pytanie o folie na szyby...

Data: 2010-07-02 15:18:43
Autor: bratPit[pr]
pytanie o folie na szyby...
Witajcie,
pytanie do osób zorientowanych, czy istnieje folia której funkcją byłoby jedynie skuteczne ograniczenie nagrzewania wnętrza, wydaje mi się że taka folia powinna zatrzymywać max ilość promieniowania IR a jednocześnie byłaby _bezbarwna_?
o ile istnieje, jaka może być cena oklejenia szyb bocznych i tylnej klapy w kompaktowym hatchbacku 5dr - rząd wielkości?
za podpowiedzi z góry dzięki,

brat

Data: 2010-07-02 16:22:30
Autor: Rjablon
pytanie o folie na szyby...

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0kovm$mpr$1@inews.gazeta.pl...
[...]

witka

sa folie polaryzacyjne - okolo 200 zl za szybe

dowiedz sie o konkrety u jakiegos DOBREGO instalatora

pozdro

Data: 2010-07-02 16:32:05
Autor: PB
pytanie o folie na szyby...
Fri, 2 Jul 2010 15:18:43 +0200, na pl.misc.samochody, bratPit[pr]
napisał(a):

[...]

Teoretycznie powinna istnieć. Praktycznie trzeba zapytać tych co w
branży robią. Aczkolwiek na logikę - nie licz na wielki sukces - auto
to nie tylko szyby, ale i dach, drzwi itd. Jeśli auto jest ciemne -
chętniej absorbuje promieniowanie cieplne słoneczka i się szybciej
nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-07-02 18:55:53
Autor: Stefan
pytanie o folie na szyby...
PB pisze:
> [...]
chętniej absorbuje promieniowanie cieplne słoneczka i się szybciej
nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

Mialem przez jakis czas pod domem białą Corsę B 99 z białymi szybami i Granatowy Renautl Clio z szybami zielonymi. Te drugie auto zawsze było chłodniejsze, mimo że kolor ciemny. Zapewne nie tylko dzięki szybom, ale np. izolacji dachu. Nie mniej jednak, uważam że szyby mialy duży wpływ.

--
http://www.artveo.pl/

Data: 2010-07-02 21:24:17
Autor: bratPit
pytanie o folie na szyby...

Teoretycznie powinna istnieć.

znalazłem "Bruxsafol UP75 folia typowo termoizolacyjna, przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR" czyli coś dla mnie, ciekawe ile to kosztuje i czy ktoś w małopolsce to montuje?

nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

hmm... ale ja mam auto z klimą, oczywiście masz rację, ale wiem ile daje sama przednia szyba "solarowa" (ta z warstewką miedzi), chodzi mi o zlikwidowanie intensywnego zjawiska nagrzewania przez szyby boczne i tylną,

brat

Data: 2010-07-02 23:31:05
Autor: PB
pytanie o folie na szyby...
Fri, 2 Jul 2010 21:24:17 +0200, na pl.misc.samochody, bratPit
napisał(a):

znalazłem "Bruxsafol UP75 folia typowo termoizolacyjna, przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR" czyli coś dla mnie, ciekawe ile to kosztuje i czy ktoś w małopolsce to montuje?

nie mam przekonania. Szyby to poniżej połowy "obudowy" wnętrza.

hmm... ale ja mam auto z klimą, oczywiście masz rację, ale wiem ile daje sama przednia szyba "solarowa" (ta z warstewką miedzi), chodzi mi o zlikwidowanie intensywnego zjawiska nagrzewania przez szyby boczne i tylną,

No ja robię tak że najpierw otwieram okna, wietrze wnętrze. Potem
odpalam maszyne, klima na obieg zamknięty i ostre chłodzenie. Potem
zmniejszam nawiew i przełączam na obieg zewn. Mam jedno auto białe i
jedno granatowe z atermiczną przednią szybą. Nie widzę większej
różnicy w nagrzewaniu wnętrza. Wydaje mi się że białe nagrzewa się
mniej...