Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   pytanie laika o pedał

pytanie laika o pedał

Data: 2012-05-01 11:22:05
Autor: Bartłomiej Zieliński
pytanie laika o pedał
Użytkownik Pawel napisał:
Witam, musze wymienic pedały lecz nie wiem jaki mam rozmiar gwintu,
[...]

Nie chcę wprowadzić w bł±d, ale w sklepie dostałem informację, że gwint jest standardowy, a w razie czego mogę oddać. A udało Ci się odkręcić stare pedały? Bo ja mam z tym duuuży problem :-(

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-05-04 11:41:56
Autor: Tomasz Minkiewicz
pytanie laika o pedał
On Tue, 01 May 2012 11:22:05 +0200
Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:

Użytkownik Pawel napisał:
> Witam, musze wymienic pedały lecz nie wiem jaki mam rozmiar gwintu,
[...]

Nie chcę wprowadzić w błąd, ale w sklepie dostałem informację, że gwint jest standardowy, a w razie czego mogę oddać. A udało Ci się odkręcić stare pedały? Bo ja mam z tym duuuży problem :-(

A sprawdziłeś, czy przypadkiem nie mają gniazd pod imbus na końcu
trzpienia wkręcanego w korbę? Niektóre mają i to się może przydać.
Nie wiem czemu, bo ramię niby krótsze, ale jak wykręcałem oporny pedał
z zapieczonym gwintem, to normalnym kluczem nie szło, a imbusem –
zgrzzzyt i się odkręcił (ale możliwe, że walcząc kluczem trochę
zmęczyłem połączenie i imbus przyszedł już na łatwiznę).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-05-04 17:12:28
Autor: Bartłomiej Zieliński
pytanie laika o pedał
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
A sprawdziłe¶, czy przypadkiem nie maj± gniazd pod imbus na końcu
trzpienia wkręcanego w korbę? Niektóre maj± i to się może przydać.

Maj± wej¶cie na imbus, ale nie przynosi ono spodziewanego efektu. Natomiast krótszy trzpień ma tę zaletę, że można położyć rower na boku i w powstał± "nanomiseczkę" nalać WD-40 - może to co¶ da.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-05-04 18:50:42
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
pytanie laika o pedał
W dniu 2012-05-04 17:12, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
A sprawdziłe¶, czy przypadkiem nie maj± gniazd pod imbus na końcu
trzpienia wkręcanego w korbę? Niektóre maj± i to się może przydać.

Maj± wej¶cie na imbus, ale nie przynosi ono spodziewanego efektu.
Natomiast krótszy trzpień ma tę zaletę, że można położyć rower na boku i
w powstał± "nanomiseczkę" nalać WD-40 - może to co¶ da.


WD-40 jest całkiem ok, tylko przy wrednych zapieczeniach trzeba podlewać gwint przez kilka dni z każdej strony, kilka razy dziennie, niech sobie penetruje.

Odkręciłem wiele zapieczonych pedałów, wielotrybów, ¶ci±gn±łem wiele korb. Gdy w bardzo mocne siłowanie długim kluczem nie pomagało, grzałem gwint/detal palnikiem gazowym, takim małym, chyba "modelarskim". I chyba tylko raz gwint w korbie nie dał rady i wylazł ze ¶ci±gaczem.

Ale mam ¶wiadomo¶ć, że mogłem nie trafić za pedał zapieczony na amen :-)

Je¶li podej¶cia pod klucz masz już zjechane, pozostaje diaksem objechać o¶ke tak, aby wsadzić j± w imadło. Jełi to lewe ramię, łatwiej jest je wsadzić w rurę i masz kawał dzwigni :-)

Seco

Data: 2012-05-06 01:02:40
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
pytanie laika o pedał
W dniu 04.05.2012 17:12, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
A sprawdziłe¶, czy przypadkiem nie maj± gniazd pod imbus na końcu
trzpienia wkręcanego w korbę? Niektóre maj± i to się może przydać.

Maj± wej¶cie na imbus, ale nie przynosi ono spodziewanego efektu.
Natomiast krótszy trzpień ma tę zaletę, że można położyć rower na boku i
w powstał± "nanomiseczkę" nalać WD-40 - może to co¶ da.


Nie wiem, czy już zwalczyłe¶, ale jak kto¶ Ci już poradził:
- o¶ wkręcić w spore imadło (najlepiej umocowane do ciężkiego stołu warsztatowego), w razie potrzeby opracować szlifierk± (ale bez przesady).
- na korbę nałożyć odpowiednio długi kawałek stalowej rury...
- UPEWNIĆ SIĘ co do kierunku gwintu. Zwykle na końcówce widać kierunek zwojów.
- "na trzy" - albo o¶ strzeli, albo korba, albo w końcu się odkręci. Raczej "z czuciem" by nie wybić sobie zębów, gdy o¶ się ułamie.

W razie braku imadła - solidny (czytaj długi i mocno trzymaj±cy) klucz
do rur, druga osoba do pomocy, obowi±zkowo rękawice (bo jak klucz
zjedzie, to można się poobijać, a nawet stracić palce). Bezpieczniej
podej¶ć do kowala/¶lusarza/na warsztat, gdzie robi± większe rzeczy, np.
serwis samochodów ciężarowych czy lepiej wyposażony warsztat
samochodowy.

No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co
z tego, że wykręcisz, jak gwint wyjdzie razem z osi±...

Data: 2012-05-06 12:58:47
Autor: Bartłomiej Zieliński
pytanie laika o pedał
Użytkownik Wojciech 'Wheart' Penar napisał:
Nie wiem, czy już zwalczyłe¶, ale jak kto¶ Ci już poradził:

Wła¶nie udało mi się odkręcić. Po tygodniu zmagań...
Przez ostatnich kilka dni rower leżał na boku tak, że mogłem nalewać WD-40 do zagłębienia w korbie (gwint pedału jest krótszy niż grubo¶ć korby). Od czasu do czasu próbowałem ruszyć kluczem regulowanym, na wygl±d do zastosowań hydraulicznych ;-) miałem dwa - jeden 30 cm ale lepiej łapał o¶ (w miejscu na klucz 15), drugi 40 cm. W końcu dzi¶ podgrzewałem zapieczony gwint przez jakie¶ 10 minut z palnikiem turystycznym. I ku mojemu zdziwieniu jak naparłem, to lekko pu¶ciło. Ale to nie znaczy, że było łatwo wykręcać. W sumie do końca trzeba było się siłować z p*m gwintem ;-)

No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co
z tego, że wykręcisz, jak gwint wyjdzie razem z osi±...

Gwint nie był w idealnym stanie, ale udało mi się w to wkręcić nowy pedał, też trochę na siłę, ale już tylko małym kluczem 15, tak że można by wkręcić głębiej. Korby chyba jeszcze nie trzeba wymieniać, bo tryby nie s± za bardzo zużyte. Może do następnej wymiany pedału...

Teraz czeka mnie zabawa z lewym pedałem, który co prawda jeszcze wygl±da OK, ale czort go wie kiedy się rozleci. No i poza tym wolałbym mieć oba pedały identyczne...

Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam,

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-05-06 16:02:19
Autor: Jan Srzednicki
pytanie laika o pedał
On 2012-05-06, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik Wojciech 'Wheart' Penar napisał:
[..]
No i zastanowić się, czy gwint nie został uszkodzony przy wkręcaniu. Co
z tego, że wykręcisz, jak gwint wyjdzie razem z osią...

Gwint nie był w idealnym stanie, ale udało mi się w to wkręcić nowy pedał, też trochę na siłę, ale już tylko małym kluczem 15, tak że można by wkręcić głębiej. Korby chyba jeszcze nie trzeba wymieniać, bo tryby nie są za bardzo zużyte. Może do następnej wymiany pedału...

A nasmarowałeś gwint? Bo jak nie, to kolejnym razem będziesz miał
powtĂłrkÄ™ z rozrywki. :P

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-07 13:37:41
Autor: Bartłomiej Zieliński
pytanie laika o pedał
Użytkownik Bartłomiej Zieliński napisał:
Teraz czeka mnie zabawa z lewym pedałem, który co prawda jeszcze wygl±da
OK, ale czort go wie kiedy się rozleci. No i poza tym wolałbym mieć oba
pedały identyczne...

Z lewym pedałem poszło łatwiej.
Wczoraj trochę podgrzewałem palnikiem turystycznym (ok. 10 minut), a potem zalałem WD-40, ale nie pu¶ciło. Być może dlatego, że mogłem użyć tylko małego klucza 15 - dłuższe klucze s± za szerokie a pedał jeszcze był na chodzie. Ale rano okazało się, że po WD-40 ani ¶ladu, czyli przepłyn±ł przez gwint. W serwisie pożyczyłem na moment klucz 15 (długi na jakie¶ 40 cm) i odkręciłem pedał bez problemu. Gwint nawet wygl±dał dobrze, lepiej niż ten poprzedni. Dokręciłem też ten pierwszy pedał.
Przy okazji okazało się, że długi klucz jest więcej wart niż walenie młotkiem w klucz krótki...
Pozdrawiam,

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

pytanie laika o pedał

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona