Data: 2016-07-28 10:50:39 | |
Autor: twistedme | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie przeszkadza, każdy ma jakąś robotę i z czegoś musi żyć, ale dzisiaj mnie już trochę wkur(*&ł.
Duchota, balkon otwarty, a gość o 3:30 odpalił to tałatajstwo i buczał, że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już chciałem się zwlec z wyra, ale odjechał. Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie można odpalić i odjechać jak autem osobowym? Czy to raczej z bezmyślności? Bo o złośliwość nie podejrzewam. Chociaż inna sąsiadka raz podobno policję na niego nasłała. Jak byłem na urlopie to podjechał chłodnią, w której załączał się silnik co jakiś czas od wschodu słońca. Jak wróci, to z nim zagadam, ale wolę wiedzieć czy mnie nie wkręca :) pozdro |
|
Data: 2016-07-28 11:31:24 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie można odpalić i odjechać jak autem osobowym? Troche musi. Np napompowac zbiornik sprezonego powietrza, do hamulcow, do poduszek zawieszenia itp. Ale podejrzewam, ze to minuta, czy dwie, a w sprawnym cisnienie nie powinno spadac na parkingu. Rozgrzanie silnika wydluza jego prace do remontu, a klima tez musi troche pochodzic, zanim w kabinie zrobi sie przyjemnie - ale to nie w nocy. Czy to raczej z bezmyślności? I z nieznajomosci przepisow, wszak nie wolno. J. |
|
Data: 2016-07-28 11:38:54 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 28.07.2016 11:31, J.F. wrote:
Czy to raczej z bezmyślności? Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z gaźnikiem i w chłodne dni po prostu powinieneś go na ssaniu potrzymać z minutę zanim odjedziesz. Ale ponieważ mam normalny wydech i nie robię tego w nocy, a ludzie są raczej przychylnie nastawieni do starych klasycznych motocykli, to problemu raczej nie ma (sąsiedzi czasem zagadują i raczej ciepło się do "zabytka" odnoszą;) Jak się chcę dogadać, to zwykle idzie sobie nadmiernie życia nie utrudniać nawzajem. Shrek. |
|
Data: 2016-07-30 18:56:51 | |
Autor: Iguan_007 | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote:
Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z gaźnikiem i w chłodne dni po prostu powinieneś go na ssaniu potrzymać z minutę zanim odjedziesz. Dlaczego? Ja motocykle z gaznikem i bez traktuje tak samo - zapalam i odjezdzam. W tym z gaznikem za kilkaset metrow wylacze ssanie i tyle. Co za roznica dla silnika czy (spokojnie) jade czy tluke sie sasiadom pod oknem? Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://picasaweb.google.com/iguan007 |
|
Data: 2016-07-31 07:58:54 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 31.07.2016 03:56, Iguan_007 wrote:
On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote: U mnie dzwignia od ssania działa zerojedynkowo. Próbowałem naprawić - nie idzie. Z tym spokojnie też różnie bywa - wyjazd mam z kiepską widocznością, bo ludziku poarkują gdzie nie wolno, więc chciałbym miec pewność, ze nie zgaśnie jak już wystawię się na jezdnię. Shrek. |
|
Data: 2016-07-28 15:23:41 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
15min to i tak sąsiad kulturalny :). Zależy od ciągnika, ale chwilę musi pochodzić, żeby nabić powietrza. Poza tym, w niektórych ciągnikach skrzynie nie lubią pracować przy zimnym oleju, no i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczej. Kiedyś jeszcze, kierowcy wykorzystywali ten czas na rozpisanie tarczek itp, ale dzisiaj większość normalnych aut jeździ na kartę.
Pogadaj z sąsiadem, może da radę odjechać kawałek i hałasować innym? :) |
|
Data: 2016-07-29 13:01:53 | |
Autor: MichaĹ Jankowski | |
pytanie o ciÄ gnik siodĹowy TIR | |
W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze:
i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczej A "na stojąco" to nic nie pali? MJ |
|
Data: 2016-07-29 05:56:57 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Bez obciążenia? Sporo mniej. Nawet jakby jechał pusty, to do przemieszczania jest kilkanaście ton, zimny silnik, olej w mostach i skrzyni - wszystko to daje duże opory, co zwiększa zauważalnie spalanie. Przez pół godziny spali może 2-3l paliwa, a jadąc od razu na zimnym silniku może spalić i 10l więcej. Ekonomia i wygoda - auto nagrzane lub schłodzone, przy okazji może zdąży rozmościć się w kabinie, ustawić navi itp :)
|
|
Data: 2016-07-29 16:37:03 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Powitanko, olej w mostach i skrzyni Od stania w miejscu raczej sie nie nagrzeje za bardzo. Do rozgrzewania silnika to sa grzalki. Jesli potrzebuje 15 min zeby "nabic" powietrze, to dow. rejestracyjny powinien wyladowac w wydz. komunikacji. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2016-07-29 09:30:32 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
A czy ja napisałem, że grzeje mosty na postoju? Większość kierowców ciężarówek tak robi, nie tylko w starych, zdezelowanych autach i ma to swoje uzasadnienie.
A że przeszkadza? Wierzę, też bym nie chciał mieć takiego sąsiada. Przerabiałem to na poprzednim miejscu zamieszkania, gdzie miałem sąsiada, typowego niedzielnego kierowcę, który w każdą niedzielę z rana odpalał swoją Tavrię i przez pół godziny robił przegazowki, czekając aż małżonka uszykuje się na działkę. |
|
Data: 2016-07-29 13:45:20 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnfd31$4ck$1@news.agh.edu.pl...
W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze: i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczejA "na stojąco" to nic nie pali? Mozliwe, ze bardzo malo. Zimny benzyniak z automatycznym ssaniem w gazniku strasznie duzo bral, i tam IMO rozgrzewanie mogloby pomoc. Ale elektronicznych diesli to chyba w znacznie mniejszym stopniu dotyczy. J. |
|
Data: 2016-07-29 11:47:07 | |
Autor: PiteR | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. https://youtu.be/CegZDTWhaos?t=18s -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-08-05 15:46:32 | |
Autor: jerzu.xyz | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On Fri, 29 Jul 2016 11:47:07 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystę z chińskim pierdzikiem, który chyba na dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na spuszczeniu powietrza z kół. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-08-05 17:36:47 | |
Autor: re | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik jerzu.xyz@irc.pl Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystę z chińskim pierdzikiem, który chyba na dokładkę dziurawy tłumik. Wyjeźdża od 22:00, wraca o 6.00. Raz już mu zwracałem uwagę, pomgło na jakiś czas. Teraz chyba skończy się na spuszczeniu powietrza z kół. -- - Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś dostać :-) |
|
Data: 2016-08-06 11:34:04 | |
Autor: re | |
Spuszczenie powietrza. | |
Użytkownik "Tadek" ================= Chcesz komuś spuścić powietrze z kół ? To Ty zwykły wpierdol powinieneś dostać :-) Spuszczenie powietrza przewaznie rozjaśnia umysł uciążliwemu osobnikowi. -- - No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol. |
|
Data: 2016-08-06 16:40:09 | |
Autor: Tadek | |
Spuszczenie powietrza. | |
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości
news:no4aug$jle$1mx1.internetia.pl... Użytkownik "Tadek"================ No tak, odkrywa, że mógłby komuś spuścić wpierdol. Zaczyna zastanawiać się za jakie grzechy go to spotkało. |
|
Data: 2016-07-29 18:51:06 | |
Autor: Cavallino | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim Niestety tak. Dopóki nie napompujesz ciśnienia, hamulce nie puszczą. Inna sprawa to legalność parkowania złomu w którym trwa to kilkanaście minut w strefie mieszkalnej. |
|
Data: 2016-07-29 19:17:16 | |
Autor: twistedme | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-07-29 o 18:51, Cavallino pisze:
W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:Dzisiaj mieliśmy pobudkę o 6... Szykuje mi się poważniejsza rozmowa, a kiedyś już miałem z nimi scysję, bo jak nie mieliśmy jeszcze bramy to dzieciaki wypuściły psa i narobił u nich na podwórku. Mieli wielkie pretensje. Przeprosiłem i powiedziałem, że posprzątam, to że już nie trzeba, powiedziałem, że też nie mają płotu, więc w sumie może to jakiś inny pies narobił, skoro nie widzieli. Raczej są pewni, że to mój, bo widzieli w pobliżu... Od tamtej pory mamy raczej chłodne stosunki. Najśmieszniejsze jest to, że droga szutrowa z dziurami i 2 lata temu zapoczątkowali akcję zbierania podpisów i szli do gminy, żeby naprawiali, a teraz sam tym TIRem rozjeżdża najbardziej... Sąsiedzi... |
|
Data: 2016-07-29 11:34:27 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza.
|
|
Data: 2016-07-29 20:51:42 | |
Autor: twistedme | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-07-29 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze:
Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza. No niby racja. Ale... Moja ulica jest w "C" i jest niżej w stosunku do głównej asfaltowej, może to przypadek, ale odkąd zaczął jeździć tym tirem, to asfalt na krawędzi tej głównej ulicy jest mocno pokruszony i porobiły się duże dziury na odcinku do 2-3 metrów w dół od asfaltu (piach umocniony niby jakimiś kamykami). On nie jeździ samym ciągnikiem, przeważnie z taką pełnowymiarową przyczepą. Wyprosiłem w gminie, żeby położyli asfalt na odcinku 5 metrów od głównej ulicy. Mają na dniach robić te zjazdy. Jak to zepsuje, to mu gmina nie daruje i może uda mi się nie być bezpośrednią stroną sporu, bo jak wiadomo z sąsiadami lepiej nie zadzierać :) |
|
Data: 2016-07-30 00:52:08 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a): Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ... Gum pewno tez nie pali jak rusza. 500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-) J. |
|
Data: 2016-07-29 17:22:12 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego wynika. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce 6..... . albo te 500 koni i palenie opon. Pewno sie da ale kierowcy ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie widzialem zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili. Ciagle glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie.
|
|
Data: 2016-07-30 11:31:23 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Fri, 29 Jul 2016 17:22:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego Ze nacisk jednostkowy, na ktory sie powolywales, wynosi 15kG/cm^2. I ze stosownie do tego trzeba zaprojektowac pas ... choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce https://www.youtube.com/watch?v=pAlh18riD3A https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI https://www.youtube.com/watch?v=JjuMxv_YpWo Wszystkim da sie bawic, a jak wiadomo - size matters :-) Tylko jedni dostaja pochwaly, https://www.youtube.com/watch?v=R6bQkQWVoYI https://www.youtube.com/watch?v=NUXvRYpXimE https://www.youtube.com/watch?v=UMHfXmhvZJM a inni nagany: https://www.youtube.com/watch?v=MSkIRRCVnYU https://www.youtube.com/watch?v=y-4c73-yhiM .... jak ich kierownik zobaczy J. P.S. https://www.youtube.com/watch?v=6rsspjpgh7k |
|
Data: 2016-07-30 06:16:47 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
To jednak metalowa plytka. Dobrze wiedziec na przyszlosc.
|
|
Data: 2016-07-30 13:40:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):
choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej Chyba zależy na co. Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie. A jak jest to most, to masa całości. |
|
Data: 2016-07-30 21:38:36 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a): Nie zależy na co:) Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY. I tylko tyle, proste? :) Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. ani na most. W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. I co z tego wynika? NIC:) -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-07-30 23:03:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze: No nie aż takie proste. Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz. Inaczej pojazd albo odfruwa, albo właśnie się zapada pod ziemie. Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. ani na most. Ma związek 1:1. Koło na które naciska 200kgf, napompowane ciśnieniem 2kg/cm^2, rozpłaszczy się na powierzchni 100cm^2 i na każdy z tych centymetrów będzie naciskać 2kg/cm^2. Oczywiście w pewnym niewielkim uproszczeniu wynikającym ze sztywności samej gumy, ale zasada dokładnie ta. W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. To że quad rozkłada swój ciężar na znacznie większej powierzchni. |
|
Data: 2016-08-07 10:04:43 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a): He he he :D Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D Dobre! -- Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-07 11:53:14 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej mocno zwiazane ... J. |
|
Data: 2016-08-07 17:45:06 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie? Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk! Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane. -- Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-08 11:00:52 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote:
He he he :D Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;) Nacisk jednostkowy jest równy ciśnieniu w oponach - ciśnienie to siła/powierzechnię, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na powierzchnię). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jaką opona działa na asfalt musi być równa siłą jaka działa z wewnętrznej strony opony, czyli w przeliczeniu na powierzchnię właśnie ciśnieniu. Chyba że samochód zaczyna unosić się w powietrzu;) To o czym myślisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, I kolega Pyra ma rację;) A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane. |
|
Data: 2016-08-08 11:02:41 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.Ma związek 1:1. Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie? Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni. Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt. Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc. J. |
|
Data: 2016-08-08 15:42:01 | |
Autor: re | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "J.F." Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. -- - No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia tylko w linii. |
|
Data: 2016-08-09 11:38:16 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisał(a):
Użytkownik "J.F." Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie. Ale moze i racja jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby to wygladalo. J. |
|
Data: 2016-08-08 17:12:53 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup Cóś ci się synku popierdoliło... Howk! Wróć do tego wątku z ciśnieniem. Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Gówno, a to już jest dużo :D Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Popierdoliły Ci się jednostki i tyle. Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:) P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-09 11:35:06 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze: Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca. Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Policz sobie. J. |
|
Data: 2016-08-09 11:47:12 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze:
Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :) -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-09 16:50:28 | |
Autor: RadoslawF | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:
Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów. A ty spotkałeś że o nie pytasz ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-08-09 14:53:06 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
RadoslawF wrote:
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm w drugim 100 atm który wywiera większy nacisk na asfalt? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-09 21:27:10 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a):
RadoslawF wrote: Pytanie bylo o nacisk jednostkowy ! Szescian powiadasz .. to bardzo mozliwe, ze sprawa wyglada tak, jak w oponie :-) J. |
|
Data: 2016-08-09 19:39:44 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
J.F. wrote:
Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a): to która kostka wywiera większy nacisk jednostkowy? i przy jakim ciśnieniu w oponie spowoduję zawalenie mostu? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-09 22:01:19 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote: Jestem sklonny sie zalozyc, ze ta, w srodku ktorej jest 100 at. Ale Ty dostarczasz kostke :-) J. |
|
Data: 2016-08-09 21:03:05 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
J.F. wrote:
Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a):a jak tam z rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-09 22:51:18 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 09.08.2016 16:53, masti wrote:
na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg Sztywna ta kostka? Shrek |
|
Data: 2016-08-10 00:38:14 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a):
On 09.08.2016 16:53, masti wrote: Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-) J. |
|
Data: 2016-08-10 07:08:47 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote:
Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a): To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P Shrek |
|
Data: 2016-08-09 20:41:30 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 09.08.2016 o 16:50, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze: Jest was tu podobnych debili więcej? Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia. -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-10 13:08:49 | |
Autor: RadoslawF | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.Popierdoliły Ci się jednostki i tyle. To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie mniejsze od twojego numeru buta ? Pozdrawiam- |
|
Data: 2016-08-10 19:01:30 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze: Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę. -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-11 17:43:00 | |
Autor: RadoslawF | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić. To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-08-11 17:38:43 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
RadoslawF wrote:
W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej załadować? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 20:06:42 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co. Shrek |
|
Data: 2016-08-11 19:23:41 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Shrek wrote:
On 11.08.2016 19:38, masti wrote:to nie ja mylę. przeczytaj wętek -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 21:50:46 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
Shrek wrote: A gdzie konkretnie, bo długi jest? Shrek |
|
Data: 2016-08-11 19:59:21 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Shrek wrote:
On 11.08.2016 21:23, masti wrote:a choćby tu: Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta odNieprawda. Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził Newton i jak na razie się sprawdza;) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 23:34:17 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
a choćby tu: I gdzie tu masz nieprawdę? Shrek |
|
Data: 2016-08-12 01:22:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):
On 11.08.2016 21:59, masti wrote: To się nie uda :) Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie. Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest (co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla ilustracji zasady), bo: a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony) b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku. c) sztywność boków opony Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem obrotowym koła. |
|
Data: 2016-08-12 16:31:26 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-) Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-) J. |
|
Data: 2016-08-12 07:35:06 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Shrek wrote:
On 11.08.2016 21:59, masti wrote:to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że wiecie. To jak tam z tym rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-12 09:39:04 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 12.08.2016 09:35, masti wrote:
to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, żeTam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta odNieprawda. No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda? To jak tam z tym rowerem? Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie? Shrek |
|
Data: 2016-08-12 08:45:17 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Shrek wrote:
On 12.08.2016 09:35, masti wrote: twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę opony? To jak tam z tym rowerem? ja rozumiem. ty udajesz, że nie. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-12 11:59:20 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 12.08.2016 10:45, masti wrote:
Shrek wrote: Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń), a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu - mają nawet te same jednostki. Shrek |
|
Data: 2016-08-10 00:24:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sun, 7 Aug 2016 17:45:06 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Przed dalszą dyskusją zapoznaj się proszę z pojęciami takimi jak ciśnienie, siła, masa itp. Bo tak widzę że dla Ciebie to czarna magia i pojęcia zamienne. Za moich czasów to był podręcznik do fizyki około 5-6 klasy szkoły podstawowej - ładnie będzie opisane. Pewnie można też w Wikipedii, ale tam już nie bedzie tak prosto jak w podręczniku. Nim nie będziesz znał znaczenia tych słów to sobie naprawdę nie podyskutujesz. |
|
Data: 2016-08-09 20:11:10 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
|
|
Data: 2016-08-10 23:18:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. Jakoś nie jestem przekonany :) |
|
Data: 2016-08-10 22:25:31 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Tomasz Pyra wrote:
Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o ile wzrósł nacisk -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 00:59:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Tomasz Pyra wrote: Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu. Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z którą opona działa na daną powierzchnię. Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk jednostkowy. Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :) |
|
Data: 2016-08-11 06:35:57 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a): Zapomniałeś, że pisałeś o moście, na który ma wpływ ciśnienie w oponach? :) Tu masz odpowiedni fragment: ">>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. >> ani na most. > > Ma związek 1:1. He he he :D Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D Dobre!" Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od ciśnienia w oponie. -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-11 10:12:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
He he he :D Należy czytać dalej, ze zrozumieniem... Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie rozumiesz. Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od ciśnienia w oponie. O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :) |
|
Data: 2016-08-11 17:35:45 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a): Idź już idź, i przestań pierdolić głupoty, bo niczego ciekawego nie masz do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty niż czytanie twoich wypocin. Erudyta się kurwa trafił :) -- Wiesiaczek (dziś z DC) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-11 14:25:17 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a): przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach. To jak? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 08:17:09 | |
Autor: WS | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:
przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach. e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie wezmy konkretny przyklad: kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm (taka dosc mocno ugieta) teraz pompujemy do 4 bar waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar, zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie, zniszczenie ... WS |
|
Data: 2016-08-11 17:37:58 | |
Autor: masti | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
WS wrote:
On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote: to przypomnę wątek Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. I powtórze pytanie. przy jakim ciśnieniu w oponach roweru zawalę most? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-11 17:51:10 | |
Autor: RadoslawF | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:
Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. Może się zwiększyć jeśli spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-08-11 18:34:38 | |
Autor: re | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "RadoslawF" Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. -- - Nacisk jednostkowy to nacisk na wybraną jednostkę powierzchni. O ile cały nacisk w ogóle nie zależy od ciśnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo zmienia się powierzchnia. A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. -- - Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciśnienie wytrzyma opona. Może się zwiększyć jeśli spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu. -- - Nie, zmniejsza się zawsze bo jest kwestią udziału jaki ma masa samochodu do nacisku wywołanego ciśnieniem w oponie. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia. -- - Aha |
|
Data: 2016-08-07 17:47:56 | |
Autor: Wiesiaczek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):.... Nieprawda. -- Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi) "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R) |
|
Data: 2016-08-08 10:50:18 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no7l7d$n7o$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: ....Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy Nieprawda. Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej. No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz wiecej ... J. |
|
Data: 2016-08-08 11:03:00 | |
Autor: Shrek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote:
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od... Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził Newton i jak na razie się sprawdza;) Shrek |
|
Data: 2016-07-31 22:12:37 | |
Autor: J.F. | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY. Opona dosc wiotka, wiec i droge cisnienie dziala podobne. W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. Czy takie nic ... roznica powinna byc i z zewnatrz mierzalna. J. |
|
Data: 2016-07-30 06:23:58 | |
Autor: Cavallino | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 30.07.2016 o 00:52, J.F. pisze:
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj. Zobacz jakie ma w stosunku do Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj. Jakieś dane na ten temat?
A już na pewno wyrywa podłoże metrami przy każdym skręcie, zwłaszcza z przyczepą/naczepą. |
|
Data: 2016-07-30 11:15:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a niezależny jest od masy. Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie, też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem. |
|
Data: 2016-07-30 11:53:45 | |
Autor: cef | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-07-30 o 11:15, Tomasz Pyra pisze:
Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Ciekawe uproszczenie :-) A ciśnienie w oponach jest też niezależne od masy? |
|
Data: 2016-07-31 19:16:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Hello cef,
Saturday, July 30, 2016, 11:53:45 AM, you wrote: Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyliCiekawe uproszczenie :-) Czysta fizyka. To się nazywa prawo Pascala. Kiedyś uczyli w podstawówkach, teraz wolą uczyć religii. A ciśnienie w oponach jest też niezależne od masy? Jest zależne ale w mniejszym stopniu niż byś przypuszczał. Obciążając oponę mocnej powodujesz jej większe ugięcie - powierzchnia styku zwiększa się znacznie szybciej niż maleje objętość powietrza. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-07-31 00:01:38 | |
Autor: __Maciek | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisał: Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Jakoś nie wierzę. Przejedź sobie po stopie samym kołem od samochodu, a potem tym samym kołem, ale z dołączonym samochodem... :-) |
|
Data: 2016-07-31 10:17:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
Dnia Sun, 31 Jul 2016 00:01:38 +0200, __Maciek napisał(a):
Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> Ciśnienie to jedno, a nacisk to drugie. Opona z samochodem i bez samochodu, tak samo będzie na Twoją stopę działać ciśnieniem 2kg/cm^2, tylko ta z samochodem na powierzchni 100cm^2, a ta bez samochodu na powierzchni 5cm^2. Natomiast siła nacisku (a to w takim wypadku czujesz) będzie badzo różna bo jedna będize działać siłą 200kgf, a druga 10kgf. Ciśnienie "boli" dopiero jak jest bardzo duże, dlatego jak Ci ktoś nadepnie na nogę elastyczną podeszwą to nie będzie tak źle jak by to był obcas od szpilek. Tu nacisk będzie ten sam, ale obcasem rozłożony na znacznie mniejszej powierzchni (czyli ciśnienie będzie wyższe). |
|
Data: 2016-07-30 14:04:22 | |
Autor: giecik | |
pytanie o ciągnik siodłowy TIR | |
W dniu 2016-07-28 o 10:50, twistedme pisze:
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim Nie wiem jaki to ciągnik ale jeśli w miarę świerzy to raczej ubytek ciśnienia nie będzie tak duży żeby go pompować 15 minut. Ja obstawiam, że jest to przyzwyczajenie kierowcy. Najpierw odpala silnik a potem dopiero idzie sprawdzić światła, opony, rozmieścić się w kabinie i dopiero rusza ( tak żeby silnik pochodził bez obciązenia i troszkę olej się rozgrzał po silniku). Pogadaj z sąsiadem bo może nie zdaje sobie poprostu sprawy, że tak nim hałasuje. Jeśli będzie wiedział, że takim zachowaniem wkurwia sąsiadów to poprostu wsiądzie i powolutku pojedzie bez zbędnego warczenia :) |