Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pytanie o jeden żabek :)

pytanie o jeden żabek :)

Data: 2010-08-03 17:24:48
Autor: PB
pytanie o jeden żabek :)
Tue, 3 Aug 2010 17:19:59 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):
 
Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.

zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
i klekot jak diabli. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-03 18:15:22
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
napisał(a):


zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
i klekot jak diabli.

I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.
Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek. OK. Powiem w takim razie więcej.
Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie
pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę
to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac
tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej
ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej. Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden
zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 18:37:40
Autor: Sylwester Łazar
pytanie o jeden żabek :)
Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Użytkownik xxxx <axxa@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:fi4q8tg657pl$.dlg@axxa.post...
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
napisał(a):

>
> zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
> silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
> traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
> i klekot jak diabli.

I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.
Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek.
OK. Powiem w takim razie więcej.
Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie
pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę
to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac
tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej
ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej.
Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden
zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 18:43:41
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj --

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 19:26:49
Autor: Sylwester Łazar
pytanie o jeden żabek :)
Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj
Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse,
jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola.
Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h.
W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany
paska.
Trzeba tam spojrzeć.
Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek
przestawiony.
Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?
Nie trzeba rozbierać całego silnika.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Data: 2010-08-03 20:15:39
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:26, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse,
jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola.
Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h.
W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany
paska.
Trzeba tam spojrzeć.
Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek
przestawiony.
Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?
Nie trzeba rozbierać całego silnika.

CHyba w Vectrze jest to o wiele bardziej utrudnione o ile wręcz niemozliwe
(chodzi o samo sprawdzenie bez podejścia do zagadnienia jak przy wymianie)
.. Sam nie wymieniam rozrządu to i nie wiem. --

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 20:58:43
Autor: bratPit
pytanie o jeden żabek :)

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj

to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

brat

Data: 2010-08-03 21:25:27
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:58, wszystkim znany
*bratPit* napisał(a):


to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

brat
I ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał
mniej mocy i wieksze spalanie. Jesli zanudzam to wybaczcie ale nigdzie nie
natknałem sie na informacje w zakresie nazwijmy to "czułości" na
przestawienie paska. Owszem były informacje typu jak przestwiony - to wtedy
.... ale nie było żadnej informacji jak to zalezy od "przestawienia".


Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 22:31:11
Autor: bratPit
pytanie o jeden żabek :)

to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem
urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

I ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał
mniej mocy i wieksze spalanie. Jesli zanudzam to wybaczcie ale nigdzie nie
natknałem sie na informacje w zakresie nazwijmy to "czułości" na
przestawienie paska. Owszem były informacje typu jak przestwiony - to wtedy
... ale nie było żadnej informacji jak to zalezy od "przestawienia".

cóż, bez skontrolowania fizycznie nie wydumasz, trzeba zdjąć obudowę, wziąć klucz, kręcić wałem do ustawienia znaków na wale i wałku rozrządu, na obudowie są znaki i do nich mają być ustawione koła zębate, filozofii tam nie ma żadnej, a pewnie w necie jest mnogo manuali (i bliźniaczego X16SZR),

brat

Data: 2010-08-03 21:51:17
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
pytanie o jeden żabek :)
W dniu 2010-08-03 18:43, xxxx pisze:

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj


A poziom wolnych obrotow? Nie sa nizsze?


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-08-04 07:13:52
Autor: 'Tom N'
pytanie o jeden żabek :)
xxxx w <news:143tlp7h2yx7$.dlgaxxa.post>:

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj

O LOLku, szwagier w sobotę zmieniał w takim -- ustawił na oko, bez ściągania
koła pasowego i miał kłopoty z uruchomieniem (zwłaszcza na ciepło), a po
"odpaleniu" silnik chodził jak traktor.

Zajrzał tu:
<http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html>
zdjął koło pasowe i okazało się, że właśnie o 1 ząbek się pomylił.
Po poprawce silnik "odpala" natychmiast, czy zimny, czy ciepły.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-08-03 19:41:51
Autor: PB
pytanie o jeden żabek :)
Tue, 3 Aug 2010 18:15:22 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):
 
I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.

Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-03 20:10:01
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
napisał(a):



Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo.

Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten
własnie rozrząd.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 20:45:04
Autor: venioo
pytanie o jeden żabek :)
W dniu 2010-08-03 20:10, xxxx pisze:
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
napisał(a):



Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo.

Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten
własnie rozrząd.



A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami nie dalo sie przedmuchnac :)

--
venioo
Xantia X2 Break 1,9TD 90KM sprzedam
'98, 287tkm, 4x airbag, klima, alcantara,
8 glosnikow, podlokietnik, ster. radiem w kier.

Data: 2010-08-03 21:19:55
Autor: xxxx
pytanie o jeden żabek :)
Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:45, wszystkim znany
*venioo* napisał(a):


A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami nie dalo sie przedmuchnac :)

Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dla
beznyzny jak i LPG.
Zastanawia mnie tylko ta zbieżność czasowa wymiany rozrządu. Przypadek czy
sedno sprawy?
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

Data: 2010-08-03 21:37:00
Autor: Sylwester Łazar
pytanie o jeden żabek :)
Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dla
beznyzny jak i LPG.
Zastanawia mnie tylko ta zbieżność czasowa wymiany rozrządu. Przypadek czy
sedno sprawy?
Mi gość przeciął przewody zasilające od LPG przy wymianie sprzęgła.
Potem skręcił i zaizolował. Sprzęgło potem było o.k., ale
pół roku jeżdżenia na bardzo bogatej mieszance i ubogim portfelu,
aż sam musiałem sobie znaleźć przyczynę po bezskutecznym objeżdżaniu innych
fachowców.
Może u kolegi też przy okazji jakiś wężyk od czujnika podciśnienia fachowiec
zapomniał podłączyć.
Trudno mi sobie wyobrazić błędne założenie paska przez kogoś kto się na tym
zna.
Jednak jeśli to było po wyjeździe z zakładu, to niech się martwi mechanik.
Zalecam 100% obecność w poszukiwaniach przyczyny,
bo inaczej gośc znajdzie przyczynę rzeczywistą, a każe zapłacić za
rachunkową,
często fikcyjną.

S.

pytanie o jeden żabek :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona