pytanie o kurs podstawowy

Data: 2009-05-01 16:27:52
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Kurs nurkowania powinien zawierać podręcznik (w cenie lub za dodatkową
opłatą),
sprzęt potrzebny ci do szkolenia (często wymagane jest zakupienie własnego
ABC - płetw, maski i fajki)
szkolenie basenowe lub na wodzie podobnej do basenu- typu zatoczka z
piaskiem.
nurkowania na wodach otwartych w warunkach podobnych do tych w których potem
będziesz nurkował.
W Polsce ceny kursów wahają się od 800 do 1400 zł za kurs w grupie 3-6
osobowej.
Godziny które podajesz to dość standardowa ilość. Cena jeżeli obejmuje
podane powyżej elementy jest OK.
Na pewno musisz się liczyć z kosztami transportu na Hańczę i zakwaterowania.
Warto zapytać czy jeżeli będziesz potrzebował jakiś dodatkowych zajęć np.
dodatkowego basenu czy nurkowania aby osiągnąć poziom wymagający do
zaliczenia kursu to czy:
Jest to w cenie podstawowej kursu (za dodatkowe zajęcia nic nie płacisz)
Płacisz tylko za basen i nabicie butli czy samo nabicie butli nad jeziorem
Dopłacasz za każde dodatkowe zajęcia określoną kwotę.
Każde rozwiązanie jest OK. - warto tylko wcześniej wiedzieć.

Co do organizacji to w Polsce działa ich wiele:
PADI/DSAT największa powstała w USA w latach 60-tych a jej część techniczna (DSAT) parę lat temu. Ma teraz około 70% rynku światowego. Większość baz na świecie działa w tym systemie.
SSI druga co do wielkości ma około 15% rynku. Wszędzie na świecie znajdziesz
ich bazy jak poszukasz.
CMAS nie wiem jaki ma udział w rynku światowym ponieważ działa właściwie
tylko w Europie. Mocna we Francji i Belgii oraz w byłym bloku wschodnim w
tym w Polsce. W Europie układ jest taki: kluby działają w CMASie lub PADI, bazy nurkowe w PADI
TDI/SDI
IANTD
Organizacje powstałe jako szkolące nurków technicznych od paru lat
prowadzące też kursy na poziomach rekreacyjnych. Udział w rynku rekreacyjnym
bardzo mały, w technicznych duży (nie wiem jaki)

Pozdrawiam
Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2009-05-04 12:41:25
Autor: Piotr Szadkowski
pytanie o kurs podstawowy
Informacje n/t CMAS , to totalna bzdura, radze zdobyc wiecej informacji, jesli nie masz sympatii do CMAS[a nie musisz] nie pisz...
Bardzo łatwo zdobyc informacje na temat CMAS a nie mieszać..
pozdrawiam   -  Piotr Szadkowski

Data: 2009-05-04 11:39:34
Autor: jacekplacek
pytanie o kurs podstawowy
Piotr Szadkowski <diver-lodz@wp.pl> napisał(a):
[...]

Szukałem kiedyś. Nie znalazłem żadnych materiałów, jaki udział w rynku ma CMAS. Możesz podać? Z drugiej stroony, właśnie szukając tego typu informacji, przeczesałem tez oferty pracy w centrach szkoleniowych poza Polską. Wszystkie dotyczyły instruktorów i divemasterów PADI. Czasem PADI i CMAS. Samego CMAS nie znalazłem w ani jednym przypadku. Ale może coś mi umknęło.

Data: 2009-05-05 09:55:39
Autor: Jan Werbiński
pytanie o kurs podstawowy
Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Szukałem kiedyś. Nie znalazłem żadnych materiałów, jaki udział w rynku ma
CMAS. Możesz podać?

Jaki udział w rynku ma Doda i Penderecki?
Jakie wnioski?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-05 12:56:09
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Jaki udział w rynku ma Doda i Penderecki?
Jakie wnioski?

Rozumiem, że lubisz patrzeć na jakąś instruktorkę CMAS i słuchać wykładów
jakiegoś instruktora PADI :-)
Rozumem.
Generalnie takie porównania można mnożyć.
Jaki udział w rynku ma Iljuszyn a jaki Boeing. Może to lepsze porównanie bo
podobnie jak nurkowanie dotyczy bezpieczeństwa. Tylko co z tego.

Zapraszam na kursy właściwie w dowolnej organizacji nurkowej. My prowadzimy
bazę nurkową. Nurkowie decydują jakie kursy robią. Jeżeli pytają o konkretne
kursy my staramy się znaleźć dobrego instruktora który je poprowadzi. Jako
baza dajemy dobre zaplecze, sale wykładową, nabijanie butli czy pożyczanie
sprzętu. Dostęp do materiałów szkoleniowych i sprzętu ratowniczego (również
do szkoleń). To nurkom. Instruktorom zapewniamy możliwość wygodnego
korzystania ze sprzętu, nasze jak mi się wydaje dobrze wypróbowane procedury
szkoleniowe i bezpieczeństwa które dobrze jest stosować niezależnie od
organizacji.
MSC
www.kraken.pl

Data: 2009-05-04 13:56:33
Autor: Kraken Zakrzówek
pytanie o kurs podstawowy
Użytkownik "Piotr Szadkowski" <diver-lodz@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Cześć Piotrek

Proszę cię, oprócz zarzucania mi pisania bzdur napisz gdzie sie mylę i jak
to wygląda twoim zdaniem. Zajmuje się nurkowaniem dość długo, byłem przez
wiele lat instruktorem CMASu i akurat do tej organizacji mam spory
sentyment. Jak to mówimy serce mamy po stronie CMASu. Sami zaczeliśmy
głównie szkolić w PADI ponieważ po prostu nurkowie to na nas wymusili
wybierając takie a nie inne szkolenia. Co nie znaczy, że w naszej bazie na
Zakrzówku nie szkolą się ludzie w CMAS. Jest ich tu całkiem sporo. Dlatego
zawsze staram się dawać ludziom rzetelne informacje. To co napisałem o
popularności organizacji jest moim zdaniem zgodne ze stanem faktycznym.
Całkiem, możliwe że się mylę. Może ty masz dostęp do innych informacji.
Chętnie je usłyszę tak jak pewnie wielu ludzi na tej liście.

MSC

Data: 2009-05-04 14:21:58
Autor: Piotr Szadkowski
pytanie o kurs podstawowy
co do CMAS - pisząc o Europie wspominasz Francje i Belgie a dlaczego nie
HIszpanię, Włochy...
co do udziału światowego, to CMAS i w Chinach i Japonii...
CMAS zrzesza federacje narodowe  [tłum. CMAS] jak np KDP w Polsce  i można mieć informacje  w jakim kraju  istnieje...
na pewno masz racje,jeśli chodzi  o system baz w świecie ; ilość...
Skąd  te 70 % rynku światowego ???  - chodzi chyba tylko o samą komercje ...
pozdrawiam   i przepraszam nie podejmuje dalej tematu... Piotr  Szadkowski