pytanie o opony, czy mozna wieksza?

Data: 2009-06-02 21:46:19
Autor: Tomasz Pyra
pytanie o opony, czy mozna wieksza?
Malgorzata K. pisze:

Jako, ze nie moze dla mnie zdobyc tej drugiej parki, wciaz szuka - zaproponowal mi zalozenie
180/65 R14.

Generalnie nie ma opon do samochodów w takim rozmiarze.
Jeżeli faktycznie to są opony w tym rozmiarze (szerokość 180), to upewnij się czy to opony do samochodów, czy ich indeks prędkości i nośności jest dobry.

Żebyś nie kupiła czegoś przeznaczonego do wózków widłowych itp...

Popularne rozmiary to np. 185/65R14 i jeżeli 175/65R14 to rozmiar standardowy, to takie trochę większe 185 spokojnie możesz założyć.

Data: 2009-06-02 22:01:12
Autor: Malgorzata K.

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h04046$656$1nemesis.news.neostrada.pl...
Malgorzata K. pisze:

[...]

Hahahaha, mowilam, ze sie nie znam i pomieszalam numerki.
Caly czas sie zastanawialam, dlaczego gosciu mowil  "o 1cm szersze",
jak mi to nie pasowalo z cyfr i porownania :)

Popularne rozmiary to np. 185/65R14 i jeżeli 175/65R14 to rozmiar standardowy, to takie trochę większe 185 spokojnie możesz założyć.

Czyli na os napedowa ma byc rozmiar przewidziany, jak zwykle, a na druga moga byc wieksze?
Chyba po Waszych radach lykne to rozwiazanie.

Dzieki wielkie

Malgosia

Data: 2009-06-02 22:10:33
Autor: Tomasz Pyra
Malgorzata K. pisze:

Czyli na os napedowa ma byc rozmiar przewidziany, jak zwykle, a na druga moga byc wieksze?

To w zasadzie obojętne.

Chociaż na przednią oś dla świętego spokoju załóż te w seryjnym rozmiarze, bo większe to zawsze większa szansa że na jakimś zakręcie na wybojach gdzieś obetrze o błotnik czy coś (chociaż przy 1cm szerokości małe szanse).

Chyba po Waszych radach lykne to rozwiazanie.

Jazda z oponami różnej szerokości jest też upierdliwa w koleinach, chociaż 1cm szerokości to nie będzie jakaś tragedia.

pytanie o opony, czy mozna wieksza?