pytanie o swiadka

Data: 2011-04-27 12:20:15
Autor: smerf
pytanie o swiadka
Mam sprawe z bylym pracodawca w sadzie pracy.

Czy pracodawca moze w procesie podpierac sie dowodami w postaci przesluchan
swiadka (bo tak go nazwal w odpowiedzi na pozew) - ktorym jest dyrektor
wysokiego szczebla w przedsiebiorstwie pozwanego?

To troche tak jakby strona byla sama dla siebie swiadkiem.

Niestety przed 1 rozprawa nie pomyslalem czy pozwany tak moze postapic
i nie zglosilem sprzeciwu - swiadek zostal wezwany.

Pamietam jednak ze Sedzia byla bardzo zdziwiona tym ze dyrektor jest swiadkiem pracodawcy
i zastanawiam sie czy jest to OK a jesli nie to w jaki sposob i kiedy zlozyc teraz swoj sprzeciw
- w pismie procesowym do SÄ…du czy podczas rozprawy

Data: 2011-04-27 12:33:33
Autor: Marek Dyjor
pytanie o swiadka
smerf wrote:
[...]

a czemu dyrektor nie moze być świadkiem?

Data: 2011-04-27 12:53:51
Autor: smerf
pytanie o swiadka
On 2011-04-27 12:33, Marek Dyjor wrote:
smerf wrote:
[...]

Bo reprezentowal pracodawce we wszystkich czynnosciach w trakcie mojego zatrudnienia?
w umowie o prace, urlopy, negocjacje ws. umowy o zakazie konkurencji, wypowiedzenie, swiadectwo pracy, referencje?

Nie wiem czy moze byc swiadkiem i dlatego pytam.
Wg mnie jego zeznania moznaby traktowac jako wyjasnienia Pozwanego a nie jako dowod Pozwanego.

Data: 2011-04-27 11:14:11
Autor: Olgierd
pytanie o swiadka
Dnia Wed, 27 Apr 2011 12:53:51 +0200, smerf napisał(a):

[...]

W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by świadkiem był, chociaż część sądów mimo wszystko w takiej sytuacji wolałaby go słuchać w charakterze strony (art. 300 kpc) -- praktyka taka jest spotykana, acz nieczęsto, a to ze względu na literalne brzmienie przepisu.

Z Twojego punktu widzenia nic to nie zmienia, bo czy będzie zeznawał jako świadek, czy na podst. art. 300 kpc, na jedno wychodzi. Więc możesz sobie odpuścić walkę z tym -- natomiast oczywiście możesz i powinieneś skontrować jego zeznania.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-04-27 12:56:02
Autor: Marek Dyjor
pytanie o swiadka
smerf wrote:
[...]

imho wiele zalezy do tego o co sprawa siÄ™ toczy...

zresztÄ… najlepiej zapytaj sie swojego adwokata.

Data: 2011-04-27 13:07:25
Autor: smerf
pytanie o swiadka
On 2011-04-27 12:56, Marek Dyjor wrote:
smerf wrote:
[...]

nie wzialem adwokata i dlatego pytam na grupie.

chodzi o nieuzasadnione rozwiazanie umowy o prace
nie podpisalem umowy o zakazie konkurencji ktora miala wady prawne
rozmowy/negocjacje z pracodawca zawsze prowadzilem tylko pisemnie

Data: 2011-04-27 17:27:23
Autor: RadoslawF
pytanie o swiadka
Dnia 2011-04-27 13:07, Użytkownik smerf napisał:

[...]

imho wiele zalezy do tego o co sprawa się toczy...

zreszt± najlepiej zapytaj sie swojego adwokata.

[...]

Skoro nie podpisałe¶ cyrografu to pracodawca ma uzasadnienie.
Wygrasz tylko je¶li on lub jego pracownicy czego¶ nie dopatrzyli,
zrobili jaki¶ bł±d czy co¶ w tym stylu.

Kolejna sprawa to nawet jak nast±pi cud i jednak wygrasz
to zyskasz tylko zarobki za okres od wypowiedzenia do
końca sprawy i dostaniesz nowe zwolnienie. Tym razem z
powodu braku zaufania do pracownika. I tego już nie wygrasz.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-27 17:37:23
Autor: smerf
pytanie o swiadka
On 2011-04-27 17:27, RadoslawF wrote:
[...]

Czytaj co napisalem - nie podpisalem umowy z wadami prawnymi, a w tym przypadku jestem chroniony
przed zwolnieniem. Walcze o odszkodowanie, nie o przywrocenie.

Data: 2011-04-27 18:14:39
Autor: RadoslawF
pytanie o swiadka
Dnia 2011-04-27 17:37, Użytkownik smerf napisał:
On 2011-04-27 17:27, RadoslawF wrote:
[...]

Ja uważam że w tym przypadku nie jeste¶ chroniony.
Ale to zdanie sędziego będzie sie liczyło a nie nasze.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-30 14:47:51
Autor: NieJorgnijSie
pytanie o swiadka
Tym razem z
powodu braku zaufania do pracownika. I tego już nie wygrasz.

Oczywi¶cie? Znajom± przywrócono do pracy ... a wcze¶niejsze zwolnienie tłumaczono wła¶nie utrat± zaufania. Plus dostała 3 miesięczn± pensję brutto za pozostawanie bez pracy.

Data: 2011-04-27 13:39:05
Autor: SDD
pytanie o swiadka

Użytkownik "smerf" <smerf@akcesoria.home.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4db7f5d2news.home.net.pl...

Nie wiem czy moze byc swiadkiem i dlatego pytam.
Wg mnie jego zeznania moznaby traktowac jako wyjasnienia Pozwanego a nie jako dowod Pozwanego.

Pozwany nie sklada wyjasnien, tylko zeznaje w charakterze strony.
Tez ma obowiazek mowic prawde.

Wyjasnienia to sklada oskarzony w procesie karnym.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-27 11:44:45
Autor: Olgierd
pytanie o swiadka
Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:39:05 +0200, SDD napisał(a):

[...]

Aczkolwiek pracownik pozwanego nie jest pozwanym.

Data: 2011-04-30 14:45:12
Autor: NieJorgnijSie
pytanie o swiadka
Moja żona miała podobną sytuację - jej dyrektor który ją osobiście zwolnił występował jako świadek. Jako powód masz możliwość go przesłuchać :) Polecam to zrobić umiejętnie, najlepiej tak by kolesiowi puściły nerwy. Powyciągać trochę spraw itd. Generalnie sądy pracy są nastawione na obronę pracowników. Dyrektor mojej żony zrobił z siebie wariata na rozprawie, bo pytaniami zagoniłem go w kozi róg ;) Okazało się, że ma bardzo wybiórczą pamięć. Aha, w mowie końcowej warto wspomnieć, że każdy świadek powołany przez stronę pozwaną i pozostającą w stosunku zależności od pozwanego (czyli będąc u niego zatrudniony) jest niewiarygodny. I tyle :)

pytanie o swiadka