05-04 11:41:56 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
pytanie laika o pedał | |
On Tue, 01 May 2012 11:22:05 +0200
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote: Użytkownik Pawel napisał: A sprawdziłeś, czy przypadkiem nie mają gniazd pod imbus na końcu trzpienia wkręcanego w korbę? Niektóre mają i to się może przydać. Nie wiem czemu, bo ramię niby krótsze, ale jak wykręcałem oporny pedał z zapieczonym gwintem, to normalnym kluczem nie szło, a imbusem – zgrzzzyt i się odkręcił (ale możliwe, że walcząc kluczem trochę zmęczyłem połączenie i imbus przyszedł już na łatwiznę). -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-04 17:12:28 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
pytanie laika o pedał | |
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
A sprawdziłe¶, czy przypadkiem nie maj± gniazd pod imbus na końcu Maj± wej¶cie na imbus, ale nie przynosi ono spodziewanego efektu. Natomiast krótszy trzpień ma tę zaletę, że można położyć rower na boku i w powstał± "nanomiseczkę" nalać WD-40 - może to co¶ da. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2012-05-04 18:50:42 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
pytanie laika o pedał | |
W dniu 2012-05-04 17:12, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał: WD-40 jest całkiem ok, tylko przy wrednych zapieczeniach trzeba podlewać gwint przez kilka dni z każdej strony, kilka razy dziennie, niech sobie penetruje. Odkręciłem wiele zapieczonych pedałów, wielotrybów, ¶ci±gn±łem wiele korb. Gdy w bardzo mocne siłowanie długim kluczem nie pomagało, grzałem gwint/detal palnikiem gazowym, takim małym, chyba "modelarskim". I chyba tylko raz gwint w korbie nie dał rady i wylazł ze ¶ci±gaczem. Ale mam ¶wiadomo¶ć, że mogłem nie trafić za pedał zapieczony na amen :-) Je¶li podej¶cia pod klucz masz już zjechane, pozostaje diaksem objechać o¶ke tak, aby wsadzić j± w imadło. Jełi to lewe ramię, łatwiej jest je wsadzić w rurę i masz kawał dzwigni :-) Seco |
|
Data: 2012-05-06 01:02:40 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
pytanie laika o pedał | |
W dniu 04.05.2012 17:12, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał: Nie wiem, czy już zwalczyłe¶, ale jak kto¶ Ci już poradził: - o¶ wkręcić w spore imadło (najlepiej umocowane do ciężkiego stołu warsztatowego), w razie potrzeby opracować szlifierk± (ale bez przesady). - na korbę nałożyć odpowiednio długi kawałek stalowej rury... - UPEWNIĆ SIĘ co do kierunku gwintu. Zwykle na końcówce widać kierunek zwojów. - "na trzy" - albo o¶ strzeli, albo korba, albo w końcu się odkręci. Raczej "z czuciem" by nie wybić sobie zębów, gdy o¶ się ułamie. W razie braku imadła - solidny (czytaj długi i mocno trzymaj±cy) klucz do rur, druga osoba do pomocy, obowi±zkowo rękawice (bo jak klucz zjedzie, to można się poobijać, a nawet stracić palce). Bezpieczniej podej¶ć do kowala/¶lusarza/na warsztat, gdzie robi± większe rzeczy, np. serwis samochodów ciężarowych czy lepiej wyposażony warsztat samochodowy. No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co z tego, że wykręcisz, jak gwint wyjdzie razem z osi±... |
|
Data: 2012-05-06 12:58:47 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
pytanie laika o pedał | |
Użytkownik Wojciech 'Wheart' Penar napisał:
Nie wiem, czy już zwalczyłe¶, ale jak kto¶ Ci już poradził: Wła¶nie udało mi się odkręcić. Po tygodniu zmagań... Przez ostatnich kilka dni rower leżał na boku tak, że mogłem nalewać WD-40 do zagłębienia w korbie (gwint pedału jest krótszy niż grubo¶ć korby). Od czasu do czasu próbowałem ruszyć kluczem regulowanym, na wygl±d do zastosowań hydraulicznych ;-) miałem dwa - jeden 30 cm ale lepiej łapał o¶ (w miejscu na klucz 15), drugi 40 cm. W końcu dzi¶ podgrzewałem zapieczony gwint przez jakie¶ 10 minut z palnikiem turystycznym. I ku mojemu zdziwieniu jak naparłem, to lekko pu¶ciło. Ale to nie znaczy, że było łatwo wykręcać. W sumie do końca trzeba było się siłować z p*m gwintem ;-) No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co Gwint nie był w idealnym stanie, ale udało mi się w to wkręcić nowy pedał, też trochę na siłę, ale już tylko małym kluczem 15, tak że można by wkręcić głębiej. Korby chyba jeszcze nie trzeba wymieniać, bo tryby nie s± za bardzo zużyte. Może do następnej wymiany pedału... Teraz czeka mnie zabawa z lewym pedałem, który co prawda jeszcze wygl±da OK, ale czort go wie kiedy się rozleci. No i poza tym wolałbym mieć oba pedały identyczne... Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2012-05-06 16:02:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
pytanie laika o pedał | |
On 2012-05-06, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik Wojciech 'Wheart' Penar napisał:[..] No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co A nasmarowałeś gwint? Bo jak nie, to kolejnym razem będziesz miał powtórkę z rozrywki. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-07 13:37:41 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
pytanie laika o pedał | |
Użytkownik Bartłomiej Zieliński napisał:
Teraz czeka mnie zabawa z lewym pedałem, który co prawda jeszcze wygl±da Z lewym pedałem poszło łatwiej. Wczoraj trochę podgrzewałem palnikiem turystycznym (ok. 10 minut), a potem zalałem WD-40, ale nie pu¶ciło. Być może dlatego, że mogłem użyć tylko małego klucza 15 - dłuższe klucze s± za szerokie a pedał jeszcze był na chodzie. Ale rano okazało się, że po WD-40 ani ¶ladu, czyli przepłyn±ł przez gwint. W serwisie pożyczyłem na moment klucz 15 (długi na jakie¶ 40 cm) i odkręciłem pedał bez problemu. Gwint nawet wygl±dał dobrze, lepiej niż ten poprzedni. Dokręciłem też ten pierwszy pedał. Przy okazji okazało się, że długi klucz jest więcej wart niż walenie młotkiem w klucz krótki... Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2012-05-01 11:49:58 | |
Autor: m4rkiz | |
pytanie laika o pedał | |
"Pawel" <npg3@wp.pl> wrote in message news:jno3et$iat$1pepin.quarto.pl...
Witam, musze wymienic pedały lecz nie wiem jaki mam rozmiar gwintu, znanazlem pedały ktore opisane sa: Gwint: 9/16" z dopiskiem ze niby rozmiar standardowy do rowerow szosowych i mtb. Posiadam tani rower firmy Grand. Ktos pomoze? niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle ale ztcw to standardem w doroslych rowerach jest 9/16, w bmxach uzywa sie albo 9/16 albo 1/2 a w dzieciecych standard to 1/2 w kazdym razie do kazdego w miare 'normalnego' doroslego roweru mozesz z duzym prawdopodobienstwem zaryzykowac 9/16 |
|
Data: 2012-05-04 20:00:54 | |
Autor: ToMasz | |
pytanie laika o pedał | |
niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle ale ztcw to standardem wwiększo¶ć jeĽdzi na 9/16. Bmx, większo¶ć treningowych i nieliczne maluchy maj± 1/2. JEst jeszcze standard "kimet" niezgodny z niczym. ToMasz PS zapieczony pedał chętnie odkręce |
|
Data: 2012-05-04 18:02:06 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
pytanie laika o pedał | |
On 2012-05-04, ToMasz wrote:
niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle ale ztcw to standardem wwiększość jeździ na 9/16. Bmx, większość treningowych i nieliczne maluchy mają 1/2. JEst jeszcze standard "kimet" niezgodny z niczym. Gwoli ścisłości, tylko część BMX-ów ma 1/2", wiele ma standardowe 9/16". -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-07 08:47:54 | |
Autor: cytawa | |
pytanie laika o pedał | |
m4rkiz pisze:
niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle ale ztcw to standardem w Prawda. Ale gwoli scislosci sa jeszcze pedaly o gwincie metrycznym 14 x 1.25. To prawie to samo co 9/16' ale nieco ciasniejszy. Pedalay takie sa wymienne ale tylko w jedna strone. W calowy gwint da sie wkrecic metryczny. Na odwrot ciezko. Do znalezienia w ruskich rowerach i niektorych bardzo starych chinczykach. Jan Cytawa |