pytanie o skaner

Data: 2014-01-22 15:53:12
Autor: NICE
pytanie o skaner
Hej ho,

poszukuj臋 skanera do 艣redniego. Mozecie cos polecic?  Epson v500  v 600 czy moze cos innego  kasa kt贸r膮 mog臋 przeznaczyc to c.a 1,5 - 2 tys

pozdr

Paul,

ps: co tu tak pusto? wszyscy na twarzoksi膮偶ce?

Data: 2014-01-25 20:10:26
Autor: LakiLuki80
pytanie o skaner
NICE wrote:

[...]

Do艣redniego to V500 V600 a jak cie sta膰 to V700.
Dobre wyniki daje te偶 Epson 4490 - ale do nabycia tylko u偶ywane, to
poprzednik V500 (w V500 jet podswietlanie ledowe - niekt贸rzy m贸wi膮 偶e
gorsze - nie wiem nie widzia艂em r贸偶nicy).
Jest te偶 Canon 9900F - skanuje od ma艂ego do du偶ego formatu.

V700 ma opcje skanowania na mokro - w pozosta艂ech nie da rady.
U偶ywa艂em z powidzeniem przez 2 lata v500 - jest szybki do momentu
w艂膮czenia ICE (redukcji kurzu i rys) wtedy mo偶na spokojnie zostawi膰
sredni format i i艣膰 robi膰 obiad. Aha, 艣redniego v500 skanuje 2 klatki
max na raz. I w V500 holdery s膮 strasznie liche. Badziewie wr臋cz, iw
wwiele os贸b zaopatrywa艂o si臋  w szyberki z matowanego szk艂a.
Na allegro nosi艂o to dumn膮 nazw臋 "skan assist" :)
pozdarwiam
Luki

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-27 17:56:04
Autor: Poldek
pytanie o skaner
LakiLuki80 wrote:

V700 ma opcje skanowania na mokro - w pozosta艂ech nie da rady.

Skanowanie na mokro to chyba tylko w Epsonie V750 Pro, kt贸ry jest o po艂ow臋 dro偶szy od V700.

Data: 2014-01-27 20:45:03
Autor: LakiLuki80
pytanie o skaner
Poldek wrote:

LakiLuki80 wrote:

> V700 ma opcje skanowania na mokro - w pozosta艂ech nie da rady.

Skanowanie na mokro to chyba tylko w Epsonie V750 Pro, kt贸ry jest o
po艂ow臋 dro偶szy od V700.

Tak, tego mia艂em na my艣li.

Polecam Eabay'a do tego typu zakup贸w. Udalo mi si臋 kupi膰 Canona
CanoScan  9900F za 340z艂 z przesy艂k膮. Skanuje od ma艂ogo do 4x5". NIe
jest to jaka艣 mega nowa konstrukcja ale do archiwizacji dancy jak
najbardziej.

NA ameryka艅skim ebay s膮 V500 po 110$ + wysy艂ka - za 400z艂 bez c艂a masz
skaner odnowiony przez producenta z gwarancj膮 12 misiecy.
pozdrawiam

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-28 13:36:40
Autor: Poldek
pytanie o skaner
LakiLuki80 wrote:
Poldek wrote:

LakiLuki80 wrote:

[...]

A w jaki spos贸b nast臋puje wysy艂ka do Polski bez c艂a - czy s膮 z tym jakie艣 cyrki, trzeba robi膰 jakie艣 sztuczki? V500 za 400 z艂 to moim zdaniem super oferta. Chocia偶 z drugiej strony to skaner kupiony w Polsce ma polsk膮 gwarancj臋, prawa konsumenta itp., a jak kupiony przez internet, to mo偶na nawet odda膰 w ci膮gu 10 dni bez podawania uzasadnienia.

Data: 2014-01-28 14:44:59
Autor: JD
pytanie o skaner
W dniu 2014-01-28 13:36, Poldek pisze:

[...]

Jest kwota zwolniona z c艂a. Onegdaj by艂o to 40$ (cena + transport).
Ile jest teraz musisz sprawdzi膰.
Kwot臋 t臋 podaje wysy艂aj膮cy nadaj膮c przesy艂k臋.
C艂o to piku艣 (6,7%) do tego dochodzi VAT(23%).

JD

Data: 2014-01-28 20:12:29
Autor: LakiLuki80
pytanie o skaner
JD wrote:

> [...]

Ile jest teraz musisz sprawdzi膰.
Kwot臋 t臋 podaje wysy艂aj膮cy nadaj膮c przesy艂k臋.
C艂o to piku艣 (6,7%) do tego dochodzi VAT(23%).

Z USA nie ma c艂a. Jest doliczany tylko VAT 23% + obs艂uga celna i
wysy艂ka z UC do PL. Sporo zamawiam do firmy z USA i nie ma regu艂y,
czasem ocl膮 a czasem nie. Jak nie ma podanej warto艣ci - bo um贸wisz si臋
ze sprzedawc膮 偶e to "Gift" to wezm膮 warto艣膰 statystyczn膮 ale najpierw
poprosz膮 o napisanie co jest w paczce - i czasem weryfikuj膮 a czasm
nie. Nale偶y te偶 doliczy膰 us艂ug臋 agencji celnej  - oko艂o 100z艂.
Z US op艂aca si臋 kupoa膰 je偶eli co艣 jest taniej ni偶 50% ceny w PL- a
czesto tak jest :)

Warto jednak poszuka膰 na terenie UE i bra膰 udzia艂 w licytacjach - jest
taniej ni偶 w PL.
Wa偶ne, p艂acimy tylko przez PayPal, w razie problem贸w odzyskamy kase.
呕adnych przelew贸w.

Pozdrawiam
Lukasz

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-27 18:14:26
Autor: Poldek
pytanie o skaner
NICE wrote:

poszukuj臋 skanera do 艣redniego. Mozecie cos polecic?  Epson v500  v 600
czy moze cos innego  kasa kt贸r膮 mog臋 przeznaczyc to c.a 1,5 - 2 tys

V600 r贸偶ni si臋 od V500 chyba tylko tym, 偶e mo偶e za jednym za艂adowaniem zeskanowa膰 3 klatki 6脳6, a V500 skanuje za jednym za艂adowaniem 2 klatki 6脳6. V600 jest te偶 sporo dro偶szy od V500. Pozosta艂e parametry chyba takie same. Osobi艣cie u偶ywam od trzech lat Epsona V500 i jestem happy. To, co opowiadaj膮 o ramkach, 偶e takie straszne to lekka przesada. Czas skanowania 2 klatek 6脳6 negatywu kolorowego w rozdzielczo艣ci 2400脳2400 przy w艂膮czonym ICE to kilka minut. Skanowanie wk艂adu ma艂oobrazkowego, czyli 12 klatek negatywu kolorowego przy rozdzielczo艣ci 2400脳2400 i w艂膮czonym ICE to ju偶 chyba z p贸艂 godziny. Ale jako艣膰 jest bardzo dobra. Fabryczny software jest te偶 jest dobry. Mam te偶 VueScan, kt贸ry 艣wietnie obs艂uguje V500 i te偶 jestem zadowolony.
G艂贸wna przewaga V700 (V750) nad V500 (V600) to jest parametr Dmax, kt贸ry w V500 wynosi chyba 3.4 a w V700 i V750 jest to chyba 4.0. A wi臋c mo偶na wyci膮gn膮膰 wi臋ksz膮 dynamik臋 z kliszy - mniejsze szumy w 艣wiat艂ach na negatywie / w cieniach na slajdzie.
Druga sprawa, to wi臋kszy obszar skanowania materia艂贸w transparentnych: na V700 (V750) mo偶na zeskanowa膰 wi臋cej klatek za jednym za艂adowaniem i mo偶na skanowa膰 opr贸cz ma艂ego i 艣redniego obrazka tak偶e du偶y format.
V700 r贸偶ni si臋 od ta艅szych modeli r贸wnie偶 tym, 偶e posiada ruchome soczewki do ustawiania ostro艣ci na skanowanym filmie. W V500/V600 tego nie ma i zamiast tego jest zastosowany uk艂ad posiadaj膮cy wi臋ksz膮 g艂臋bi臋 ostro艣ci.

Data: 2014-01-28 16:07:36
Autor: NICE
pytanie o skaner
W dniu 2014-01-27 18:14, Poldek pisze:
NICE wrote:

[...]

wyb贸r pad艂 na V700, uda艂o mi si臋 kupi膰 w ozss膮dnych pieni膮dzach uzywany z silverfastem.  Sredni wychodzi bardzo ok!  4x5  jeszcze nie skanowa艂em

Nice

Data: 2014-01-29 22:09:08
Autor: Poldek
pytanie o skaner
NICE wrote:

[...]

Te偶 bym chcia艂 mie膰 V700, przede wszystkim jara mnie w nim Dmax=4.0 no i jednak wygoda zwi膮zana z 艂adowaniem na raz wi臋kszej ilo艣ci klatek. Jak si臋 dorobi臋, to sobie takiego kupi臋 :-)

Data: 2014-01-30 10:53:21
Autor: NICE
pytanie o skaner
W dniu 2014-01-29 22:09, Poldek pisze:
NICE wrote:

Te偶 bym chcia艂 mie膰 V700, przede wszystkim jara mnie w nim Dmax=4.0 no i
jednak wygoda zwi膮zana z 艂adowaniem na raz wi臋kszej ilo艣ci klatek. Jak
si臋 dorobi臋, to sobie takiego kupi臋 :-)

....b臋dziesz zadowolony:-)  Ja zeskanowa艂em c.a 30 rolek sredniego i kilka 4x5  i jest ok. SilverFast dzia艂a bajkowo- zastanawiam sie nad upgrade

pawel

Data: 2014-02-01 11:43:37
Autor: SD!
pytanie o skaner
On 2014-01-29 21:09:08 +0000, Poldek said:

poszukuj skanera do 秗edniego. Mozecie cos polecic?  Epson v500  v 600
czy moze cos innego  kasa kt髍 mog przeznaczyc to c.a 1,5 - 2 tys

V600 r罂ni si od V500 chyba tylko tym, 縠 mo縠 za jednym za砤dowaniem
zeskanowa 3 klatki 66, a V500 skanuje za jednym za砤dowaniem 2 klatki
66. V600 jest te sporo dro縮zy od V500. Pozosta砮 parametry chyba
takie same. Osobi禼ie u縴wam od trzech lat Epsona V500 i jestem happy.
To, co opowiadaj o ramkach, 縠 takie straszne to lekka przesada. Czas
skanowania 2 klatek 66 negatywu kolorowego w rozdzielczo禼i 24002400
przy w潮czonym ICE to kilka minut.

wyb髍 pad na V700, uda硂 mi si kupi w ozss眃nych pieni眃zach uzywany
z silverfastem.  Sredni wychodzi bardzo ok!  4x5  jeszcze nie skanowa砮m

Te bym chcia mie V700, przede wszystkim jara mnie w nim Dmax=4.0 no i jednak wygoda zwi眤ana z 砤dowaniem na raz wi阫szej ilo禼i klatek. Jak si dorobi, to sobie takiego kupi :-)

Niestety to takie troch naci眊ane w nich jest. Podobnie zreszt jak 4.8 w Nikonach. Minolta podaje 4.2 i w/g mnie bli縠j prawdy jest ni Nikon. W praktyce (nie s to naukowe pomiary!), subiektywne odczucie jest takie, 縠 Nikon i Minolta maj睜podobn Dmax a V750 zauwa縜lnie mniej.

--
SD!

Data: 2014-02-03 13:26:36
Autor: Poldek
pytanie o skaner
SD! wrote:
On 2014-01-29 21:09:08 +0000, Poldek said:
[...]

takie, 縠 Nikon i Minolta maj podobn Dmax a V750 zauwa縜lnie mniej.

Odczucie subiektywne mo縠 by 砤two zmanipulowane poprzez odpowiednie ustawienie w sofcie skanuj眂ym. Wystarczy ustawi w ustawieniach domy秎nych da szersze obj阠ie histogramu i subiektywnie na pierwszy rzut oka mamy wi阫sz dynamik. Ale nie przecz, 縠 dane katalogowe mog by podkr阠ane poprzez dokonywanie pomiaru w warunkach "laboratoryjnych". Tak, czy inaczej V700/750 ma nadal zauwa縜lnie lepsz dynamik ni skanery z p蟪ki 8800F, V500, V600 - czy nie?

Data: 2014-02-01 11:25:08
Autor: SD!
pytanie o skaner
On 2014-01-22 14:53:12 +0000, NICE said:

Hej ho,

poszukuj臋 skanera do 艣redniego. Mozecie cos polecic?  Epson v500  v 600 czy moze cos innego  kasa kt贸r膮 mog臋 przeznaczyc to c.a 1,5 - 2 tys

Je偶eli dobrze trafisz to mo偶e Ci si臋聽uda膰 Dimage Multi PRO z Minolty. Jeden z dw贸ch nieb臋bnowych, kt贸ry mo偶na poleci膰. Drugi z nich to LS-9000 Nikona ale tego raczej nie trafisz w podanej kwocie. Mam oba i oba s膮 dobre. W obu przypadkach nie trzeba si臋 niczego wstydzi膰 przed b臋bnowymi. Mia艂em te偶 EPSON 4870 4990 i V750 ale to jednak nie to samo. Szczeg贸lnie je偶eli chodzi o dynamik臋 (podawane nie za bardzo maj膮 odzwierciedlenie w rzeczywisto艣ci) ale te偶 i ostro艣膰 (nie lubi臋 poprawia膰 software'owo tego co powinno wyj艣膰 z optyki).

Niemniej, je偶eli potrzebujesz szybko to na tak膮 Minolt臋 jak pisz臋 trzeba popolowa膰 troch臋. 鈥濨ez 艂aski鈥 to znajdziesz po ok. trzy razy tyle ;-)
--
SD!

pytanie o skaner