Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Data: 2009-09-02 16:51:29
Autor: Dariusz K. Ładziak
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
Użytkownik michu napisał:
Witam grupe

Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:

http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że fotele podniosą ich w górę.

--
Darek

Data: 2009-09-02 17:15:59
Autor: Andrzej
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl...

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
fotele podniosą ich w górę.


ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl program pokazow
ponoc mial sie schowac za drzewami i wyleciec po drugiej stronie, na ile slowa jakiegos
polskiego lotnika z lozy honorowej mozna uznac za istotne to nie wiem

wiem jedno
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/248977069
ale jak kazda informacje nalezy mocno zweryfikowac

zeby nie bylo, ze zgubila ich brawura i chec pokazania jacy to nia ASi są
narazie hipotezy tragedi sa rozne, ogolnie jest kilka wariantow
ktory obierze komisja pewnie sie z czasem dowiemy

w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo wyzszy ranga
i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie

Data: 2009-09-02 17:31:32
Autor: Dariusz K. Ładziak
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
Użytkownik Andrzej napisał:

w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo wyzszy ranga
i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie

Nie organizm pilota bo w trakcie pokazu nie było żadnego błędu technicznego w pilotażu. Błędem była sama decyzja wykonania pokazu w tych warunkach i tej formie - jeśli ja zrezygnowałem z jazdy do Radomia ze względu na pogodę i silny wiatr (kto lubi jak go na szosie wiatr przestawia, kto lubi jak mu na pokazach za kołnierz cieknie i łeb urywa?) to tej mijanki może nie należało robić albo chociaż przyjąć znacznie większą separację niż normalnie przy dobrej pogodzie latali. A polecieli jak w spokojnym powietrzu i wystarczyła jedna złośliwa turbulencja.

--
Darek

Data: 2009-09-02 18:22:47
Autor: dxs
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl
program pokazow
ponoc mial sie schowac za drzewami i wyleciec po drugiej stronie, na ile slowa jakiegos
polskiego lotnika z lozy honorowej mozna uznac za istotne to nie wiem

wiem jedno
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/248977069
ale jak kazda informacje nalezy mocno zweryfikowac

zeby nie bylo, ze zgubila ich brawura i chec pokazania jacy to nia ASi są
narazie hipotezy tragedi sa rozne, ogolnie jest kilka wariantow
ktory obierze komisja pewnie sie z czasem dowiemy

w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo wyzszy ranga
i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie


Dziennikarze wypisują bzdury tutaj, ślizg na ogon z flarami był zaplanowany ale znacznie wyżej i bliżej lotniska, przyczyna niedzielnego crash-u było zupełnie coś innego..

Nie mógł wlecieć za drzewa ani się tam schować bo to nie jest czołg.  Tam jest  wieś - Janów się nazywa, taka luźna zabudowa podmiejska...

ja np. usłyszałem w skanerze:"NIE RABOTAJET" wypowiadane dosyć spokojnym głosem wśród innych mniej zrozumiałych słow....

Data: 2009-09-02 21:05:54
Autor: Andrzej
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7m695$b21$1atlantis.news.neostrada.pl...

Dziennikarze wypisują bzdury tutaj, ślizg na ogon z flarami był zaplanowany ale znacznie wyżej i bliżej lotniska, przyczyna niedzielnego crash-u było zupełnie coś innego..

Nie mógł wlecieć za drzewa ani się tam schować bo to nie jest czołg.  Tam jest  wieś - Janów się nazywa, taka luźna zabudowa podmiejska...

ja np. usłyszałem w skanerze:"NIE RABOTAJET" wypowiadane dosyć spokojnym głosem wśród innych mniej zrozumiałych słow....


rzeczywiscie ten filmik nic nie wnosi
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/300539453
http://forum.echodnia.eu/index.php?s=34474605ed69ab6d87f00e6846411e2b&showtopic=47203&st=0&p=255745&#entry255745
ale komentarze ponizej bezcenne

skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac?
niby doswiadczenia ukrainy, paryza
owszem fajnie by bylo przejechac zrobic furrore szal, powalic ludzi na kolana kunsztem pilotazu
ale to tylko maszyna ktora potrafi zawiesc, jak zawiedli piloci to moim skromnym zdaniem
glowna przyczyna mogly byc naciski i stan psychiczny pilotow
dobrze wiemy ze pilot jak i kierowca czy ktokolwiek bedac pod presja nie dokonuje racjonalnych
decyzji co wiarze sie z popelnianiem bledow

Data: 2009-09-02 21:44:37
Autor: dxs
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu

skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac?
niby doswiadczenia ukrainy, paryza
owszem fajnie by bylo przejechac zrobic furrore szal, powalic ludzi na kolana kunsztem pilotazu
ale to tylko maszyna ktora potrafi zawiesc,



Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
http://fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267

Data: 2009-09-02 21:57:26
Autor: Andrzej
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu

Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7miif$elv$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
http://fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267

zawsze mnie zastanawialo co mozna stwierdzic z miazgi samolotu ktory spadnie na ziemie
czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos
tylko ze na awarie dane urzadzenia wplywaja posrednie
nie da sie wszystkiego wpiac pod czujniki i rejestrowac

gorzej jak sie okaze ze wadliwe jest oprogramowanie i komputer

Data: 2009-09-03 17:00:14
Autor: Sebastian Kaliszewski
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu
Andrzej wrote:
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7miif$elv$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
http://fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267

zawsze mnie zastanawialo co mozna stwierdzic z miazgi samolotu ktory spadnie na ziemie

Specjaliści potrafią powiedzieć bardzo wiele. Można stwierdzić jak dana część została zniszczona (czy np. złamałą się przed pożarem, czy w trakcie, w jakim kierunku działały siły, czy to efekt uszkodzenia na skutek nagłego przeciążenia czy zmęczenia materiału, itd). Jak w silnik wpadł ptak to przyklejone resztki pozostaną nawet po pożarze (skoro eksperci są w stanie stwierdzić czy i czym podpalono doszczętnie spalony budynek, to tymbardziej zostanie wystarczajaco dużo resztek ptaka).

czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos
tylko ze na awarie dane urzadzenia wplywaja posrednie
nie da sie wszystkiego wpiac pod czujniki i rejestrowac

Skrzynka nic nie mówi, ona zawiera dane. Od zrozumienia tych danych i wyciągnięcia wniosków są ludzie. Np. mamy zarejestrowaną akcję pilota na drążek, wyliczoną (fly-by-wire) komendę dla powierzchni sterujących i faktyczne wychylenie tych powierzchni. Jeśli teraz widać że np. akacja pilota oznaczała symetryczne wychylenie lotek, komenda systemów fly-by-wire była też symetryczna a faktyczne wychylenie asymetryczne to jest to bardzo konkretna wskazówka. Jeśli natomiast w ww. sytuacji już sama komenda z fly-by-wire była asymetryczna to wskazuje to na zupełnie co innego.


gorzej jak sie okaze ze wadliwe jest oprogramowanie i komputer

Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i serwis musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej maszynie). A z zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć sekwencję danych wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada dziwnie bez sensu.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2009-09-03 16:57:24
Autor: Andrzej
pytanie o post na forum na temat katastrofy w Radomiu

Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:qd05n6-6t2.ln1bozon.softax.pl...
Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i serwis musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej maszynie). A z zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć sekwencję danych wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada dziwnie bez sensu.

rzeczywiscie
teraz mi to wszystko rozjasniles dzieki
bo zawsze mialem jakies watpliwosci
przy okazji p[rzypomnialo mi sie jak to jest naprawde

Data: 2009-09-03 03:37:34
Autor: p47
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik michu napisał:
Witam grupe

Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:

http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz

Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
fotele podniosą ich w górę.


___________________________________________


Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla człowieka "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.

p47

Data: 2009-09-03 08:25:24
Autor: Marex
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
p47 <go@wp.pl> napisał(a):

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik michu napisał:
> Witam grupe
>
> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
>
> http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?
hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxN
jAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
>
> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze
moze
> byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
fotele podniosą ich w górę.


___________________________________________


Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla człowieka "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.

p47
        Kręciłem pokaz na sporym zoomie, teraz spróbuję coś wypatrzyć czy zachowanie samolotu mogło  wskazywać na zanik ciągu, awarię dopalacza.. Oczywiscie jestem tylko amatorem lotnictwa. Spróbuję się podzielic tym zapisem lotu(do chwili znikniecia za drzewami.
                                                        Marex



--


Data: 2009-09-03 22:40:39
Autor: Marex
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu
Marex <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
p47 <go@wp.pl> napisał(a): > > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w
wiadomości
> news:h7m1b8$jb0$1nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik michu napisał:
> > Witam grupe
> >
> > Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
> >
> > http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?
hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxN
> jAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
> >
> > Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze > > byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym
tekscie
> > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie > > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz > > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
> > Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
> obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
> korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
> słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
> rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
> wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
> katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
> ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
> pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
> fotele podniosą ich w górę.
> > > ___________________________________________
> > > Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i > przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla
człowieka
> "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.
> > p47         Kręciłem pokaz na sporym zoomie, teraz spróbuję coś wypatrzyć czy zachowanie samolotu mogło  wskazywać na zanik ciągu, awarię dopalacza.. Oczywiscie jestem tylko amatorem lotnictwa. Spróbuję się podzielic tym zapisem lotu(do chwili znikniecia za drzewami.
                                                        Marex

    Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na wyjsciu silnik(i) cos mocno kopcily. Ponieważ był duzy zoom, a tłum falowal wokół, ostatnie przeciągniecie za las nie nakreciłem.
 http://www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM
>


--


Data: 2009-09-04 02:08:05
Autor: Andrzej
pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7pgl7$qhe$1inews.gazeta.pl...
   Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na wyjsciu
silnik(i) cos mocno kopcily. Ponieważ był duzy zoom, a tłum falowal wokół,
ostatnie przeciągniecie za las nie nakreciłem.
http://www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM

naszym domniemaniem kopcenie wystepuje przy dodawaniu gazu tak?
bo sa tez przeloty o stalej predkosci przy ktorych nic nie widac
poza tym chwilowe dodanie gazu lub odjecie przeciez tez da krotkotrwala chmurke dymu
tylko czego to moze dowodzic?

nie sadze ze da sie wizulanie z tego cos wywnioskowac no pozatym ze nie dymily wcale
ale pytanie czy musilay nawet na dopalaczach gdzie paliwo jest wypalane na maxa?

pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona