pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Data: 2009-06-02 19:48:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
pytanie o opony, czy mozna wieksza?
Malgorzata K. wydusi³ z siebie te s³owy:
\

Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka -
zaproponowal mi zalozenie
180/65 R14.

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon s±dze, ze nie .. to mozna.
Ró¿nica nie jest wielka, a jak masz na napêdzanej osi oryginalny rozmiar ... to tym bardziej.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-06-02 20:39:05
Autor: Malgorzata K.
pytanie o opony, czy mozna wieksza?

U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h03olb$ffm$1inews.gazeta.pl...

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon s±dze, ze nie .. to mozna.
Ró¿nica nie jest wielka, a jak masz na napêdzanej osi oryginalny rozmiar ... to tym bardziej.

Dzieki wielkie za odpowiedz

malgosia

Data: 2009-06-02 23:50:20
Autor: red
On 2009-06-02 19:48:22 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

jak nie masz ESP w swoim aucie, a po rozmiarze opon sÄ…dze, ze nie .. to mozna.

Podobnie z ASR - różne prędkości toczenia i cały czas będzie widział uślizg osi.

Nie jestem też pewien, czy nie będzie problemu z ABSem także.

Data: 2009-06-02 23:54:31
Autor: Tomasz Pyra
red pisze:
On 2009-06-02 19:48:22 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Nie przy tak małych różnicach.
W dodatku te systemy raczej bazują na nagłych zmianach prędkości obrotowej, a nie na stałej różnicy prędkości między osiami.

Jedyny system który bardzo nie lubi nawet tak niewielkiej różnicy obwodu koła to zblokowany międzyosiwo napęd 4x4.

Data: 2009-06-03 19:40:41
Autor: red
On 2009-06-02 23:54:31 +0200, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

Nie przy tak małych różnicach.
W dodatku te systemy raczej bazują na nagłych zmianach prędkości obrotowej, a nie na stałej różnicy prędkości między osiami.

Fakt, przy tak małej różnicy pewnie nie będzie problemu. Ale z ASRem sytuację widziałem u kumpla i wariował cały czas, tylko różnica rozmiaru opon była większa.

Data: 2009-06-08 04:23:44
Autor: Micha³
pytanie o opony, czy mozna wieksza?
red <red@redplanet.com> napisa³(a):
On 2009-06-02 23:54:31 +0200, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

> [...]

Fakt, przy tak małej różnicy pewnie nie będzie problemu. Ale z ASRem sytuację widziałem u kumpla i wariował cały czas, tylko różnica rozmiaru opon była większa.

u mnie w safrane wariowa³ ABS - jak uszkodzi³em zimówki i mia³em na chwile co¶ tam za³o¿one, tz. zajmowa³ sie dziwnymi rzeczami zamiast normalnie hamowaæ na zakrêtach to dzioba³ ca³y czas.

pozdrawiam.

--

pytanie o opony, czy mozna wieksza?