pytanie nt. załącznika 5 do raportu

Data: 2011-08-03 07:31:50
Autor: Maciek
pytanie nt. załącznika 5 do raportu
witam
na stronie 15/25 załącznika 5 do raportu umieszczone zostały zdjęcia silników - lewego i prawego.
o ile w lewym widać wyraźnie wygięcie łopat wirnika przeciwnie do kierunku obrotów to w prawym wygląda to znacznie "lepiej".
wiem, że może to być spowodowane sposobem upadku samolotu ale w prawym nie widać takich zniszczeń (chodzi o elementy ruchome).
można to jakoś sobie wyjaśnić? silnik zatrzymał się "w miejscu"? raczej ciężko mi w to uwierzyć.
ciekawi mnie i nie chodzi tu o jakieś trollowanie czy coś w tym stylu.
pozdrawiam
maciek

Data: 2011-08-03 10:59:44
Autor: Tomek
pytanie nt. załącznika 5 do raportu
Po utracie lewej końcówki płata samolot wykonał pół beczki przeciwnie do wskazówek zegara uderzając wpierw lewym bokiem o ziemię. Utrata sporej końcówki
płata to nie tylko kwestia rotacji w osi podłużnej, to też opadanie w dół w kier. zniszczonego płata.