pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Data: 2009-09-01 23:36:44
Autor: dxs
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k3mi$kt7$1news.onet.pl...
Witam grupe

Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:

http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz

Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Skopiuj na grupę tekst posta to postaram sie pomóc.

Data: 2009-09-01 22:39:09
Autor: michu
dxs pisze:

[...]

Byłem na tym Air show i tak jak inni widziałem ten wypadek ale z innej perspektywy, byłem też na miejscu katastrofy skąd mam film z miejsca wypadku i bezposrednie wypowiedzi miejscowych ludzi którzy tam przybiegli - końcówki lotu i zderzenia. Sam latam od kilkudziesięciu lat. Su-27 kończył prawą beczkę i jakby półramwersem przechodził do lotu nurkowego, gdzie wydawało się że ma zamiar wyjść figurą podobną do półpętli nisko nad ziemią. przy wejsciu do lotu nurkowego jest zwrócony w kierunku S-W. Po kilku sekundach lotu w tym ustawieniu pilot zaczyna zaciągać samolot do lotu poziomego, ale ten ustawia się na duże kąty natarcia, nie ma jednak dodania "gazu", który temu zaciągnięciu powinien towarzyszyć (czyżby problem z silnikiem?) i Su-27 w ogromnym przeciągnięciu opada ku ziemi. Piloci w tym przeciągnięciu korygują kierunek na bardziej południowy, bo w przeciwnym razie spadliby prosto na domki Janowa. Teraz nisko nad ziemią w lekkim wypłaszczeniu lotu przelatuja ok. 150m od krzyżówki w Małęczynie tuż nad dachami tutejszych domów wprost na ciąg zabudowań usytuowanych kolizyjnie w poprzek jego toru lotu. Nad jedną z bardziej okazałych willi, w której odbywają się akurat chrzciny, pilot wykonuje gwałtowy zwrot w lewo, samolot odchylony ponad 90 stopni zbacza o ok. 25stopni w lewo i ryjąc skrzydłem w ziemi przewala się i wybucha. Ten gwałtowny manewr ratuje od zniszczenia kilka domów, ale pozbawia pilotów możliwości katapultowania się, gdyz samolot nie jest już zwrócony kabiną do góry. Od kolegów dowiedziałem się, że piloci zgłosili wieży brak ciągu i że dostali rozkaz katapultowania. Nie katapultowali się, bo byli moim zdaniem zajęci uchronieniem niewinnych ludzi od śmierci, a później już nie mogli. Pokój ich duszom. Uważam iż byli to bohaterowie, a mieszkańcy Małęczyna powinni im wystawić pomnik za ten manewr poświęcenia, ratujący życie ich rodzinom czy sąsiadom.
Opisałem to na tym forum, bo zbulwersowały mnie wypowiedzi w telewizji pseudoekspertów lotniczych, którzy nie mając nic rzeczowego do powiedzenia w tej sprawie pchają się do komentowania tego zdarzenia w ogólnopolskiej telewizji wypowiadając tzw. "bezpieczne szablony", tylko po to aby sie tam pokazać, a także wypowiedzi ludzi na forach drwiących z tych pilotów. JKL

Data: 2009-09-02 09:03:00
Autor: Grzegorz
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
Hello michu !:
[...]

Miło czytać takie posty, szczególnie takim jak ja - laikom lotniczym.

Dzięki Ci i chwała tym pilotom ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-09-02 09:12:10
Autor: DxS

Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7k49n$m9c$1news.onet.pl...
dxs pisze:

[...]

Byłem na tym Air show i tak jak inni widziałem ten wypadek ale z innej perspektywy, byłem też na miejscu katastrofy skąd mam film z miejsca wypadku i bezposrednie wypowiedzi miejscowych ludzi którzy tam przybiegli - końcówki lotu i zderzenia. Sam latam od kilkudziesięciu lat. /ciach/

Opis zgadza sie z tym co widać na miejscu,
nie wspomina nic o uderzeniu w słup lini energet. co widać na miejscu,   czy samolot sciąl go przed uderzeniem czy już szczątki maszyny... ale tego mógł juz nie widzieć.

Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu półpętli zdołał jeszcze zmienic kierunek lotu po wykonaniu półpętli z NW(Radom-Sadków-publika na lotnisku! tak jak na treningu w piątek)  na SE (Małęczyn Stary)...

Data: 2009-09-02 12:24:33
Autor: J.Kolina
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu

dlaczego niestzrelili? Czego oni ich uczą?

jk

Data: 2009-09-02 16:18:54
Autor: p47

Użytkownik "J.Kolina" <nikkkoko@wpwrp.pl> napisał w wiadomości news:h7lh6i$oac$1news.onet.pl...
Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu

dlaczego niestzrelili? Czego oni ich uczą?

jk

Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))

p47

Data: 2009-09-02 16:28:48
Autor: J.Kolina
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))

To postaram się zrozumieć to tylko w prostych wojskowych słowach mi wytłumacz:
Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by wystrzelić (nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej) zaraz okrzykuje się bohaterami i część ich pamięci?

jkolina

Data: 2009-09-03 11:56:20
Autor: FD
J.Kolina pisze:

Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by wystrzelić (nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej) zaraz

proponuje - wystrzel sie teraz.... najlepiej jak najdalej od kompa z dostepem do netu
bo zal Dxxx sciska jak sie czyta co wypisujesz...
serio..

Data: 2009-09-03 16:36:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.Kolina wrote:
Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))

To postaram się zrozumieć to tylko w prostych wojskowych słowach mi wytłumacz:
Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by wystrzelić

Piszę nie z powodu koliny, który i tak nie pojmie, ale ze względu na myślącą część czytelników...

1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, np. na budynki
2. Piloci katapultują się bardzo niechętnie, bo np. dla pilota myśliwca   katapultowanie często oznacza koniec kariery ze względów zdrowotnych

(nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej)

Nie potrafiłbyś kolina. A nawet jakby ci się udało to i tak byś miał duże szanse nie przeżyć albo zostać roślinką do końca życia.
Przywiąż się do fotela i skocz na d...ę z 3 piętra.

\SK

Data: 2009-09-03 17:01:51
Autor: J.Kolina
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, np. na budynki

LOL. Wdziałeś wysokość? 130m
Na jakie budynki miałby spaść? Kup se zumi i zobacz

jk

Data: 2009-09-03 18:38:10
Autor: FD
J.Kolina pisze:
1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, np. na budynki

LOL. Wdziałeś wysokość? 130m
Na jakie budynki miałby spaść? Kup se zumi i zobacz

nono miszcz internetu wszystko w zumi (pewnie własnym... kupionym) dojzał!!
SZACUN!

z ciekawosci mozesz mi podac linka do swojego profilu na naszej-klasie?

pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu