Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pytanie o ciągnik siodłowy TIR

pytanie o ciągnik siodłowy TIR

Data: 2016-07-29 18:51:06
Autor: Cavallino
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim
ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie
przeszkadza, każdy ma jakąś robotę i z czegoś musi żyć, ale dzisiaj mnie
już trochę wkur(*&ł.

Duchota, balkon otwarty, a gość o 3:30 odpalił to tałatajstwo i buczał,
że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już chciałem się zwlec
z wyra, ale odjechał.

Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi
nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka?

Niestety tak.
Dopóki nie napompujesz ciśnienia, hamulce nie puszczą.
Inna sprawa to legalność parkowania złomu w którym trwa to kilkanaście minut w strefie mieszkalnej.

Data: 2016-07-29 19:17:16
Autor: twistedme
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-07-29 o 18:51, Cavallino pisze:
W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:
Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim
ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie
przeszkadza, każdy ma jakąś robotę i z czegoś musi żyć, ale dzisiaj mnie
już trochę wkur(*&ł.

Duchota, balkon otwarty, a gość o 3:30 odpalił to tałatajstwo i buczał,
że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już chciałem się zwlec
z wyra, ale odjechał.

Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi
nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka?

Niestety tak.
Dopóki nie napompujesz ciśnienia, hamulce nie puszczą.
Inna sprawa to legalność parkowania złomu w którym trwa to kilkanaście
minut w strefie mieszkalnej.

Dzisiaj mieliśmy pobudkę o 6...

Szykuje mi się poważniejsza rozmowa, a kiedyś już miałem z nimi scysję, bo jak nie mieliśmy jeszcze bramy to dzieciaki wypuściły psa i narobił u nich na podwórku. Mieli wielkie pretensje. Przeprosiłem i powiedziałem, że posprzątam, to że już nie trzeba, powiedziałem, że też nie mają płotu, więc w sumie może to jakiś inny pies narobił, skoro nie widzieli. Raczej są pewni, że to mój, bo widzieli w pobliżu... Od tamtej pory mamy raczej chłodne stosunki.

Najśmieszniejsze jest to, że droga szutrowa z dziurami i 2 lata temu zapoczątkowali akcję zbierania podpisów i szli do gminy, żeby naprawiali, a teraz sam tym TIRem rozjeżdża najbardziej...

Sąsiedzi...

Data: 2016-07-29 11:34:27
Autor: Zenek Kapelinder
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza.

Data: 2016-07-29 20:51:42
Autor: twistedme
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-07-29 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze:
Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza.


No niby racja. Ale...

Moja ulica jest w "C" i jest niżej w stosunku do głównej asfaltowej, może to przypadek, ale odkąd zaczął jeździć tym tirem, to asfalt na krawędzi tej głównej ulicy jest mocno pokruszony i porobiły się duże dziury na odcinku do 2-3 metrów w dół od asfaltu (piach umocniony niby jakimiś kamykami).

On nie jeździ samym ciągnikiem, przeważnie z taką pełnowymiarową przyczepą.

Wyprosiłem w gminie, żeby położyli asfalt na odcinku 5 metrów od głównej ulicy. Mają na dniach robić te zjazdy. Jak to zepsuje, to mu gmina nie daruje i może uda mi się nie być bezpośrednią stroną sporu, bo jak wiadomo z sąsiadami lepiej nie zadzierać :)

Data: 2016-07-30 00:52:08
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do
osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk
na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego.

Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ...

Gum pewno tez nie pali jak rusza.

500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-)

J.

Data: 2016-07-29 17:22:12
Autor: Zenek Kapelinder
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego wynika. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce 6..... . albo te 500 koni i palenie opon. Pewno sie da ale kierowcy ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie widzialem zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili.  Ciagle glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie.

Data: 2016-07-30 11:31:23
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Fri, 29 Jul 2016 17:22:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego
wynika.

Ze nacisk jednostkowy, na ktory sie powolywales, wynosi 15kG/cm^2.

I ze stosownie do tego trzeba zaprojektowac pas ...
choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce
6..... . albo te 500 koni i palenie opon. Pewno sie da ale kierowcy
ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie widzialem
zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili. Ciagle glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie
tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys
mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie.

https://www.youtube.com/watch?v=pAlh18riD3A
https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
https://www.youtube.com/watch?v=JjuMxv_YpWo

Wszystkim da sie bawic, a jak wiadomo - size matters :-)

Tylko jedni dostaja pochwaly, https://www.youtube.com/watch?v=R6bQkQWVoYI
https://www.youtube.com/watch?v=NUXvRYpXimE
https://www.youtube.com/watch?v=UMHfXmhvZJM

a inni nagany:
https://www.youtube.com/watch?v=MSkIRRCVnYU
https://www.youtube.com/watch?v=y-4c73-yhiM
.... jak ich kierownik zobaczy

J.


P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=6rsspjpgh7k

Data: 2016-07-30 06:16:47
Autor: Zenek Kapelinder
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
To jednak metalowa plytka. Dobrze wiedziec na przyszlosc.

Data: 2016-07-30 13:40:42
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Chyba zależy na co.
Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się
w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie.
A jak jest to most, to masa całości.

Data: 2016-07-30 21:38:36
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Chyba zależy na co.
Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się
w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie.
A jak jest to most, to masa całości.


Nie zależy na co:)

Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)

Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. ani na most.

W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm.
I co z tego wynika? NIC:)


--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-07-30 23:03:31
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Chyba zależy na co.
Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się
w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie.
A jak jest to most, to masa całości.


Nie zależy na co:)

Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)

No nie aż takie proste.

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.

Inaczej pojazd albo odfruwa, albo właśnie się zapada pod ziemie.

Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. ani na most.

Ma związek 1:1.

Koło na które naciska 200kgf, napompowane ciśnieniem 2kg/cm^2, rozpłaszczy
się na powierzchni 100cm^2 i na każdy z tych centymetrów będzie naciskać
2kg/cm^2.

Oczywiście w pewnym niewielkim uproszczeniu wynikającym ze sztywności samej
gumy, ale zasada dokładnie ta.

W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm.
I co z tego wynika? NIC:)

To że quad rozkłada swój ciężar na znacznie większej powierzchni.

Data: 2016-08-07 10:04:43
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Chyba zależy na co.
Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się
w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie.
A jak jest to most, to masa całości.


Nie zależy na co:)

Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy
15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)

No nie aż takie proste.

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam :D
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.

Inaczej pojazd albo odfruwa, albo właśnie się zapada pod ziemie.

Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.

Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

Dobre!


--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-07 11:53:14
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.

Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

J.

Data: 2016-08-07 17:45:06
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.

Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!


Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

Kolega Pyra twierdzi inaczej :)

A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.



--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-08 11:00:52
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote:

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!

Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;)

Nacisk jednostkowy jest równy ciśnieniu w oponach - ciśnienie to siła/powierzechnię, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na powierzchnię). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jaką opona działa na asfalt musi być równa siłą jaka działa z wewnętrznej strony opony, czyli w przeliczeniu na powierzchnię właśnie ciśnieniu. Chyba że samochód zaczyna unosić się w powietrzu;)

To o czym myślisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni.


Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

Kolega Pyra twierdzi inaczej :)

I kolega Pyra ma rację;)


A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.


Shrek

Data: 2016-08-08 11:02:41
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.
Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?

Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
A  jednak bardzo duzo.

Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.

A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

J.

Data: 2016-08-08 15:42:01
Autor: re
pytanie o ciągnik siodłowy TIR


Użytkownik "J.F."


Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
-- -
No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia tylko w linii.

Data: 2016-08-09 11:38:16
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisał(a):
Użytkownik "J.F."
Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
-- -
No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi się na wszystkie strony a zagłębia tylko w linii.

Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie.

Ale moze i racja  jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby
to wygladalo.

J.

Data: 2016-08-08 17:12:53
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein
etc.
ani na most.
Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?

Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
Wróć do tego wątku z ciśnieniem.


Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!
A  jednak bardzo duzo.

Gówno, a to już jest dużo :D


Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
mocno zwiazane ...

Kolega Pyra twierdzi inaczej :)
A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.

A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D


--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-09 11:35:06
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?

Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
Wróć do tego wątku z ciśnieniem.

Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

J.

Data: 2016-08-09 11:47:12
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze:
Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze:
Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?

Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni.
Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt.

Cóś ci się synku popierdoliło... Howk!
Wróć do tego wątku z ciśnieniem.

Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)


Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)


--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-09 16:50:28
Autor: RadoslawF
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?


Pozdrawiam

Data: 2016-08-09 14:53:06
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
RadoslawF wrote:

W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?


na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-09 21:27:10
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a):
RadoslawF wrote:
Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Pytanie bylo o nacisk jednostkowy ! Szescian powiadasz .. to bardzo mozliwe, ze sprawa wyglada tak, jak w
oponie :-)

J.

Data: 2016-08-09 19:39:44
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
J.F. wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisał(a):
RadoslawF wrote:
Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Pytanie bylo o nacisk jednostkowy !

to która kostka wywiera większy nacisk jednostkowy?
i przy jakim ciśnieniu w oponie spowoduję zawalenie mostu?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-09 22:01:19
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Pytanie bylo o nacisk jednostkowy !

to która kostka wywiera większy nacisk jednostkowy?
i przy jakim ciśnieniu w oponie spowoduję zawalenie mostu?

Jestem sklonny sie zalozyc, ze ta, w srodku ktorej jest 100 at.
Ale Ty dostarczasz kostke :-)

J.

Data: 2016-08-09 21:03:05
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
J.F. wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisał(a):
J.F. wrote:
na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Pytanie bylo o nacisk jednostkowy !

to która kostka wywiera większy nacisk jednostkowy?
i przy jakim ciśnieniu w oponie spowoduję zawalenie mostu?

Jestem sklonny sie zalozyc, ze ta, w srodku ktorej jest 100 at.
Ale Ty dostarczasz kostke :-)

a jak tam z rowerem?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-09 22:51:18
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 09.08.2016 16:53, masti wrote:

na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Sztywna ta kostka?

Shrek

Data: 2016-08-10 00:38:14
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a):
On 09.08.2016 16:53, masti wrote:
na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Sztywna ta kostka?

Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-)

J.

Data: 2016-08-10 07:08:47
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote:
Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisał(a):
On 09.08.2016 16:53, masti wrote:
na asfalcie leży sobie dwa sześciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg
wewnątrz jednego jest gaz pod ciśnieniem 1atm
w drugim 100 atm
który wywiera większy nacisk na asfalt?

Sztywna ta kostka?

Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-)

To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P

Shrek

Data: 2016-08-09 20:41:30
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 09.08.2016 o 16:50, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:

Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych
obcasow.
Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie.
Koleiny jednak od tego nie powstaja.
A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa
asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc.

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

Jest was tu podobnych debili więcej?
Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-10 13:08:49
Autor: RadoslawF
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

Jest was tu podobnych debili więcej?
Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
mniejsze od twojego numeru buta ?


Pozdrawiam-

Data: 2016-08-10 19:01:30
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

Jest was tu podobnych debili więcej?
Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
mniejsze od twojego numeru buta ?

Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.


--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-11 17:43:00
Autor: RadoslawF
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

Jest was tu podobnych debili więcej?
Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
mniejsze od twojego numeru buta ?

Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.

Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-11 17:38:43
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
RadoslawF wrote:

W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:

Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)

P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D

Policz sobie.

Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)

Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
A ty spotkałeś że o nie pytasz ?

Jest was tu podobnych debili więcej?
Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.

Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
mniejsze od twojego numeru buta ?

Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.

Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.

mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 20:06:42
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 11.08.2016 19:38, masti wrote:

mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?

Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.

Shrek

Data: 2016-08-11 19:23:41
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Shrek wrote:

On 11.08.2016 19:38, masti wrote:

mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?

Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.

to nie ja mylę. przeczytaj wętek

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 21:50:46
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
Shrek wrote:

On 11.08.2016 19:38, masti wrote:

mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?

Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.

to nie ja mylę. przeczytaj wętek

A gdzie konkretnie, bo długi jest?

Shrek

Data: 2016-08-11 19:59:21
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Shrek wrote:

On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
Shrek wrote:

On 11.08.2016 19:38, masti wrote:

mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?

Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.

to nie ja mylę. przeczytaj wętek

A gdzie konkretnie, bo długi jest?

a choćby tu:
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził Newton i jak na razie się sprawdza;)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 23:34:17
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 11.08.2016 21:59, masti wrote:

a choćby tu:
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

Shrek

Data: 2016-08-12 01:22:07
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):

On 11.08.2016 21:59, masti wrote:

a choćby tu:
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

To się nie uda :)
Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.

Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
(co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
ilustracji zasady), bo:
a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
c) sztywność boków opony

Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
obrotowym koła.

Data: 2016-08-12 16:31:26
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest

Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-)

Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-)

J.

Data: 2016-08-12 07:35:06
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Shrek wrote:

On 11.08.2016 21:59, masti wrote:

a choćby tu:
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
wiecie.

To jak tam z tym rowerem?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-12 09:39:04
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 12.08.2016 09:35, masti wrote:

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
wiecie.

No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?

To jak tam z tym rowerem?

Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie?

Shrek

Data: 2016-08-12 08:45:17
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Shrek wrote:

On 12.08.2016 09:35, masti wrote:

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
wiecie.

No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?

twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
opony?

To jak tam z tym rowerem?

Nijak. Nijak ma się to do tematu. Za ewantualne zawalenie się mostu odpowiadałby nacisk całkowity (równy ciężarowi) a nie na jednostkę powierzchni równy ciśnieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie?

ja rozumiem. ty udajesz, że nie.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-12 11:59:20
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 12.08.2016 10:45, masti wrote:
Shrek wrote:

On 12.08.2016 09:35, masti wrote:

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
Newton i jak na razie się sprawdza;)

I gdzie tu masz nieprawdę?

to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
wiecie.

No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?

twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
opony?

Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń), a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu - mają nawet te same jednostki.

Shrek

Data: 2016-08-10 00:24:15
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sun, 7 Aug 2016 17:45:06 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze:
Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.

Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
Dobre!

Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.

Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!

Przed dalszą dyskusją zapoznaj się proszę z pojęciami takimi jak ciśnienie,
siła, masa itp. Bo tak widzę że dla Ciebie to czarna magia i pojęcia
zamienne.
Za moich czasów to był podręcznik do fizyki około 5-6 klasy szkoły
podstawowej - ładnie będzie opisane. Pewnie można też w Wikipedii, ale tam
już nie bedzie tak prosto jak w podręczniku.

Nim nie będziesz znał znaczenia tych słów to sobie naprawdę nie
podyskutujesz.

Data: 2016-08-09 20:11:10
Autor: Zenek Kapelinder
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Data: 2016-08-10 23:18:00
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

Data: 2016-08-10 22:25:31
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 00:59:35
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
którą opona działa na daną powierzchnię. Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
jednostkowy.

Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)

Data: 2016-08-11 06:35:57
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
którą opona działa na daną powierzchnię.
Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
jednostkowy.

Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)


Zapomniałeś, że pisałeś o moście, na który ma wpływ ciśnienie w oponach? :)

Tu masz odpowiedni fragment:

  ">>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
>> ani na most.
>
> Ma związek 1:1.

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

Dobre!"

Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od ciśnienia w oponie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-11 10:12:12
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
rozumiesz.

Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od ciśnienia w oponie.

O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)

Data: 2016-08-11 17:35:45
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

He he he :D
Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D

Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
rozumiesz.

Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
ciśnienia w oponie.

O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)


Idź już idź, i przestań pierdolić głupoty, bo niczego ciekawego nie masz do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty niż czytanie twoich wypocin.

Erudyta się kurwa trafił :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-11 14:25:17
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Tomasz Pyra wrote:

Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
 To jak?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 08:17:09
Autor: WS
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:

przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
 To jak?

e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie  wezmy konkretny przyklad:
kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T
waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm (taka dosc mocno ugieta)

teraz pompujemy do 4 bar
waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x)  4 bar, zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm

im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie, zniszczenie ...
 WS

Data: 2016-08-11 17:37:58
Autor: masti
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
WS wrote:

On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:

przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
 To jak?

e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie 

to przypomnę wątek
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
ani na most.

Ma związek 1:1.


I powtórze pytanie. przy jakim ciśnieniu w oponach roweru zawalę most?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-08-11 17:51:10
Autor: RadoslawF
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:

Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
którą opona działa na daną powierzchnię.
Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
jednostkowy.

Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)

Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. Może się zwiększyć jeśli
spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.


Pozdrawiam

Data: 2016-08-11 18:34:38
Autor: re
pytanie o ciągnik siodłowy TIR


Użytkownik "RadoslawF"


Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.

Jakoś nie jestem przekonany :)

dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
ile wzrósł nacisk

Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.

Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
którą opona działa na daną powierzchnię.
Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
jednostkowy.

Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)

Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
-- -
Nacisk jednostkowy to nacisk na wybraną jednostkę powierzchni. O ile cały nacisk w ogóle nie zależy od ciśnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo zmienia się powierzchnia.

A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy.
-- -
Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciśnienie wytrzyma opona.

Może się zwiększyć jeśli
spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
-- -
Nie, zmniejsza się zawsze bo jest kwestią udziału jaki ma masa samochodu do nacisku wywołanego ciśnieniem w oponie.

Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.
-- -
Aha

Data: 2016-08-07 17:47:56
Autor: Wiesiaczek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

Chyba zależy na co.
Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej żeby się
w niej koleiny nie robiły, to pewnie jednak ciśnienie.
A jak jest to most, to masa całości.


Nie zależy na co:)

Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy
15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)

No nie aż takie proste.

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
....

Nieprawda.


--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-08-08 10:50:18
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no7l7d$n7o$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze:
Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy
15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)

No nie aż takie proste.
Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
....
Nieprawda.

Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej.
No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz wiecej ...

J.

Data: 2016-08-08 11:03:00
Autor: Shrek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote:

Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie,
tam
nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
...

Nieprawda.

Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził Newton i jak na razie się sprawdza;)

Shrek

Data: 2016-07-31 22:12:37
Autor: J.F.
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
Przytoczone wcześniej ciśnienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNĄ STRONĘ OPONY.
I tylko tyle, proste? :)
Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc. ani na most.

Opona dosc wiotka, wiec i droge cisnienie dziala podobne.

W moim rowerze mam ciśnienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm.
I co z tego wynika? NIC:)

Czy takie nic ...  roznica powinna byc i z zewnatrz mierzalna.

J.

Data: 2016-07-30 06:23:58
Autor: Cavallino
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 30.07.2016 o 00:52, J.F. pisze:
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Akurat on najmniej rozjezdza.

Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj.



Zobacz jakie ma w stosunku do
osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk
na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego.

Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj.
Jakieś dane na ten temat?


Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ...

Gum pewno tez nie pali jak rusza.

500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-)

A już na pewno wyrywa podłoże metrami przy każdym skręcie, zwłaszcza z przyczepą/naczepą.

Data: 2016-07-30 11:15:15
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego.

Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
niezależny jest od masy.

Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie,
też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem.

Data: 2016-07-30 11:53:45
Autor: cef
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
W dniu 2016-07-30 o 11:15, Tomasz Pyra pisze:

Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
niezależny jest od masy.

Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie,
też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem.

Ciekawe uproszczenie :-)
A ciśnienie w oponach jest też niezależne od masy?

Data: 2016-07-31 19:16:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Hello cef,

Saturday, July 30, 2016, 11:53:45 AM, you wrote:

Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
niezależny jest od masy.
Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie,
też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem.
Ciekawe uproszczenie :-)

Czysta fizyka. To się nazywa prawo Pascala. Kiedyś uczyli w
podstawówkach, teraz wolą uczyć religii.

A ciśnienie w oponach jest też niezależne od masy?

Jest zależne ale w mniejszym stopniu niż byś przypuszczał. Obciążając
oponę mocnej powodujesz jej większe ugięcie - powierzchnia styku
zwiększa się znacznie szybciej niż maleje objętość powietrza.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-07-31 00:01:38
Autor: __Maciek
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisał:

Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
niezależny jest od masy.

Jakoś nie wierzę. Przejedź sobie po stopie samym kołem od samochodu, a
potem tym samym kołem, ale z dołączonym samochodem... :-)

Data: 2016-07-31 10:17:50
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Dnia Sun, 31 Jul 2016 00:01:38 +0200, __Maciek napisał(a):

Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisał:

Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
niezależny jest od masy.

Jakoś nie wierzę. Przejedź sobie po stopie samym kołem od samochodu, a
potem tym samym kołem, ale z dołączonym samochodem... :-)

Ciśnienie to jedno, a nacisk to drugie.

Opona z samochodem i bez samochodu, tak samo będzie na Twoją stopę działać
ciśnieniem 2kg/cm^2, tylko ta z samochodem na powierzchni 100cm^2, a ta bez
samochodu na powierzchni 5cm^2.

Natomiast siła nacisku (a to w takim wypadku czujesz) będzie badzo różna bo
jedna będize działać siłą 200kgf, a druga 10kgf.

Ciśnienie "boli" dopiero jak jest bardzo duże, dlatego jak Ci ktoś nadepnie
na nogę elastyczną podeszwą to nie będzie tak źle jak by to był obcas od
szpilek. Tu nacisk będzie ten sam, ale obcasem rozłożony na znacznie
mniejszej powierzchni (czyli ciśnienie będzie wyższe).

pytanie o ciągnik siodłowy TIR

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona