pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Data: 2009-06-02 19:45:14
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?
Witajcie, mam pytanie a ze sie na tym KOMPLETNIE nie znam,
wiec uderzam w ostatnia deske ratunku i wyrocznie, czyli Was...

Do mojego autka potrzebuje oponek uzywanych 175/65 R14.
Obecnie nie stac mnie na nowki.
Mam juz parke zalozona na os napedowa, nie mam parki w lepszym stanie na druga.
Dostalam na chwile od wulkanizatora takie 'na wymiane za momencik - jak beda lepsze'.
Rzadko jezdze, rzec by mozna ze prawie wcale ostatnio - mam bilet kwartalny po W-wie, wiec auto mi zbedne.
Ale na najblizszy dlugi weekend trasa do Swinoujscia i lekki myk za dotychczasowa granice. Wiec kawalek.
O powrocie nie wspomne.

Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka - zaproponowal mi zalozenie
180/65 R14.

Czy to sie 'kupy' trzyma, czy tak mozna?

W tym temacie jestem zielona, jak swieza trawka po deszczu...

oczekujaca
Malgosia

Data: 2009-06-02 19:48:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
pytanie o opony, czy mozna wieksza?
Malgorzata K. wydusił z siebie te słowy:
\

Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka -
zaproponowal mi zalozenie
180/65 R14.

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon s±dze, ze nie .. to mozna.
Różnica nie jest wielka, a jak masz na napędzanej osi oryginalny rozmiar ... to tym bardziej.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-06-02 20:39:05
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h03olb$ffm$1inews.gazeta.pl...

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon s±dze, ze nie .. to mozna.
Różnica nie jest wielka, a jak masz na napędzanej osi oryginalny rozmiar ... to tym bardziej.

Dzieki wielkie za odpowiedz

malgosia

Data: 2009-06-02 23:50:20
Autor: red
On 2009-06-02 19:48:22 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon sÄ…dze, ze nie .. to mozna.

Podobnie z ASR - różne prędkości toczenia i cały czas będzie widział uślizg osi.

Nie jestem też pewien, czy nie będzie problemu z ABSem także.

Data: 2009-06-02 23:54:31
Autor: Tomasz Pyra
red pisze:
On 2009-06-02 19:48:22 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Nie przy tak małych różnicach.
W dodatku te systemy raczej bazują na nagłych zmianach prędkości obrotowej, a nie na stałej różnicy prędkości między osiami.

Jedyny system który bardzo nie lubi nawet tak niewielkiej różnicy obwodu koła to zblokowany międzyosiwo napęd 4x4.

Data: 2009-06-03 19:40:41
Autor: red
On 2009-06-02 23:54:31 +0200, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

Nie przy tak małych różnicach.
W dodatku te systemy raczej bazują na nagłych zmianach prędkości obrotowej, a nie na stałej różnicy prędkości między osiami.

Fakt, przy tak małej różnicy pewnie nie będzie problemu. Ale z ASRem sytuację widziałem u kumpla i wariował cały czas, tylko różnica rozmiaru opon była większa.

Data: 2009-06-08 04:23:44
Autor: Michał
red <red@redplanet.com> napisał(a):
On 2009-06-02 23:54:31 +0200, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

> [...]

Fakt, przy tak małej różnicy pewnie nie będzie problemu. Ale z ASRem sytuację widziałem u kumpla i wariował cały czas, tylko różnica rozmiaru opon była większa.

u mnie w safrane wariował ABS - jak uszkodziłem zimówki i miałem na chwile co¶ tam założone, tz. zajmował sie dziwnymi rzeczami zamiast normalnie hamować na zakrętach to dziobał cały czas.

pozdrawiam.

Data: 2009-06-02 19:55:32
Autor: J.F.
On Tue, 2 Jun 2009 19:45:14 +0200,  Malgorzata K. wrote:
Do mojego autka potrzebuje oponek uzywanych 175/65 R14.
[...]
Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka - zaproponowal mi zalozenie 180/65 R14.
Czy to sie 'kupy' trzyma, czy tak mozna?

Zazwyczaj mozna - to tylko 5 mm roznicy w szerokosci, a moze nawet
mniej, bo w gumie nie da sie precyzji osiagnac.

Oczywiscie gdzies jest granica i za duza opona w koncu bedzie o cos
obcierac. Mysle ze u Ciebie jest jeszcze daleko od tej granicy.

Ale tak z innej beczki .. moze czas pomyslec o jakims podreperowaniu
budzetu czy limicie kredytowym ? Jedziesz w trase .. co bedzie jak
gwozdzia zlapiesz, albo trzeba bedzie oleju dolac ..

J.

Data: 2009-06-02 20:38:44
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:ehpa25p7tpovuiul261rum7t7c1jehch7n4ax.com...

Ale tak z innej beczki .. moze czas pomyslec o jakims podreperowaniu
budzetu czy limicie kredytowym ? Jedziesz w trase .. co bedzie jak
gwozdzia zlapiesz, albo trzeba bedzie oleju dolac ..

Z olejem nie mam problemu, a w bagaznyku mam zapas, jesli chodzi o kola.
Plyn chlodniczy tez :) Do spryskiwaczy rowniez :-)
Kogut pomaranczowy tez sie znajdzie.
Dalej mam wymieniac wyposazenie auta? ;-))))
Ponadto podnosnik, klucze do opon, kamizelke (-ki)
A i ostatni krzyk mody - pianke.

Obym nigdy jednak po trasie nie musiala wymianiac kola.
 Jakos nie mam na to ochoty :)

Malgosia

Data: 2009-06-02 21:02:43
Autor: 'Tom N'
Malgorzata K. w <news:h03rke$14v$1inews.gazeta.pl>:

[...]

A drugi silnik i inne akcesoria eksploatacyjne?

Pytam, bo podobno kapitan Granada się swego złomu wyzbył... ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-06-02 21:27:01
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci
A drugi silnik i inne akcesoria eksploatacyjne?

Pierwszego nie kojarze w moim aucie (poza glownym, z kucykami),
a drugie: moga byc zarowki i bezpieczniki? ;-)

Malgosia

Data: 2009-06-02 21:46:19
Autor: Tomasz Pyra
Malgorzata K. pisze:

Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka - zaproponowal mi zalozenie
180/65 R14.

Generalnie nie ma opon do samochodów w takim rozmiarze.
Jeżeli faktycznie to s± opony w tym rozmiarze (szeroko¶ć 180), to upewnij się czy to opony do samochodów, czy ich indeks prędko¶ci i no¶no¶ci jest dobry.

Żeby¶ nie kupiła czego¶ przeznaczonego do wózków widłowych itp...

Popularne rozmiary to np. 185/65R14 i jeżeli 175/65R14 to rozmiar standardowy, to takie trochę większe 185 spokojnie możesz założyć.

Data: 2009-06-02 22:01:12
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:h04046$656$1nemesis.news.neostrada.pl...
Malgorzata K. pisze:

[...]

Hahahaha, mowilam, ze sie nie znam i pomieszalam numerki.
Caly czas sie zastanawialam, dlaczego gosciu mowil  "o 1cm szersze",
jak mi to nie pasowalo z cyfr i porownania :)

Popularne rozmiary to np. 185/65R14 i jeżeli 175/65R14 to rozmiar standardowy, to takie trochę większe 185 spokojnie możesz założyć.

Czyli na os napedowa ma byc rozmiar przewidziany, jak zwykle, a na druga moga byc wieksze?
Chyba po Waszych radach lykne to rozwiazanie.

Dzieki wielkie

Malgosia

Data: 2009-06-02 22:10:33
Autor: Tomasz Pyra
Malgorzata K. pisze:

Czyli na os napedowa ma byc rozmiar przewidziany, jak zwykle, a na druga moga byc wieksze?

To w zasadzie obojętne.

Chociaż na przedni± o¶ dla ¶więtego spokoju załóż te w seryjnym rozmiarze, bo większe to zawsze większa szansa że na jakim¶ zakręcie na wybojach gdzie¶ obetrze o błotnik czy co¶ (chociaż przy 1cm szeroko¶ci małe szanse).

Chyba po Waszych radach lykne to rozwiazanie.

Jazda z oponami różnej szeroko¶ci jest też upierdliwa w koleinach, chociaż 1cm szeroko¶ci to nie będzie jaka¶ tragedia.

Data: 2009-06-03 10:17:15
Autor: Czabu
[OT] Re: pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Użytkownik "Malgorzata K." <jar-jar@usun.to.z.tego.adresu.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h03ofg$ehk$1inews.gazeta.pl...
Witajcie, mam pytanie a ze sie na tym KOMPLETNIE nie znam,
wiec uderzam w ostatnia deske ratunku i wyrocznie, czyli Was...

Do mojego autka potrzebuje oponek uzywanych 175/65 R14.
Obecnie nie stac mnie na nowki.
<..>
po W-wie, wiec auto mi zbedne.
Ale na najblizszy dlugi weekend trasa do Swinoujscia i lekki myk za dotychczasowa granice. Wiec kawalek.
O powrocie nie wspomne.

To może warto pomy¶leć o poci±gu? Zaoszczędzisz na paliwie i będziesz miała fundusze na opony ;-)
Najtańsze _nowe_ opony w tym rozmiarze można kupic za mniej niż 140 za sztukę. Ile kosztuj± Cię te używki i wymiany u wulkanizatora? Jeste¶ pewna, że Cię na to stać?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-06-03 11:06:10
Autor: J.F.
[OT] Re: pytanie o opony, czy mozna wieksza?
Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h05c66$h64$1mx1.internetia.pl...
To może warto pomy¶leć o poci±gu? Zaoszczędzisz na paliwie i będziesz miała fundusze na opony ;-)

Cos podobnego tez sugeruje ..

Najtańsze _nowe_ opony w tym rozmiarze można kupic za mniej niż 140 za

Ale _najtansze_ opony moga sie okazac bardzo drogie :-)

J.

Data: 2009-06-03 13:00:30
Autor: Czabu
[OT] Re: pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h05ee0$arm$1news.onet.pl...
[...]

Te najtańsze (do 140zł), o których piszę, to m.in. Dębica, Barum, Dayton więc jako¶ć nie będzie najgorsza i do takiej jazdy jak± uprawia autorka w±tku w zupełno¶ci starcz±. Może jakie¶ chińskie wyroby można kupić jeszcze taniej, ale tego nawet nie sprawdzałem.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-06-03 19:46:53
Autor: red
On 2009-06-03 13:00:30 +0200, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

Te najtańsze (do 140zł), o których piszę, to m.in. Dębica, Barum, Dayton więc jakość nie będzie najgorsza i do takiej jazdy jaką uprawia autorka wątku w zupełności starczą. Może jakieś chińskie wyroby można kupić jeszcze taniej, ale tego nawet nie sprawdzałem.

140 zł to już wręcz majątek :) Nawet nie taka chińszczyzna:
Nokian NRHi 175/65R14 82H - 80zł
Goodride H 600 185/65R/14 86 H - 118zł

Data: 2009-06-03 20:42:47
Autor: Czabu

Użytkownik "red" <red@redplanet.com> napisał w wiadomości news:h06cue$6eo$1inews.gazeta.pl...

Wystarczy jakąś porównywarkę cen zapuścić. Oczywiście takie opony tak jak napisałeś - do jazdy raczej spokojnej :)

Rzeczywiście, na spokojnie popatrzyłem na alledrogo i wyszukiwarki cen... 140zł to wręcz drogo ;-)
Tym bardziej nie rozumiem druciarstwa z uĹĽywanymi oponami.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-06-03 21:50:53
Autor: Tomasz Pyra
Czabu pisze:

[...]

Używane opony w jeszcze całkiem przyzwoitym stanie można dostać za np. 30-40zł, czyli 120-160zł za komplet.
Jak się uda za 50zł przełożyć i wyważyć, to wychodzi całkiem korzystnie.

Data: 2009-06-03 22:12:51
Autor: Czabu

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h06kor$1f1$1nemesis.news.neostrada.pl...

Używane opony w jeszcze całkiem przyzwoitym stanie można dostać za np. 30-40zł, czyli 120-160zł za komplet.
Jak się uda za 50zł przełożyć i wyważyć, to wychodzi całkiem korzystnie.

Być może. Ja etap kupowania używanych opon mam już dawno za sobą. Za każdym podejściem dokładałem do interesu czas i pieniądze. Zawsze coś było nie w porządku. Jakbym nie liczył, mnie się bardziej opłaca kupić opony nowe. Spora część znajomych, którzy mnie namawiali na zakup używek bo "od zawsze" na takich jeździli i im się "opłacało", też już się w to nie bawi.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-06-07 17:18:15
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.06.2009 Czabu <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał/a:

To może warto pomy¶leć o poci±gu? Zaoszczędzisz na paliwie i będziesz miała fundusze na opony ;-)

Nie znam takiego poci±gu, który pozwoli na takie oszczędno¶ci, ani na
oszczędno¶ci w ogóle. Jad±c sam z Kalisza do Warszawy płacę taniej za
paliwo niż za poci±g, nie mówi±c już o wycieczce 4-5 osób w 1 aucie.
Jedynie porównanie osoby jadacej samotnie vs maj±cej zniżkę na pkp.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

pytanie o opony, czy mozna wieksza?