Data: 2009-09-02 16:51:29 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik michu napisał:
Witam grupe Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że fotele podniosą ich w górę. -- Darek |
|
Data: 2009-09-02 17:15:59 | |
Autor: Andrzej | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl... Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że fotele podniosą ich w górę. ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl program pokazow ponoc mial sie schowac za drzewami i wyleciec po drugiej stronie, na ile slowa jakiegos polskiego lotnika z lozy honorowej mozna uznac za istotne to nie wiem wiem jedno http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/248977069 ale jak kazda informacje nalezy mocno zweryfikowac zeby nie bylo, ze zgubila ich brawura i chec pokazania jacy to nia ASi są narazie hipotezy tragedi sa rozne, ogolnie jest kilka wariantow ktory obierze komisja pewnie sie z czasem dowiemy w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo wyzszy ranga i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie |
|
Data: 2009-09-02 17:31:32 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik Andrzej napisał:
w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy Nie organizm pilota bo w trakcie pokazu nie było żadnego błędu technicznego w pilotażu. Błędem była sama decyzja wykonania pokazu w tych warunkach i tej formie - jeśli ja zrezygnowałem z jazdy do Radomia ze względu na pogodę i silny wiatr (kto lubi jak go na szosie wiatr przestawia, kto lubi jak mu na pokazach za kołnierz cieknie i łeb urywa?) to tej mijanki może nie należało robić albo chociaż przyjąć znacznie większą separację niż normalnie przy dobrej pogodzie latali. A polecieli jak w spokojnym powietrzu i wystarczyła jedna złośliwa turbulencja. -- Darek |
|
Data: 2009-09-02 18:22:47 | |
Autor: dxs | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl Dziennikarze wypisują bzdury tutaj, ślizg na ogon z flarami był zaplanowany ale znacznie wyżej i bliżej lotniska, przyczyna niedzielnego crash-u było zupełnie coś innego.. Nie mógł wlecieć za drzewa ani się tam schować bo to nie jest czołg. Tam jest wieś - Janów się nazywa, taka luźna zabudowa podmiejska... ja np. usłyszałem w skanerze:"NIE RABOTAJET" wypowiadane dosyć spokojnym głosem wśród innych mniej zrozumiałych słow.... |
|
Data: 2009-09-02 21:05:54 | |
Autor: Andrzej | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7m695$b21$1atlantis.news.neostrada.pl...
rzeczywiscie ten filmik nic nie wnosi http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/300539453 http://forum.echodnia.eu/index.php?s=34474605ed69ab6d87f00e6846411e2b&showtopic=47203&st=0&p=255745&#entry255745 ale komentarze ponizej bezcenne skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac? niby doswiadczenia ukrainy, paryza owszem fajnie by bylo przejechac zrobic furrore szal, powalic ludzi na kolana kunsztem pilotazu ale to tylko maszyna ktora potrafi zawiesc, jak zawiedli piloci to moim skromnym zdaniem glowna przyczyna mogly byc naciski i stan psychiczny pilotow dobrze wiemy ze pilot jak i kierowca czy ktokolwiek bedac pod presja nie dokonuje racjonalnych decyzji co wiarze sie z popelnianiem bledow |
|
Data: 2009-09-02 21:44:37 | |
Autor: dxs | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu | |
skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac? Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia: http://fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267 |
|
Data: 2009-09-02 21:57:26 | |
Autor: Andrzej | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu | |
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7miif$elv$1nemesis.news.neostrada.pl... Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia: zawsze mnie zastanawialo co mozna stwierdzic z miazgi samolotu ktory spadnie na ziemie czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos tylko ze na awarie dane urzadzenia wplywaja posrednie nie da sie wszystkiego wpiac pod czujniki i rejestrowac gorzej jak sie okaze ze wadliwe jest oprogramowanie i komputer |
|
Data: 2009-09-03 17:00:14 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu | |
Andrzej wrote:
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7miif$elv$1nemesis.news.neostrada.pl... Specjaliści potrafią powiedzieć bardzo wiele. Można stwierdzić jak dana część została zniszczona (czy np. złamałą się przed pożarem, czy w trakcie, w jakim kierunku działały siły, czy to efekt uszkodzenia na skutek nagłego przeciążenia czy zmęczenia materiału, itd). Jak w silnik wpadł ptak to przyklejone resztki pozostaną nawet po pożarze (skoro eksperci są w stanie stwierdzić czy i czym podpalono doszczętnie spalony budynek, to tymbardziej zostanie wystarczajaco dużo resztek ptaka). czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos Skrzynka nic nie mówi, ona zawiera dane. Od zrozumienia tych danych i wyciągnięcia wniosków są ludzie. Np. mamy zarejestrowaną akcję pilota na drążek, wyliczoną (fly-by-wire) komendę dla powierzchni sterujących i faktyczne wychylenie tych powierzchni. Jeśli teraz widać że np. akacja pilota oznaczała symetryczne wychylenie lotek, komenda systemów fly-by-wire była też symetryczna a faktyczne wychylenie asymetryczne to jest to bardzo konkretna wskazówka. Jeśli natomiast w ww. sytuacji już sama komenda z fly-by-wire była asymetryczna to wskazuje to na zupełnie co innego.
Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i serwis musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej maszynie). A z zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć sekwencję danych wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada dziwnie bez sensu. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-09-03 16:57:24 | |
Autor: Andrzej | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu | |
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:qd05n6-6t2.ln1bozon.softax.pl... Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i serwis musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej maszynie). A z zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć sekwencję danych wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada dziwnie bez sensu. rzeczywiscie teraz mi to wszystko rozjasniles dzieki bo zawsze mialem jakies watpliwosci przy okazji p[rzypomnialo mi sie jak to jest naprawde |
|
Data: 2009-09-03 03:37:34 | |
Autor: p47 | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl... Użytkownik michu napisał: Witam grupe Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że fotele podniosą ich w górę. ___________________________________________ Weź pod uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP, 15, czy 25 KV, jak i przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla człowieka "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci. p47 |
|
Data: 2009-09-03 08:25:24 | |
Autor: Marex | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
p47 <go@wp.pl> napisał(a):
hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxN jAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpzmoze > byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?Kręciłem pokaz na sporym zoomie, teraz spróbuję coś wypatrzyć czy zachowanie samolotu mogło wskazywać na zanik ciągu, awarię dopalacza.. Oczywiscie jestem tylko amatorem lotnictwa. Spróbuję się podzielic tym zapisem lotu(do chwili znikniecia za drzewami. Marex -- |
|
Data: 2009-09-03 22:40:39 | |
Autor: Marex | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Marex <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
p47 <go@wp.pl> napisał(a): > > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał wwiadomości > news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl...tekscie > > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie > > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz > > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?człowieka > "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci. Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na wyjsciu silnik(i) cos mocno kopcily. Ponieważ był duzy zoom, a tłum falowal wokół, ostatnie przeciągniecie za las nie nakreciłem. http://www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM > -- |
|
Data: 2009-09-04 02:08:05 | |
Autor: Andrzej | |
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu | |
Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7pgl7$qhe$1inews.gazeta.pl... Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na wyjsciu naszym domniemaniem kopcenie wystepuje przy dodawaniu gazu tak? bo sa tez przeloty o stalej predkosci przy ktorych nic nie widac poza tym chwilowe dodanie gazu lub odjecie przeciez tez da krotkotrwala chmurke dymu tylko czego to moze dowodzic? nie sadze ze da sie wizulanie z tego cos wywnioskowac no pozatym ze nie dymily wcale ale pytanie czy musilay nawet na dopalaczach gdzie paliwo jest wypalane na maxa? |
|