pytanie o kontrakty

Data: 2009-06-08 00:54:42
Autor: Delfino Delphis
pytanie o kontrakty
Mam pytanie laika o kontrakty terminowe na GPW.

Powiedzmy, że kupuję kontrakt licząc na wzrost ceny, jednak chciałbym ustawić sobie stop-loss powiedzmy na wartości odpowiadającej stracie całego depozytu. Jaką mam gwarancję, że ktoś zechce po tej cenie kontrakt ode mnie odkupić? I dalej - co jeśli nie będę miał środków na dalsze uzupełnianie depozytu - wiem, że biuro wtedy ma obowiązek zamknięcia kontraktu, czyli automatycznej sprzedaży - i znowu, co jeśli nikt nie zechce kupić? Czy w takim przypadku po zainwestowaniu marnego 1000zł w depozyt mogę się spodziewać pojawienia się windykatora, który zlicytuje mi mieszkanie za 100 tysięcy, bo akurat o tyle wyniosła moja strata? Czy są jakieś inne mechanizmy zabezpieczające przed dużą stratą?

Jak jest ogólnie z płynnością kontraktów na GPW?

Data: 2009-06-08 07:09:16
Autor: DJ\(stopazwrotu.pl\)
pytanie o kontrakty
1. Stop o wielkości depozytu to dużo za duży stop, chyba że masz na rachunku jakieś 90 k
2. Zasady zarządzania kapitałem odradzają stratę w pojedynczej transakcji większa niż 2% posiadanego kapitału.
3. Plynność jest wysoka, ale gdy rynek się rozpędzi, to pojawiają się luki w arkuszu i można złapać poślizg. Kolejna rzecz to luki pomiędzy sesjami.
4. Podstawowym mechanizmem zabezpieczającym przed dużą stratą jest: patrz punkt 2.
5. Gdy biuro zamyka kontrakt, to zawsze ktoś chętny się znajdzie, bo zlecenie idzie PKC - po każdej cenie.

DJ

Data: 2009-06-08 09:50:45
Autor: george
pytanie o kontrakty

"DJ(stopazwrotu.pl)" <dj_antyspam@stopazwrotu.pl> wrote in message news:h0i6du$cav$1news.onet.pl...
[...]

a ewentualną stratę z tego tutyłu bedziesz musiał dopłacic przez komornika.
george

Data: 2009-06-08 10:43:07
Autor: Delfino Delphis
pytanie o kontrakty
george wrote:

a ewentualną stratę z tego tutyłu bedziesz musiał dopłacic przez
komornika. george

Czyli każdy kontrakt trzeba traktować stuprocentowo poważnie tak, jaka jest jego wartość całkowita.

Dzięki.

Data: 2009-06-08 10:54:08
Autor: DJ \(stopazwrotu.pl\)
pytanie o kontrakty
Kasę na giełdzie lepiej traktować poważnie.

Jeśli masz na rachunku powiedzmy 10 000 pln, to Twoja pojedyncza strata nie powinna przekraczać 2% czyli 20 pkt (200 pln)
Wybierając model skrajnie agresywny, możesz tracić 5% kapitału, czyli 500 zł (50 pkt).
Wszystko powyżej tych wartości jest liczeniem na farta.
DJ

Data: 2009-06-08 11:05:51
Autor: Delfino Delphis
pytanie o kontrakty
DJ (stopazwrotu.pl) wrote:

[...]

Hmm czyli właściwie mając 10 000 powinienem ograniczyć się do jednego kontraktu, a resztę włożyć np. w akcje?

Data: 2009-06-08 11:21:30
Autor: DJ
pytanie o kontrakty
Hmm czyli właściwie mając 10 000 powinienem ograniczyć się do jednego
kontraktu, a resztę włożyć np. w akcje?

Jezeli masz 10 tys. i jestes poczatkujacym to sie ogranicz do 1 kontraktu na przynajmniej pol roku. I to bez wzgledu na to jak dobrze bedzie szlo.
I jeszcze jedno. Jak masz tylko te 10 tys. to nie masz zadnej reszty, ktora by mozna bylo wkladac w akcje.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-06-08 15:40:04
Autor: Delfino Delphis
pytanie o kontrakty
DJ wrote:

[...]

Hmm no ale na kontrakcie np. na WIG20 zapłacę ze 2500 depozytu, resztą pieniędzy nie warto jakoś bezpiecznie grać?

Data: 2009-06-08 15:51:31
Autor: george
pytanie o kontrakty

"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote in message news:h0j4d4$e1$1inews.gazeta.pl...
DJ wrote:

[...]

nie, wtedy grasz z maksymalnym(prawie) lewarem a pozostałe pieniądze ulokowane bezpiecznie (choćby nawet w obligacje) nie moga byc gwarantem depozytu.Tu sie liczy tylko cash.

george

Data: 2009-06-08 21:09:16
Autor: skippy
pytanie o kontrakty

Użytkownik "Delfino Delphis"

Hmm no ale na kontrakcie np. na WIG20 zapłacę ze 2500 depozytu, resztą
pieniędzy nie warto jakoś bezpiecznie grać?

Czyli chcesz 10k podzielić - 2,5k na fut reszta na inną grę i traktuj to rozłącznie.
Bezpiecznego - co to znaczy, btw?

Grając z depem 2,5 k na kontrakt jest 99,9999999% pewności że umoczysz tyle, ile jest to tylko możliwe.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-08 21:40:58
Autor: Delfino Delphis
pytanie o kontrakty
skippy wrote:

Grając z depem 2,5 k na kontrakt jest 99,9999999% pewności że umoczysz
tyle, ile jest to tylko możliwe.

Hm, ale dlaczego? Przecież i tak przy stracie tych paru procent kapitału chcę wyjść z kontraktu, czyli mieć stop-losa góra na poziomie powiedzmy 5% wartości kontraktu. Po co mi więc duży depozyt?

Data: 2009-06-09 07:24:27
Autor: DJ\(stopazwrotu.pl\)
pytanie o kontrakty
1. Jak myślisz ile razy z rzedu zaliczysz stratę?
2. Dlaczego wybrałeś model z 5% stop lossem?

DJ

Data: 2009-06-09 08:23:49
Autor: george
pytanie o kontrakty

"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote in message news:h0jphr$9d4$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

policzmy.... 2.5 k pln,

depozyt przy kontraktach na poziomie 1950 -> coś około 1750,
obsuwa rzędu 5% to wzrost / spadek o 100 pkt czyli 1000 pln.
jak widać 2.5k nie wystarczy nawet na jedną taką zagrywkę.

george

pytanie o kontrakty