pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Data: 2009-12-13 09:27:29
Autor: fly
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Witam,

Mam kilka pytan odnosnie lozysk/lag itp.

Wpierw troche wstepu:
Niedawno kupilem motocykl (honda xx '02).
Jadac na wprost, gdy puszcze kierownice sciaga w lewo nieznacznie.
poza tym latwo sie sklada do zakretu w lewo, natomiast dosyc opornie
do zakretu w prawo.

Wracajac od sprzedajacego myslalem ze to przez olbrzymie kufry ktore
mial zamontowane (top box i 2 boczne boczne po 45 litrow zdaje sie).
Po zdjeciu kufrow fakt, jest troche lepiej ale ciagle lekko zjezdza.
Ponadto, jesli postawie na centralna podstawke i docisne  tylne kolo
do ziemi i skrece kierownice w prawo - to sama  "odkreca sie" w lewo.
Z ustawienia na srodku tez idzie w lewo. Gdzies przeczytalem ze linki
od gazu i hebla moga je troche "popychac" i fakt sa dosyc mocno
napiete jak sie skreci do konca w prawo ale nie chyba nie do tego
stopnia?
Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy
dociskam i puszczam tyl tak aby przednie kolo uderzalo o ziemie to
wydaje sie ze luz jest.

Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

Wszelkie porady mile widziane.

pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-12-13 11:26:56
Autor: robertbig
On 13 Gru, 18:27, fly <tranda.mar...@googlemail.com> wrote:
[...]

Sprawdz czy koło tylne prosto ustawione. Jak nie  to znaczy ,że...
Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

Data: 2009-12-13 12:35:31
Autor: fly
On 13 Dec, 19:26, robertbig <robert...@wp.pl> wrote:
> [...]

Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.
Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
moze polki.

Zobacze moze go rozkrece musze tylko serwisowke jakas kupic.

dzieks,
mt

Data: 2009-12-13 21:44:09
Autor: Shreek
fly napisał(a):

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Może krzywo stoi na tej centralce. Dużo nie trzeba.

Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
moze polki.

Moim zdaniem wybite łożysko nie powinno powodować samego skręcania kierownicy.

--
M.

Data: 2009-12-13 22:12:12
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Jak moto stoi to co Cię martwi jak się ustawia przód ?

Stojąc jeszcze nikt nie skręcił :-)

Ilość sztywnych przewodów w tej okolicy jest taka, że to one decydują jak się ustawia przód jak jest luźny, ale to nie ma związku z jazdą.

Tak, zużyte łożysko główki ramy może dać taki efekt jak obserwujesz u siebie. Możesz jeszcze sprawdzić czy jest nie jest przestawiony na półkach. Luzujesz śruby, ustawiasz, skręcasz. Wg mnie się nic nie zmieni bo skatowane jest łożysko.

KJ

Data: 2009-12-13 13:19:49
Autor: fly
On 13 Dec, 21:12, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
fly pisze:

> Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
> kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Jak moto stoi to co Ci martwi jak si ustawia prz d ?

Stoj c jeszcze nikt nie skr ci :-)

Ilo sztywnych przewod w w tej okolicy jest taka, e to one decyduj
jak si ustawia prz d jak jest lu ny, ale to nie ma zwi zku z jazd .

Tak, zu yte o ysko g wki ramy mo e da taki efekt jak obserwujesz u
siebie. Mo esz jeszcze sprawdzi czy jest nie jest przestawiony na
p kach. Luzujesz ruby, ustawiasz, skr casz. Wg mnie si nic nie zmieni
bo skatowane jest o ysko.

Ok, wiec luzuje sruby i co dalej? Jak ustawic aby bylo dobrze skoro
nie wiem czy jest przesuniete na polkach czy nie?
Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
normy?

Pozdr,
mt

Data: 2009-12-13 22:46:19
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Ok, wiec luzuje sruby i co dalej?

Ustawiasz wg górnej półki, i skręcasz całość.

Dobrym testem prostości jest wysunięcie osi przedniego koła - jak lagi są krzywe to os ani nie wyjdzie łatwo ani latwo nie wejdzie na miejsce.

Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
normy?

Uwazam ze jest to mozliwe.

KJ

Data: 2009-12-18 20:37:49
Autor: Monster
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Widział któryś tak skatowane,o przepraszam, to już kowalstwo artystyczne,łożyska główki ramy?

http://img130.imageshack.us/i/oyska.jpg/

Naszym kowalom motocyklowym do ruskich jeszcze daleko:-)
(łożyska zdemontowane ze sprowadzonego motocykla)
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-12-18 12:18:53
Autor: AZ
On 18 Gru, 20:37, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote:
[...]

Słabe, widziałem lepsze:
<http://www.motocraft.pl.tl/Motocykl-uzywany.htm>

;-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-12-18 21:25:55
Autor: Monster
AZ pisze:

Słabe, widziałem lepsze:
<http://www.motocraft.pl.tl/Motocykl-uzywany.htm>

kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-12-18 22:12:30
Autor: Kuczu
Monster pisze:

kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-)

Kiedys, dawno temu, kupilem KLR. Zebatka byla ta kskatowana ze lancuch przesuwal sie po niej swobodnie przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu. Do dzisiaj mam ta zebatke jako pamiatke.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-18 22:15:45
Autor: Tytus
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Siemka

*** "Kuczu"
 Monster pisze:

[...]

Podobnie bylo jak sprzedawalem FZR - w solo moto jeszcze przyspieszalo - ale jak wsiadl pasazer to juz nie dalo sie przyspieszyc...
A kolo kupil i polecial 350 km do domq :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-13 19:04:52
Autor: Shreek
fly napisał(a):

Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy
dociskam i puszczam tyl tak aby przednie kolo uderzalo o ziemie to
wydaje sie ze luz jest.

Może to być luz na łożyskach ale też na samych amortyzatorach.
Tak przy okazji - jak ty to robisz, że koło ci uderza w ziemię po naciśnięciu tyłu?

Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

Tak na odległość to chyba nie da się zdiagnozować.
Niemniej jednak ściąganie w bok to raczej sprawa geometrii zawieszenia.

Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj.
Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe).
Może być że samo poluzowanie lag i ich ponowne dokręcenie poprawi sprawę.

Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-)

--
M.

Data: 2009-12-13 12:33:22
Autor: fly
On 13 Dec, 18:04, Shreek <puliko...@Mpoczta.onet.pl> wrote:
fly napisał(a):

> [...]

Może to być luz na łożyskach ale też na samych amortyzatorach.
Tak przy okazji - jak ty to robisz, że koło ci uderza w ziemię po

Stawiam na centralna podstawke i dociskam siedzenie z tylu, przednie
kolo sie unosi, luzuje nacisk i przednie kolo uderza w ziemie. wtedy
czuc ze jest jakby luz (bardziej na sluch niz namacalnie)

> [...]

Tak na odległość to chyba nie da się zdiagnozować.
Niemniej jednak ściąganie w bok to raczej sprawa geometrii zawieszenia.

Rama powinna byc prosta bo nie bral udzialu w zadnym wypadku.
Sciaganie w bok oczywiscie jest spowodowane tym ze kiera sama idzie w
lewo nawet jak postawie na centralna podstawke. Pytanie tylko dlaczego
kierownica skreca w lewo?

Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj.

Co dokladnie masz na mysli? Docisnac tyl tak aby przod byl
podniesiony?
Jesli juz tak zrobie to jak moge okreslic ze np. lagi sa krzywe badz
zle ustawione na polkach?

Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe)..
Może być że samo poluzowanie lag i ich ponowne dokręcenie poprawi sprawę.

Moze sprobuje to zrobic i zobaczymy.

Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-)

--
M.

MT

Data: 2009-12-13 21:55:50
Autor: maverik
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Uzytkownik "fly" <tranda.marcin@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513v30g2000yqm.googlegroups.com...

luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie jest latwo cos pogiac

Data: 2009-12-13 13:06:31
Autor: fly
On 13 Dec, 20:55, "maverik" <biuro_aerog...@o2.pl> wrote:
Uzytkownik "fly" <tranda.mar...@googlemail.com> napisal w wiadomoscinews:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513v30g2000yqm.googlegroups.com...

luz na laczeniu ze sprezynami, albo opona albo masz bity motocykl, w xie nie
jest latwo cos pogiac

Teze ze bity chyba moge odrzucic. Mam udokumentowana przeszlosc na
kilka lat wstecz (mieszkam w UK). Poza tym wszystkie MOT'y (przeglady
techniczne) i takie tam.
Sam juz nei wiem, chyba oddam do mechanika zeby mi sprawdzili co i
jak.

Dzieki za odpowiedzi,

mt

Data: 2009-12-13 15:22:34
Autor: fly
[...]

Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno
zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa.
Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest
wiekszy)?

Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy
- jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm
ponad znacznikiem.

Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa?
Pozdrawiam,
mt

Data: 2009-12-13 16:59:54
Autor: Barnaba
On 14 Gru, 00:22, fly <tranda.mar...@googlemail.com> wrote:

[...]

Zastanow sie w druga strone: czy to, ze opona jest lysa z prawej nie
jest skutkiem krzywego motura (lub zawieszenia). Jak zmienisz, mozesz
miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama
tak smiesznie wylysiala? A teraz zagadka: czy jak przednia opona jest
lysa z prawej to jest to wynik znoszenia motura w lewo czy w prawo?

PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.

--
Pozdrawiam,
Barnaba

Data: 2009-12-13 23:31:46
Autor: fly
On 14 Dec, 00:59, Barnaba <piotrek.franc...@gmail.com> wrote:
> [...]

PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze
jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau.

Mysle ze pierwszym krokiem bedzie wymiana opony na nowa. Ta jest mocno
zdezelowana i nei wierze ze przeszedlby MOT na niej (ktory byl nota
bene 2mce temu)
Wiem ze synowie typa od ktorego kupilem scigaja sie w wyscigach
motocyklowych moze sobie ktorys "podmienil".
Dzis jeszcze wyjme oske przedniego kola to mi podpowie czy lagi sa ok.
Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
nie ma. Wszystko wyglada naprawde dobrze jak na wiek.

Dam znac wieczorem co i jak z wyjeciem przedniej oski. Potem bede
myslal dalej.

Pozd,
mt

Data: 2009-12-14 10:23:19
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic
nie ma.

Ktos mi pokazywal  R1 wygladalo jak z katalogu a rozstaw kol mialo 3 cm rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic,  ale rama to naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.

KJ

Data: 2009-12-14 01:43:40
Autor: fly
On 14 Dec, 09:23, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
fly pisze:

> [...]

rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic,  ale rama to
naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal.

Rowniez uwazam ze jest malo prawdopodobne ze to rama. Jeszcze zeby
jakis plastik byl polamany czy cos w tym stylu.
Poza tym koles ten motor normalnie uzywal (raczej turystycznie) przez
poltora roku - sprawdzilem w bazie danych DVLA date ostatniej zmiany
wlasciciela, rowniez jakiekolwiek potencjalne wypadki, zmiane koloru,
to czy kradziony i pare innych rzeczy - wszystko ok. No chyba ze sie
rozbil i nie zglosil nigdzie, zabral motor na przyczepke a potem
odnowil zeby nie bylo znaku. Jakos w to nie wierze, tutaj nikomu by
sie to nie oplacalo/nie chcialo w to bawic. Rozumiem jakby kupil
miesiac temu (rozbity) i zaraz po pospawaniu do kupy sprzedawal.
Dzis sprawdze oske, moze potem rozkrece wiecej przodu.
Moze sie po prostu przesunelo cos na polkach po np. wpadnieciu w
wieksza dziure.
Nie wiem, ale mam nadzieje niedlugo sie dowiedziec.

Pozd,
mt

Data: 2009-12-19 00:13:28
Autor: Jasio
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Uzytkownik "Barnaba" <piotrek.franczak@gmail.com> napisal w wiadomosci news:29d86df3-fb49-43e0-a2c7-624bf812f8b2f16g2000yqm.googlegroups.com...

miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama
tak smiesznie wylysiala?

Pewnie, ze wiecej w prawo. Bo zajebiscie duzo rond. Niektórych naprawde duzych, szybkich i z dobra widocznoscia.

Mialem wyraznie bardziej z prawej strony obie opony zuzyte w VFRce jezdzaco po UK.
I zakrety w prawo tez sie lepiej bralo. (:
Ech.

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-01-15 12:24:03
Autor: fly
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Epilog:

Wszystko smiga juz jak nalezy Przyczyna problemow byly nierowno
skrecone lagi. Oska wchodzila niby ok, ale od pewnego momentu szla
troche ciasno.  Prawdopodobnie przy zakladadniu raiserow ktos cos
spitolil.
Na poczatku to zlekcewazylem a to wlasnie to okazalo sie sednem
sprawy.
Przy okazji zmienilem olej w palach i uszczelki.

Dzieki za konstruktywne uwagi co do calej kwestii. Motor prowadzi sie
zajebiscie.
Po przesiadce z gsxf'a to niezly monster. Podczas jazdy caly czas
rozesmiana japa.

Pozdro,
mt

Data: 2009-12-13 20:48:02
Autor: scibor1
[...]

a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?

scibor
Helga VFR800FI

Data: 2009-12-13 23:32:09
Autor: fly
On 14 Dec, 04:48, scibor1 <sci...@eranet.pl> wrote:
> [...]

> wiekszy)?

a oba ciezarki na kierownicy masz takie same?

Oba ciezarki sa takie same.
Pozdr.
mt

Data: 2009-12-14 10:16:48
Autor: maverik
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Uzytkownik "fly" <tranda.marcin@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:5097e010-2c77-4a53-86b9-baf3016c3d84r5g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)

Data: 2009-12-14 09:36:37
Autor: Glub
"maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:

ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-)

A ja niedawno wymienialem obie gumy,  klocki hamulcowe, lozyska są Ok.
Ciśnienie katalogowe a kiera leci w lewo. W trakcie jazdy shimmy...
--
Glub

Data: 2009-12-16 00:39:55
Autor: metalbeast
[...]

moze ci sie caly amor zwichrowal w pólkach.
Poluzuj wszystko,górna pólke na sztycy, blotnik i oske kola tez i skrec na nowo. Sprawdz czy z obu stron wchodza w pólke tak samo. Nie wiem czy kolejnosc skladania ma znaczenie. Byc moze tak. Ja zaczynam od dolnej pólki pozniej os, pozniej góra. Nic nie tracisz, a masz szanse rozwiazac problem.

Data: 2009-12-16 04:26:14
Autor: fly
On 15 Dec, 23:39, "metalbeast" <ps...@-- -- -- -- -master.pl> wrote:
> [...]

pozniej os, pozniej góra. Nic nie tracisz, a masz szanse rozwiazac problem.

Mysle ze wiem co jest.
Dobrze mowisz. Chodzi o polki. Jezczez nie na 100% ale po ogledzinach
ramy i calej reszty po zdjeciu owiewek - wszystko wyglada cacy.

Otoz koles od ktorego kupilem powiedzial mi ze jedyna rzecz ktora by
bral pod uwage sa raisery zamontowane do kierownicy. Ale od razu cos
tam tlumaczyl ze to nie ma wplywu bo sie zaklada na wierzch i nic sie
nie rozkreca.

Otoz gowno prawda prosze pana.
(Prawdopodobnie nie on sam to robil i po prostu nie wiedzial wiec mu
wybaczam)
Wlasnie spostrzeglem ze aby je zamontowac trzeba wyciagnac kawal rury
z kazdej strony, wsadzic raisery i dopiero na wszystko zalozyc
handlebary wlasciwe.

Zaloze sie ze ktos spieprzyl wyciaganie rur.

Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po
tym zakladaniu raiserow i oska wciaz wychodzila w miare swobodnie?
Na marginesie 2: jaki sens ma zakladanie raiserow skoro trzeba
wyciagac widelec do gory aby na niego je zamocowac?  Przeciez wtedy
obnizamy zawieszenie. Dla mnie troche szmira rozwiazanie.

Wyglada na to ze jestem coraz blizej rozwiazania.

Whoop whoop!

Pozd,
mt

Data: 2009-12-16 13:54:07
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po
tym zakladaniu raiserow i oska wciaz wychodzila w miare swobodnie?

Jak masz na przyklad rowno zgiete obie lagi to os bedzie luzno a zawiecha bedzie krzywa.

Ale nawet zgieta polka nie musi dawac efektu z jakim masz problem.
Moze, nie musi. U mnie nie dawala.

Za to zuzyte lozysko (wygnieciona punktowo bieznia lozyska) da efekt "ustawicznego" skrecania czy tez walenia sie na bok, nawet jesli rece trzymasz na kierownicy.

Ciesze sie z postepow Twojej edukacji (tylko poskrecaj wszystko zgodnie ze sztuka i sprawdz 2 razy!!!) ale ja dalej obstawiam lozysko.
:-)

KJ

Data: 2009-12-17 01:25:59
Autor: marider
KJ Siła Słów pisze:
[...]

Czego to sie czlowiek nie dowie o_O, jakos nigdy nie myslalem o tym przy ogledzinach jakiegokolwiek moto ktore badalem ze sie walic w bok moze przez lozysko a nie przez krzywe polki, lagi czy rame itd. Dzieki KJ tez za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2009-12-17 14:11:55
Autor: KJ Siła Słów
marider pisze:

 Dzieki KJ tez
za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Bo nie masz praktyki w eksploatacji motocykli po polskich kowalach.

KJ

Data: 2009-12-17 15:08:10
Autor: marider
KJ Siła Słów pisze:
marider pisze:

 Dzieki KJ tez
za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Bo nie masz praktyki w eksploatacji motocykli po polskich kowalach.

KJ

Fakt, od jakichs 6ciu lat motocykli nie kupuje w Polsce to i "rzezbic w gownie" nie musze (jak mawia moj moto-mechanik ;) ) poprawiajac to, co domorosli kowale spieprzyli lub poszli po taniosci. Ale ze czasem znajomi mnie prosza o ogledziny czy opinie na temat tego czy owego, to wiedziec warto na co jeszcze nalezy zwrocic uwage wiec dzieki.

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki