pytanie o kurs podstawowy

Data: 2009-05-01 03:29:22
Autor: mateuszdelekta
pytanie o kurs podstawowy
Witam,

Jestem lakiem w temacie co zaznaczam na samym początku :) Próbowałem
przeszukać grupę, bo temat był juz poruszany pewnie nie raz ..ale no
moje zapytania o kurs wyskakuje albo kilka tysięcy odpowiedzi albo są
przeterminowane mocno więc tych którzy znają temat prosze o wskazówki
bądź jesli wiedzą jak to wyszukac o linki albo wypowiedź .. z góry
dziękuję.\

Pytanie brzmi: czy 10 H teorii, 9 h w basenie y i 2 dni np nad Hańczą
są warte 1000zł? + egzamin i patent PADI ? może konkretniej czy to
dobra cena ?

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mateusz

Data: 2009-05-01 13:05:43
Autor: Sharm Diver
pytanie o kurs podstawowy
mateuszdelekta@gmail.com wrote:
[...]

Źle zadajesz pytanie:

powinno Cię interesować co będziesz umiał po kursie NAPRAWDĘ a nie na papierze (plastiku :) )
Przeczytaj wątek z tej listy z tych dni i przemyśl to dobrze.

temat: Co sądzicie? Kurs OWD i AOWD PADI w "pakiecie"

Moja rada "na szybko" jest taka: zapytaj w centrum do którego ew. będziesz szedł, iż chcesz zrobić kurs AOWD natychmiast po OWD w pakiecie.
Jeśli powiedzą tak omijaj je DUŻYM ŁUKIEM..

Zainteresuj się innymi organizacjami np. SSI www.divessi.com na stronie kliknij w Polską flagę.
To, że będziesz uczył się w takiej a nie innej organizacji nie gwarantuje Twojego dobrego wyszkolenia - najważniejszy jest instruktor który będzie Cię szkolił ale są też inne istotne elementy.

Pozdrawiam.
Bezpiecznego nurkowania

Data: 2009-05-01 15:27:35
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
pytanie o kurs podstawowy

> [...]

Przeczytaj wątek z tej listy z tych dni i przemyśl to dobrze.

Uważam, że pytanie zadane jaknajbardziej poprwnie po POLSKU. Liczy się cena a nie to co będzie można za nią uzyskać, jeżeli ktoś zaoferuje kurs za połowę tej kwoty to napewno po POLSKU bedzie on dużo lepszy niż ten droższy. Janek, wiekszoci i tak nie zainteresuje że jeżeli dołożysz wszelkich starań i popłyniesz z grupą kursową czyściutka pachnącą łodzią z dobrym żarciem i sprawnie pomagająca załogą za jakąś cene , a oni znajdą podobna w obiętości ofertę ale skarajnie rózną jakościowo to i tak przemówi do nich aspekt cenowy. I jaka to bedzie organizacja szkoląca też nie bedzie istotne.

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania.

Data: 2009-05-01 07:04:00
Autor: mateuszdelekta
pytanie o kurs podstawowy
On 1 Maj, 15:27, "CTP VENTURI vent...@o2.pl"
<adambigb...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania.

Szanowni Panowie,

Widzę że nasze Polskie przywary biorą górę nad merytoryczną dyskusją.
Jako totalny laik w temacie najzwyczajniej w świecie chciałem
zasięgnąć uwagi profesjonalistów i znawców tematu czy na podstawy
uwaga  tu wymieniam ile godzin czego? ile to może kosztować?. Zamiast
tego dowiaduję się że nie zależy mi na jakosci tylko na cenie. Dla
mnie oczywistym jest że najważniejsza jest jakość i pierwsze
wiadomości w temacie, bo to kształtuje podstawy zachowań. Przemawia
przez Panów gorycz, jakby nikt nie chciał korzystać z Państwa ofert..
Dziękuję również uprzejmie za podsumowanie moich intencji i moich
przekonań bo jak widzę Panowie są lepiej o nich poinformowani. A dla
Panów informacji w dalszą dyskusję wchodzić nie zamierzam, bo
odpowiedzi i tak normalnej wątpie uzyskać.

Pozdrawiam Panów - miłych służących pomocą  profesjonalistów.

Dziekuję

Mateusz Delekta

Data: 2009-05-01 07:08:42
Autor: mateuszdelekta
pytanie o kurs podstawowy
Panu Sharm Diver dziękuję bardzo za konkrety, do wskazówek się
zastosuję. Bardzo proszę nie przesyłać ofert na mojego maila.

Dziękuję

M.

Data: 2009-05-01 18:12:59
Autor: Sharm Diver
pytanie o kurs podstawowy
[...]

Dziękuje, że zastosuje się Pan do wskazówek.
Naprawdę mnie to bardzo cieszy.

Niech Pan zainteresuje się na przykład taką ofertą, a przynajmniej tym co jest w niej zawarte:

http://nurkowanie.nekton.com.pl/kursy.php

Bezpiecznego nurkowania i pięknej podwodnej przygody

Data: 2009-05-01 18:04:40
Autor: adambigboss
pytanie o kurs podstawowy

[...]

No niestety, taka praktyka i taka opinia , nie przypominam sobie (naprawde nieliczne przypadki) polskiego nurka który zapytałby co dostanie w kursie, ale za to zawsze pada pytanie czy od ceny kursu ( ta jeszcze nie padła ) jest jakis rabat przewidziany. cena zawsze jest zła nawet ta , której jeszcze nie podano. Zgodnie z zasadą "ile i dlaczego tak drogo". Na szczęście w mojej pracy mam i inną klientele, tą , która rozpocyzna rozmowę od zapytania jak dużo sie nauczy i jak dużo zajęć będzie.( Nie prowadze szkoleń w Polsce !!!)

Tak jak wspomniał Maciek podstawą jest to co kurs zawiera , co za tą cenę dostaniesz , na kursach w Polsce zawsze musisz wziąśc pod uwage dojazd na miejsce nurkowe i nocleg jeżeli wyjazd jest kilkudniowy , nie sądzę że jest to ujete w cenie. Druga rzecz kursu nie przeliczaj na godziny tylko na faktycznie zdobyte umiejętności, jedna osoba moze być "zdolniejsza" i szybciej opanuje umiejętności inna będzie potrzebować więcej czasu na to samo , możliwe że przy większej grupie to sie nie uda i bedzie ta osoba potrzebowała dodatkowych zajęć lub nawet indywidualnych zajęć a to może być w cenie lub dodatkowo płatne.

I nie dziw się ale niestety nie jest to opinia tylko polskich instruktorów odnośnie targowania cen przez rodaków. Osobiście byłem swiadkiem w Tunezji jak wysadzono dwoje polskich nurków i w to miejsce na łódke wsiadło dwoje Niemców , organizator zapytany przez nurkującego Portugalczyka skomentował ten fakt, że dla niego liczy się ekonomia i czas , a był już czas na wypłynięcie
I nie bierz to tak do siebie, kazda nacja ma jakieś przywary. Czasami trzeba znaleźć kompromis bo ostatecznie do kazdego mozna się o coś przypiąć. Pozdrawiam. Adam Klimek  - instruktor płetwonurkowania

Data: 2009-05-02 23:02:51
Autor: jacekplacek
pytanie o kurs podstawowy
[...]
Mógłbyś to rozwinąć? Ubierali się za długo, czy za bardzo dbali o swoje interesy? A może byli zbyt kulturalni, żeby pajaca w pysk zamalować?

Data: 2009-05-01 14:29:56
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
pytanie o kurs podstawowy

[...]

tak na pierwszy rzut oka wygląda na zupełnie normalną cenę, nie za wysoka i nie zaniską, ale zawsze pytanie jest co cena zawiera a czego nie , ile będzie kosztować to co nie jest obięte ceną, poza tym , za tą samą rzecz na odmiennym poziomie można zapłacić mniej lub więcej. Ja osobiście jestem zwolennikiem ceny wyższej zawierającej wszystkie konieczne składniki niż ceny promocyjnej "od" i wyliczającej następnie "+". Ale każdy mam prawo na własną polityke cenową.

Data: 2009-05-01 16:27:52
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Kurs nurkowania powinien zawierać podręcznik (w cenie lub za dodatkową
opłatą),
sprzęt potrzebny ci do szkolenia (często wymagane jest zakupienie własnego
ABC - płetw, maski i fajki)
szkolenie basenowe lub na wodzie podobnej do basenu- typu zatoczka z
piaskiem.
nurkowania na wodach otwartych w warunkach podobnych do tych w których potem
będziesz nurkował.
W Polsce ceny kursów wahają się od 800 do 1400 zł za kurs w grupie 3-6
osobowej.
Godziny które podajesz to dość standardowa ilość. Cena jeżeli obejmuje
podane powyżej elementy jest OK.
Na pewno musisz się liczyć z kosztami transportu na Hańczę i zakwaterowania.
Warto zapytać czy jeżeli będziesz potrzebował jakiś dodatkowych zajęć np.
dodatkowego basenu czy nurkowania aby osiągnąć poziom wymagający do
zaliczenia kursu to czy:
Jest to w cenie podstawowej kursu (za dodatkowe zajęcia nic nie płacisz)
Płacisz tylko za basen i nabicie butli czy samo nabicie butli nad jeziorem
Dopłacasz za każde dodatkowe zajęcia określoną kwotę.
Każde rozwiązanie jest OK. - warto tylko wcześniej wiedzieć.

Co do organizacji to w Polsce działa ich wiele:
PADI/DSAT największa powstała w USA w latach 60-tych a jej część techniczna (DSAT) parę lat temu. Ma teraz około 70% rynku światowego. Większość baz na świecie działa w tym systemie.
SSI druga co do wielkości ma około 15% rynku. Wszędzie na świecie znajdziesz
ich bazy jak poszukasz.
CMAS nie wiem jaki ma udział w rynku światowym ponieważ działa właściwie
tylko w Europie. Mocna we Francji i Belgii oraz w byłym bloku wschodnim w
tym w Polsce. W Europie układ jest taki: kluby działają w CMASie lub PADI, bazy nurkowe w PADI
TDI/SDI
IANTD
Organizacje powstałe jako szkolące nurków technicznych od paru lat
prowadzące też kursy na poziomach rekreacyjnych. Udział w rynku rekreacyjnym
bardzo mały, w technicznych duży (nie wiem jaki)

Pozdrawiam
Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2009-05-04 12:41:25
Autor: Piotr Szadkowski
pytanie o kurs podstawowy
Informacje n/t CMAS , to totalna bzdura, radze zdobyc wiecej informacji, jesli nie masz sympatii do CMAS[a nie musisz] nie pisz...
Bardzo łatwo zdobyc informacje na temat CMAS a nie mieszać..
pozdrawiam   -  Piotr Szadkowski

Data: 2009-05-04 11:39:34
Autor: jacekplacek
pytanie o kurs podstawowy
Piotr Szadkowski <diver-lodz@wp.pl> napisał(a):
[...]

Szukałem kiedyś. Nie znalazłem żadnych materiałów, jaki udział w rynku ma CMAS. Możesz podać? Z drugiej stroony, właśnie szukając tego typu informacji, przeczesałem tez oferty pracy w centrach szkoleniowych poza Polską. Wszystkie dotyczyły instruktorów i divemasterów PADI. Czasem PADI i CMAS. Samego CMAS nie znalazłem w ani jednym przypadku. Ale może coś mi umknęło.

Data: 2009-05-05 09:55:39
Autor: Jan Werbiński
pytanie o kurs podstawowy
Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Szukałem kiedyś. Nie znalazłem żadnych materiałów, jaki udział w rynku ma
CMAS. Możesz podać?

Jaki udział w rynku ma Doda i Penderecki?
Jakie wnioski?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-05 12:56:09
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Jaki udział w rynku ma Doda i Penderecki?
Jakie wnioski?

Rozumiem, że lubisz patrzeć na jakąś instruktorkę CMAS i słuchać wykładów
jakiegoś instruktora PADI :-)
Rozumem.
Generalnie takie porównania można mnożyć.
Jaki udział w rynku ma Iljuszyn a jaki Boeing. Może to lepsze porównanie bo
podobnie jak nurkowanie dotyczy bezpieczeństwa. Tylko co z tego.

Zapraszam na kursy właściwie w dowolnej organizacji nurkowej. My prowadzimy
bazę nurkową. Nurkowie decydują jakie kursy robią. Jeżeli pytają o konkretne
kursy my staramy się znaleźć dobrego instruktora który je poprowadzi. Jako
baza dajemy dobre zaplecze, sale wykładową, nabijanie butli czy pożyczanie
sprzętu. Dostęp do materiałów szkoleniowych i sprzętu ratowniczego (również
do szkoleń). To nurkom. Instruktorom zapewniamy możliwość wygodnego
korzystania ze sprzętu, nasze jak mi się wydaje dobrze wypróbowane procedury
szkoleniowe i bezpieczeństwa które dobrze jest stosować niezależnie od
organizacji.
MSC
www.kraken.pl

Data: 2009-05-04 13:56:33
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Użytkownik "Piotr Szadkowski" <diver-lodz@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Cześć Piotrek

Proszę cię, oprócz zarzucania mi pisania bzdur napisz gdzie sie mylę i jak
to wygląda twoim zdaniem. Zajmuje się nurkowaniem dość długo, byłem przez
wiele lat instruktorem CMASu i akurat do tej organizacji mam spory
sentyment. Jak to mówimy serce mamy po stronie CMASu. Sami zaczeliśmy
głównie szkolić w PADI ponieważ po prostu nurkowie to na nas wymusili
wybierając takie a nie inne szkolenia. Co nie znaczy, że w naszej bazie na
Zakrzówku nie szkolą się ludzie w CMAS. Jest ich tu całkiem sporo. Dlatego
zawsze staram się dawać ludziom rzetelne informacje. To co napisałem o
popularności organizacji jest moim zdaniem zgodne ze stanem faktycznym.
Całkiem, możliwe że się mylę. Może ty masz dostęp do innych informacji.
Chętnie je usłyszę tak jak pewnie wielu ludzi na tej liście.

MSC

Data: 2009-05-04 14:21:58
Autor: Piotr Szadkowski
pytanie o kurs podstawowy
co do CMAS - pisząc o Europie wspominasz Francje i Belgie a dlaczego nie
HIszpanię, Włochy...
co do udziału światowego, to CMAS i w Chinach i Japonii...
CMAS zrzesza federacje narodowe  [tłum. CMAS] jak np KDP w Polsce  i można mieć informacje  w jakim kraju  istnieje...
na pewno masz racje,jeśli chodzi  o system baz w świecie ; ilość...
Skąd  te 70 % rynku światowego ???  - chodzi chyba tylko o samą komercje ...
pozdrawiam   i przepraszam nie podejmuje dalej tematu... Piotr  Szadkowski

Data: 2009-05-02 23:09:26
Autor: jacekplacek
pytanie o kurs podstawowy
mateuszdelekta@gmail.com napisał(a):
Witam,

Jestem lakiem w temacie co zaznaczam na samym pocz=B1tku :) Pr=F3bowa=B3em
przeszuka=E6 grup=EA, bo temat by=B3 juz poruszany pewnie nie raz ..ale no
moje zapytania o kurs wyskakuje albo kilka tysi=EAcy odpowiedzi albo s=B1
przeterminowane mocno wi=EAc tych kt=F3rzy znaj=B1 temat prosze o wskaz=F3w=
ki
b=B1d=BC jesli wiedz=B1 jak to wyszukac o linki albo wypowied=BC .. z g=F3r=
dzi=EAkuj=EA.\

Pytanie brzmi: czy 10 H teorii, 9 h w basenie y i 2 dni np nad Ha=F1cz=B1
s=B1 warte 1000z=B3? + egzamin i patent PADI ? mo=BFe konkretniej czy to
dobra cena ?

Co oznacza dobra cena? Kurs podstawowy w dobrej cenie z gwarancją jakości to koszt ok. 1000&#8364; W tym świetle, 1000zł to więcej niż dobra cena, jeżeli masz gwarancję jakości.

Data: 2009-05-04 09:55:27
Autor: qlphon
pytanie o kurs podstawowy

Pytanie brzmi: czy 10 H teorii, 9 h w basenie y i 2 dni np nad Hańczą
są warte 1000zł? + egzamin i patent PADI ? może konkretniej czy to
dobra cena ?

cena jak cena, wszystko zależy od szczegółów
najważniejszy "szczegół" to instruktor
po pytaj się innych o niego
możesz tez zaryzykować takie pytanie tu na grupie

Hańcza to baaardzo zimne jezioro
i kurs oczywiście bedzie prowadzony w sucharach?

a swoją drogą, miałem mniemanie że to jezioro to siedziba cmasu i techników...
ale człowiek uczy się całe życie ;-)

pytanie o kurs podstawowy