pytanie o namiot

Data: 2013-05-30 08:46:52
Autor: bkr
pytanie o namiot
potrzebuje jakis namiarow i opnii o namiotach ktorych uzywacie do
turystyki. mam trzy wymagania: zeby mial przedsionek w ktorym mozna
postawic palnik, zeby mozna bylow srodku usiasc "po turecku" (jestem
niski wiec nie powinno byc problemu), zeby byl lekki. cena nie ma az
takiego znaczenia ale wiecej niz 200 jurkow to nie chcialbym bulic jesli
to mozliwe.
aha 2 osobowy, ale jakby ktos jedynke mial i nie szkoda mu bylo czasu
zeby linka pingnac to chetnie obejrze.
z gory dziekuje za namiary

--
bkr

Data: 2013-05-30 10:46:14
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 09:46, bkr pisze:
potrzebuje jakis namiarow i opnii o namiotach ktorych uzywacie do
turystyki.

Podejrzewam, ĹĽe za 200 to tylko no-name w Tesco z Chin.

Polecam firmę Fjord Nansen - bardzo przyzwoite namioty które mają dobry stosunek cena/jakość.

Ponieważ ja chowam rowery do przedsionka namiotu (tak śpi mi się spokojniej :-) ) więc używam większych, w zależności czy jadę sam czy z rodziną:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-andy-iii_31042t?p[cat]=137 - polecam wersję trzyosobową - jeśli wyjazd w 2 osoby. Wejdą 2 osoby + bagaż. Ja tam wciskam do przedsionka - na leżąco rower a może i dwa (bo nie pamiętam).

Jest też wersja dwuosobowa - moim zdaniem dobra dla samotnika :-), ale na wyprawie dla dwóch osób może być ciasno:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-andy-ii_31041t?p[cat]=137

Tego uĹĽywam gdy jedziemy we trĂłjkÄ™, ale ja mam wersjÄ™ 4 osobowÄ… - chyba juĹĽ nieprodukowanÄ…, a przynajmniej nie widzÄ™ jej w sklepie:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-korsyka-iii_31045t?p[cat]=137 .
Wtedy swobodnie 3 rowery w przedsionku i sporo miejsca w namiocie.

Zobacz teĹĽ inne w tym sklepie, np:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-instent-2_73636t?p[cat]=137
http://www.e-horyzont.pl/namiot-muwang-ii_31032t?p[cat]=139
http://www.e-horyzont.pl/namiot-tordis-i_88612t?p[cat]=138

Data: 2013-05-30 02:06:28
Autor: PJ
pytanie o namiot
//Podejrzewam, że za 200 to tylko no-name w Tesco z Chin.

cos mi sie zdaje ze jurek = ojro = euro

P.

Data: 2013-05-30 12:14:21
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 11:06, PJ pisze:
//Podejrzewam, że za 200 to tylko no-name w Tesco z Chin.

cos mi sie zdaje ze jurek = ojro = euro

P.

Nie załapałem :-) , a tyle się zastanawiałem gdzie tak mówi±...

Data: 2013-05-30 11:11:30
Autor: p0li
pytanie o namiot
T->Dnia 2013-05-30 10:46:14 niejaki Staszek_eS napisał:
W dniu 2013-05-30 09:46, bkr pisze:
potrzebuje jakis namiarow i opnii o namiotach ktorych uzywacie do
turystyki.

Podejrzewam, że za 200 to tylko no-name w Tesco z Chin.

napisał że jurków - więc co¶ tam za to dostanie

np co¶ takiego:

http://www.namioty.marabut.com/namioty,namiot-biwakowy-gwinea,17.html

mam osobi¶cie taki namiot kupiony w 1992r i używany do dzi¶

więc trochę prawdy w jego opisie jest :)

z tym ze mój jest w plamach maskuj±cych tu widok przedsionka od ¶rodka:
http://www.oto.to/gallery/bszczady/PICT0916

tak wygl±da rozłożony (drugi z lewej z tyłu):
http://www.oto.to/gallery/rzym/P8148655

niestety - lepsze zdjęcia mam w postaci albo papierowej albo slajdów

--
http://42.pl/u/y68
PójdĽże kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy.

Data: 2013-05-30 11:49:28
Autor: MadMan
pytanie o namiot
Dnia Thu, 30 May 2013 10:46:14 +0200, Staszek_eS napisał(a):

Tego używam gdy jedziemy we trójkę, ale ja mam wersję 4 osobow± - chyba już nieprodukowan±, a przynajmniej nie widzę jej w sklepie:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-korsyka-iii_31045t?p[cat]=137 .
Wtedy swobodnie 3 rowery w przedsionku i sporo miejsca w namiocie.

Korsyka 3 jest raczej 2-osobowa, w 3 osoby jest ciężko... :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-30 12:09:38
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 11:49, MadMan pisze:
[...]

Ale ja mówię o miejscu w 4-osobowej wersji namiotu :-) za¶ autor szuka dwuosobowego zatem ta (mała) trójka będzie dobra - je¶li waga namiotu będzie dla niego do przyjęcia.

Data: 2013-05-30 12:09:01
Autor: bkr
pytanie o namiot
On 30/05/13 09:46, Staszek_eS wrote:
Podejrzewam, ĹĽe za 200 to tylko no-name w Tesco z Chin.

sorry na szybkiego mi sie tak napisalo chodzilo mi o Euro
dzieki za linki, zbieram informacje, mam jeszcze 1,5 miesiaca zeby
wybrac obawiam sie tylko sytuacji "osiolkowi w zloby dano" ;-)
dzieki jeszcze raz

--
bkr

Data: 2013-05-30 14:23:11
Autor: Jacek G.
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 10:46, Staszek_eS napisał(a)::
W dniu 2013-05-30 09:46, bkr pisze:
potrzebuje jakis namiarow i opnii o namiotach ktorych uzywacie do
turystyki.

Polecam firmÄ™ Fjord Nansen - bardzo przyzwoite namioty ktĂłre majÄ… dobry
stosunek cena/jakość.
[...]
Jest jeszcze coĹ› takiego:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-bastia-ii_44678t?p[cat]=139
Nominalnie 2 osobowy, lekki bo ze stelażem aluminiowym, spory przedsionek na bagaże i mniej więcej mieści się w zakładanej cenie.
A czy w 2 osoby będzie wygodny, to już kwestia wymagań co do komfortu - jedni wolą większy komfort kosztem wagi, inni na odwrót.
Acha - jeśli dany namiot nie ma wersji ze stelażem alu, to można go wymienić na lżejszy dokupując albo gotowy stelaż alu albo osobno rurki alu, końcówki i gumki do samodzielnego montażu. Są dwie grubości rurek, więc trzeba dobrać odpowiednie do wielkości namiotu.
http://www.tuttu.pl/akcesoria,stelaz-alu-gna-9-5mm-1-element-90-k-4831-8725-p
http://www.tuttu.pl/akcesoria,koncowka-alu-do-stelaza-goin-9-5mm-90-k-4733-8490-p
Ja tak zrobiłem z namiotem Andy 4 i zyskałem ok. 0,8 kg (waga stelaża spadła o połowę).
--
Jacek G.

Data: 2013-05-30 13:35:56
Autor: bkr
pytanie o namiot
On 30/05/13 13:23, Jacek G. wrote:
Jest jeszcze coĹ› takiego:
http://www.e-horyzont.pl/namiot-bastia-ii_44678t?p[cat]=139
Nominalnie 2 osobowy, lekki bo ze stelaĹĽem aluminiowym, spory
[...]

to mi jak na razie sie podoba najbardziej, dzieki bardzo. musze looknac
moze w swojej jednoosobowej trumience stelaz wymienie i szpilki...

--
bkr

Data: 2013-05-30 13:44:36
Autor: bkr
pytanie o namiot
On 30/05/13 13:23, Jacek G. wrote:
można go wymienić na lżejszy dokupując albo gotowy stelaż alu albo
osobno rurki alu, końcówki i gumki do samodzielnego montażu. Są dwie
grubości rurek, więc trzeba dobrać odpowiednie do wielkości namiotu.

czy jest jakis promien wygiecia takiego stelaza? jak to sie dobiera?
zajebiscie mi sie zaczyna podobac taka opcja...

--
bkr

Data: 2013-05-30 19:45:21
Autor: Jacek G.
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 14:44, bkr napisał(a)::
czy jest jakis promien wygiecia takiego stelaza? jak to sie dobiera?
Trudno mi powiedzieć jak bardzo można wygiąć taki stelaż, ale nawet małe
namioty buduje siÄ™ na takich rurkach - np. coĹ› takiego:
http://www.tuttu.pl/outdoorowe,namiot-malm-i-1-74kg-92-k-4565-7858-p
więc chyba nie ma problemu.
Co do doboru grubości rurek, to musiałbyś spojrzeć w parametry namiotów
o podobnych gabarytach jak TwĂłj. Ten powyĹĽej ma stelaĹĽ z rurek 8,5 mm.
Do dwójek też pewnie takie wystarczą. Do mojej 4-ki kupiłem te grubsze -
9,5 na główny stelaż i te cieńsze na pałąk przedsionka.
Rurki można przyciąć tak by uzyskać odpowiednią długość pałąka.

--
Jacek G.

Data: 2013-05-30 21:22:20
Autor: Titus Atomicus
pytanie o namiot
In article <51a744b0$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> wrote:

> [...]
> http://www.e-horyzont.pl/namiot-korsyka-iii_31045t?p[cat]=137 .
> Wtedy swobodnie 3 rowery w przedsionku i sporo miejsca w namiocie.

No, fajne, ale imho w takim namiocie po wrzuceniu rowerow do przedsionka blokuje sie wyjscie.
Dlatego ja preferuje namioty dwuwejsciowe/dwuprzesionkowe.
Aaaa, i nie lubie sie wczolgiwac do namiotu.
Dlatego wole III ewentualnie II (jesli sie podrozuje samemu). A na pewnio w zadnym wypadku nie I.
--
TA

Data: 2013-05-30 22:13:05
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-30 21:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

blokuje sie wyjscie.
Dlatego ja preferuje namioty dwuwejsciowe/dwuprzesionkowe.

Małe sprostowanie mój większy namiot to Korfu 4 a nie Korsyka - ale też już go nie ma w sprzedaży...
Taki jak ten: http://prodatadesign.pl/allegro/7fj-korfu5.jpg

http://tnij.org/vwpu

http://archiwumallegro.pl/fjord_nansen_korfu_iv_4_osobowy_namiot-1575790185.html

Akurat mój Korfu IV ma w przedsionku dwa wej¶cia: z przodu i z boku . Rowery blokuj± wej¶cie przednie, boczne - jak dobrze ustawi się rowery jest prawie bezproblemowe. S±dz±c po opisie - Korsyka III ma tylko boczne i wydaje mi się, że rowery je¶li będ± 2 nie powinny za bardzo przeszkadzać - tak samo jak to jest w mojej czwórce.

Jest też inne rozwi±zanie tego problemu: wstawiać rowery do przedsionka tuż przed pój¶ciem spać a wyjmować rano. I nie szwendać się po nocy ;-)   Zreszt± ¶pi±c w Andy III z jednym rowerem w przedsionku - z problemami - ale da się wyj¶ć - bez wyjmowania roweru.

Data: 2013-05-31 00:25:43
Autor: JDX
pytanie o namiot
On 2013-05-30 21:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
[...]
W zwi±zku z tym jak± II do której da się zapakować rower trekkingowy by¶
polecił? Istnieje w ogóle co¶ takiego? Bo ja jestem o włos od zakupu FN
Muwang I, ale tak wła¶nie mi chodzi po głowie my¶l, że może jednak II
dla większej wygody no i z rowerem też przydałoby się co¶ zrobić... Z
drugiej strony ten Muwang I waży tylko 1,8kg (i nie kosztuje przy tym
fortuny) co jest to kusz±ce...

Data: 2013-05-31 01:12:35
Autor: Titus Atomicus
pytanie o namiot
In article <51a7d1eb$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2013-05-30 21:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
> [...]
> pewnio w zadnym wypadku nie I.
W zwi±zku z tym jak± II do której da się zapakować rower trekkingowy by¶
Jezdzilem z FN Veigiem II i III
Na noc pakuje rower pod plachte jednego z przedsionkow. Na plask oczywiscie, siodelkiem do srodka. Wystaje tylko kawalek kol.
Z tym, ze na dluzsze wycieczki Veig II wydaje mi sie za maly, nawet na jedna osobe.
[...]

Mnie jakos jego ksztalt nie przekonuje. Taka niewygodna niska trumna.
To juz lepiej, imho, FN Tordis II, jesli chcesz co malego i lekkiego.
--
TA

Data: 2013-05-31 03:06:36
Autor: Titus Atomicus
pytanie o namiot
In article <Titus_Atomicus-FE0B31.01123531052013@news.atman.pl>,

 JDX <jdx@onet.pl> wrote:

> [...]

Mnie jakos jego ksztalt nie przekonuje. Taka niewygodna niska trumna.
To juz lepiej, imho, FN Tordis II, jesli chcesz co malego i lekkiego.

O, wlasnie znalazlem opinie nt tego twojego Muwanga:
http://ngt.pl/730,fjord-nansen-muwang.html
zwroc uwage na komentarz Roberta -  mniej wiecej to samo, czego sie obawialem.

Kiedys konkurentem tego Muwanga byl decathlonowy Quechua T2 Ultralight Pro:
http://ngt.pl/549,quechua-t2-ultralight-pro.html
Ale ma slabsza nieprzemakalnosc, i generalnie jest gorzej wykonany.
Teraz sprzedaja podobny, byc moze cos tam w nim poprawili, ale mocno podrozal i cena wcale nie jest konkurencyjna:
<http://www.decathlon.pl/namiot-quickhikerultralight-ii-id_8245650.html#a
vantages>
http://tinyurl.com/mydfep6
--
TA

Data: 2013-05-31 11:54:07
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-31 00:25, JDX pisze:

[...]

Moim zdaniem je¶li Muwang to tylko dwójka (waży 500g więcej), bo tak naprawdę w jedynce będzie bardzo ciasno, dolicz bagaż który też trzeba gdzie¶ schować a w przedsionku będzie rower (o ile tam wejdzie - bo mam w±tpliwo¶ci)...
Moim zdaniem najwygodniejszy byłby Bastia II lub Korsyka.
http://www.e-horyzont.pl/namiot-bastia-ii_44678t?p[cat]=313

Rozważ też Andy II (więcej miejsca i większy przedsionek):
http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=26&prod=510

Veig też może być  ok.
http://www.e-horyzont.pl/namiot-veig-ii_31035t?p[cat]=137

Data: 2013-05-31 08:53:20
Autor: cytawa
pytanie o namiot
  bkr pisze:

[...]

Zasmakowalem w tunelach. Kiedys kupilem FiordaNansena z 2 wejsciami (chyba Gobi). To okazalo sie genialne. Nigdy nie mialem tak komfortowego namiotu. Dodatkowy kilogram do wozenia to nic. Pamietam kiedys spalismy na polu biwakowym pod Wilnem, przyjechala zlota mlodziez rosyjskojezyczna a nasze rowery byly schowane w przedsionku. Chyba bym calej nocy nie przespal, gdyby rowery na zewnatrz.

Teraz FiordNansen juz nie robi tego modelu ale najblizej mu do:

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=1&prod=556

Jan Cytawa

Data: 2013-05-31 12:10:08
Autor: bkr
pytanie o namiot
On 31/05/13 07:53, cytawa wrote:

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=1&prod=556

Wlasnie kolega wyzej juz polecal ten namiot, wydaje sie dosc sensownym
rozwiazaniem. Mam pytanie, czy masz moze gdzies zdjecie jak to wyglada z
wsadzonym rowerem do srodka? Nie ma problemow z upchnieciem go tam? Jak
potem z wychodzeniem, czy nie ma ekwilibrystyki jakiejs strasznej?
Rok temu zaczalem knuc z takim niby-przedsionkiem zaczepiony na rowerze
uzywanym jako stelaz (do gotowania glownie). Pomysl sie zrodzil po
zobaczeniu naiotu topeak'a - ktory notabene jest niby dobrym pomyslem
ale z mojego punktu widzenia bezuzytecznym, jako ze rower jest
unieruchomiony kompletnie w czasie biwaku (zarzucilem jednak z lenistwa
ten temat). To co piszesz o schowaniu roweru jest jak najbardziej
pozteczna sprawa, mozna go zawsze wystawic i ugotowac cos w srodku jako
ze o to glownie mi sie rozchodzi. Inna sprawa jest to o czym nie
napisalem, a mianowicie jak wygladaja moje przejazdzki. Generalnie 100%
po szosie na campingu zostawiam stuff i jade samym rowerem cos zobaczyc,
zwiedzic albo zjesc/wypic. W sumie moze od tego powinienem zaczac ;-)

--
bkr

Data: 2013-05-31 14:11:30
Autor: cytawa
pytanie o namiot
  bkr pisze:

[...]

Takiego zdjecia nie mam. Gdzies mam zdjecia swojego namiotu ale to bylo dawno. Jak znajde to umieszcze. Od ladnych kilku lat juz nie namiotuje. A szkoda.

Jak pisalem mam chyba nieco wiekszy namiot. Spokojnie mieszcza sie w nim na lezaco 3 rowery. I jeszcze upycham tam sakwy, by nie przeszkadzaly w srodku.

Dodatkowe wejscie z tylu sluzy mi wtedy jako wejscie glowne. Duzy przedsionek przydaje sie bardzo przy gorszej pogodzie. Nie ma wtedy problemu z przygotowaniem posilkow.

Szkoda, ze FiordNansen przestal robic namioty z podwojnym wejsciem.

Data: 2013-05-31 22:35:39
Autor: Staszek_eS
pytanie o namiot
W dniu 2013-05-31 13:10, bkr pisze:

Mam pytanie, czy masz moze gdzies zdjecie jak to wyglada z
wsadzonym rowerem do srodka? Nie ma problemow z upchnieciem go tam? Jak
potem z wychodzeniem, czy nie ma ekwilibrystyki jakiejs strasznej?

Myślę, że konkrety dotyczące tego namiotu (Bastii) może podać Ci tylko jego posiadacz. Zmierz długość swojego roweru (od końca koła do końca koła lub tylnego błotnika, zmierz jego wysokość plus ewentualnie szerokość kierownicy i znając wymiary namiotu próbuj oszacować czy się zmieści w przedsionku. Na moje oko bez większego problemu.

Ja początkowo jadąc samotnie zdejmowałem przednie koło i rower po prostu stał na widelcu i tylnym kole + oparcie na stopce. Było to namiocie Andy III Fjorda. Zalety: nie widać z zewnątrz, że w przedsionku jest rower.

Obecnie w tym namiocie robię tak jak Titus: po prostu kładę rower na ziemi - siodełkiem do wejścia namiotu i zamykam nad nim przedsionek. Wtedy lekko wystają koła - ale generalnie rower jest schowany i "pod ręką".

W dużym namiocie 4 osobowym - z dużym przedsionkiem kładę 3 rowery na sobie - siodełkami na zewnątrz namiotu, ale lekko na ukos - tak, że każdy z nich opiera się również o ziemię. Po zamknięciu wejścia - nie widać że w namiocie są rowery.Wchodząc "pod nogami" masz ze 30, 40 cm wolnej przestrzeni i koła najbliższego roweru. Na rowerach można jeszcze położyć sakwy...
Zdjęcia mogę pokazać ale jutro późnym popołudniem...

Idealnie byłoby przymierzyć się do rozłożonego namiotu - w niektórych sklepach można to zrobić. Możesz też kupić "w ciemno" ale wysyłkowo masz wtedy 10 dni na zwrot. Ja swoją czwórkę w taki sposób kupiłem w "Horyzoncie"...

pytanie o namiot