pytanie o jakość zdjęcia

Data: 2010-03-17 10:40:25
Autor: marek augustynski
pytanie o jakość zdjęcia
witam,
zastanawia mnie następująca kwestia:
czy jeśli zrobie zdjęcie o identycznych parametrach (światło, przesłona,    kadrowanie itd) w dwóch różnych aparatach, jednaym takim za 1500pln a drugim za np 5000 (mówie o lustrzankach cyfrowych) to czy te dwa zdjęcia będą rzeczywiście niebo a ziemia jeśli chodzi o jakość?

pytam dlatego, ze często widze u znajomych zdjęcia które są super jakościowo, i nie chodzi mi tutaj o kadrowanie czy pomysł na zdjęcie. Chodzi mi o to ze widze zdjęcie które jest zwyczajne, wakacyjne, ale jego jakość jest super. troche trudno mi to wytłumaczyć ale może ktoś mi   odpowie:)

Jeśli chodzi o tzw jakość to jest jedna zasadnicza rzecz. Wielkość matrycy/filmu. Może zdarzyć się sytuacja w której mała matryca/film daje lepszy obraz niż duża, jednak będzie to bardziej szczegółowy problem, który można pominąć.
Biorąc surowy obraz z małej matrycy, dużej matrycy, filmu średnioformatowego czy jeszcze większego w Twoim lub kogoś tam odczuciu naturalne będzie określenie większego jako lepszego. Nawet jeśli duża matryca/film będzie ziarnista w Twoim ogólnym odczuci niewiele się zmieni. Jest to naturalne ponieważ duża powierzchnia rejestruje odczówalnie więcej. Nawet jeśli mała powierzchnia zarejestruje praktycznie więcej to i tak duża powierzchnia zarejestruje odczówalnie więcej;) Tak więc jakość to nie koniecznie to co jest ale bardziej to co widzisz. I coś mi się zdaje, że o to pytasz;)

marek

--

pytanie o jakość zdjęcia