Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   pytanie o stery a-head (compression rubber)

pytanie o stery a-head (compression rubber)

Data: 2011-03-30 11:14:33
Autor: Zyga
pytanie o stery a-head (compression rubber)
Witam

Składałem właśnie stery i coś mi nie pasuje. Chodzi o element ze zdjęcia http://www.dropbox.com/gallery/7114795/1/stery%20ahead?h=c2f90c
"Compression rubber". Ta guma ma iść w tej pozycji co na rysunku? Ona wystaje ponad "upper cone" Wtedy dystans "spacer" opiera się na tej gumie. W rezultacie jak skręcam stery to ściskam tą gumę. Tak ma być? Guma ma przenosić siły?
Dzięki z góry.

pzdr
Zyga

Data: 2011-03-30 09:49:48
Autor: mg
pytanie o stery a-head (compression rubber)
Guma ma przenosic sily?

Stabilizuje rure widelca:
http://www.youtube.com/watch?v=AoryphbNynM#t=4m05s

Data: 2011-03-30 10:35:38
Autor: mg
pytanie o stery a-head (compression rubber)
Guma ma przenosic sily?

Stabilizuje rure widelca:
http://www.youtube.com/watch?v=AoryphbNynM#t=4m05s

W rezultacie jak skrecam stery to sciskam te gume. Tak ma byc?

Tak, w niektorych wersjach ten pierscien wystaje ponad stery i jest
dociskany przez podkladki dystansowe.

Data: 2011-03-30 11:05:16
Autor: Rowerex
pytanie o stery a-head (compression rubber)
On 30 Mar, 10:14, Zyga <zyga.d...@wp.pl> wrote:Tak ma by ?

Guma ma przenosi siły?

Raczej rozpraszać siły, niwelować udary itp.

Mi się nigdy nie podobało, że łożyska sterów skręca się prawie
wyłącznie twardymi metalowymi elementami. Trzeba przecież brać pod
uwagę choćby różnicę rozszerzalności temperaturowej aluminiowych
misek, stalowych kulek, rury widelca, główki ramy, obciążenia
dynamiczne związane np. z szarpaniem za kierownicę przy ciężkich
podjazdach pokonywanych na stojąco.

Ja stosuje taki "patent", że między podkładki pod mostkiem wstawiam
"podkładkę" wyciętą ze zwykłej stołowej ceraty i dzięki temu stery mi
nie strzelają.

Z nieco innej beczki ale kontekst podobny - np. RaceFace w korbach ze
zintegrowaną osią i łożyskami zewnętrznymi oprócz zwykłych "sztywnych"
podkładek stosuje podkładkę będącą elastomerem. Być może tak
należałoby robić w przypadku sterów - dać cienki elastomer tłumiący
obciążenia dynamiczne, co przy okazji eliminowałoby wszelkie stuki i
strzelania pochodzące od sterów.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-03-30 12:42:00
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
pytanie o stery a-head (compression rubber)
Dnia 30-03-2011 o 11:14:33 Zyga <zyga.dude@wp.pl> napisał(a):

ezultacie jak skręcam stery to ściskam tą gumę. Tak ma być? Guma ma  przenosić siły?
Dzięki z góry.

tak, ewentualnie na rysunkach jest do góry nogami. sprawdź jak bardziej  pasuje.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-03-30 14:46:04
Autor: Zyga
pytanie o stery a-head (compression rubber)
W dniu 2011-03-30 12:42, Leszek 'QSi' Pasoń pisze:
Dnia 30-03-2011 o 11:14:33 Zyga <zyga.dude@wp.pl> napisał(a):

ezultacie jak skręcam stery to ściskam tą gumę. Tak ma być? Guma ma
przenosić siły?
Dzięki z góry.

tak, ewentualnie na rysunkach jest do góry nogami. sprawdź jak bardziej
pasuje.

pasuje tak samo dobrze w obu ustawieniach.

pytanie o stery a-head (compression rubber)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona