pytanie o plyte glowna AsRock

Data: 2009-06-04 13:19:02
Autor: ::: Matravers. Ltd :::
pytanie o plyte glowna AsRock
zainteresowalem sie plyta glowna AsRock A780GXH/128M ktora ma wbudowana
karte graf. z wyjsciem DVI.

Z mojego doświadczenia wynika (też jestem grafikiem 2D), że katra graficzna na płycie, nawet najlepsza jest zawsze gorszym rozwiązaniem niż najtańsza, przestarzała karta na śledziu. Przemyśl to,  bo wszystko działa ok do puki nie brakuje ramu (a karta z niego przecież korzysta)

Pozdrawiam
www.matravers.pl

Data: 2009-06-04 13:34:25
Autor: maX

Użytkownik "::: Matravers. Ltd :::" <webmaster@matravers.eu> napisał w wiadomości news:h08b6d$bhd$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie przesadzaj. W kartach zintegrowanych zawsze można wybrac ile ma być przydzielane dla karty z RAMu. I jak się nie gra, to wystarczy 16-64 MB. Przy 2GB RAM utrata 64MB to raczej pomijalna sprawa. A przy 4GB i Windows 32-bit, to chyba wogóle nie ma znaczenia, bo pamięć powyżej 3.3 GB i tak jest niedostepna dla systemu, a to AFAIR z tej części jest alokowany VRAM dla grafy.
A w integrach Intela to chyba wogóle jest "dynamic allocating" i karta pobiera tylko tyle ile akurat jestjej potrzebne.

Data: 2009-06-04 13:39:54
Autor: quent
pytanie o plyte glowna AsRock
Nie przesadzaj. W kartach zintegrowanych zawsze można wybrac ile ma być przydzielane dla karty z RAMu. I jak się nie gra, to wystarczy 16-64 MB.

Ja nie gram akurat.
Do gier kupie sobie kiedys konsole ;-)

Pozdr

Data: 2009-06-05 14:32:34
Autor: robot
::: Matravers. Ltd ::: pisze:

Z mojego doświadczenia wynika (też jestem grafikiem 2D), że katra graficzna na płycie, nawet najlepsza jest zawsze gorszym rozwiązaniem niż najtańsza, przestarzała karta na śledziu.

Dlaczego?

pozdrawiam

Data: 2009-06-08 12:29:22
Autor: Gienek7000
> [...]

karta na śledziu. Przemyśl
> to,  bo wszystko działa ok do puki nie brakuje ramu (a karta z niego

Nie te czasy.

Fakt, ostatni raz taką konfigurację testowałem z 10 lat temu więc
niepotrzebnie pisałem, że zawsze.
Chodziło mi raczej o to, że łatwiej kupić płytę + nawet najtańszą kartę niż
ograniczać się tylko do płyt z kartą. Większy wybór i pewnie niższa cena

pytanie o plyte glowna AsRock