pytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi

Data: 2011-03-29 10:52:32
Autor: abdenago
pytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi
Witam

Jestem na ryczałcie, wystawiłem fakture na usługę która jest wyłączona
z ryczałtu, muszę przejść na książkę.

W dniu wystawienia tej faktury wystawiłem również inne, ta pechowa
była ostatnia tego dnia(najwyższy number). Czy poprzednie faktury z
tego dnia mogę rozliczyć w ewidencji ryczałtu, a dopiero od nr faktury
z wyłączoną usługą z ryczałtu prowadzić książkę, czy jednak muszę
poprowadzić książke dla wszystkich faktur z tego dnia ?

Piotr

Data: 2011-03-29 20:31:55
Autor: elephanto
W dniu 29-03-2011 19:52, abdenago pisze:
[...]

Art. 22. 1. W razie utraty warunków do opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, podatnik jest obowiązany, poczynając od dnia, w którym nastąpiła utrata tych warunków, zaprowadzić właściwe księgi - chyba że jest zwolniony z tego obowiązku - i opłacać podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

2. W stosunku do podatników, o których mowa w ust. 1, podlegających za część roku opodatkowaniu na ogólnych zasadach, za podstawę do określenia podatku dochodowego przyjmuje się dochód osiągnięty po utracie warunków do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Pytanie, czy mozna byc w jednym dniu na ryczalcie i kpir?

--
Adam

Data: 2011-03-29 11:58:04
Autor: abdenago
On 29 Mar, 20:31, elephanto <elepha...@cut.it.gmail.com> wrote:
> [...]

do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Pytanie, czy mozna byc w jednym dniu na ryczalcie i kpir?

Otóż to, jednak dla mnie to dość istotne gra toczy się o kilka
złotych.

Piotr

Data: 2011-03-30 08:42:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Mar 2011, abdenago wrote:

On 29 Mar, 20:31, elephanto <elepha...@cut.it.gmail.com> wrote:
[...]
Art. 22. 1.
[...]
[...]

  Ale co poradzić, skoro napisali "od dnia" a nie "od momentu"?
  Możesz porównać - np. w ustawie o VAT jest tu i ówdzie "od momentu"
lub "traci w momencie".
  A tu niestety nie.
  "od dnia" (i nie "po dniu" ani "od dnia następnego")

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-30 09:54:26
Autor: elephanto
[...]

Tak tez przypuszczalem, ze tak bedzie, niestety.

Wrocmy do punktu 2 :

[...]

Czy podstawa opodatkowania wg skali jest tylko kwota osiagnieta od poczatku dnia, w ktorym utracil warunki, czy moze tylko kwota od momentu wystawienia feralnej faktury?

Inaczej - czy utrata warunkow do opodatkowania nastapila z poczatkiem dnia, w ktorym nalezy ksiege zalozyc, czy z momentem wystawienia faktury? [przyjmijmy, ze usluga zostala wykonana na sekundy przed wystawieniem faktury]

--
Adam

Data: 2011-03-30 11:17:16
Autor: SDD

Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4d92e1b1$0$2440$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jak dla mnie.- z ust. 1 wynika, ze "moment utraty" = "godzina 0:00 dnia wystawienia faktury wyulaczajacej z ryczaltu"
- i wtedy chyba kwestia ust.2 jest oczywista.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-30 13:36:17
Autor: elephanto
W dniu 30-03-2011 11:17, SDD pisze:

[...]

Dla mnie z kolei stwierdzenie z ustepu 1 : "poczynając od dnia, w którym nastąpiła utrata tych warunków" sugeruje, ze moment utraty nie musi byc tozsamy z dniem utraty - moment utraty ma miejsce w czasie trwania dnia utraty.

--
Adam

Data: 2011-03-30 23:31:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Mar 2011, elephanto wrote:

[...]

  Jesteś pewien że przeczytałeś powyższe i że że przytaknąłeś do tego
co z tekstu wynika? ;)

Inaczej - czy utrata warunkow do opodatkowania nastapila z poczatkiem dnia

  No a jak to inaczej rozumieć, skoro *nie ma* sformułowania "od momentu"?
IMVHO jedyne co można było zrobić, to w tamtym dniu powiedzieć "przyjdź
  pan jutro, bo dziś taka sprzedaż mnie nie urządza" :(

pzdr, Gotfryd

pytanie o przejście z ryczałtu na książkę z powodu wykonania wyłączonej usługi