pytanie o plyte glowna AsRock

Data: 2009-06-03 11:41:41
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
Witam!

Planuje zlozyc sobie komputer do pracy z grafika 2D. Monitor juz mam. Zalozenie jest takie, ze komp ma byc tani, jak najtanszy. Stad zainteresowalem sie plyta glowna AsRock A780GXH/128M ktora ma wbudowana karte graf. z wyjsciem DVI. Wyposarzenie ma super, cena tez jest bardzo dobra - 260zl.
Do tej pory uzywalem wylacznie plyt Asusa i nigdy nie mialem z nimi problemow. Podobno Asrock jest wlasnoscia Asusa - cokolwiek to moze oznaczac...

Pytanie do Was - jakie macie doswiadczenia z firma AsRock? A moze ktos z Was zna dokladnie ten model plyty gl?

Pozdr.

Data: 2009-06-03 12:29:42
Autor: OMSON
quent pisze:

Pytanie do Was - jakie macie doswiadczenia z firma AsRock? A moze ktos z Was zna dokladnie ten model plyty gl?

Mam co prawda model 4Core1333FullHD z ATI x1250(pod LGA775) ale jestem z niej bardzo zadowolony (idzie nawet jakieś OC uskuteczniać). Model, który wybrałeś ma nowsza grafikę i mostki pn/pd, myślę że to dobry wybór za niska cenę. Pod grafikę 2D jako tania baza spokojnie sie nada.

Wbrew obiegowej opinii ASRock to nie jest totalna kupa a na potwierdzenie powiem, że mam w pracy sporą partię pecetów pracujących na kilku generacjach tych płyt już od lat (najstarsze 6 lat 10/24h). Na 50 jednostek posypało sie może z 2-3 sztuki (a komputery wyposażone są w najtańsze zasilacze Megabajta itp zasilaczopodobne urzadzenia). Nie chce tutaj zachwalać tej marki ale statystyka mówi sama za siebie (jesli ktoś narzeka, że coś mu zdechło to trzeba brać poprawkę, że sprzęt każdej marki może trafić się wadliwy bez względu na renomę marki).

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-03 14:50:43
Autor: Doxent
[...]

asrock miał swego czasu dobre płyty (pierwsza seria z i845 na zielonym laminacie) ale na mojej złej opinii przeważyła niechlubna seria z i865 oraz modele k8upgrade-nf3 (turkusowy laminat). Awaryjność prawie 100%. Całkiem sporo podniesionych kondensatorów po 2-3 latach pracy. Przegrzewające się mostki i przetwornice napięcia oraz niechlubne wynalazki w stylu AGI itp. Całkiem sporo powalonych zasilaczy. Stwierdziłem, że lepiej nie oszczędzać i dorzucić np 50zł do bardziej markowego producenta. Z resztą ceny i jakość podobna ale niesmak po Asrocku pozostaje.

Data: 2009-06-03 21:41:48
Autor: Przemek
Doxent wrote:
[...]

Fakt k8upgrade porazka , ale gigabyte na nf3 tez padaly masowo u mnie
po  okolo 3 latach pracy , nie wiem czy nvidia cos nie spiep... w chipsecie bo 90% padow tych plyt to uszkodzone chipsety

Całkiem sporo podniesionych kondensatorów po 2-3 latach pracy.
Zgadza sie , ale jest maly plusik z punktu widzenia serwisanta -mozna zarobic na wymianie kondensatorow :)

[...]

Duzy plus ze serwis asrocka praktycznie zawsze wymienia plyte na nowa a nie bawi sie tak jak bardziej markowi producenci
w naprawy ktore nie zawsze sie do konca udaja.

pzdr

Data: 2009-06-04 09:43:43
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
Rozmawiam ze znajomymi, ktorzy jednak polecaja albo Asus'a albo Gigabyte'a zamiast AsRocka, ktorego wybralem.

Tu jest AsRock:
http://sklep.e-project.net.pl/product_info.php?products_id=29954

A tu reszta:
http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m4a78-vm.865.344747.html?external=ceneo
http://www.agito.pl/socket-940-am2/gigabyte-ga-ma78gm-ds2h.865.340159.html?external=ceneo
http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m3a78-vm.865.337135.html?external=ceneo
http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m2n68-vm.865.341805.html?external=ceneo
http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m4a78-em.865.343405.html?external=ceneo

Ktora, wg Was z tej "reszty" jest bardziej warta uwagi od tego Asrocka?
Plyty maja wbudowane karty graficzne. Nie bardzo jednak orientuje sie ktory uklad jest dobry a ktory slaby...

Prosze o Wasza pomoc!

Pozdr.

Data: 2009-06-04 11:03:29
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 4 Jun 2009 09:43:43 +0200, quent napisał(a):

[...]

Wszystko to płyty na tym samym chipsecie z  wbudowaną grafiką HD 3200
(bardzo przyzwoitą). Różnice w cenie nie są wielkie więc ja bym wybrał coś
z gigabyta lub asusa. Różnice w ilości złącz/interfejsów jakości układu
dźwiękowego - według zapotrzebowania.

Data: 2009-06-04 13:06:27
Autor: quent
[...]

Ta http://www.agito.pl/socket-940-am2/asus-m2n68-vm.865.341805.html?external=ceneo
jest na innym chipsecie.
I ma Gforce'a wbudowanego...

Nie wiem czy to wada czy zaleta :-)

Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

Pozdr.

Data: 2009-06-04 13:12:20
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:06:27 +0200, quent napisał(a):

[...]

Wada.

Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

A to zależy co podłączysz do wyjścia dźwięku ;)

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-06-04 13:26:53
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
A to zależy co podłączysz do wyjścia dźwięku ;)

Bynajmniej nie oscyloskop ;-)

Robilem ostatnio test. Podlaczylem do kompa 2 karty na PCI.
1. SB Live starusienki z wyjsciem cyfrowym coax
2. M-audio wiec nie w kij dmuchal ;-)

Podlaczone to bylo do wzmaka po cyfrze.
Glosniki to JBL LX 2003 oraz dodatkowo testowalem na monitorach studyjnych

Roznice byly... tak subtelne ze nie warto sie rozpisywac.

Pozdr.

Data: 2009-06-04 14:08:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:26:53 +0200, quent napisał(a):

[...]

Ale Live mimo wieku bezlitośnie pomiata wszelkimi integrami i różnice na
pewno nie są subtelne :)

Data: 2009-06-04 14:15:02
Autor: maX

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:mm3uzyr8ljhz.c72dx920r9uq$.dlg40tude.net...
[...]

quent chyba pisze o dźwięku puszczonym po cyfrze / coax. Tam rzeczywiscie nie ma prawa być różnicy, w przeciwieństwie do toru analogowego.

Data: 2009-06-04 13:17:58
Autor: Leszek K.
[...]

Ja bym się trzymał AMD 780G. Bardzo udany chipset i grafika przyzwoita.

Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

Między ALC889A z 888 spora różnica. Usłyszysz.

Data: 2009-06-04 18:58:55
Autor: news.home.net.pl
pytanie o plyte glowna AsRock
Dzwiek bez roznicy, roznicy sie nie uslyszy przeciez...

Między ALC889A z 888 spora różnica. Usłyszysz.

Tzn, ktora kosc lepsza? 889A czy 888?

Pozdr.

Data: 2009-06-04 13:14:58
Autor: maX

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4a277b7b$1news.home.net.pl...
[...]

Zintegrowane karty grafiki i tak nie nadają sie do nowszych gier, a we wszystkich innych zastosowaniach nie ma między nimi większych różnic (jedynie poziom akceleracji HD Video, ale przy mocy współczesnych CPU to pomijalna sprawa). Możesz rozpatrzyć też np. to:
http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=15245&katid=59

Data: 2009-06-04 13:20:38
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
pomijalna sprawa). Możesz rozpatrzyć też np. to:
http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=15245&katid=59

Dzieki ale ona nie ma hdmi a zapomnialem napisac ze to musi miec.

Pozdr.

Data: 2009-06-05 00:48:44
Autor: Michal Lukasik
Dnia 4.6.2009, quent napisał(a):

pomijalna sprawa). Możesz rozpatrzyć też np. to:
http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=15245&katid=59

Dzieki ale ona nie ma hdmi a zapomnialem napisac ze to musi miec.

http://allegro.pl/search.php?string=HDMI+DVI&closed=1&category=497
Nie wystarczy?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-06-05 07:43:13
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
Data: 2009-06-04 13:02:18
Autor: kamil

"Doxent" <doxent@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h05rjb$g0i$1inews.gazeta.pl...

[...]

To akurat byla kwestia dostawcy kondensatorow, ktory dal ciala i sporo producentow mialo z tego powodu problemy. Delle z przelomu 2004/2005 roku tez padaly masowo po 2-3 latach, kilkadziesiat plyt glownych wymienionych w ramach rozszerzonej gwarancji.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-04 13:03:34
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h08d4a$ri4$1inews.gazeta.pl...

[...]

*wymienionych w mojej pracy zapomnialem dodac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-04 21:00:54
Autor: OMSON
Doxent napisał(a):

asrock miał swego czasu dobre płyty (pierwsza seria z i845 na zielonym
To właśnie te. :)
laminacie) ale na mojej złej opinii przeważyła niechlubna seria z i865
Tych nie posiadamy aż tak wiele w pracy ale osobiście podkręciłem na takiej Celerona D 2,4GHz @ 3,6GHz i chodzi już przeszło 2,5 roku w takich ustawieniach (oddałem ją siostrzeńcowi) :) Dodam tylko, że wersja i865G wypadała dużo gorzej od i865PE, na której podkręciłem tego Celerona (mała elastyczność OC, w zasadzie bardzo niewielka).

Pzdr, OMSON

Data: 2009-06-04 13:19:02
Autor: ::: Matravers. Ltd :::
pytanie o plyte glowna AsRock
zainteresowalem sie plyta glowna AsRock A780GXH/128M ktora ma wbudowana
karte graf. z wyjsciem DVI.

Z mojego doświadczenia wynika (też jestem grafikiem 2D), że katra graficzna na płycie, nawet najlepsza jest zawsze gorszym rozwiązaniem niż najtańsza, przestarzała karta na śledziu. Przemyśl to,  bo wszystko działa ok do puki nie brakuje ramu (a karta z niego przecież korzysta)

Pozdrawiam
www.matravers.pl

Data: 2009-06-04 13:34:25
Autor: maX

Użytkownik "::: Matravers. Ltd :::" <webmaster@matravers.eu> napisał w wiadomości news:h08b6d$bhd$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie przesadzaj. W kartach zintegrowanych zawsze można wybrac ile ma być przydzielane dla karty z RAMu. I jak się nie gra, to wystarczy 16-64 MB. Przy 2GB RAM utrata 64MB to raczej pomijalna sprawa. A przy 4GB i Windows 32-bit, to chyba wogóle nie ma znaczenia, bo pamięć powyżej 3.3 GB i tak jest niedostepna dla systemu, a to AFAIR z tej części jest alokowany VRAM dla grafy.
A w integrach Intela to chyba wogóle jest "dynamic allocating" i karta pobiera tylko tyle ile akurat jestjej potrzebne.

Data: 2009-06-04 13:39:54
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
Nie przesadzaj. W kartach zintegrowanych zawsze można wybrac ile ma być przydzielane dla karty z RAMu. I jak się nie gra, to wystarczy 16-64 MB.

Ja nie gram akurat.
Do gier kupie sobie kiedys konsole ;-)

Pozdr

Data: 2009-06-05 14:32:34
Autor: robot
::: Matravers. Ltd ::: pisze:

Z mojego doświadczenia wynika (też jestem grafikiem 2D), że katra graficzna na płycie, nawet najlepsza jest zawsze gorszym rozwiązaniem niż najtańsza, przestarzała karta na śledziu.

Dlaczego?

pozdrawiam

Data: 2009-06-08 12:29:22
Autor: Gienek7000
> [...]

karta na śledziu. Przemyśl
> to,  bo wszystko działa ok do puki nie brakuje ramu (a karta z niego

Nie te czasy.

Fakt, ostatni raz taką konfigurację testowałem z 10 lat temu więc
niepotrzebnie pisałem, że zawsze.
Chodziło mi raczej o to, że łatwiej kupić płytę + nawet najtańszą kartę niż
ograniczać się tylko do płyt z kartą. Większy wybór i pewnie niższa cena

pytanie o plyte glowna AsRock